De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:59

Verschilt ook per paard. Mijn fjord heb ik de galop pas later meegepakt, die ging plat door de bochten, overkruisd en weet ik wat nog meer. Dus eerst balans en kracht opgebouwd in stap en draf, ging daarna al een stuk beter. Ga het ze ook niet onnodig moeilijk maken.

Azmay

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:03

Ik heb vandaag overigens per ongeluk gehangen bij Dief.
Sprong voor de grap op en bleef hangen, pony bleef gewoon rustig eten. Beest is te braaf voor haar eigen goed :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:05

Chameur heeft zelfs onder het zadel een hele rustige en beheerste galop waardoor we gem al snel meenamen. Mijn instructrice (staleigenaar die zelf hoog in de sport presteerd en dingen super over kan brengen) ziet wel een goed dressuurpaard in hem. Vooral om zijn sterke achter hand en werkwillige karakter. En het feit dat hij gewoon graag aan het werk mis.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:07

Meisje2000 fijn dat de spierpijn goed weggetrokken is! En zal wel fijn zijn dat hij al flink balans heeft, rocco kan gewoon niet zo goed overweg met zn stelten, dus dat zorgt wel voor onbalans hier.

Nies, dat klinkt inderdaad niet echt gunstig. Ik ben meestal wel van het doorzetten en hup gewoon doen, maar op zulk soort momenten moet je het inderdaad maar even laten rusten en verder met de basis.

Wat dat betreft bof ik enorm, rocco springt zelf over als ik hem losgooi en van hand laat veranderen in galop. Maar ook gewoon in de wei sinds hij jaarling is springt hij al geweldig over, aangeboren handigheid je !

Azmay, kan dan bijna niet moeilijk worden als je straks gaat beginnen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:27

Lieve fotos van jonge gupjes. Ik heb van dinky ook babyfotos vanaf dag 1 ook ben ik zo blij mee.

Galop van kleine smurf is vooral heel erg hard, veel bokken en plat door de bocht in de wei. :+ hij is toch al heel erg goed in hoog bokken, hoop niet dat hij dat onder het zadel ook gaat uitproberen.

Bij Connor heb ik de galop lang gelaten voor wat het was. Die ging uit zichzelf al vaak overkruisd los en aan de longe. Onder het zadel heeft hij echt de tijd voor nodig gehad. Maar eenmaal bevestigd. Een heerlijke relaxte leunstoel. Zijn galop was zo ontzettend fijn. <3 de lekkerste waar ik ooit mee gegalopperd heb.

Azmay oeps dat gebeurd zomaar, :D . Wel braaf.

Hier hang ik af en toe voor de lol even. Netjes mijn benen op de grond, hij is te groot voor echt hangen. En mijn knie is daar niet op bestand nog,

Rij en menfotos zien er goed uit. Al best volwassen ogende paarden trouwens. :j
Uitbreken en dingen slopen. Heel bekend, alleen is dat hier vooral oude man die er een handje van heeft. Je zou toch zeggen met bijna 19 dat je je wilde haren kwijt bent. Maar nee. :P hij krijgt alles stuk, halsters, dekens, draden, deuren. Als ik bedenk hoeveel hij al gesloopt heeft. Record 5 dekens in een maand en gemiddeld twee halsters per maand kapot krijgen. Het went. :))

Het enige brutale dat Dinky doet is inbreken in het hooihok en daar een feestje bouwen dan. Zo leuk als je aankomt hok open, binnen de boel overhoop met de nodige drollen. -O- vorige week een heterdaadje. Hij stond met zijn dikke debbes binnen en had me niet horen en zien aankomen. }> dus even op de deur geklopt. Hij sprong met vier benen de lucht in en vloog achteruit trillend. Om daarna heel onschuldig met ene pluk hooi in zijn bek me aan te kijken. :Y) ik was het niet hoor baas. Zucht :') .

Verder staan ze even stil nu, ben aan het kwakkelen en niet fit genoeg om ze langer te doen dan de hoogstnoodzakelijke verzorging, water, hooi, stal, vegen, poep uit de wei. Kapot moe. %) maar ja het is even niet anders. Van de week twee dagen helemaal uitgeschakeld geweest. Was zo duizelig dat ik niet eens rechtop kon zitten. Ex heeft ze maandag gedaan gelukkig en gister helaas niemand. Met de hoeveelheid hooi redden ze zich wel. Kan er weinig aan veranderen helaas. 7 dagen per week red ik toch al niet. Blij dat ze continue buiten staan en de stal zelf in en uit kunnen en mijn mega hooibakken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:18

Beterschap karuna

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door de tijd heen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:38

Deze is van een paar maanden geleden

Afbeelding
Net geboren
Vandaar de naam Dinky Toy meneer was nog al een iel scharminkel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:10

<3 zo'n schoontje

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:41

Toen nog wel :+ nu voornamelijk net als oude man theoretisch wit. _O-

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:24

Iris als veulen
Afbeelding

Maggie als veulen
Afbeelding

Als jaarling
Afbeelding

Twenters
Afbeelding

En nu als 3 jarigen
Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:25

Super leuk al die overzichten!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:25

Wat leuk die foto overzichtjes!
Ik lees de laatste tijd vooral stilletjes mee, uitgebreid reageren gaat helaas beetje moeilijk op m'n mobiel.

Leuk om te lezen hoe iedereen al bezig is! Zou willen dat Fay al zo ver was :D. Hebben vandaag het longeren weer even opgepakt, ging super! T is zo'n lief, mensgericht dier, echt ongelooflijk. Zal ook eens opzoek gaan naar veulen foto's!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:40

Vanavond gemerkt dat er nog steeds vriendelijke mensen op de aardbol zijn. Midden in de polder kwam er een grote graafmachine achterop gereden. Helaas konden wij nergens aan de kant en inhalen was geen optie. Wat deed de beste man met ruime afstand achter ons blijven rijden met een sukkel gangetje. Met gebaren duidelijk gemaakt waar wij heen moesten en waar hij heen wilde super fijn! echt er zouden meer zulke mensen moeten zijn

Wel heerlijk gereden buiten hij geniet daar zo van

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:44

F_inley schreef:
Vanavond gemerkt dat er nog steeds vriendelijke mensen op de aardbol zijn. Midden in de polder kwam er een grote graafmachine achterop gereden. Helaas konden wij nergens aan de kant en inhalen was geen optie. Wat deed de beste man met ruime afstand achter ons blijven rijden met een sukkel gangetje. Met gebaren duidelijk gemaakt waar wij heen moesten en waar hij heen wilde super fijn! echt er zouden meer zulke mensen moeten zijn

Wel heerlijk gereden buiten hij geniet daar zo van

Wat super zeg! Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:42

Dat zijn fijne momenten Finley :j

Ik dacht vandaag knappe foto's te gaan maken, buiten dat de zon uiteraard verdween toen ik op de wei kwam bleek Dief ook twee flinke kale plekken te hebben. Een naast haar oor/maantop en een op het kruintje tussen haar ogen. Ziet er niet uit maar ze lijkt er weinig last van te hebben. Heb wel voor de zekerheid wat acederm gespoten en een vlechtje gemaakt.

Afbeelding

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:18

Altijd leuk zulke grapjes Azmay, Fay had laatst ook zo'n plekje. Gewoon gestoten oid. Wel jammer voor je foto middag! Het is ideaal fotografeer weer :D.

In het kader van de leuke overzichtjes, dit was Fay als veulen.
Afbeelding

En dit was haar gisteren, lijkt wel een heel ander paard..
Afbeelding

Afbeelding

Ze is alweer 2 jaar en 9 maand inmiddels! Wat gaat de tijd toch snel!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:18

Finley heeft ook zo'n plekje onder z'n voorpluk geen idee wat het is hij heeft het al een tijdje.

Huh hoe kan ze nou opeens zoveel stippen hebben gekregen?

Vanmorgen hebben ze lange tijd in de zon staan genieten en vanmiddag nog even gegraasd aan de hand kan hij alvast weer aan het gras wennen :j

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:42

Ze is een snowflake, krijgt met de tijd steeds meer stippen! :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:54

Wat grappig die verkleuring! Mooi dier :)

Dat is wel heel vriendelijk Finley :)

Eston nog even los in de bak gehad.
Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:19

oo blijft leuk al die fotos van veulen tijd!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:55

Hoe is het met de paardjes van iedereen?

Fin nam het er vanmiddag van kreeg van twee stalgenoten een foto
Afbeelding
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:00

Met chameur gaat alles super. Ook het rijden pakt hij super op. 2 weken geleden wel samen met hem onderuit gegaan maar sindsdien gaat het gek genoeg veel beter. Word deze week alleen even niets want de griep heeft me te pakken.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:48

lekker lang uit haha

elke negatieve kant geeft een positieve wending meisje2000

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:53

Hij heeft ruimte genoeg in die grote box ideaal!

Beterschap hopelijk is de griep snel weg!