Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:57

dus eigenlijk hoef je je paard niet eens te laten keuren..

ik vind dat het een maand ofzo daarna ook iets mis kan gaan..

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:01

Na 1 maand kan een paard geen atrose ontwikkeld hebben en zo zijn er nog véél meer dingen.. Waarom een paard met een dergelijke (ernstige) bemerking kopen als er ook gezonde dieren rondlopen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:11

Adin schreef:
toch lijkt het me sterk dat bij een net 5 jarige die nog niet heel lang onder het zadel is, de rug al is verpest door het rijden.... en ik heb de foto's gezien...

en mij ook.. Een paard die echt max. 15 x ohz is geweest, die is niet verkeerd belast..

En als nog, als het een vastgereden ZOU zijn (waar ik in veel gevallen toch niet in geloof) waarom zou ik een paard met vast gereden rug uberhaupt willen?

Potentiële kanshebbers hoefde ik niet, heb er nu 1 die helemaal blanco is. Wat ook eigenlijk meer dan normaal zou moeten zijn bij 4 jarigen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:59

Ikke waarom dwing je zo je mening op. Ti's toch ons eigen geld om te keuren. Vertrouw liever foto's dan mijn hand :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:16

tita schreef:
Ikke waarom dwing je zo je mening op. Ti's toch ons eigen geld om te keuren. Vertrouw liever foto's dan mijn hand :')

Zal ik het anders verwoorden:
Pas op voor de verafgoding van de rontgenfoto!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:43

Wat bedoel je daar precies mee

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:18

Hmm moed zakt een beetje in op dit moment na een week wachten op het filmpje van de topas ruin nog steeds niks binnen, begin nu toch het vermoeden te hebben dat hij al verkocht was terwijl ik toch wel erg naar het ontmoeten van dit paardje uit keek..
Mja we wachten nog even af wie weet! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:06

tita schreef:
Wat bedoel je daar precies mee

[TAO] Röntgen keuring, vanaf welk aankoopbedrag?
Dit topic ken je vast wel.

Lees eens terdege de reacties van met name Torius16 en eventueel Ariebren.
Lees niet alleen wat er staat, probeer ook eens de boodschap te begrijpen, vooral die van Torius16

Wat je zoekt en denkt te vinden op de rontgenfoto's is vooral schijnzekerheid. Je hebt de illusie dat je een paard zonder bemerkingen hebt, maar kun jij foto's lezen en interpreteren? De dierenarts kan je vanalles vertellen, maar kun jij voor jezelf ook staven dat het klopt wat ie zegt?

Waar de kennis van de koper ophoudt, beginnen de inkomsten van de keuringsartsen! Hoe hoger je de lat legt, hoe duurder het wordt en hoe groter de kans dat je een negatief advies krijgt. Die keuringsartsen zijn ook niet gek.
Waar mik je op? Sport, maar wat voor sport? Elke paard dat recht op z'n pootjes staat moet de M2 fluitend kunnen halen, zelfs een koudbloed. Hoeveel mensen ken jij die echt verder komen dan de M2? En dan nog, ook de Z is niet echt dermate moeilijk dat het niet kan. Haal je de M2, dan is de Z een makkie. Niet mijn woorden, dat zegt elke ruiter die de Z haalt..........

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:19

Iig ben ik zelf verder dan de M2 >;) en ben er van overtuigd dat Z2 haalbaar is voor mij met een normaal werkwillig paard. En met een topper nog wel hoger.

Ik laat mijn paard keuren door een zelf gezochte DA op dingen die wij niet kunnen zien maar waardoor het niet eerlijk is een paard door te trainen. Zou me zelf dood schamen dat ik mijn paard in de krul trek maar ik voel toch tegendruk en blijkt zijn hals versleten te zijn.

Hoeveel mensen zijn er wel niet dom kopen een gezond paard van 4-5 jaar loopt kreupel en blijkt HKO te hebben...zoiets kun je voorkomen wnat HKO-3 of hoger zit er niet binnen een maand

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:01

Mee eens Tita! Ik heb net swierstra in Bolsward gebeld. Heeft pas 6 sept tijd! Pff... Wat ik wikde vragen, hoeveel foto's horen er gemaakt te worden bij een rontgenkeuring? 22 of 18?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:19

Wij (vriend en ik) zijn dit weekend wezen kijken bij een veulen, we hebben niet gelijk ter plaatse besloten (kon wel want we waren al verliefd na 1 seconden :D ) maar vonden het ook wijs om even rustig erover te praten omdat een paard aangeschaffen een weloverwogen keuze is. Maar nu na een nachtje slapen kan ik toch wel zeggen dat ik vanmiddag de fokker op ga bellen om te zeggen dat we hem héél erg graag willen! :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:34

wat leuk zeg !

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:38

van harte ik kan niet zolang wachten 3 jaar en dan maar afwachten hoe ie onder het zadel is, niks voor mij

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:18

Haha ik denk zelfs dat ik nog langer geduld moet hebben aangezien ik een voorstander ben dat paarden niet te vroeg worden ingereden (leeftijd beginnend bij 4/5 jaar) maar dat heb ik er voor over! :)

Linkje: [TI] Een maatje gekocht!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:33

toen ik bij de paddox ruin was, stind er een prachtig half zusje van hem van een paar maanden oud. Schitterend dier, liep me overal achterna, hield erg veel van aandacht, dus trok me wel. Maar 3,5 jaar wachten en dan hopen op geen bemerkingen bij 't rontgen is me toch wat te groot...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:56

:j zucht ellende begint weer kijken kijken zoeken zoeken waarom ben ik zo moeilijk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:03

Zie je een leuk paard op SH loopt ie al L2...zucht jammer...

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:24

Wil je dan juist een zo groen mogelijk paard, Tita :)? Of gewoon nog niet uitgebracht?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:31

Licht aangereden of desnoods wel alle oefeningen maar iid niet uitgebracht anders moet ik zelf gelijk L2 starten ben Z geen winstpunt maar ben er ruim 10-12 jaar uit dus ik wil weer rustig in de B beginnen

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:34

dat snap ik tita je wil toch rustig met kleine wedstrijdjes beginnen denk ik

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:46

Ben je 1 x Z geweest? Je moet pas in de L beginnen als je 2 x Z bent geweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:48

Paard was namelijk al L2 geklasseerd dus moeten we L2 beginnen

Niet kleine wedstrijdjes want ik ga waarschijnlijk enkel selecties rijden. Ging vroeger ook al voor de grotere en bekendere concoursen want als ik die kleintjes af ging had al gewonnen voordat we wat gedaan hadden :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:20

maar als je er al zo lang uit bent kan je compensatie aanvragen, zeker als je er al zo lang uit bent zijn ze daar niet moeilijk in.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:14

zou wel beetje banketstaaf zijn om een leuk paard te laten staan om die reden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:17

Vind van niet want ik wil echt graag overnieuw beginnen met een jong paard