de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:17

Wauw aansprekend paard yeentll!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:41

Ja Yeentll vind ik ook , kan leuk lopen wees er maar zuinig op :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:54

Inderdaad, knap paard!!!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:51

Na een tijdje stil te hebben meegelezen wil ik me ook graag melden met mijn 3.5 jarige Madex (geen Gtje, aangezien haar boerenpaardjes ras niet met letters en jaren werkt :) ).

Als veulentje

Afbeelding

Nu

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar nu ruim een maand en hebben de afgelopen tijd voornamelijk besteed aan manieren leren.
Ze heeft helaas in de afgelopen jaren geleerd dat ze sterker is dan mensen, wat ze soms best misbruikt. Het begint nu te komen en ik ben haar langzaam aan het klaarmaken voor het inrijden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:14

Ik heb ook even een klein stukje film in elkaar gezet van de mijne. Er valt nog hard te werken (vooral voor mij). Mijn houding is om te huilen, maar paardlief doet echt ontzettend zijn best. Hij was iets loperig sommige stukken, maar ik ben er erg blij mee dat hij me mee wilt nemen en er plezier in heeft, dus laat ik hem maar een beetje.

uploaden ging sneller als gedacht, dus hij staat nu online. Muziekje is nog onderweg.....

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:07

Bedankt allemaal voor de lovende reacties. Ze heeft ook nog eens een topkarakter, dus ben ontzettend blij met haar. Volgend jaar waarschijnlijk een veulentje fokken met haar.

Sky_as, ziet er keurig uit hoor! Leuke aftekeningen heeft hij.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:12

De jouwe is ook erg gaaf, leuk om een veulentje te fokken, ook al een hengst op het oog?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:13

Mooi hoor Sky_as!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:18

Sky_as, ik ben weg van Lord Leatherdale. Maar ik wil eerst kijken hoe mijn merrie onder het zadel is en wat er te verbeteren valt. Ben erg benieuwd!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:33

Mooie paarden hierboven hoor! :D

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:18

Mooie paardjes komen er weer voorbij

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:30

Die loopt al mooi sky! Ik was gister zo trots, ik heb altijd nog met hulp moeten opstappen. Gio snapt niet dat hij stil moet blijven staan naast het krukje en zonder kruk kan ik er niet op komen. Gisteravond was ik alleen, heb ongeveer 50x mijn kruk moeten verzetten en toen ineens.... bam hij bleef staan en ik zat!

Ik heb wel dat ik de ene keer super fijn kan rijden en dan heb je ineens zo dag dat het allemaal niet zo wil. Gisteravond was het zo'n dag dat het allemaal niet zo lekker ging. Ik moet mij er dan echt overheen zetten en realiseren dat het gewoon met stappen gaat en dat je ook wel eens een stap terug gaat.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:13

Oh die Johnson is super leuk zeg!
En leuk paard yeentll!
Sky_As, vind het er heel netjes uit zien hoor!
Daantjuh88, haha ook een Gio! Gelukkig is mijne nou niet heul groot dus kan er zonder krukje mooi opklimmen, haha. Inderdaad gaat wel met stappen. Merk ik zelf ook wel, dat het de ene keer veel beter wil dan de andere keer. Maar jeetje mijn Gio leert wel snel haha! Maargoed, we werken lekker aan de basis en afgelopen zondag hebben we ook al ons eerste lesje gehad!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:56

<3
Afbeelding

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:23

Wat een verschrikkelijk weer, en dit blijft nog zo de komende dagen! Op dit soort moment ben ik blij met een overdekte stapmolen. Zelfs de paarden waren vandaag een beetje nukkig en hadden nergens zin in, haha.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:33

Ik woon op een woonboot en die gaat als een gek tekeer, niet echt lekker....

Wilde vandaag gaan longeren, maar heb er toch maar van afgezien. Bak was erg nat en met deze wind is het geen pretje. Hebben wel even een wandelingetje gemaakt naar het graas plekje. We zijn een blokje verder gegaan dan de vorige keer en dat was wel even spannend (paard had tot 4 weken geleden nog nooit iets anders gezien dan hetzelfde weitje en dezelfde shets), maar ze heeft zich super gedragen! Ben wel blij dat mijn andere merrie 100% bomproof, die houdt Madex ook een beetje rustig (ga altijd met beide pad).

Hopelijk kunnen we dit weekend weer wat longeer werk doen!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:14

Gister kwam de osteopaat voor Gentle. Wou ze hem eerst even zien draven. dus ik haal hem uit de stal en zet hem aan de longe, is ie kreupel -O- -O-
Ik natuurlijk helemaal in de stress. hij is nog nooit kreupel geweest. Zij heeft hem verder helemaal behandeld.
Vandaag even snel kijken hoe die liep nadat ik met hem gewandeld had, Niets meer aan te zien. Gewoon weer helemaal zuiver :D :D
Heel vreemd hoe dat zo snel kan gaan, maarja ook heel fijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:37

G_entle schreef:
Gister kwam de osteopaat voor Gentle. Wou ze hem eerst even zien draven. dus ik haal hem uit de stal en zet hem aan de longe, is ie kreupel -O- -O-
Ik natuurlijk helemaal in de stress. hij is nog nooit kreupel geweest. Zij heeft hem verder helemaal behandeld.
Vandaag even snel kijken hoe die liep nadat ik met hem gewandeld had, Niets meer aan te zien. Gewoon weer helemaal zuiver :D :D
Heel vreemd hoe dat zo snel kan gaan, maarja ook heel fijn.

Heb je hem op de foto gehad? Ik heb ook een paard gehad wat dit deed.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:02

Nee hij is niet op de foto geweest. Wel door een dierenarts gekeurd maar geen foto's. Ik kocht hem dat hij 1 was en mij werd verteld dat de foto's dan nog geen eerlijk beeld kunnen geven, omdat alles nog veranderd naarmate hij ouder word

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:12

G_entle schreef:
Nee hij is niet op de foto geweest. Wel door een dierenarts gekeurd maar geen foto's. Ik kocht hem dat hij 1 was en mij werd verteld dat de foto's dan nog geen eerlijk beeld kunnen geven, omdat alles nog veranderd naarmate hij ouder word

Klopt, daar heb je gelijk in.
Als hij dit nu vaker heeft, dat hij kreupel uit de stal komt maar dat het daarna over is; laat hem dan op de foto zetten en beginnen met de ondervoet-straalbeen.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:48

oke thanks voor het advies! Waar denk jij aan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:30

G_entle schreef:
oke thanks voor het advies! Waar denk jij aan?

Nou voor 1 keer is het nog te vroeg om zoiets te roepen maar je ziet dit vaak bij paarden met een slecht straalbeen. Hoefkatrol dus.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:32

haii!!

Wat een weer… gelukkig heb ik een super brave 4 jarige nu hahaha…!!
maandag gaan we voor het eerst trainen, tevens vorige week een vrachtwagentje gekocht dus dan mag ze voor het eerst mee daarop!
donderdag nog bij de manege wezen oefenen ging echt wel lekker na de vakantie en weinig met haar gedaan te hebben, nu wil ik haar lekker gaan trainen en dan zien waar het schip strand! :)

super leuke paarden komen er voorbij zeg!
G_entle, kan me voorstellen dat je je rot schrikt, maar hopelijk is het onschuldig en na de behandeling weer helemaal goed. Anders zijn foto's inderdaad wel een goed plan.
Yeent, super leuk beest zeg!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:00

Kan ook zijn dat hij snachts vastgelegen heeft. Maar als dit idd vaker gebeurt zou mijn advies ook fotos zijn van straalbeentje

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:21

Ja dat kwam ook al in mijn hoofd op. Maar ik duim van niet. Als het nogmaals gebeurt laat ik hem op de foto zetten. Hoewel ik de dagen ervoor wat verschillende zadels heb geprobeerd omdat die van mij niet meer goed licht. Dus kan ook zijn dat hij daar op het gereageerd. Ga zo weer even kort longeren en kijken hoe die vandaag loopt..

Heb niet veel verstand van hoefkatrol. Maar is dacht ik niet meer te genezen toch?