Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:37

Kimberley_ schreef:
Nee wil gewoon niet dat er gekeurd wordt en snelle afhandeling

Wat raar, mij lijkt dat een keuring ook snel zou moeten kunnen. Ik zou het niet vertrouwen inderdaad.

Silly1972

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:44

Nee dan zou ik gelijk al afhaken

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:50

Tja, degene die daar in trapt heeft zijn huiswerk echt niet goed gedaan en zou behoorlijk dom zijn... Rare mensen niet mogen keuren

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:05

Zouden jullie afhaken op een paard waarvan wordt aangegeven dat die luchtzuigt als hij op stal wordt gezet, als je een plekje 24/7 buiten kan bieden in een paddock paradise met onbeperkt ruwvoer? :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:08

mpc_rijder schreef:
Zouden jullie afhaken op een paard waarvan wordt aangegeven dat die luchtzuigt als hij op stal wordt gezet, als je een plekje 24/7 buiten kan bieden in een paddock paradise met onbeperkt ruwvoer? :o

Ik niet :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 23:12

Hmm.. Lastig. De echte zuigers vinden altijd wel iets om aan te kunnen zuigen.

Het is een ingesleten gewoonte.
Ik zou checken hoe de algehele conditie is. Bij vermoeden van problemen in het maag-darmstelsel zou ik hem sowieso laten staan. :)
Maargoed, na mijn vorige paard is dat een trigger voor mij. :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:16

Ik ken dan juist weer veel paarden die het luchtzuigen enkel op stal doen.

Of die na het verhelpen van een maagprobleem het luchtzuigen helemaal niet meer doen.

Denk eerlijk gezegd wel dat veel stalondeugden opgelost of voorkomen kunnen worden door 24/7 buiten te staan met goede omstandigheden.
Al heb ik wel zo'n mafketel gehad die juist dan ging ijsberen langs de draad :roll:

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:18

Bij mij op stal lopen er zat 24/7 buiten, die toch heel vaak aan een stang staan te zuigen. Zit er diep ingesleten. Ik weet niet of ik er een paard voor zou laten staan, ik heb daar geen ervaring mee.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:48

Ik heb er nu al 2 achter elkaar die op stal met krachtvoer gaan zuigen. Geef je ze buiten hun voer is er niets aan de hand. In het verleden had ik zelf wel een die hard luchtzuiger. Nooit geen problemen mee gehad, maar die deed het echt overal op.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:53

mpc_rijder schreef:

Nee zou ik niet op afhaken als ik thuis de ruimte kon bieden 24/7 buiten.
Ik ben met een paard afhankelijkheid van pensionstal en daardoor durf ik geen luchtzuiger aan te schaffen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:01

Marus schreef:
mpc_rijder schreef:

Nee zou ik niet op afhaken als ik thuis de ruimte kon bieden 24/7 buiten.
Ik ben met een paard afhankelijkheid van pensionstal en daardoor durf ik geen luchtzuiger aan te schaffen.

Dat is voor mij dus ook de reden dat ik geen luchtzuiger zou kopen. Simpelweg omdat 24/7 hier in de omgeving niet mogelijk is :n

Dit is trouwens ook een beetje mijn angst als ik straks actief op zoek ga naar een paard. Veel mensen zoeken volgens mij iemand die 24/7 buiten kan bieden. En ik vrees dat er niet binnen een jaar ineens opties hiervoor uit de grond schieten.
En wil mn paard ook niet op een uur rijden meer hebben. Heb dat een tijdje gehad, maar is geen doen, vooral met de kortere dagen niet. :=

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:46

de fjorden en haflingers gaan nu vaak rond de 5000 inderdaad. Het is vooral goed zoeken, beide van mij hebben samen nog geen 5000 gekost. Moet ze alleen wel zelf inrijden, maar ze zijn 100% in orde.

Staat overigens wel een leuke haflinger ruin op mp voor minder dan 3000 voor de haflinger zoekers, hij ziet er leuk uit.
[/quote]
Die mag dus niet gekeurd worden.[/quote]

Ook niet op eigen kosten?[/quote]
Nee wil gewoon niet dat er gekeurd wordt en snelle afhandeling[/quote]

Oeh, zo jammer. Past precies wat ik zoek, maar niet keuren is voor mij ook een beetje vreemd.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:49

N0a schreef:
Handig wel. Want als er dan iets met de pony is, heb je bij die handelaar geen poot om op te staan omdat je niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan :+
Dat is een erg hardnekkig fabeltje op Bokt dat je moet keuren om aan je onderzoeksverplichting te voldoen. Voor je onderzoeksverplichting hoef je alleen aan de verkoper te vragen of het dier gezond is, of het dier onlangs wat gemankeerd heeft en wat hij weet van de gezondheid van het dier. Om te bewijzen dat je dat werkelijk gevraagd hebt en wat het werkelijke antwoord is geweest is het wel handig natuurlijk omdat via mail oid vast te laten leggen. Keuringen heb je vnl nodig om te kunnen verzekeren en je eigen gemoedsrust, maar niet in de discussie of je wel of niet in je recht staat om terug te brengen naar de verkoper. Bewijslast dat een mankement niet al bestond voorafgaand aan koop ligt sowieso bij de handelaar, niet bij de koper (tenzij je koopt van een particulier, maar dat doe ik mede om die reden dan ook niet).

Maar goed, niet mogen keuren, ook niet voor eigen kosten, is gewoon heel verdacht. Ik kan me nog voorstellen dat een verkoper zegt, prima dat je wil keuren, maar dat betaal je lekker zelf en als er iemand tussendoor komt die hem zo meeneemt voor die tijd, ga ik niet op jouw keuring wachten.
Maar gewoon niet mogen keuren terwijl er geen andere koper al in de rij staat, dat stinkt.

Kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het dier eerder al een keer afgekeurd en uitgekeerd is voor de verzekering en daarom helemaal niet meer verkocht mag worden. Kan me voorstellen dat je dan ook geen aankoopkeuring wil laten vanwege het risico betrapt te worden op verkoop van een uitgekeerd paard.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:56

Jammer van het keuren van de haf...de prijs is idd wel bijzonder laag. Ik moet dan direct ook aan Pssm oid denken. Voor wie interesse heeft, kun je niet iemand meenemen die medisch echt verstand van paarden heeft en dan kritisch meekijkt? Want als de verkoper verklaart dat het dier 100% gezond is, en dat blijkt dan toch niet zo te zijn achteraf, heb je nog wel een poot om op te staan.
Toch blijft het wel merkwaardig....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:02

Marigo schreef:
Jammer van het keuren van de haf...de prijs is idd wel bijzonder laag. Ik moet dan direct ook aan Pssm oid denken. Voor wie interesse heeft, kun je niet iemand meenemen die medisch echt verstand van paarden heeft en dan kritisch meekijkt? Want als de verkoper verklaart dat het dier 100% gezond is, en dat blijkt dan toch niet zo te zijn achteraf, heb je nog wel een poot om op te staan.
Toch blijft het wel merkwaardig....

Maar dan heb je nog niet op papier dat ie gezond was op moment van kijken/aankoop.

Denk dat ik ook zou afhaken als ik wil keuren maar het mag niet. Kan er niks anders van maken dan dat het overkomt alsof de verkoper iets te verbergen heeft

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:10

De haflinger die niet gekeurd mag worden heb ik al uit mijn hoofd gezet.
Hoop dit weekend bij een andere te kunnen gaan kijken welke wel gekeurd mag worden ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:26

Kimberley_ schreef:
De haflinger die niet gekeurd mag worden heb ik al uit mijn hoofd gezet.
Hoop dit weekend bij een andere te kunnen gaan kijken welke wel gekeurd mag worden ;)

Spannend :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:47

ik heb de laatste tijd niet meer zo actief in dit topic, want soms zak de moed in mijn schoenen. Ik heb geen mega budget van 10000 euro en de 'goedkopere' rond de 5000 komen vaak niet door de keuring. Ben soms zo bang dat het niet gaat lukken.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:59

elinedeau95 schreef:
ik heb de laatste tijd niet meer zo actief in dit topic, want soms zak de moed in mijn schoenen. Ik heb geen mega budget van 10000 euro en de 'goedkopere' rond de 5000 komen vaak niet door de keuring. Ben soms zo bang dat het niet gaat lukken.

Ik houd mezelf maar voor dat er ergens hier in Nederland een pony voor me staat haha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:01

Ik heb dus gewoon zo'n pony staan maar is nog niet doorgereden, wel met 3 x onder het zadel al alleen het bos in. Rem doet het gaspedaal min of meer (liever lui dan moe) maar het eerste galopje door het bos was een feit vandaag (5e keer ohz). Stuur werkt moah, maar heb haar nog maar even thuis tot ze in de bak ook te rijden is want om iemand meteen het bos in te sturen of de woonwijk door is ook weer zo wat :D heb wel enkele hier een PB gestuurd, maar geen interesse. Maar ze zijn er wel hoor de leuke pony's, maar je moet ze wat jonger hebben. Maar als ik het zo lees gooi ik die van mij eind van de zomer er ook voor 5K op want vraag ik veel te weinig :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:43

Mer1980 schreef:
Ik heb dus gewoon zo'n pony staan maar is nog niet doorgereden, wel met 3 x onder het zadel al alleen het bos in. Rem doet het gaspedaal min of meer (liever lui dan moe) maar het eerste galopje door het bos was een feit vandaag (5e keer ohz). Stuur werkt moah, maar heb haar nog maar even thuis tot ze in de bak ook te rijden is want om iemand meteen het bos in te sturen of de woonwijk door is ook weer zo wat :D heb wel enkele hier een PB gestuurd, maar geen interesse. Maar ze zijn er wel hoor de leuke pony's, maar je moet ze wat jonger hebben. Maar als ik het zo lees gooi ik die van mij eind van de zomer er ook voor 5K op want vraag ik veel te weinig :=

He dat is niet waar :D ik heb alleen gezegd dat ik niet weet of ze iets voor me is aangezien ik medische problemen heb en eigenlijk niet voor niet doorgereden wil gaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:13

Mer: jij vraagt minder als 5 ? Mn nichtje zoekt n D pony ( maar net iets meer doorgereden) en alles wat met ingereden is kost minstens 6 en verder vanaf 7500.

Op sporthorses komen er weinig treffers bij n zoekopdracht 12k ... ok zijn er ook veel, waar prijs in overleg bij staat...

Dus vraag rustig meer whaha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:03

Is echt een super leuke pony!
Zou een heel leuke gezins pony kunnen zijn.
Ik heb zelden zo'n relaxte pony mee gemaakt en is nergens bang voor.
Maar moet inderdaad nog een stuur en iets meer gaspedaal op.
Pony's van meer dan 5k zijn toch de echte sportpony's of heb ik onder een steen geleefd? %)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:08

Silly1972 schreef:
Pony's van meer dan 5k zijn toch de echte sportpony's of heb ik onder een steen geleefd? %)

Iedereen denkt tegenwoordig een bewegingstopper te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:12

Kimberley_ schreef:
Silly1972 schreef:

Iedereen denkt tegenwoordig een bewegingstopper te hebben.
En iedereen is tegenwoordig ook op zoek naar een bewegingstopper met bakken talent... ook al mogen ze blij zijn als ze zelf ooit het M halen. :')