Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:03

xSCWx schreef:
Zouden jullie een paard kopen wat lucht zuigt?

Heb je er een op het oog?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:08

Ik heb er meerdere op het oog maar bij allemaal is er wel iets wat me net afhoudt. Deze kwam (volgens de omschrijving dan, ben nog nergens gaan kijken verder) het meeste bij wat ik zoek. Maar is dus een luchtzuiger. Een ander die ik super leuk vindt is 1.64m met 4 jaar := ik zocht eigenlijk tussen 1.50-1.55, toen werd het al tot 1.60 en nu is dat al tot 1.63 :') en ergens denk ik; ach wat maakt die ene centimeter nou uit. Maar waarschijnlijk groeit hij ook nog iets en daarbij: waar trek je dan de grens

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:10

xSCWx schreef:
Zouden jullie een paard kopen wat lucht zuigt?

1x gedaan. Nooit meer... kende Uni al vanaf 2,5jaar, gekocht op 6jr, en nooit wat gehad, bleef ook op zelfde stal staan, zelfde voer etc. Eerste paar jaar bij mij ook niet, daarna veel gedoe gehad met maagzweren, koliek operaties (strangulatie dunne darm komt vaker voor bij luchtzuigers). Ze zijn sowieso gevoeliger op het maag/darm kanaal.

Daarna stalmanagement ed totaal omgegooid en toen werd het beter, maar bleef gevoelig op maag/darmen. Op het eind ook alsnog aan koliek overleden.

Dus ik pas er voor... spaar dan liever door voor een paard was niet zuigt. Of een die iets minder loopt voor hetzelfde bedrag.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:11

Klijndijk röntgen en klinisch 600€ rug en hals kan je er ook bij doen mocht je dat willen prijs zou dan wat duurder zijn.
(Toevallig gisteren contact gehad)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:12

Zijn er mensen met ervaring met het overschrijven van het paspoort vanuit een EU land?
Kan zijn dat ik gewoon moe ben maar kan er weinig van maken, waar mag ik de registratie laten doen en wat houd het in met de nieuwe I&R regels?

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:32

Pb me even, lijkt me niet relevant voor dit topic. Zo wel dan zal ik het neerzetten

Ik als verkoper koop geen luchtzuigers in puur wegens verkoop. Maar zocht ik een particulier eigen paard zou me dit niet weerhouden. Maar ik heb dan ook alles in eigen beheer en buiten lopen.

Dat men afhaakt kan ook zijn dat er meerdere snellere beslissers voor je zijn, en dat het niet perse met keuren te maken heeft

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:38

Ik zou ook geen luchtzuiger kopen, maar dat is meer omdat ik het zelf totaal geen prettig gedrag vind om met mijn neus bovenop te staan. Ik zou er zelf bijna gestresst van raken. :+

Dan eerder gewoon gaan kijken naar het 'te grote' paard. :) Wat is de reden dat je daaraan twijfelt?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:42

upendo schreef:
Ik zou ook geen luchtzuiger kopen, maar dat is meer omdat ik het zelf totaal geen prettig gedrag vind om met mijn neus bovenop te staan. Ik zou er zelf bijna gestresst van raken. :+

Dan eerder gewoon gaan kijken naar het 'te grote' paard. :) Wat is de reden dat je daaraan twijfelt?

De stalling gaat eigenlijk maar tot 1.60 :') de stallen konden niet groter ivm indeling. Geloof dat ze 2,50 bij 2,80 zijn ofzo (ik weet het niet zeker maar wel iets kleiner dan 3x3 denk ik). Mijn stalhouder zegt dat het wel mag maar dat ik me goed moet bedenken dat de stal niet groter wordt. Dus of het voor het paard dan nog wel comfortabel is.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 02-05-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:51

Hoeveel uur per dag staan ze op stal?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:56

En een andere stal? O:)

Mijn keuze zou het niet snel zijn, een stal kleiner dan 3 bij 3.. :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:18

Een luchtzuiger zou ik nooit kopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:38

Mijn stallen zijn 3x3,5 en ik vind 1,65m echt wel de max daarin (liefst max 1,60).
Heb er een paard in gehad van 1,68m en merk dan wel dat ze een stuk krapper staan/liggen dan mijn arabiertje van 1,54m. De voerbak en slowfeeder maken de stal ook weer wat kleiner.
De mijne staan 8-10 uur op stal (alleen in de winter), ikzelf heb absoluut geen problemen met een luchtzuiger mits hij niet de hele dag (ook buiten) staat te zuigen op van alles en nog wat.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:40

xSCWx schreef:
Ik heb er meerdere op het oog maar bij allemaal is er wel iets wat me net afhoudt. Deze kwam (volgens de omschrijving dan, ben nog nergens gaan kijken verder) het meeste bij wat ik zoek. Maar is dus een luchtzuiger. Een ander die ik super leuk vindt is 1.64m met 4 jaar := ik zocht eigenlijk tussen 1.50-1.55, toen werd het al tot 1.60 en nu is dat al tot 1.63 :') en ergens denk ik; ach wat maakt die ene centimeter nou uit. Maar waarschijnlijk groeit hij ook nog iets en daarbij: waar trek je dan de grens

Denk dat je vooral moet kijken of het dier je bevalt, dan over een paar cm te vallen. 163cm is ook nog steeds een hele mooie maat, en ook met buitenrijden kom je er makkelijk op zonder krukje .

Luchtzuiger, ligt eraan wat ik zou zoeken en hoe ik het paard kan houden. Als het voor hier aan huis is, dan zou ik het overwegen, is het op pension of als verkoopsdier, dan niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:46

Een luchtzuiger laat ik staan. Heb ook te maken met een pensionstal. De meeste zitten daar toch niet op te wachten. Het is vreselijk irritant en er is heel veel ( extra) kans op koliek.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:52

xSCWx schreef:
upendo schreef:

De stalling gaat eigenlijk maar tot 1.60 :') de stallen konden niet groter ivm indeling. Geloof dat ze 2,50 bij 2,80 zijn ofzo (ik weet het niet zeker maar wel iets kleiner dan 3x3 denk ik). Mijn stalhouder zegt dat het wel mag maar dat ik me goed moet bedenken dat de stal niet groter wordt. Dus of het voor het paard dan nog wel comfortabel is.

Persoonlijk vind ik het erg krap voor een paard van > 160cm, zeker als die pas 4 is en nog kan groeien :o Ook al zou het alleen s nachts zijn, ze moeten gewoon comfortabel met uitgestrekte benen kunnen liggen en dat lukt zo niet echt. Ik had nu mijn nieuwe aanwinst (stokmaat rond 162/163cm, ook een kleintje dus) tijdelijk in een noodbox van nog geen 3x3 staan en dat was niet zo geweldig voor hem. Als overbrugging voor die paar weekjes nog acceptabel, en ze staan inmiddels al lekker op het land, maar als vaste stal zou ik er niet voor gekozen hebben.

Gezien elke fatsoenlijke stal hier in de omgeving jarenlange wachtlijst heeft :') zou ik overigens eerder een paard gaan zoeken dat wel bij de faciliteiten van mijn stal past dan andersom. Want verhuizen naar een andere fijne stal in de Randstad is helaas makkelijker gezegd dan gedaan :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:55

Daar weet ik wel alles van ja pff, wat een drama de meeste stallen in de randstad helaas.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:40

Ineke2 schreef:
Daar weet ik wel alles van ja pff, wat een drama de meeste stallen in de randstad helaas.

Nou idd.
Ik heb al doorgegeven dat mijn jonkie volgend jaar hierheen komt, anders is er straks ook geen plek.

En iets anders vinden waar ik naar mn zin sta is lastig, merkte ik toen ik vanuit Brabant naar hier verhuisde een paar jaar terug.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:23

Ik stond op een hele fijne pensionstal in de Randstad, maar de wachtlijst is echt enorm. Toen mijn oudje overleed moest ik heel snel beslissen of ik de stal kaal wilde blijven huren tot er eventueel een nieuw paard kwam, ik heb besloten dat te doen want anders kom je er nooit meer tussen en ik vind dat er weinig echt fijne stallen (ook qua sfeer) in de omgeving zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:24

Klopt, wij hebben de winterperiode ook best een lange wachtenlijst gehad.
Nu weer even wat beter, omdat er 2 weg zijn die meerdere paarden hadden, die krijgen ze nu aan huis te staan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:00

Vandaag een leuke bezichtiging gehad.
En de wereld is weer klein, heel grappig.
Meer gemeenschappelijk waar we al pratend achter kwamen

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:50

amandananana schreef:
Ik stond op een hele fijne pensionstal in de Randstad, maar de wachtlijst is echt enorm. Toen mijn oudje overleed moest ik heel snel beslissen of ik de stal kaal wilde blijven huren tot er eventueel een nieuw paard kwam, ik heb besloten dat te doen want anders kom je er nooit meer tussen en ik vind dat er weinig echt fijne stallen (ook qua sfeer) in de omgeving zijn.

Ik heb dan weer de gok genomen geen stal kaal te huren, wilde mezelf niet dwingen om overhaast een paard te kopen omdat het anders zonde van het stalgeld is enz. Nou en toch binnen paar weken thuisgekomen met een nieuw paard :) alleen dan had ik al geen stal meer, vandaar die noodbox, heel slim van mij _O-

Ben wel zooo blij met Henkie, zo'n knappe vent als die is <3

Afbeelding

Jammer genoeg is hij best een watje, zeker vergeleken met Fly, maar hij doet wel zijn best ;) Gaat al netjes alleen op pad, ook langs de weg enz., springt steeds fanatieker en zelfs ons dressuurwerk begint tot mijn grote verbazing ergens op te lijken! Is ineens zo vlot geworden dat ik die trage sukkel waarop ik proefgereden heb helemaal niet herken joh :P Bij de vorige eigenaren heeft hij het in paar jaar tijd maar tot B+1 kunnen schoppen en moest weg onder andere vanwege zijn, euhm, overduidelijk gebrek aan interesse in de dressuursport :+ als ik binnenkort een L1 proef eruit weet te krijgen ga ik zo trots zijn *\%/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:40

Ahhh hij is echt knap!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:09

Fly_high schreef:
Ben wel zooo blij met Henkie, zo'n knappe vent als die is <3

Leukerd hoor! Zo zie je maar weer dat een paard echt kan opbloeien bij de juiste persoon.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:55

Lekker he Fly, alleen maar van die positieve vibes! En dat alles gewoon normaal gaat zeg maar ;-)

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:17

Wat een leukerd!! Zo zie je maar weer dat een paard echt kan veranderen bij de juiste match!

Wat balen @lieser! Naar wat ben je op zoek? Wij hebben onze pony ook nooit laten keuren omdat we haar toen op 2 jarige leeftijd hebben gekocht. Nooit iets mee gehad, kopers wilde haar toen ook volledig laten keuren klinisch en rx. Ook even spannend maar alles was gelukkig goed. Dus dat hij nooit gekeurd is geweest dat kan natuurlijk, hoeft niet per se iets te zeggen…

Met paard is alles goed! Eind van de maand gaan we hem ophalen! Net huis verkocht dus eerst even de boel leeghalen en afhandelen dan hebben we alle tijd zodat hij rustig kan wennen!! Dochter in de wolken!

Haha en nu aan het twijfelen of ik zelf nog iets ga aanschaffen zodat we lekker samen kunnen rijden..