Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:51

Wat leuk dat zoveel ondertussen een paard hebben gevonden!! Gefeliciteerd allemaal :D
Veel succes en plezier voor degenen die dit weekend nog gaan!

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:44

PSvanLot schreef:
Ik heb het paard gekocht! Het was een reisje maar we zijn er uitgekomen! Meer info via pb.

Leuk! Gefeliciteerd :) Veel plezier met het paard!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:29

PSvanLot schreef:
Ik heb het paard gekocht! Het was een reisje maar we zijn er uitgekomen! Meer info via pb.

Gefeliciteerd. Die uit België?

Wij reizen morgen af naar België.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:31

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:53

MISTRAL94 schreef:
PSvanLot schreef:

Gefeliciteerd. Die uit België?

Wij reizen morgen af naar België.

Nee een driejarige.

Ga jij het duurder geworden paard kopen?

Autumnn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:57

Spannend PSvanLot! Ben benieuwd naar foto’s :D

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:27

Milo2012 schreef:
Daar issie dan .. <3 <3
[ [url=m/5tOtNA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ycvnUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! Veel plezier met hem!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:52

Psvanlot ja die ik eerder ook bekeken heb! Jij hebt een andere gekocht dan je bent wezen kijken?

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:59

Spaansepony schreef:
Lindipre schreef:
Ik heb nu toch een leuk paardje gevonden, is alleen wel aan 1 oog blind. Moet zeggen dat toevallig mijn vorige paard dit ook had, en daar heb ik nooit last van gehad.. binnenkort daar maar eens langs!

Als het een Spaanse bruine betreft, niet doen. Meer informatie daarover kan je via PB verkrijgen :D

Oh oh! Dat was hem inderdaad, bewijst niet veel goeds dan.. :(

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:24

Lindipre"
[quote="Spaansepony schreef:
Lindipre schreef:
Ik heb nu toch een leuk paardje gevonden, is alleen wel aan 1 oog blind. Moet zeggen dat toevallig mijn vorige paard dit ook had, en daar heb ik nooit last van gehad.. binnenkort daar maar eens langs!

Als het een Spaanse bruine betreft, niet doen. Meer informatie daarover kan je via PB verkrijgen :D

Oh oh! Dat was hem inderdaad, bewijst niet veel goeds dan.. :([/quote]

Heb je pbtje beantwoord.

God, ik heb de merrie voor een makkelijke prijs door een vriendin laten adverteren. Met ook eerlijk verhaal dat ze kort hier is en niet voorgereden word en daardoor makkelijk geprijsd is. Man wat een reacties “voor een manege, wil toch voorgereden hebben”
“Paard wat paar maanden niet onder zadel is geweest kan makkelijk even een rondje met ruiter erop hoor”
Zucht... sommige, heb maar gezegd dat ze de serieuze eruit moet filteren en de andere maar niet meer hoeft te beantwoorden, lol. En anders staat ze me prima voorlopig.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:34

Ik zag haar voorbij komen inderdaad. Een Johnson zou ik niet voor de manege willen hoor, mijn vorige van Johnson was echt geen makkelijke :') wel hele knappe paarden!

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:46

Spaansepony schreef:
Heb je pbtje beantwoord.

God, ik heb de merrie voor een makkelijke prijs door een vriendin laten adverteren. Met ook eerlijk verhaal dat ze kort hier is en niet voorgereden word en daardoor makkelijk geprijsd is. Man wat een reacties “voor een manege, wil toch voorgereden hebben”
“Paard wat paar maanden niet onder zadel is geweest kan makkelijk even een rondje met ruiter erop hoor”
Zucht... sommige, heb maar gezegd dat ze de serieuze eruit moet filteren en de andere maar niet meer hoeft te beantwoorden, lol. En anders staat ze me prima voorlopig.

Hihi, wat zei je? Ga dr maar op zitten? _O-

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:51

N0a schreef:
Ik zag haar voorbij komen inderdaad. Een Johnson zou ik niet voor de manege willen hoor, mijn vorige van Johnson was echt geen makkelijke :') wel hele knappe paarden!

Sterker nog ze staan erom bekend omdat er jazz in de lijn achter zit. Ik heb ooit een mooi dier gehad rechtstreeks vader was jazz.

Ik liep met mijn moeder over de paardenmarkt en die zag een mooi dier staan. Mooi donkerbruin, goede conditie. Prijs gevraagd 1500,- wat enkele jaren terug dus een schappelijke prijs toen. Mn moeder vraagt naar afstamming, meneer laat boekje zien. “Oh Jazz zegt mijn moeder die moet ik hebben, zijn goede paarden”
( we waren een leek jaren terug in de dressuurwereldje :+ }> )

Paard gekocht, meegenomen thuis getest, kort verhaal. Wat een krankzinnig dier letterlijk :+ :+
Daarna ooit nog een keer iets van jazz gekocht/gehad, zelfde verhaal.

Neeuh waar jazz in zit zijn soms geen makkelijke dieren met rijden, moet je echt liggen :D nu zit hier jazz achter de vaderlijn dus is dat al een stuk minder hoor, of ik heb altijd de slechteriken gehad :(:)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:53

Lillz schreef:
Spaansepony schreef:
Heb je pbtje beantwoord.

Hihi, wat zei je? Ga dr maar op zitten? _O-

Als een ander test weet ik of die braaf is :+
Beetje jammer dat ze dan komen claimen bij ons.
Nee daar heb ik geen zin in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:54

MISTRAL94 schreef:
Psvanlot ja die ik eerder ook bekeken heb! Jij hebt een andere gekocht dan je bent wezen kijken?

Die je toen gekeurd hebt?

Nee ik heb degene gekocht waar ik al ruim 2 weken mee bezig was.

Gekocht.. morgen als ik der afreken haha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:28

Ja die! Maar inderdaad ook eerst afrekenen :+

Een hele andere dus. Leuk wat voor 1 heb je precies gekocht? Als blijver of voor de handel?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 06:32

MISTRAL94 schreef:
Ja die! Maar inderdaad ook eerst afrekenen :+

Een hele andere dus. Leuk wat voor 1 heb je precies gekocht? Als blijver of voor de handel?

Nee geen hele andere haha. Al een paar keer gezien en nu besloten te kopen.

Fijn dat je er toch uit gekomen bent in België!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:42

Mijne is toch een tango, dat is ook jazz en op zich heel fijn dier om mee te rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:02

SandravdB schreef:
Mijne is toch een tango, dat is ook jazz en op zich heel fijn dier om mee te rijden

Correctie: jij vindt het een fijn dier om mee te werken.

Net als Gribus en Bria, om maar twee soortgelijke lijntjes te noemen, zijn het paarden voor een specifiekere groep ruiters. Het zijn geen allemansvriendjes om zo te zeggen.

Mijn ene taart heeft Cambridge Cole erachter; heeft ook niet de beste naam, maar zij is een voor mij werkbare versie ervan. Bijrijdster heeft er even aan moeten werken maar kan er nu uitstekend mee werken.
Bijrijdster van de andere taart (Knapstrupper x NRPS) vindt d'r helemaal niks maar is erg happy met deze maffe stippel.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:05

Mijne zou je zo een beginner op kunnen zetten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:17

SandravdB schreef:
Mijne zou je zo een beginner op kunnen zetten

Ooit geprobeerd?

Opvoeding doet een hoop, ontdekte mijn instructrice toen ze een week uitgeschakeld was met een gekneusde enkel en haar paarden moest overlaten aan haar verzorgsters. Ze heeft het daarna even te stellen gehad met een van de paarden waarvan ze niet alleen zei dat je er een beginner op kon laten rijden maar dat ook deed.

Ik heb aardig wat km met dat paard gemaakt maar ik ben heel blij dat het idee dat ik d'r over zou nemen, nooit doorgegaan is. Ik weet niet of ik dat opvoedingsniveau zou halen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:23

tja misschien heb ik voordeel dat mijne maar een ruiter ervoor gehad heeft, die haar vanaf haar twee en half gehad heeft en haar correct opgeleid heeft, zo fijn en licht op de hulpen is ze, van de week moest ik andere zadels passen omdat ze breder geworden was en was vriendin erop gaan zitten, die was er gelijk helemaal weg van.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:57

Spaansepony schreef:
Bericht dan ton Verkerk en zijn vrouw, deze importeert ze zelf vanuit Spanje en gaat graag met je op reis om een juiste paard te zoeken. Heeft ook altijd veel leuke dieren op stal, wel een prijskaartje btw. Maar je kan altijd je zoek opdracht doorgeven

Bedankt voor de tip, ga ik dit weekend eens bekijken. Ik vind het best spannend om een paard uit Spanje/Portugal te halen, ik hoor dat er veel ongezonde dieren tussen zitten (maar als ik zo mee lees geldt dat in Nederland en België ook).

Spannend dat je vandaag naar België gaat MISTRAL94, ik lees al een tijdje mee met je berichten. Hopelijk gaat alles goed vandaag! Kun je alweer de Belgische grens over dan trouwens?

Gefeliciteerd Psvanlot! Ik ben ook heel benieuwd naar foto's :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:59

Ik zal vanmiddag wat standfoto's maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:14

Maghreb schreef:
Spaansepony schreef:
Bericht dan ton Verkerk en zijn vrouw, deze importeert ze zelf vanuit Spanje en gaat graag met je op reis om een juiste paard te zoeken. Heeft ook altijd veel leuke dieren op stal, wel een prijskaartje btw. Maar je kan altijd je zoek opdracht doorgeven

Bedankt voor de tip, ga ik dit weekend eens bekijken. Ik vind het best spannend om een paard uit Spanje/Portugal te halen, ik hoor dat er veel ongezonde dieren tussen zitten (maar als ik zo mee lees geldt dat in Nederland en België ook).

Spannend dat je vandaag naar België gaat MISTRAL94, ik lees al een tijdje mee met je berichten. Hopelijk gaat alles goed vandaag! Kun je alweer de Belgische grens over dan trouwens?

Gefeliciteerd Psvanlot! Ik ben ook heel benieuwd naar foto's :D

Er worden nogal wat paarden gedumpt in Spanje waarvan een deel eigenlijk linea recta naar de slacht zou moeten maar er zijn altijd weer Nederlanders (en anderen) die menen dat ze zielige paardjes moeten redden en voor te veel geld verkopen in NL (en elders).
Maar dat geldt op heel veel vlakken in de internationale paardenhandel. De rommel gaat als eerste de grens over en degene die echt centen hebben, halen zelf de paarden.

Als ik al een Spanjaard zou willen, ging ik 'm persoonlijk halen. Maar ik heb de middelen en de contacten om bij de juiste paarden uit te komen.