Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:13

welmoed__ schreef:
Nee, ik zoek niet op papier, maar als er papier achter zit dan doe ik wel even onderzoek op internet.
Nee eigenlijk niet, maar er zitten ook gewoon voordelen aan, zoals proeftijd. Het is opzich ook wel een leuk paard, maar omdat ik telkens zei ik wil daar niet kopen ben ik terughoudend. Moet dus echt even rijden en me daar overheen zetten.
Zag er goed uit bij jou vanavond trouwens, lekkere rustige galop!

Ik ben er ook wezen kijken en ben blij met mijn aanwinst. Wel makkelijk als je er dingen bij kan regelen. Rose gaat inderdaad steeds beter, ze rent ook niet meer zo naar de hindernis.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:14

@chanel1985: Nee, ik ga ook niet op 1 reactie af. Na van alles gelezen te hebben over verkeerd gekochte paarden e.d. ben ik juist erg voorzichtig geworden;)

@Ismy: Paardje valt binnen m'n lijstje, alleen ook van mij woon je helaas toch te ver (Noord-Brabant -Groningen). Wat ik erg fijn vind als koper zijnde is een filmpje, heb ik net iets meer zicht erop. Als het paardje dan bevalt op de film, is die stap opeens een stuk kleiner om contact op te nemen voor een bezichtiging.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:14

ikke schreef:
ismy schreef:
Ik had nog een verkeerde advertentie in mijn onderschrift staan, foutje. Luilak dat ik ben omdat niet even te gaan veranderen :+

Paard is veranderd en is niet meer zo groen daarom een nieuwe advertentie:
http://www.bokt.nl/markt/ad/43623/4-jar ... e-toekomst

Ik zou zeggen, volg eens een cursus foto's maken om een paard te verkopen.

De standfoto en-profil is met tegenlicht, waarbij het paard ook nog in de schaduw staat; zie je dus niks van het paard. De hoofdfoto is nikszeggend. Zwart-wit verbergt ook veel. Beter (als in een normale hoofdhouding) en in kleur zou al een hoop doen.
Die tweede rijfoto is van het kaliber: leuk paard maar het ruiterke hoef ik er niet bij. Jemig wat loopt ie daar op de voorhand. Dat kan best een ongelukkig moment in het rijden zijn, maar publiceer zoiets in godsnaam niet in een verkoopadvertentie!! Daarnaast ligt het zadel op die foto veel te ver naar voren.
De eerste rijfoto is namelijk zo verkeerd nog niet. Als je dat moment kan vangen in een foto van opzij, dan zie je in een oogopslag een hoop aan het paard op een manier die het paard recht doet.
De foto waarin ie los draaft is wel aardig, maar minder schuin van voren zou meer info geven.

Ik vind dat je het paard geen recht doet met deze foto's want het lijkt me een heel aardig, fatsoenlijk gebouwd paard en fatsoenlijk Duits bloed erin. Geen paard voor watjes, maar streken zitten er niet in, denk ik zo.

edit:
ismy schreef:
@jury vind je deze foto beter?
http://i45.tinypic.com/2eaukjk.jpg

Yep, deze foto is echt veel beter. Ik vond die foto nog niet echt slecht, maar deze foto heeft ten minste iets te melden! Zoeentje terwijl je erop zit en het paard netjes van achter naar voren loopt en je hebt al een heel andere advertentie!

Bedankt voor de tip. Paard is nog jong, word net twee/drie maand echt doorgereden. En het laatste zinnetje dat is hem inderdaad! Hij is nooit echt dwars geweest.
dat hij op de voorhand loopt, ja dat doet hij inderdaad, maar er moet nog aangewerkt worden en ik kan moeilijk een paard op de foto laten zien die van achter naar voren loopt en nog niet lekker over de rug. We zijn er allemaal druk mee bezig maar de basis zit er nog amper in..

ismy

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:15

Ik zal eens een filmpje gaan maken! Ben er erg onhandig in maar ik ga er eens mee bezig! Bedankt voor de tip!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:16

Alja schreef:
ik bedoel het absoluut niet onaardig ikke, maar heb jij alle wijsheid in pacht met altijd je commentaar op iedereen ?

Heb ik ooit gezegd dat ik aardig ben dan?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als het niks is, meld ik dat recht voor z'n raap. Dan weet diegene waar ie aan toe is; lijkt me wel zo duidelijk. Het valt toch al niet mee om een boodschap over te brengen op een forum, dus als dat onomwonden is, is de boodschap tenminste helder.

Wat de persoon in kwestie ermee doet is aan die persoon, ik geef alleen wat handvaten mee, zodat, in dit geval, het paard wellicht wat gemakkelijker verkocht kan worden.......

edit:
ismy schreef:
Bedankt voor de tip. Paard is nog jong, word net twee/drie maand echt doorgereden. En het laatste zinnetje dat is hem inderdaad! Hij is nooit echt dwars geweest.
dat hij op de voorhand loopt, ja dat doet hij inderdaad, maar er moet nog aangewerkt worden en ik kan moeilijk een paard op de foto laten zien die van achter naar voren loopt en nog niet lekker over de rug. We zijn er allemaal druk mee bezig maar de basis zit er nog amper in..

Natuurlijk loopt een jong paard weleens op de voorhand. Daar breekt de pluris ook niet van uit, maar in een verkoopadvertentie is zoiets niet zo handig. Te meer omdat foto's maken tegenwoordig nergens meer over gaat. Je schiet er gewoon honderd en dan zitten er voldoende goede exemplaren tussen voor een goede advertentie.
Laatst bijgewerkt door ikke op 21-05-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:16

Ik lees nog steeds mee :D
Vidn de vos een erg leuk dier om te zien heeft body gekregen, maar val ook zeker niet voor deze fotos. Ga daarin veelal met ikke mee :j

Heb je nog niets gevonden welmoed? De man al gebeld die ik je door heb gegeven die heeft meerdere heel leuke spring gefokt en gereden dieren staan

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:20

Bedankt iedereen voor de tips! Ik zal eens eens gaan filmen ik denk dat dat allemaal veel beter beeld geeft want dit zijn dus allemaal pannenkoek moment opnames..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:21

Ben heel benieuwd naar een filmpje van dat paard ismy :j

edit:
Wil hier ook nog even een updateje van mn dame geven.
Naar heel veel uurtjes trainen aan de longe deze 2 maanden en een flinke onderhouds beurd van de osteo die echt nodig was ziet mevr er nu zo uit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 21-05-12 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:23

Ikke: bedankt voor je commentaar, de laatste foto gaat gewoon weg en ik zal eens kijken of ik betere in de kast heb!

Seven: Geduld hoor, moet even een camera iemand vinden voor het rijden, en ik zit nog in de examens maar ik ga overmorgen denk ik wat filmen want dan ben ik de hele dag vrij! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:35

Seven schreef:
Ben heel benieuwd naar een filmpje van dat paard ismy :j

edit:
Wil hier ook nog even een updateje van mn dame geven.
Naar heel veel uurtjes trainen aan de longe deze 2 maanden en een flinke onderhouds beurd van de osteo die echt nodig was ziet mevr er nu zo uit :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

:~ :~ :~

ja, sorry, ik heb een zwak voor dat beest. Je ziet het werk wat er nog in zit, maar een goede kijker ziet ook de potentie. Jammer dat je zo ver weg zit.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:42

Prachtige vos seven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:47

Tis een leuk dier he :j
Zit zeker werk aan maar dat komt helemaal goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:49

ismy schreef:
@jury vind je deze foto beter?
http://i45.tinypic.com/2eaukjk.jpg

Waarom ga je op een zonnige dag gewoon niet een stel nieuwe rijfotos maken? Knotjes erin, witte bandages erbij... Dat lijkt heel anders. :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:49

Ze word steeds knapper seven! Echt een aansprekend paard

@ismy, leuk paard heb je te koop. Laatste foto vind ik persoonlijk
wel echt een afknapper

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:50

Ja leuk dier! De ruin moet ook nog veel aangebeuren. Nog wat afvallen en de spieren er op dan word het een heel ander paard! (:

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:53

Ze wordt steeds mooier, Seven! Kanppe dame hoor!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:55

@karinvdm : dat zal ik eens gaan doen , bedankt voor de tip!

@kippiekipp: bedankt! Je bedoeld de foto die karinvdm net heeft gequote?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:58

Alja schreef:
ik bedoel het absoluut niet onaardig ikke, maar heb jij alle wijsheid in pacht met altijd je commentaar op iedereen ?
_/-\o_ _/-\o_
ikke schreef:
Heb ik ooit gezegd dat ik aardig ben dan?
nee, maar dat is wel duidelijk...

ikke schreef:
handvaten
Handvatten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:59

Martie bedankt :D

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:05

ismy schreef:

Ik bedoel de rijfoto waar het zadel niet goed lijkt te liggen
en hij nogal op de voorhand valt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:05

KarinvdM schreef:
ikke schreef:
handvaten
Handvatten.

Mag allebei volgens het genootschap Onze Taal :P

Citaat:
Handvaten en handvatten zijn allebei correct. Wel geven veel mensen de voorkeur aan handvatten, omdat dat vroeger de enige juiste vorm was.

Zo oud ben je toch ook weer niet, Karin? :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:07

Dat is mij inderdaad wel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:08

Handvatten klinkt ook beter vind ik hihi

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:09

Bij vaten denk ik aan regentonnen of aan bier...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:11

kippiekipp schreef:
ismy schreef:

Ik bedoel de rijfoto waar het zadel niet goed lijkt te liggen
en hij nogal op de voorhand valt

Die is officieus verwijdert! Toch nog bedankt! (: