@ Laura - Wat leuk dat je hiervoor benadert bent zeg!

Het keuren is altijd een lastige, toen ik Nimbus ging kopen merkte ik ook dat de adviezen van dierenartsen hierin nogal uit een liepen. Zeker met nog hele jonge paarden. Zo stelde de klinische keuring hier bijvoorbeeld echt helemaal niets voor omdat Nimbus nog zo weinig had geleerd. Galop ziet er ook super netjes uit
@ Opisop_shop - Jeej wat een water

Aan de andere kant wel fijn dat ze daar nu al aan wennen, als je straks een plas in het bos tegenkomt zal dat ook geen probleem zijn
@Blaze - Hier is dat nu ook echt een dingetje.. Hij mist 4 doppen nu en heeft daar ook echt wel wat last van met eten

Kan er alleen zo weinig aan doen voor hem. Hij staat nu 24/7 op de wei waardoor hij wat rustiger en de hele dag kan knabbelen, dat scheelt al wel. Hij is 4 maanden terug gecastreerd en staat nu in een gemengde kudde. Hij reageert helemaal niet op de (hengstige) merrie's gelukkig!
@Nobel - Wat een gave foto's zeg

Die knotjes zitten er ook echt al netjes in. Ik twijfel nog over het kapsel dat Nimbus gaat krijgen, mijn vriend maakt het allemaal niet uit..
@Debbie - Dit is echt zo herkenbaar

Wat hier echt heel fijn heeft geholpen is om hem gewoon eens een paar keer los in de wei / paddock te borstelen.
----
Hij staat nu een weekje 24/7 buiten in een kudde tot er een stal voor hem vrij is. Gister heb ik hem voor het eerst even eruit gepakt en dit ging best wel goed. De kudde bestaat alleen ook echt veel jonge paarden (tussen de 2 en 5) en dat maakt het wel wat lastig en dat ik er hulp bij nodig heb
Eenmaal eruit is hij best braaf, hij vindt het wat spannend/moeilijk als de andere paarden uit zicht raken maar de regels is hij gelukkig nog niet vergeten. Gisteren alleen nog even over het erf gelopen en wat stukjes gedraafd aan de hand. Vandaag of morgen kijken of ik dat al wat meer kan uitbouwen.