Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:24

Paarden welke in de hogere prijsklasse worden aangeboden, zijn dikwijls al veterinair getest en goed bevonden.
Paarden die veterinair getest zijn en niet goed zijn bevonden, worden aangeboden voor circa 3.000 euro, omdat juist in die prijsklasse weinig kopers een paard helemaal rondom laten keuren. Het is dé prijsklasse waarin 'foute' paarden worden verkocht.

Evelijn

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:36

dat geloof ik direct... maar als ik dan naar jouw merrie kijk... die de ideale maat, karakter,uitstraling, net papier, jonge leeftijd heeft.. en die voor 5500 te koop staat... dan is het opzich niet raar dat een paardje van 10 cm kleiner, minder/geen papier, minder chique uitstraling dan iets van 3500 voor gevraagd wordt..

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:40

Nou Dees daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een Spring gefokte 3 jarige Carambole hengst bezocht. Deze laten keuren en is 100% goedgekeurd. Was ongeveer anderhalve maand onder het zadel en gedroeg zich voorbeeldig. Was niet te merken dat hij hengst was. Zijn vraagprijs was 3700.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:42

tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat denk je anders dat ze gaan doen met goede paarden met mindere foto's

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:32

Xalm, heb je hem ook gekocht? Klinkt toch ideaal... maar er zijn toch weinig kopers die een hengst kopen.

Tuurlijk zijn er paarden onder de 4K te koop. Tref je het, dan vind je ook nog wel een correct paard in die prijs. Ze zijn gewoon een stukje lastiger te vinden. Bij 8K weet je gewoon zeker dat het een veterinair gezien goed paard is, tenminste, dat mag je in die prijsklasse eisen.
In de prijsklasse tot 4K hoort een concessie er gewoon bij.
En tja, 1.60, geen papier en minder uitstraling... dat vind ik een behoorlijke concessie :D

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:35

Klopt, was een ideaal paard. Ze gingen hem daar ook nog ruinen voor die prijs. Ik zou daarheen gaan voor een 3e bezichtiging en toen kreeg ik een telefoontje dat hij ingeslapen was vanwege een ernstige zakbreuk. Hij was trouwens ook al aardig aan de maat, 1.69 en oogde nog groter (en ging nog groeien).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:48

Dees schreef:
Xalm, heb je hem ook gekocht? Klinkt toch ideaal... maar er zijn toch weinig kopers die een hengst kopen.

Tuurlijk zijn er paarden onder de 4K te koop. Tref je het, dan vind je ook nog wel een correct paard in die prijs. Ze zijn gewoon een stukje lastiger te vinden. Bij 8K weet je gewoon zeker dat het een veterinair gezien goed paard is, tenminste, dat mag je in die prijsklasse eisen.
En tja, 1.60, geen papier en minder uitstraling... dat vind ik een behoorlijke concessie :D

Ik zou het een grotere concessie vinden als ik er niet mee op de Dam kan staan als Ajax gehuldigd wordt na de landstitel.........

Evelijn schreef:
Deze stekelharige Uptown http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96415/zoekid/912928 valt ook bijna binnen budget met vraagprijs van 3900.
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96550/zoekid/912928 een zwarte gelderse merrie van 5 jaar voor €2500,-
Jonge vos merrie van Utopie http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/94886/zoekid/912928

Die stekerhaar blijf ik een leuk dier vinden. Vraag me ernstig af waarom die niet verkocht raakt. Wellicht toch het kleurtje?
Die zwarte kan best leuk zijn, maar die fotograaf moeten ze een andere job geven en die vos, daar zou ik even voor rondhoren in mijn kennisenkring, voordat ik die kocht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:54

ikke schreef:
Ik zou het een grotere concessie vinden als ik er niet mee op de Dam kan staan als Ajax gehuldigd wordt na de landstitel.........

Zo eentje heb ik anders staan.... en hij is voor een goed huis nog te koop ook.

Allrounder, 8 jaar, ruin, vos, verkeersmak, trailermak, extréém braaf. De Dam tijdens een huldiging van Ajax is geen enkel probleem, hartstikke gezellig, al die mensen :j

Sorry, kom zo binnen vallen :o Ik ben niet echt op zoek, maar houd mijn ogen wel open voor een fijn jong (onbeleerd) paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:57

Aimee schreef:
ikke schreef:

Zo eentje heb ik anders staan.... en hij is voor een goed huis nog te koop ook.

Allrounder, 8 jaar, ruin, vos, verkeersmak, trailermak, extréém braaf. De Dam tijdens een huldiging van Ajax is geen enkel probleem, hartstikke gezellig, al die mensen :j

Sorry, kom zo binnen vallen :o Ik ben niet echt op zoek, maar houd mijn ogen wel open voor een fijn jong (onbeleerd) paard.

Twee redenen dat ik niet kom kijken: ik heb ook al zo'n paard en het is een ruin. Ik mot geen ruin :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:59

Dees schreef:

Ben het niet met je eens. Een bekende van mij heeft een leuk paard beneden de 4.000 gekocht met goed papier en 100% goed op de foto en daarnaast ook genoeg paarden boven de €8.000 en hoger gezien die niet eens de klinische keuring door kwamen. Daarnaast valt mij op dat de paarden in Friesland goedkoper zijn dan hier in Brabant.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:02

ikke schreef:
Twee redenen dat ik niet kom kijken: ik heb ook al zo'n paard en het is een ruin. Ik mot geen ruin :D

Hij hoeft ook niet weg :)

Het ging me er meer om dat die concessie daadwerkelijk niet nodig is ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:07

Aimee schreef:
ikke schreef:

Hij hoeft ook niet weg :)

Het ging me er meer om dat die concessie daadwerkelijk niet nodig is ;)

Die concessie hoeft inderdaad niet, dat weet ik al jaren; evenmin als dat alleen duurdere paarden goed zouden zijn. Ik heb echt niet de hoofdprijs betaald voor dat brave paard.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:14

Leuke haflinger vandaag gezien. Helaas staat hij al wel een flinke tijd stil. Er is veel mee buiten gereden, maar weinig op drukke wegen, terwijl ik juist een paard zoek dat niet alleen in het bos heeft gereden, maar ook gewend is met verkeer, aangezien mijn toekomstige paard bij een stal komt te staan waar je eerst langs een drukke weg moet. Het was verder wel een nuchtere ruin, komt al in de buurt van wat ik zoek.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:15

Bedankt voor de suggesties!
Woon zelf in limburg, dus ben eigenlijk niet van plan om echt bovenin het land te gaan zoeken...
Maar die wat in gelderland staat spreekt me wel aan!
Ben ook aan het zoeken in Belgie, ligt voor mij ook heel dichtbij, en de paarden hebben daar ook leuke prijsjes!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:17

ikke schreef:
Die concessie hoeft inderdaad niet, dat weet ik al jaren; evenmin als dat alleen duurdere paarden goed zouden zijn. Ik heb echt niet de hoofdprijs betaald voor dat brave paard.

Hangt er natuurlijk vanaf wat je goed vindt :)
Als braaf gelijk is aan goed, dan hoeft een goed paard zeker niet duur(der) te zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:24

Een fijn springpaard met potentie voor het ZZ kan je ook al kopen voor €4000.. Zeker als het dier al bijv. 6 is maar nog B gelopen heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:03

Aimee schreef:
ikke schreef:

Hangt er natuurlijk vanaf wat je goed vindt :)
Als braaf gelijk is aan goed, dan hoeft een goed paard zeker niet duur(der) te zijn.

Het gaat er vooral om dat je goed oplet wat je doet en wat je wil.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:11

Jeetje dit gaat hard...
Even alles bijlezen :P

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:41

Zie, op iedere stelling is een tegenargument te tonen.

Maar waar het om gaat is dat een koper bij 8.000 euro mag eisen dat er niets aan mankeert en de koper bij 4.000 euro gewoon mag kopen wat er staat.
Waarbij ook het paard van 8.000 euro waarschijnlijk nog een concessie met zich mee brengt want échte wereldbokken kosten gewoon weer een stuk meer. Probeer maar eens een leuk springpaard te kopen bij Van de Lageweg, dan weet je weer wat je 8.000 euro waard is. Oja, VDL = Friesland ;)

"een fijn springpaard met potentie voor het ZZ kan je ook al kopen voor €4000.."...
Dan zit er nog een boel werk aan. Ik weet dat De Sjiem himself ooit ook niet zo heel duur was, maar als je wilt zien hoeveel het gekost heeft om dat dier naar ZZ (en hoger) te brengen, moet je morgen avond even kijken naar "Sport: andere tijden".

Ik denk eigenlijk dat ieder paard een concessie heeft.
Mijn liefste paard ooit had een grote bles. Had haar er bijna om laten staan.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:49

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:55

dat gigantische hals uit je advertentie zie ik niet terug in de foto's, alleen een zware hoofd/hals verbinding

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:15

Nee klopt, op de foto's zie je het niet. Als je hem ziet zit er echt een grote mooie hals op :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:01

GewoonNoor schreef:
Nee klopt, op de foto's zie je het niet. Als je hem ziet zit er echt een grote mooie hals op :)

Wat nou zo jammer is, is dat je zo'n grote amazone op dat paard zet, waardoor ie nog kleiner lijkt dan dat ie al is.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:05

Als die uptown een beetje groter was geweest ging ik alleen al om de kleur kijken :+ Fantastisch, maar goed ben een rare, ben gek op vossen, grote blessen en witte benen. Zo'n witte vlek word ik helemaal hebberig van.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:21

GewoonNoor schreef:

Dat is apart... Ik zou dan betere foto's gaan maken.