[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:10

en het is nooit handig als je zo weinig geld heb dat je aan een paard begint,
maar ik denk zo zij heeft hier over na gedacht.
en ik denk dat ze zegt van ik heb geen geld voor de keuring om laat ik het zo zeggen van jullie af te zijn hahahha.(omdat veel mensen zeggen laat hem keuren)
omdat iedereen zijn vraagtekens heeft bij dit paard.

maar wij kunnen van alles zeggen van moet je niet doen en gelukkig weten de meeste mensen dat je geld moet hebben als je een paard heb.
maar sommige zijn toch eigenwijs en hoor je ze over een paar weken klagen en denk ik ja je wist dit van te voren.
toch

Nimber

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:23

Jury gefeliciteerd!

Die bonte vind ik ook zo heel erg gaaf!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:24

Jury gefeliciteerd! Foto's! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:34

Ben erg benieuwd naar welke verzekering jullie hebben ralphtdw.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:44

Jury gefeliciteerd!

Fleurtje zou het echt niet doen, je moet al geld lenen om het paard aan te kopen.
Heb je een advertentie van dit paard, ben wel benieuwd naar verdere info.

Urobi leuk dier, maar vind zijn linker voorhoef stijl in verhouding met de rest.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:05

Fleurtjuh, ook ik zou het niet doen. Ik heb veel projectjes gedaan, maar dat gaat veel geld kosten.
En voor een verzekering heb je een uitgebreide keuring nodig ralphtdw, dus als een klinische keuring te duur is denk ik dat een uitgebreide keuring veel te duur is.

Ik vind deze leuk: http://www.bokt.nl/markt/ad/86732/lieve ... v-scen-tao
Alleen nu lijkt ze mij een korte rug te hebben en er moet wel een 17,5 zadel op over een jaar of 2. Weet iemand of appaloosa's over het algemeen korte ruggen hebben?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:07

Goos_Horses schreef:
Jury gefeliciteerd!

Fleurtje zou het echt niet doen, je moet al geld lenen om het paard aan te kopen.
Heb je een advertentie van dit paard, ben wel benieuwd naar verdere info.

Urobi leuk dier, maar vind zijn linker voorhoef stijl in verhouding met de rest.

als ik het zo zie is zijn hoef niet steil maar staat hij hoger op de versen.Laat de hoefsmid komen en die bekapt hem en klaar.Dit is niet iets waar je een paard op laat staan als hij nou een bok voet had dan is het een ander verhaal

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:10

Zou een paard er niet snel om laten staan mits het geen bok voet betreft.
Maar aan de hand van deze foto zou ik het paard niet gaan bekijken, foto zal enorm vertekenen maar hij lijkt de schouders ook scheef te hebben. en dat is minder makkelijk op te lossen en kan de nodige problemen geven.
Wellicht ligt het aan de foto hoor is het op een andere foto al stukken beter, maar ik ben er niet wild van.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:16

Nee hoor je hoeft je 0aard niet te laten keuren ligt eraan wat.voor bedrag je wil verzekeren.
Ons gaat het puur om de ziektenkosten en kiezen daarom tot 2500 euro per jaar al is het paard duurder of goedkoper

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:22

Paard keuren voor de verzekering is inderdaad afhankelijk van het bedrag waar je hem voor wilt laten verzekeren.
Echter zou ik ongeacht het aankoop bedrag een klinische keuring altijd laten doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:27

Needje schreef:
Ben erg benieuwd naar welke verzekering jullie hebben ralphtdw.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:29

Ik ook Needje! Al is 2500€ niet veel, maar misschien wel beter betaalbaar maandelijks.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:29

Ach, laten we nou niet allemaal doordraven... Mijn beste paard ooit, waar toch wel menig springruiter achteraan gezeten heeft, kostte mij destijds 1650 euro (incl. wormenkuur, hoefsmid en 3 maanden stalling), die heb ik enkel laag verzekerd en dat paard heeft nooit iets gehad.

Enkel zijn einde was dramatisch, toen hij zijn been gebroken had, maar geen verzekering of geldbedrag had daar een happy end van kunnen maken.

Zo´n bijzonder paard vind ik nooit meer en dat besef ik mij heel goed. Ik had het toen ook niet heel breed en moest het ook met een klein budget doen. Ik begon eerst zonder zadel, toen kon ik een zadel lenen en uiteindelijk sta ik daar, waar ik nu sta.

Een groot budget zegt ook niet altijd alles. Op de dag dat mijn paard op stal kwam, kwam iemand anders met haar peperdure merrie het erf op. Ik zag er toen iets 'geks' aan en vroeg of zij haar had laten keuren omdat ik een onderbuik gevoel had bij dat paard. Paard bleek toen volledig (goed)gekeurd klinisch en op de foto (incl. hals en rug). Zij verklaarde mij destijds voor gek met mijn vuilnisbak (AES) ruin die niet gekeurd was.

Die van mij liep 5 jaar later succesvol in het springen en de SGW, die van haar was 5 jaar later afgekeurd op artrose in benen, hals en rug...

Tsjaaa.... soms moet je ook een beetje geluk hebben en zeggen budget en keuring niet altijd alles.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:32

Oh dat klopt absoluut Suelza! Mijn goedgekeurde paarden waren ook allebei stuk. Maar ook allebei bewust niet verzekerd.

Met zo'n basisverzekering denk ik beter af te zijn om helemaal niet te verzekeren, vandaar mijn opmerking.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:40

Ik ben zelf nog niet op zoek naar een paard maar heb wel onder vonden dat men niet altijd op een foto af moet gaan hoe een paard in werkelijkheid is.
weet je wat mij hier heel vaak op valt dat er al heel snel een oordeel gevelt wordt over een paard aan de hand van een foto.Een foto is wel de eerste indruk maar het paard in werkelijkheid bekijken kan het heel goed zijn dat het 100% mee valt.Mijn vorige paard als die in de weide stond dan zou ik er zo ook niet voor gegaan zijn een beetje stevig gebouwd en groot.Zodra hij onder het zadel was was het een heel ander paard en kwam er ook echt iets de dressuurring binnen gelopen.Hoeveel goedgekeurde hengsten mankeren rontgenlogisch wat of hebben afwijkende beenstanden en doen het super in de sport.
Wij hebben 1 van onze paarden verzekerd een Elite merrie dat mocht haar iets overkomen dat we dan altijd een nieuw paard terug kunnen kopen.Dat is onze gedachte van een verzekering.
Zij is beperkt verzekerd en niet tegen dierenarts kosten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:47

osn gaat het alleen puur om de ziektenkosten en of het paard nou 10.000 waard is of 1000 maakt ons niet uit maar het is wel een fijn geveol als je paard wat heeft dat je tot 2500 euro verzekerd bent en wat daar boven komt is voor mijn rekening.
als je naar de dierenarts gaat die hun aan geschreven hebben is het 100 % vergoed behalve je consult en alle andere dierenartsen 80%
en ja je ontworming en enten niet maar dat is de duurte niet maar ons paard had een ker een grote wond nou dierenarts laten komen rekening word opgestuurd naar de verzekering en wij betaalden consult en ja als je 1 keer in de 3 maanden 75/80 euro betaald en hij heeft niks denk je weggegooid geld maar wij heben al een paar keer gehad van dat wij anders 2000 euro moesten betalen
en ja als je paard word afgemaakt om het maar zo te zeggen heb je wel een bedrag wat je krijgt van 2500 euro waar je mee kan beginnen een paard te kopen en of je spaart nog door.

maar bij ons komen ze niet langs omdat ze ons goed kennen.
maar als je onbekend bent denk ik dat ze wel komen en stel dat ze zeggen van ja maar het rechtervoorbeen is niet goed dan krijg je alles in de verzekering alleen dat ene been dus niet. maar wij hebben dit nog nooit gehad. en tot 2500 euro hoef je je paard niet te laten verzekeren en je mag je paard ook voor 1500 euro verzekeren wat jij wil http://www.paardenverzekeringbierum.nl/ en dit is de site
en wat je nu precies betaald weet ik niet want wij hebben net weer eergisteren de formulieren op gestuurd voor ons nieuwe paard.
omdat de btw nu 21 procent is hihi

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:48

je kan trouwens je paard ook alleen voor de dood verzekeren dat kost je helemaal niks op jaar basis dacht 100 euro als ik het goed heb maar stel het paard gaat dood of word afgemaakt krijg je ook je geld waarvoor jij het paard heb verzekerd.
maar de rest van de kosten en ziektekosten zijn dan wel voor jou

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:51

urobi schreef:
Ik ben zelf nog niet op zoek naar een paard maar heb wel onder vonden dat men niet altijd op een foto af moet gaan hoe een paard in werkelijkheid is.
weet je wat mij hier heel vaak op valt dat er al heel snel een oordeel gevelt wordt over een paard aan de hand van een foto.Een foto is wel de eerste indruk maar het paard in werkelijkheid bekijken kan het heel goed zijn dat het 100% mee valt.Mijn vorige paard als die in de weide stond dan zou ik er zo ook niet voor gegaan zijn een beetje stevig gebouwd en groot.Zodra hij onder het zadel was was het een heel ander paard en kwam er ook echt iets de dressuurring binnen gelopen.Hoeveel goedgekeurde hengsten mankeren rontgenlogisch wat of hebben afwijkende beenstanden en doen het super in de sport.
Wij hebben 1 van onze paarden verzekerd een Elite merrie dat mocht haar iets overkomen dat we dan altijd een nieuw paard terug kunnen kopen.Dat is onze gedachte van een verzekering.

van een foto kun je ook helemaal niet van op uit gaan wij zijn een keer naar iemand toe geweest geen verhaal bij het paard foto's dat je niks van kon maken en deze man vroeg bar weinig voor het paard 800 euro namelijk denken van zal wel niks wezen maar toch even kijken.
komen wij daar is het een mooie vivaldi x havidoff merrie die super kon bewegen kijk maar in mijn profiel en hebben haar mee genomen en het paard mankeerde niks want bij de verkoop is hzij helemaal gekeurd

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:53

Ralphtdw, kan dat bij alle verzekeringen? Verzekeren tegen de dood, ik ben daar namelijk een tijdje geleden naar opzoek geweest maar vond eigenlijk alleen maar verzekeringen die medische kosten of afkeur dekten. Niet specifiek de dood van een paard.
Maar misschien heb ik wel niet goed gezocht, heb me nog nooit eerder bezig gehouden met verzekeringen voor een paard.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:58

roxiie schreef:
Ralphtdw, kan dat bij alle verzekeringen? Verzekeren tegen de dood, ik ben daar namelijk een tijdje geleden naar opzoek geweest maar vond eigenlijk alleen maar verzekeringen die medische kosten of afkeur dekten. Niet specifiek de dood van een paard.
Maar misschien heb ik wel niet goed gezocht, heb me nog nooit eerder bezig gehouden met verzekeringen voor een paard.

hallo,
afkeur van een paard bedoel je dan dat je afscheid van het paard moet nemen of gewoon de keuring ik weet niet hoe het overal zit maar mijn vader heeft toen der tijd op gezocht welke het goedkoopste was en welke het beste verzekerd was en kwam uit op deze verzekering die wij nu hebben maar ik weet dat onze verzekering dit wel heeft. en ja als jij zelf geen budget heb als je paard komt te overlijden en jij kunt bijvoorbeeld wel 100 euro in het jaar missen dan heb je wel 2500 euro terug als je paard dood is maar moet je maar even op de site goed kijken hoe het zit want wij hebben altijd alleen ziektekosten en dan ook de dood zeg maar.
ik weet niet alles hoe het helemaal zit

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:01

maar als je de site goed doorleest kom je veel meer te weten en je kan je ook voor extra dingen verzekeren hebben wij niet gedaan omdat deze dingen niet vaak voor komen

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:03

ralphtdw schreef:
urobi schreef:

van een foto kun je ook helemaal niet van op uit gaan wij zijn een keer naar iemand toe geweest geen verhaal bij het paard foto's dat je niks van kon maken en deze man vroeg bar weinig voor het paard 800 euro namelijk denken van zal wel niks wezen maar toch even kijken.
komen wij daar is het een mooie vivaldi x havidoff merrie die super kon bewegen kijk maar in mijn profiel en hebben haar mee genomen en het paard mankeerde niks want bij de verkoop is hzij helemaal gekeurd

mensen die van een foto kunnen zien dat een paard wat mankeert terwijl dat zo op het eerste gezicht zo niet te zien zijn volgens mij dan helderziend of zo iets.Geen 1 paard is volmaakt en heeft wel iets van een andere beenstand tot een niet al te mooi hoofd.Maar moet het paard het daar mee laten zien het gaat toch hoe een paard functioneerd en of hij dat genen kan waar hij voor aangekocht wordt.Wij fokken zelf springpaarden en zijn zelf ook kritsch over onze eigen paarden je zou soms liever hebben dat ze een mooiere beenstand zouden hebben of een iets langere rug.Maar zouden ze daarom minder gaan springen of bewegen dat denk ik niet.
Ieder persoon die een paard wilt kopen moet het gevoel hebben van dat is het en de mening van een ander aanhoren en meenemen maar zelf altijd nog beslissen wat je er zelf mee gaat doen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:11

ralphtdw schreef:
roxiie schreef:

hallo,
afkeur van een paard bedoel je dan dat je afscheid van het paard moet nemen of gewoon de keuring ik weet niet hoe het overal zit maar mijn vader heeft toen der tijd op gezocht welke het goedkoopste was en welke het beste verzekerd was en kwam uit op deze verzekering die wij nu hebben maar ik weet dat onze verzekering dit wel heeft. en ja als jij zelf geen budget heb als je paard komt te overlijden en jij kunt bijvoorbeeld wel 100 euro in het jaar missen dan heb je wel 2500 euro terug als je paard dood is maar moet je maar even op de site goed kijken hoe het zit want wij hebben altijd alleen ziektekosten en dan ook de dood zeg maar.
ik weet niet alles hoe het helemaal zit

Met afkeur bedoelde ik dat t paard na een tijdje niet meer geschikt voor de sport oid blijkt te zijn.
K heb al het eea gevonden qua mogelijkheden, tis me alleen nog niet helemaal duidelijk :P

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:13

ja dat vind ik ook maar ja sommige mensen kunnen geen mooie foto's maken wat heel jammer is want je gaat als eerste van een foto vaf op marktplaats, en veel mensen kunnen niet door een paard heen kijken.
maar wij hebben geleerd dat je gewoon naar een paard toe moet gaan en kijk dan met je eigen ogen en wat een ander er van vind moet je schijt aan hebben ieder mens is blij met hun eigen paard en of die nou mooi of lelijk is wat maakt het uit
een mooi of duur paard hoeft niet veel beter te zijn dan een minder mooi paard wat voor een leuke prijs weg kan

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:15

ralphtdw schreef:
ja dat vind ik ook maar ja sommige mensen kunnen geen mooie foto's maken wat heel jammer is want je gaat als eerste van een foto vaf op marktplaats, en veel mensen kunnen niet door een paard heen kijken.
maar wij hebben geleerd dat je gewoon naar een paard toe moet gaan en kijk dan met je eigen ogen en wat een ander er van vind moet je schijt aan hebben ieder mens is blij met hun eigen paard en of die nou mooi of lelijk is wat maakt het uit
een mooi of duur paard hoeft niet veel beter te zijn dan een minder mooi paard wat voor een leuke prijs weg kan

_/-\o_