[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N4N4

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:25

Bizarre update en wat een vreselijk verhaal over de eigenaar .
Hoop van harte dat hij er vrede mee heeft dat het dier super opgevangen is door iemand die stapelgek op hem is en hem nooit meer wegdoet .
Wat zal dat een rust geven zeg .

En jij TS , van harte gefeliciteerd en op naar een mooie toekomst samen !

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:26

Net een sprookje :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:31

Zo blij voor jullie!! <3

Heel triest voor de arme meneer, ik hoop dat hij wat blijdschap uit dit verhaal kan halen..

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:44

oooohh wat een spanning voor jou,maar wat een verhaal draagt valkie met zich mee,wat heeft ie meegemaakt .

Ontzettend fijn,dat hij jullie getroffen heeft <3 <3 <3 !!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:48

Wat een verhaal zeg. En wat fijn dat het paard nu van jou wordt.
Het hoe, het sluitende puzzelstukje, het paard gekomen is waar het is gevonden zal altijd Sunshine's Mistery blijven. (De naam van het paard blijft maar evolueren :D :D )

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:51

Wat ongelooflijk triest voor die man zeg. Moet je je voorstellen hoe dat voor iemand moet zijn ;(
Hopelijk geeft het hem rust dat er voor Sunshine wordt gezorgd.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:57

Waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik vind t een raar verhaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:58

onpaard schreef:

Ik denk dat iedereen, inclusief de vinder van het paard, het een raar verhaal vind. Raar, maar daarom niet minder waar.

TS, wat fijn dat er nu duidelijkheid is. Veel plezier met je zonnestraaltje.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:01

Ik heb stil meegelezen, wat een bijzonder verhaal! Erg sneu voor de eigenaar maar wat een geluk dat het paard bij jou terecht is gekomen en je de eigenaar hebt weten te achterhalen!
Ik wens je veel geluk! :D

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:05

onpaard schreef:

Wat vind je er raar aan dan? Het is vooral triest.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:09

onpaard schreef:

Ik denk dat er 'achter de schermen' veel meer is gebeurd dan wat we hebben kunnen meekrijgen in de updates door privacy issues? Het volgt elkaar nu ineens wel heel snel op, dus ik begrijp je gevoel wel.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:16

Wauw wat een bijzonder verhaal! Hopelijk krijg je nu dan ook te weten wat hem echt mankeert via de da.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:19

Ahh TS wat geweldig meis, ik ben heel blij voor je!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:20

onpaard schreef:

In welke zin bedoel je "raar" verhaal?
Het is zeker een niet alledaags verhaal, maar het zal niet de laatste x zijn dat een verhaal niet alledaags is.
Het is vooral ook erg triest en ook weer mooi.
Ik vind het vooral een verhaal voor een feel good boek of film, met een mooi einde. dus wie weet kun je nog meer van het verhaal van het paard en zn eigenaar achterhalen.

bedazzled1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:45

In deze is het gezegde "toeval bestaat niet" wel heel erg tot uitvoering gekomen. Hopelijk krijg je maandag veel informatie ivm zijn medisch verleden zodat je niet helemaal blind moet varen wat betreft zijn vermoedelijk probleem. Veel succes en plezier voor de toekomst.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:53

onpaard schreef:

Hoezo?

In Oekraïne waren er ook dieren vrij gelaten uit wanhoop. Dus waarom zou dat in een ander land niet kunnen?

Ik had eerst ook mijn bedenkingen ook omdat nergens de officiële naam openbaar mocht staan. Maar met deze wending en dat eigenaar alsnog gevonden was is het wel erg mooi.
Vraag me ook af of de eigenaar in die instelling internet heeft. Misschien dacht hij wel vaak aan z'n paard terug? Maar als hij geen internet, fb, Instagram ofzo heeft is het wel lastig om erop uit te komen dat het paard gevonden is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:04

Het heeft zo moeten zijn, zeker wat betreft de hanger. Hopelijk geeft het de man rust dat hij weet dat Misterio/Sunshine goed terecht is gekomen.
Een heel bijzonder verhaal TS!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:05

Ze moeten een film maken over mistirio

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 17:54

_/-\o_ Wat een opluchting. 3 maanden lijken kort, maar zijn enorm lang wanneer je in onzekerheid zit. Komt er iemand? Komt er niemand? Mist iemand hem? Is hij gestolen? Allemaal vraagtekens.. waar nu eindelijk een punt achter lijkt te komen.

Allereerst: Dit verhaal is ook raar, ik vind het ook 'raar'. Bedoel, wie vindt nou alledaags een paard... Voor mij ook een eerste keer.

Het lijkt opeens snel te volgen achter elkaar, maar sommige dingen (die mevrouw die zich had laten horen via Facebook) wist ik al een tijdje, toen ik dit topic opende wist ik al zijn paspoort naam en had ik al contact gehad met de fokker. Maar wegens alle omstandigheden kon natuurlijk niet alles direct openbaar en publiekelijk online gegooid worden. Echter, dit verhaal van de broer e.d. weet ik pas sinds gisteren en mij gaat het nu ook enorm snel...want het is nog maar één week, terwijl ik gisterenochtend nog opstond met de veronderstelling dat ik nog 9 maanden te gaan had. WOW. Hoe dan!

Ik weet nu dat hij nooit is doorverkocht en dus geen 10 eigenaren heeft gehad, hoe fijn is dat voor hem. 11 jaar heeft hij dezelfde eigenaar gehad en het lijkt met veel dingen toch alsof hij echt wel enorm goed verzorgd is. Het lijkt mij dan ook ontzettend pijnlijk om uiteindelijk na 11 jaar, je trouwe vriend 'aan zijn lot' over te laten, omdat je zelf geen enkele uitweg meer ziet en je eigen leven niet waardig vindt. Als ik de man kon zien, zou ik hem een enorm grote knuffel willen geven en persoonlijk vertellen dat het met Misterio helemaal goed komt.. Mijn hart breekt bij zo'n situaties en alle "woede" die ik had richting de eigenaar is dan ook direct verdwenen. Het is intens verdrietig. Maar des te blijer ben ik, dat ík hem heb gevonden en niet een of andere handelaar. Dat zou meneer nooit gewilt hebben.

Ik hoop, echt enorm, dat de eigenaar toch nog zijn verhaal kwijt wil. Hij moet mij namelijk een briefje tekenen waarin hij afstand doet van Misterio en ik hóóp...dat er een ander briefje bij zal zitten, met het echte verhaal. Anders hoop ik dat ik volgende week zondag toch iets meer informatie kan 'trekken' bij de broer.

Ik weet nu welke dierenarts al die jaren Misterio heeft ingeënt en hem ga ik maandag bellen. Zo kom ik hopelijk ook een hele stap dichterbij zijn medische geschiedenis en wellicht de Equine Astma. Want, wat als hij dit dus toch hélemaal niet had? Is dit dan iets chronisch door een verwaarloosde longontsteking, of.. of.. en..als... Ik ben zo benieuwd! & natuurlijk krijgen jullie deze update óók.

Aan iedereen: Enorm bedankt voor de lieve woorden. <3 Mijn dag kan echt niet meer stuk.
Ik heb gehuild van blijdschap en álle 'stress' is eindelijk langs mij af gevallen. Hoe mooi is deze 'karma' voor mij.. heb ik dan toch eindelijk iets van geluk in mijn leven.. He-he.. *diepe zucht*. Na het verliezen van mijn eigen merries door een verschrikkelijke ex-partner, komt deze prachtige en liefdevolle ruin 'aanwandelen'... Hij heeft het zonnetje in mijn leven teruggebracht.. Letterlijk, mijn Sunshine. Maar: Nieuw begin, nieuwe naam. Het blijft toch echt Misterio. O:)

Y)(^) volgende week zondag trakteer ik virtueel op taart! ghehe.
Ik had deze afloop niet durven dromen.. niet zien aankomen.. Ik dacht écht hem nog een keer te moeten 'afgeven/teruggeven'. Maar hij hoeft nooit meer weg. Pffff... Yes! /3 <3 *\%/*

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:11

Ik heb het al eerder gezegd maar hij is je, wat mij betreft, zo gegund en ik hoop echt dat de eigenaar een stukje rust vindt nu hij weet dat Sunshine Misterio goed terecht is gekomen. Want dit moet echt ontzettend moeilijk voor hem zijn geweest.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:14

Wauw Diana, wat een update, tranen in mijn ogen! Arme eigenaar.

Jij bent dus officieel een engel O:) Ontzettend knap hoe je dit hele traject hebt aangepakt. Wat moet jij er een spannende 24u hebben opzitten, en die spanning zal vast nog een weekje aanhouden. Ik wens je in de laatste sprint nog flinke portie geduld toe :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:29

Babootje schreef:
Ik vind het vooral een verhaal voor een feel good boek of film, met een mooi einde. dus wie weet kun je nog meer van het verhaal van het paard en zn eigenaar achterhalen.

Ik vind het vooral een heel verdrietig verhaal.
Ik wens je veel dankbaarheid dat je het paard mag verzorgen, ts. Ik hoop dat het de vorige eigenaar wat troost biedt, en dat het paard nog opknapt. Ik kan me voorstellen dat je opgelucht en blij bent.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:48

Dreamboy schreef:
onpaard schreef:

Wat vind je er raar aan dan? Het is vooral triest.

Omdat iemand die opgenomen is vaak niet kan beslissen over iets waardevols weg te geven. En familie dit ook niet zomaar kan doen als als diegene mentaal niet goed is. Als dat gebeurt zou er veel meer tijd overheen gaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:58

wat een bijzonder verhaal. en heel fijn dat je nu achter zijn achtergrond bent gekomen. Ga je hem nu Sunshine noemen, of blijft het Misterio?

is er ook bekend hoe lang het paard heeft rondgezworven? hoe lang is meneer opgenomen?

veel succes, en alvast GEFELICITEERD! met je paard. Heel mooie ontknoping.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:00

Ik vind je een heel fijn mens. Je empathie met deze arme arme man....zo verdrietig om niet meer voor je paard te kunnen zorgen, je zorg voor dit paard dat op je weg kwam, en nu je terechte blijdschap. We zijn wij allemaal heel erg blij voor jou.
Ga je paard maar gauw vertellen dat er goed voor zijn baasje gezorgd wordt en dat jij voortaan voor hem mag zorgen daar zijn vorige baas ziek is en dit niet meer kan.

Of je ooit nog erachter komt hoe het paard op die plek is gekomen, is maar de vraag.
Als de zieke man ietwat psychotisch was, hem in de trailer bv heeft geladen en in het natuurgebied heeft losgelaten dan weet hij dat waarschijnlijk niet meer.