Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:16

Hallo!

Wauw ik ben al heel lang opzoek naar dit topic! Waarom? Omdat ik ook een veulen uit 2015 heb en die word dit jaar ook 2!!!

Even voorstellen!

Mijn naam is Julia, en ik heb een hele lieve tinker merrie die in 2015 is geboren.
Ze heet Never guessed Akyra di Milan.

Via dit topic kan je zien hoe ze was en hoe ze er nu uitziet :=
[EJL-ITP] Neverguessed Akyra di Milan <3 al een jaar mijn liefde

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:22

Welkom! :D

Love_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:11

@puppie1128 van harte gefeliciteerd!

Helaas wat druk gehad om foto's te plaatsen van Milo. Bij deze!!
Het meisje op de foto is mijn dochter Michelle die Milo ooit hoopt te berijden *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto's van iedereen en grappig wat een verschil in looks tussen de jaarlingen van verschillende rassen.
Laatst bijgewerkt door Love_Milo op 24-01-17 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:14

Gefeliciteerd puppy!

En welkom Julia :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:16

Van Harte Naomie!!
Welkom Julia

Merken jullie al iets van pubergedrag? Fflur meent dat ze alles kan en mag, bijt geregeld of plet je gewoon even :Y)
En dominant op eten, maar dat was ze altijd en schijnt het van haar moeder geërft te hebben :')

Love_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:18

Welkom Julia!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:05

Welkom Julia!

Leuke schimmel hierboven, lang winterhaar hoor :D

Pubergedrag? Nou en of. Steeds als we door een bepaald hekje gaan zet ze het op een lopen . Langzamerhand word het beter..

Cisco (mijn oudje van 22)was stout, ik was de paddocks aan het uitmesten en moest van de ene naar de andere (door een houten hekje, hangt ook een draad!) ze glipt zo door t hekje, onder t draad door. En zo bij Fayola (enter) en Zilver in. Lady vond t wel prima volgens mij. Cisco is die met het rooie dek op de achtergrond
Afbeelding
Normaal, samen met lady, is Cisco heel boos op die 2. En dan echt aanvallen. Maar nu ineens super lief. Fijn om te zien. Ze plagen nu Cisco! Hihi
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:09

God die oudjes ook... vanmorgen zette ik mijn 21-jarige in de wei, en liep met de kruiwagen door om het hooi te spreiden. Ik draai me om, staat mevrouw weer op stal :evaw:
Kon ik haar weer helemaal gaan halen :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:12

KittyDylan schreef:
God die oudjes ook... vanmorgen zette ik mijn 21-jarige in de wei, en liep met de kruiwagen door om het hooi te spreiden. Ik draai me om, staat mevrouw weer op stal :evaw:

Ze zijn soms erger dan die twenters :') _O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:22

Hier gelukkig geen puber.
Puzzle doet het super, komt steeds meer knuffelen, en mijn vriend heeft hem vandaag betrapt op het spelen met de bal. :))

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:26

Daar ben ik weer! Ik heb een tijdje meegelezen aangezien er geen nieuwe bijzonderheden meer waren.

Ik heb goed nieuws. Kingston zijn mannelijkheid is eindelijk tevoorschijn gekomen aan 1 kant. Nu wachten op de andere kant en dan hopelijk in april hakkie takkie weg zakkie. Dan kan hij lekker de hele zomer 24/7 de wei op met de kudde waar ook merries in lopen.
Kingston heeft op dit moment een flinke verkoudheid te pakken, dus die staat nu op aanraden met een deken op. Ben ik even blij dat hij daar al aan gewend was! :brr:

Ondertussen is hij nog net zo vrolijk als altijd, en speelt hij gewoon nog lekker buiten met zijn vriendjes!
Afbeelding
Afbeelding
<3

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:41

KittyDylan schreef:

Haha wat zou jij doen met die kou :brr: :=

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:04

Wat een leuke verhalen allemaal!

Welkom Julia! Wat een leuke tinker heb je!

@puppy gefeliciteerd! Leuke verjaardag gehad?

@love_milo: wat een ontzettend leuke pony! Wordt het een schimmeltje of..? Ik ben nooit zo goed met kleuren :')

@kabayo: wat een boefje :D die pony op jouw eerste foto is trouwens ook superleuk!

@Kittydylan ik blijf ook liever binnen met deze kou :))
Jack heeft soms ook zo zijn buien 'het boeit mij lekker allemaal niks' . Heerlijk brutaal en nukkig paard heb ik dan.. :')

@Kaylee: balen dat hij verkouden is, hopelijk is het snel over! Wel leuke foto's: 'mijn bal', 'nee mijn bal' :Y)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:08

Dankjewel annikoe! Ze is nu drachtig! Zie onderschrift :)

Kaylee wat een lieve foto's. Ik vind ze beide prachtig. Zilver is op het moment ook verkouden. Wat snotterig en beetje hoesten. Ach gaat wel weer over

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:15

Bedankt allemaal!
Leuke foto's komen er weer tevoorschijn! :D

Hier niet veel te merken van pubergedrag. Af en toe wat raar doen in het begin van het wandelen.. Maarja, 1 keer streng zijn en het is klaar. Is eerder lach wekkend, vooral zijn mooie stijgertjes.. _O-

@Anni
Ja hoor, taart, pizza, geld en paard. Verjaardag compleet. :P
Vrienden en familie langs geweest en zullen ws van het weekend ook nog een paar komen.

Vanochtend weer naar Elano gegaan. Hond van mijn zus was mee. Rende de berg op en schrok zich te pletter.. WAT ZIJN DAT?! _O-
Heel braaf, paarden waren ook braaf en geïnteresseerd. Shet was alleen een beetje de pineut.. Maar liet duidelijk merken dat ie het niet zo leuk vond en de hond reageerde er super op.

En Elano? Die vond het ook wel interessant. Uiteindelijk ging de hond weer lekker rennen, zo langs Elano. Nou, boeie? :+

Love_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:44

Zo leuk die foto's allemaal.
Beterschap voor de verkouden paardjes!!
Heb nog 1 foto van Milo voor jullie toen hij echt nog heel klein was, samen met mams.
Hij is palomino geboren...
Hij schimmelt al lekker, maar hij heeft zo'n dikke jas dat er van het voorjaar meer van te zien zal zijn.
Afbeelding

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:54

Goede avond,

Ik heb ook een merrie baby van bijna 2.

Wat doen jullie met jullie veulen?

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:59

Quinc schreef:
Goede avond,

[ Afbeelding ]

Wat een leuke fries! Wat is haar afstamming?

Ik ben bijna dagelijks aan het poetsen en hoeven krabben. Verder vlechtjes maken, dekentje op en af, peesbeschermers op en af, vast zetten, naar buiten en naar binnen zetten, wandelen op het erf en verder super veel knuffelen , halt en achterwaarts op commando aanleren. De rest van de dag speeld ze lekker met een enter :D

Ben per dag maar kwartier/halfuurtje bezig met haar

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:04

Welkom Quinc.

Puzzle staat voornamelijk op de wei met zijn vriendinnetje.
Soms gaat hij mee wandelen of langs de fiets.
Verder af en toe wat poetsen of wat grondwerk.
Maar door drukte op het bedrijf thuis staat hij voornamelijk lekker op de wei. :))

Zo trof ik ze vanochtend aan. <3

Afbeelding

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:06

Kabayo schreef:
Quinc schreef:
Goede avond,

[ Afbeelding ]

Wat een leuke fries! Wat is haar afstamming?

Ik ben bijna dagelijks aan het poetsen en hoeven krabben. Verder vlechtjes maken, dekentje op en af, peesbeschermers op en af, vast zetten, naar buiten en naar binnen zetten, wandelen op het erf en verder super veel knuffelen , halt en achterwaarts op commando aanleren. De rest van de dag speeld ze lekker met een enter :D

Ben per dag maar kwartier/halfuurtje bezig met haar

Ze heeft niet echt een bekende afstamming.

Haar moeder heeft wel een bekende afstamming. Maar dat weet ik zo niet zou ik eens een keer moeten kijken.

Ik ben ook met haar per dag maar kwartiertje bezig. Heb haar toevallig toe straks mee genomen naar een bak van een vriendin. Ze vond het heel erg spannend. Maar wel leuk om te zien, ze staat naast haar moeder en staat ook met haar moeder altijd buiten. Dus het is wel eens goed om een keer van haar moeder af te zijn. Al word moeder daar ook niet heel blij van :P

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:08

Renske_W schreef:
Welkom Quinc.

Puzzle staat voornamelijk op de wei met zijn vriendinnetje.
Soms gaat hij mee wandelen of langs de fiets.
Verder af en toe wat poetsen of wat grondwerk.
Maar door drukte op het bedrijf thuis staat hij voornamelijk lekker op de wei. :))

Zo trof ik ze vanochtend aan. <3

[ [url=m/2Q8oyW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief he om te zien hoe ze elkaar af en toe zo liefde geven. <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 10:38

puppy1128 schreef:
Kvulden
Leuk! Wat doen jullie zo'n beetje met zo'n les? :P

[ Afbeelding ]

Wat we nu gedaan hebben is vooral mij dingen leren. Het volgen ging niet altijd goed. Soms ging ze als een ezel stil staan. Nu volgt ze met een lijntje dat gebogen blijft. Ze draait met wandelen nog wel eens van me weg. Heb nu een methode om haar dan weer de juiste kant op te krijgen zonder haar aan het halster terug te trekken. Daar kan ze haar kracht namelijk mee aan het werk zetten en dan win ik het natuurlijk niet.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:17

Welkom Quinc, wat een leukerd heb je! Ze ziet er wel nog puppy uit vind ik, of komt dat door de foto? :)
Ik doe Jack af en toe borstelen, een pasje achterwaarts en leren om een voetje te geven, maar nog niet.

Wat een onwijs schattige foto Renske <3

Ik ben vanmiddag bij Jack geweest en het was zooo koud! Gevoelstemperatuur -6 stond er op mijn telefoon.. :brr:
Natuurlijk wil hij nog steeds alleen maar grasjes eten eten eten, maar hij wordt steeds knapper! <3

Afbeelding
Afbeelding

Maar verder was hij voorbeeldig, alleen hij heeft steeds de neiging om met zijn neus mijn benen op te zoeken. En ik weet als ik dan niks doe of hem niet wegduw, dan probeert hij in mijn benen wil bijten. Geen idee waarom, maar iemand een tip hoe ik hier vanaf kom?
Hij doet dit trouwens niet constant, maar soms dan krijgt hij dat idee ineens in zijn hoofd ofzo.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:46

puppy1128 schreef:
Mijn verjaardagscadeau past niet helemaal. Elano's hoofd moet dus even groeien. Maar had al het idee dat ie wat te groot zou zijn.

Wat een leuke foto's weer en nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Druppie Wat goed dat je moeder het ook leuk vond, dus nu vaker samen op pad met pown?

@carika Hoe gaat het nu het hem? Vind hij het niet erg om apart te staan?

@NRJ Wow zoveel hoefzweren lijken me geen pretje. Fijn dat het nu wel goed gaat daarmee. Ze is een schoonheid.

@Renske Ah jammer dat Olivia geen 2015 paardje is. Dat is ook een leukerd. Is ze van de 2016 veulens het oudst?

@kvulden Super leuk dat je je les hebt gehad! Leer je toch weer een hoop van bij denk ik als je les hebt met zo'n jonkie.

@Juulxx Hoi leuk dat je ons gevonden hebt! Leuk dier en vooral die naam ook :D

@Love_Milo grappig kleurtje zo. Je ziet niks meer van het palomino.

@KittyDylan Fflur oefent voor diva?
Hier merk ik ook een beetje pubergedrag, vooral dat meneer ineens super druk is geworden. Verder niet vervelend naar mij of de andere paarden gelukkig.

@Kabayo Ze wilde vast even goed kennismaken zonder hekwerk.

@kaylee0803 Ah halve mannelijkheid, hij is wel iets heel moois aan het brouwen als hij er zo lang over doet of hij wil niet gecastreerd worden. Wat ik me ergens wel voor kan stellen :P

@Quinc Leuk nog een friesje. Ik doe een of twee keer per week echt wat met m'n paard. Meestal wandelen, poets en soms met de fiets.

@Annikoe, wauwie hij wordt inderdaad steeds mooier. Stoer dat je de kou hebt getrotseerd voor hem. Ik weet niet of het een goed idee is, maar ik zou eerst iets roepen en als dat niet werkt een knietje geven als hij dat met z'n neus bij m'n knieën komt of tegelijk :o. Happen zou ik zo snel mogelijk kwijt willen.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:48

Klink misschien grof maar ik zou hem een flinke klap verkopen als hij dat doet.
En het liefst nog voordat hij bijt maar wel aanstalten maakt, snap je?
Waarschijnlijk is het dan over.