Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:41

Pokonventje.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:56

Dikbilleke!

Waar gaan jullie morgen rijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 12:54

Nergens helaas. Gezien we niet echt een plek vonden gaat mijn man morgen voor vrienden iets af maken. Ik ga straks eens polsen bij mijn moeder of die morgen wat te doen hebben en zo niet kunnen ze misschien foto's maken. O:)

En hij is een flinke kerel. :j Vigo blijft een vrij smal ventje langs Joy. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 22:30

Vandaag naar het ziekenhuis voor de andere knie. We werden met drie uit de wachtkamer gehaald door een vrij brute verpleegster/radiologe. Vervolgens werden we naar buiten geleid en weer een ander gebouw binnen. >;) jullie hebben inmiddels al wel door dat ik nogal op mijn hoede ben maar ik was niet de enige die ietwat twijfelend volgde, _O- de twee heren achter me bleven achter zich kijken alsof ze overwogen om terug te gaan. _O-

Ik kreeg het ide dat de verpleegster/radiologe mij niet alleen wilde laten met een van de mannen. (Met mijn lengte en bouw lok ik vaak bescherming uit. Bij vrouwen minder vaak dan bij mannen trouwens maar deze ging voor bescherming. De heren zaten er nl. Eerder dan ik.)
Dat ging echt letterlijk zo;
*in het Frans tegen de mannen*: ‘jullie ga daar zitten en wacht.’ *tegen mij* ‘jij, kom maar mee.’

De rest verliep zoals normaal behalve dat het gebouw duidelijk ‘in verbouwing’ was inclusief het kamertje met de scan. _O- radiologe/verpleegster bleef vrij kort en ik heb nogal de neiging om ‘toon te marchen.’ En werd het een beetje zat dus toen ze vroeg waar ik pijn had kon ik het niet laten om gewoon droog te zeggen ‘aan mijn knie. Daarvoor ben ik hier.’ :+ (als ik gestressed of geërgerd ben antwoord ik puur op de vraag die je stelt ook als ik weet dat je iets anders bedoelt. In dit geval was het ergernis.)

Dus de scan wordt gemaakt na de gewoonlijke uitleg. Een andere vrouw (die de verpleegster bleek te zijn.) komt binnen en vraagt of het gegaan was. Zij was heel vriendelijk dus ik zeg ‘ja hoor, het is niet de eerste keer.’ Zodra ze me rechtop ziet gaan zitten zegt ze in paniek ‘Oh! Nee wacht! Laat me het eerst omlaag doen!’
Door die reactie had ik al een vermoeden. Toen ik door de andere vrouw die de radiologe bleek te zijn terug begeleidt werd (de heren waren spoorloos verdwenen dus ik heb nog tegen mijn man gegrapt dat ik mogelijk de enige overlevende ben van het drietal. :+) had ik ineens een heel andere vrouw voor me. Bezorgd. Joviaal... ze vroeg ‘pak je nog steeds medrol?’ Dus ik zeg ‘ja, maar dat kan jij niet weten tenzij je necrose gezien hebt want ik heb hier geen dossier.’

Toen besefte ze dat ze zich toch al versproken had dus zei ze ‘klinkt alsof ge dat nieuws verwachtte?’ Dus toen ik dat bevestigde hebben we op weg terug naar de wachtkamer een geanimeerd gesprek gehad waarin ze uitte hoe verbaasd ze was dat ik nog zo mobiel was en een beetje compassie omwille van mijn leeftijd. Ze gaf me het advies om vooral bij mijn fysio te blijven gaan als die me zo goed hield en heeft ze me veel sterkte en beterschap gewenst.

Ik kan nog geen foto’s zíen (maandag pas gok ik.) maar ik vermoed dus dat mijn fysio gelijk had toen hij zei dat de rechter slechter is. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 00:49

Óh en Yaiko (de middelste kwa leeftijd.) heeft een kras aan zijn keel. Oppervlakkig dus waarschijnlijk de pup met spelen (die pups hebben echt mesjes in hun mond ipv tandjes.)

Nu is het zo dat Yaiko erg gevoelig en nerveus is. Hij piept erg veel maar das gewoon zijn manier van communiceren.(De enige moment dat Yaiko stil is, is als ik hem op mijn schoot heb of hij iig bij me kan zijn.). Arras en Zyon blaffen bv veel sneller. Ik ken ook elk ‘type’ piepje van hem. Tijd voor brokken, speelgoed kwijt, aandacht, buiten moeten, bang, nerveus... hij heeft voor alles wat een hond ‘wil’ communiceren een ander type gepiep. Arras communiceert voor het merendeel van die dingen met lichaamstaal ipv geluid. Zyon communiceert nog niet zo heel veel behalve voor eten. (Als de bak door de woonkamer vliegt met een pup er achteraan zijn zijn brokken op. :+)

Arras heeft de gewoonte om heel enthousiast te worden van piep-speeltjes. (Ja dit is een relevant feit voor het verhaal. _O-) alleen weinig piep speeltjes zijn bestand tegen herders (ook Kong niet.) het resultaat is dat hij veelal snel het piepje er uit heeft. Hij is daarna trouwens gewoon enthousiast als het in iets balvormig zat. Het laatste was een bal met ‘koorden’ aan die piepte (zo’n octopus achtig iets van Kong). Eindresultaat na een half uur:
Zyon had de bekleding van de bal.
Yaiko had de ‘koorden’ en Arras liep met de bal waar de piep in zat rond (een week later is alles veel meer toegetakeld maar nog steeds in gebruik.)

Anyhow. We keken Yaiko zijn kras voor alle zekerheid na want die dikke pels kan toch wel e.e.a verbloemen. Dus ik zeg ‘dat moet Zyon bijna geweest zijn. Arras zijn tanden zijn te stomp.’ (Arras heeft vrij afgestompte hoektanden. Volgens de DA is dat grotendeels genetisch en zit het hem niet dwars. Zo oogt het ook niet want als hij pijn had zouden we dat merken aan zijn beet in het pak maar het ziet wel gek uit.)
Waarop mijn man (die soms echt gek wordt van Yaiko :(:) ) ‘misschien heeft Arras geprobeerd om het piepje er uit te halen...’ (Yaiko was ook nog eens verdacht lang stil geweest toen we het er over hadden maar hij lag ook heerlijk bij mij terwijl hij geaaid werd)

Ik zag het meteen zo voor me dus kwam echt niet meer bij. _O- zodra Yaiko zijn gepiep weer liet horen zei ik ‘denk niet dat het gelukt is.’
Manlief: ‘helaas...’

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:25

Haha :))

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:49

Schone belevenis in dat ziekenhuis. :')

Omg dat hondenverhaal _/-\o_

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:49

Je bent zo te lezen - letterlijk - een wandelend medisch raadsel. Wel jammer dat er inderdaad ook necrose in je knie zit.

De piep ging er niet uit ... arme jullie. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 13:19

aaah Ik hou wel van 'm met piepje. :(:)
Fysio had gelijk. :+ Rechts kan je echt geen beeld vinden zonder necrose. :+ :=
En volgens mij heb ik een OCD'tje aan mijn knieschijf. :+
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:43

Chips …

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:44

Zo dan, das niet misselijk zeg! Ik sta echt versteld met wat jij nog doet!

Ik geniet volop van je verhalen en lig dus ook regelmatig in een deuk achter mijn pc.
En of dat nou over de paarden gaat of over wat anders,het leest allemaal heerlijk weg.
Ik zou zeggen je kan een keer bij ons komen op de verplaatsing maar das best een eindje uit de buurt helaas.
En wat gaat de kleine kerel hard, hij wordt al zo "paard".

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:10

In die onderste foto zie ik gewoon een gestrekt poppetje liggen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 15:21

Een gestrekt poppetje? _O-
Ik ben erg benieuwd wat het verslag gaat zeggen. :) Ik vond heup en enkel veel makkelijker te interpreteren. :+

Op zich stelt het me gerust in die zin dat ik met rechts eigenlijk vrij goed kan lopen. Ik heb wel dagen met wat zeurende pijn maar niet zo extreem als links. Dus het geeft me goede moed dat links ook bruikbaar gaat worden als ie klaar is met z'n "tantrum". :) Ik voel het wel in de oefeningen die nu specifiek gericht zijn op mijn knieën. Ondanks dat links dus meer pijn doet én ik links met die verlamming zit, kosten de oefeningen me rechts vaak meer moeite. := Niet meer pijn maar wel meer moeite. Wat ik altijd totaal onlogisch vond maar dit verklaart het waarschijnlijk. :+

Boyca: geen ide waar je woont := Ik zit sowieso in een "uithoek" voor mijn gevoel. :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 17:13

Afbeelding

Ik denk soms wat verknipt :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:43

Volgens mij is dat niet hoe knieën er horen uit te zien. :n :oo

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:45

Dit lijkt meer op een gatenkaasje in de vorm van een bot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:55

Ai.. :(:) Je bent een taaie, hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 21:24

jokari schreef:
Volgens mij is dat niet hoe knieën er horen uit te zien. :n :oo

Niet?
Ik ben misschien gewoon een trendsetter...... O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 15:43

Er zitten toevallig geen volgers tussen die goed zijn in verslagen lezen? :+ (Ik ga vanavond ook naar mijn fysio die daar goed in is en normaal gesproken kan ik ze inmiddels zelf ook goed interpreteren maar degene die dit verslag gemaakt heeft zat volgens mij met zijn gedachten ergens anders. :=)

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:51

Vervelend van de necrose maar fijn dat het paardrijden je zowel fysiek als mentaal goed doet!
Ik las op een van de vorige pagina's over Pretty en ben benieuwd of er wel andere mensen waren met wie zij een klik/connectie heeft? Al is het alleen maar op de grond en niet eens in het zadel. Was ze b.v. liever tegen kinderen? En waarom is er voor gekozen om toch een veulen met haar te fokken terwijl ze zo'n moeilijk karakter had? Want Pretty is de moeder van Reve toch?

Ik heb het wel eens eerder gevraagd maar wat zijn nu de grootste verschillen/verbeteringen die de hengst Casanova doorgegeven heeft aan Joy? Aangezien Joy tot nu toe zo goed gelukt is, zou je overwegen om Reve (later) nog een keer met dezelfde hengst te laten dekken? Of een andere nakomeling/broer van Casanova? Ik zeg tot nu toe goed gelukt omdat je natuurlijk nog weet hoe Joy is onder het zadel maar volgens mij heb je daar wel veel vertrouwen in. :j
Zou je niet overwegen om Joy hengst te laten en ook ter dekking aan te bieden? (Als daar vraag/markt voor is natuurlijk) en zo niet, zou je hem dan niet laten springen zodat je later een merrie door hem kan laten insemineren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 17:16

Pretty had een enorme connectie met mijn bijrijdster en daar is ze ook naar toe gegaan zodra ik zag dat die twee goed met elkaar overweg konden. Ze hebben twee jaar onder ‘mijn begeleiding’ samen gewerkt. Vooral omdat ik heel zeker wilde zijn dat ik haar geen paard mee gaf waar ze mee verongelukte maar die twee hebben nog erg veel plezier gehad samen. :j bijrijdster kon er zo de ring mee binnen rijden en alles waar ik voor heb moeten smeken deed ze met twee hoeven in haar neus. Ze corrigeerde zelfs hier en daar de foutjes van mijn toen nog onervaren bijrijdster. :+: Ze is voor haar echt een perfect leerpaard geweest. Pretty leeft nog overigens maar is op pensioen inmiddels.

Ik heb met haar gefokt omdat ik nog steeds overtuigd ben dat het merendeel van haar gedrag aangeleerd was. Ze was 9 toen ze bij mij kwam. En ik heb geen ide van hoe ze voor mij met haar om gingen. Tegen dat ik haar weg gegeven had was het ook gewoon een braaf paard maar er was tussen haar en mij te veel gebeurt tegen die tijd. :) Vanaf de grond kon ik goed met haar overweg tegen die tijd maar ik reed haar niet meer graag. Ik hoopte met Rêve gewoon van het begin gewoon goed en consequent met haar te zijn en zo te voorkomen wat Pret geworden was. En dat is ook gelukt. :) Ze heeft zeker haar dingetjes maar voor ons is Rêve een heel loyaal paard.

Wie waarvoor verantwoordelijk is weet ik niet maar Joy is gemoedelijker dan Rêve, laat zich makkelijker corrigeren en is minder snel op zijn tenen getrapt. Hij reageert ook minder heftig. Nu speelt hier ook in mee dat Joy een hengst is. IMO zijn merries sowieso venijniger. Dus in hoeverre dat verbetering of geslacht is weet ik ook niet. Joy is wat opener. Minder eenkennig. Geeft ook wat sneller toe waar Rêve eens ze ‘nee’ zegt eerder dood valt dan dat ze toe geeft.

Kwa nou is Joy zijn bovenlijn beter. Achterbeen was al heel sterk en snel van Rêve maar Joy lijkt meer balans en souplesse te hebben van nature. Joy blijft hengst indien hij fijn blijft van karakter omdat we hem graag willen laten keuren. Indien hij ggk zou raken is het idd de bedoeling hem ook ter dekking aan te bieden. :) Ik moet eerlijk zeggen dat ze het hier bont moeten maken eer ik er geen vertrouwen meer in heb... Dus ik weet niet hoeveel het zegt dat ik er vertrouwen in heb, maar momenteel is hij braver en makkelijker dan Rêve op die leeftijd was.

Er is een reële kans dat Rêve over een paar jaar nog eens gedekt wordt maar dat zal niet door een Du Bois hengst zijn. :)

We hebben veel mogelijkheden om uit te kiezen. Ik vind het nu nog te vroeg om echt met zekerheid te zeggen welke keuzes we uiteindelijk gaan maken. Nog een nakomeling van Rêve of een nakomeling van Joy... of beide... Er spelen daarin zoveel factoren mee die ik nu nog niet kan voorspellen dat ik nog niks met zekerheid kan zeggen. :D
Ik vrees dat ik over een paar jaar keuzestress ga hebben, _O-

Ik dénk dat ik alles beantwoord heb anders me er even op wijzen, ben via mobiel aan het typen en dan verlies ik het overzicht soms. :o dus als ik iets gemist heb is dat niet expres.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:21

Ik woon onder de rook van Amsterdam, dus ff langskomen vanuit Belgie wordt hem niet denk ik zo.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:44

boyca schreef:
Ik woon onder de rook van Amsterdam, dus ff langskomen vanuit Belgie wordt hem niet denk ik zo.

Heb je wel meteen een mooie trailer oefen sessie gehad }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 11:53

Neon schreef:
boyca schreef:

Heb je wel meteen een mooie trailer oefen sessie gehad }>

_O- Voor Joy geen probleem maar Rêve gaat denk ik niet meer mee terug dan dezelfde dag. _O- Die heeft haar limieten wb hoe lang ze op de vrachtwagen gaat... :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:49

Ook leuk, een weekendje uit met de stichting.

Ik kan je helaas ook niet helpen aan een buitenlokatie wat meer in de buurt.