Kimberley_ schreef:Nee wil gewoon niet dat er gekeurd wordt en snelle afhandeling
Wat raar, mij lijkt dat een keuring ook snel zou moeten kunnen. Ik zou het niet vertrouwen inderdaad.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mpc_rijder schreef:Zouden jullie afhaken op een paard waarvan wordt aangegeven dat die luchtzuigt als hij op stal wordt gezet, als je een plekje 24/7 buiten kan bieden in een paddock paradise met onbeperkt ruwvoer?
Marus schreef:mpc_rijder schreef:Zouden jullie afhaken op een paard waarvan wordt aangegeven dat die luchtzuigt als hij op stal wordt gezet, als je een plekje 24/7 buiten kan bieden in een paddock paradise met onbeperkt ruwvoer?
Nee zou ik niet op afhaken als ik thuis de ruimte kon bieden 24/7 buiten.
Ik ben met een paard afhankelijkheid van pensionstal en daardoor durf ik geen luchtzuiger aan te schaffen.
N0a schreef:Dat is een erg hardnekkig fabeltje op Bokt dat je moet keuren om aan je onderzoeksverplichting te voldoen. Voor je onderzoeksverplichting hoef je alleen aan de verkoper te vragen of het dier gezond is, of het dier onlangs wat gemankeerd heeft en wat hij weet van de gezondheid van het dier. Om te bewijzen dat je dat werkelijk gevraagd hebt en wat het werkelijke antwoord is geweest is het wel handig natuurlijk omdat via mail oid vast te laten leggen. Keuringen heb je vnl nodig om te kunnen verzekeren en je eigen gemoedsrust, maar niet in de discussie of je wel of niet in je recht staat om terug te brengen naar de verkoper. Bewijslast dat een mankement niet al bestond voorafgaand aan koop ligt sowieso bij de handelaar, niet bij de koper (tenzij je koopt van een particulier, maar dat doe ik mede om die reden dan ook niet).Handig wel. Want als er dan iets met de pony is, heb je bij die handelaar geen poot om op te staan omdat je niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan
Marigo schreef:Jammer van het keuren van de haf...de prijs is idd wel bijzonder laag. Ik moet dan direct ook aan Pssm oid denken. Voor wie interesse heeft, kun je niet iemand meenemen die medisch echt verstand van paarden heeft en dan kritisch meekijkt? Want als de verkoper verklaart dat het dier 100% gezond is, en dat blijkt dan toch niet zo te zijn achteraf, heb je nog wel een poot om op te staan.
Toch blijft het wel merkwaardig....
elinedeau95 schreef:ik heb de laatste tijd niet meer zo actief in dit topic, want soms zak de moed in mijn schoenen. Ik heb geen mega budget van 10000 euro en de 'goedkopere' rond de 5000 komen vaak niet door de keuring. Ben soms zo bang dat het niet gaat lukken.
Mer1980 schreef:Ik heb dus gewoon zo'n pony staan maar is nog niet doorgereden, wel met 3 x onder het zadel al alleen het bos in. Rem doet het gaspedaal min of meer (liever lui dan moe) maar het eerste galopje door het bos was een feit vandaag (5e keer ohz). Stuur werkt moah, maar heb haar nog maar even thuis tot ze in de bak ook te rijden is want om iemand meteen het bos in te sturen of de woonwijk door is ook weer zo watheb wel enkele hier een PB gestuurd, maar geen interesse. Maar ze zijn er wel hoor de leuke pony's, maar je moet ze wat jonger hebben. Maar als ik het zo lees gooi ik die van mij eind van de zomer er ook voor 5K op want vraag ik veel te weinig
Silly1972 schreef:Is echt een super leuke pony!
Zou een heel leuke gezins pony kunnen zijn.
Ik heb zelden zo'n relaxte pony mee gemaakt en is nergens bang voor.
Maar moet inderdaad nog een stuur en iets meer gaspedaal op.
Pony's van meer dan 5k zijn toch de echte sportpony's of heb ik onder een steen geleefd?
Kimberley_ schreef:En iedereen is tegenwoordig ook op zoek naar een bewegingstopper met bakken talent... ook al mogen ze blij zijn als ze zelf ooit het M halen.Silly1972 schreef:Is echt een super leuke pony!
Zou een heel leuke gezins pony kunnen zijn.
Ik heb zelden zo'n relaxte pony mee gemaakt en is nergens bang voor.
Maar moet inderdaad nog een stuur en iets meer gaspedaal op.
Pony's van meer dan 5k zijn toch de echte sportpony's of heb ik onder een steen geleefd?
Iedereen denkt tegenwoordig een bewegingstopper te hebben.