Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fika schreef:Ik denk dat het deels ook is wat je leert van generaties voor je, bijvoorbeeld ouders, instructeurs, eigenaren van paarden waar je op rijdt.
Een invloed die je mee krijgt zonder daar echt om te vragen.
Sommige mensen gaan zich dan op latere leeftijd afvragen of het wel goed is wat ze doen, sommige niet, anderen worden weer extremer en geven dat weer door.
Benzz schreef:Ik denk dat niet iedereen zelf kan nadenken of het nut er van inziet om een bepaalde omgang te veranderen als het altijd zo is geweest.Fika schreef:Ik denk dat het deels ook is wat je leert van generaties voor je, bijvoorbeeld ouders, instructeurs, eigenaren van paarden waar je op rijdt.
Een invloed die je mee krijgt zonder daar echt om te vragen.
Sommige mensen gaan zich dan op latere leeftijd afvragen of het wel goed is wat ze doen, sommige niet, anderen worden weer extremer en geven dat weer door.
Je kunt ook zelf nadenken, ik was al heel jong dat ik bij de hengstenhouder reed. En daar werd ook altijd wat stoer over paarden gesproken. Maar dat betekent niet dat je er in mee hoeft te gaan.
Gelukkig ook op tijd prof stallen gezien en gewerkt waar er wel met respect om werd gegaan. Ook met de minder kwalitatieve paarden.
JudithGigi schreef:Ik heb een instructrice gehad die gewoon zei "sorry met dit paard kan ik niks". Dus het kan zeker. Als een paard het gevraagde schijnbaar niet kan, is de oplossing toch niet forceren? Dan zet je toch een stap terug?
Elisa2 schreef:Een goede instructeur zou zich moeten kunnen aanpassen aan ieder paard.![]()
Eigenlijk zeggen ze zo meer over zichzelf dan over het paard.
JudithGigi schreef:Ik heb een instructrice gehad die gewoon zei "sorry met dit paard kan ik niks". Dus het kan zeker. Als een paard het gevraagde schijnbaar niet kan, is de oplossing toch niet forceren? Dan zet je toch een stap terug?
Elisa2 schreef:Een goede instructeur zou zich moeten kunnen aanpassen aan ieder paard.![]()
Lianne007 schreef:Elisa2 schreef:Een goede instructeur zou zich moeten kunnen aanpassen aan ieder paard.![]()
Eens; meebewegen met wat mogelijk is en kijken hoe te verbeteren op maat. Instructeurs die niks met een paard kunnen zitten naar mijn idee “ vast geroest “ in hun eigen manieren en methodes .
Fika schreef:Het schijnt een bekende amazone te zijn, maar ik kom er ook niet helemaal achter.
Ooh, ik weet niet of ik de naam hier mag noemen als bron, maar als je op Google het volgende intypt, krijg je de bron.Citaat:“ik ben altijd fan van je geweest en nog steeds!” charlotte
Fika schreef:Het schijnt een bekende amazone te zijn, maar ik kom er ook niet helemaal achter.
Ooh, ik weet niet of ik de naam hier mag noemen als bron, maar als je op Google het volgende intypt, krijg je de bron.Citaat:“ik ben altijd fan van je geweest en nog steeds!” charlotte
Ayasha schreef:Elisa2 schreef:Een goede instructeur zou zich moeten kunnen aanpassen aan ieder paard.![]()
Dat vind ik wat kort door de bocht maar dat terzijde.. stel nu dat je eentje tegen komt waar het gewoon niet mee werkt… dan heb ik liever dat ze me zeggen dat ze me niet kunnen helpen met dat paard dan god weet wat uit steken om nog niks te bereiken.
Sam was eentje waar ik zelf een paar instructeurs gezegd heb dat het niet ging werken…. Ik denk niet dat die mensen slechte lesgevers waren. Sam was gewoon een apart geval.