Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Vandaag 3 schapen gedood naast de dorpskern van Koekange.
Bron: wolf alert app.
@karrij, hemelsbreed krap 11,5 km van waar jij gisteren gehuil hoorde.
Citaat:Domeinweg Fluitenberg
21-11-2023
Albert en Anique van der Zwaag
Vannacht is onze twee jarige merrie door de wolfwerende afrastering gegaan.
Gisterenavond toen wij bij het donker nog ff snel een boodschap gingen halen zagen wij 2 km van ons huis af al wat groot herder achtigs voorbij vliegen maar konden t niet goed zien ,maar vannacht is onze merrie dus door de bedrading gevlogen en zijn er een dorp verderop ook aanvallen op schapen geweest.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Stem wijs!
Sanet schreef:Die jonge wolf die steeds muizen aan het vangen is waar mega veel fotograven steeds staan, daar is nu een parkeer verbod blijkbaar:
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... enspotters
tienus63 schreef:Vannacht in Pesse twenter door wolfwerend raster gegaan.Citaat:Domeinweg Fluitenberg
21-11-2023
Albert en Anique van der Zwaag
Vannacht is onze twee jarige merrie door de wolfwerende afrastering gegaan.
Gisterenavond toen wij bij het donker nog ff snel een boodschap gingen halen zagen wij 2 km van ons huis af al wat groot herder achtigs voorbij vliegen maar konden t niet goed zien ,maar vannacht is onze merrie dus door de bedrading gevlogen en zijn er een dorp verderop ook aanvallen op schapen geweest.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Stem wijs!
[ [url=m/g2qvYK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2OHBW3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/agtGsy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto toegevoegd.
Bron: wolf alert app
Bekijk dit bericht op Facebook https://www.facebook.com/share/ptthDoLL ... tid=K35XfP
Wintu schreef:Ach, ook bekend hoe het met de twenter is afgelopen? Enig idee waarom ze tussen de stropakken ligt?
Jet schreef:Wintu schreef:Ach, ook bekend hoe het met de twenter is afgelopen? Enig idee waarom ze tussen de stropakken ligt?
Wat ik op FB lees was de merrie niet uit het land uitgebroken, maar had ze dus wel draad om haar achterbeen en in haar staart. Het hele land was omgeploegd, palen kapot en draad overal en nergens zeg maar en ze was niet meer rustig te krijgen. In de stal tussen de strobalen konden ze het draad van het been en uit de staart krijgen, tussen de balen stond ze rustig. Ze lag dus niet, maar stond.
https://www.facebook.com/anique.vanderzwaag .
Erg heftig!
Citaat:Zojuist ontvingen we deze melding :
Vanmiddag rond 17.00 uur is een meisje van 12 jaar achtervolgd door een wolf. Ze heeft verteld dat ze twee wolven zag op de Bosschasteeg in Nijensleek, maar dat één haar achtervolgde.
Ze was heel bang, heeft heel hard gegild en heeft haar longen uit haar lijf gefietst.
Ze kwam helemaal overstuur thuis in Eesveen.
Er is gelukkig niets gebeurd.
Ik dacht dat het goed was om het hier wel even te delen.
tienus63 schreef:Het zal je toch gebeuren!
Ik vrees dat de aanwezigheid van fotografen dit gedrag van de wolf vooral niet afremt.
En ‘deskundigen’ zullen wel zeggen dat het speels gedrag is van een jonge wolf die gewoon nieuwsgierig is.
Het enige voordeel van dergelijke gedrag is dat het niet meer zolang duurt voordat er echt iets gebeurt en dan wordt ie geschoten.
Liesje89 schreef:Ach, dat meisje! Wat een angst moet die gehad hebben, vreselijk. Wanneer gaan we die rotdieren afschieten? Moet er dan echt eerst een kind gegrepen worden?!
Wintu schreef:Op de weg/ pad parrallel aan de Bosschasteeg, fietsen elke ochtend tientallen kinderen naar school in Steenwijk, in het donker tussen 7 en 8 in de ochtend, mijn zoon vanochtend ook nog, fijn dan.
Happinez schreef:Wintu schreef:Op de weg/ pad parrallel aan de Bosschasteeg, fietsen elke ochtend tientallen kinderen naar school in Steenwijk, in het donker tussen 7 en 8 in de ochtend, mijn zoon vanochtend ook nog, fijn dan.
1 voordeel , die weg is al heel druk rond die tijd.
Nyaleti, wellicht begrijp ik je reactie verkeerd .. maar wat is er grappig aan dat bericht ?
Zeker voor een relatief jong kind kan dit heel bedreigend zijn.
Ze zijn vandaag sowieso nog op 2 plekken in de directe omgeving gezien.
FrNo schreef:Happinez schreef:
1 voordeel , die weg is al heel druk rond die tijd.
Nyaleti, wellicht begrijp ik je reactie verkeerd .. maar wat is er grappig aan dat bericht ?
Zeker voor een relatief jong kind kan dit heel bedreigend zijn.
Ze zijn vandaag sowieso nog op 2 plekken in de directe omgeving gezien.
Ik wil in principe niet voor Nyaleti spreken, maar denk je dat ze dit grappig vindt vanwege deze smiley?
Ik lees deze smiley namelijk meer als nagelbijten / zenuwachtig.
Ik lees er niet in dat het grappig zou zijn.
Maar dat is zoals ik het lees.