Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:13

Ik ken Lilian wel. Pony's zijn als ze zadelmak zijn zo opgeleid dat je er een kind op weg kan sturen. Vaak ook bloedmooie pony's.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:15

vonneke schreef:
Nog geen nieuwe foto's. Komt wel wanneer ze blijft. Mag nog flink getoiletteerd hihi

Misschien van de week wat onder het zadel

oh je had het beloofd :P

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:17

@Pattypaard : waarom niet? ik heb niet het hele topic gelezen, waar ben jij naar opzoek? en waarom was ie dan niet geschikt?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:23

Omdat ik voor het springen een paard nodig heb dat niet echt op de sprong aftrekt maar er wel overheen wil. Op het moment dat een paard echt op de sprong aftrekt word ik onzeker en ik moet het vertrouwen met springen terug krijgen. Dit paard trok wel echt op de sprong af, wil er echt graag overheen en zou een paard zijn dat zeker het Z gaat halen.
Ik ben dan dus ook op zoek naar een paard waar ik zeker wat sprongetjes mee kan maken maar een die er niet zo op aftrekt maar wel wil gaan, een paard dat mij meeneemt met de sprong, mij vertrouwen geeft en tussen de hindernissen ook rustig blijft. Mag wel enthousiast zijn, maar moet het wel kunnen rijden.

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:06

Aah oke, ik begrijp het. Een beetje te enthousiast bij het springen dus :-) hmm ik vind dat wel leuk, denk dat ik toch eens een kijkje ga nemen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 23:13

Ik ben terug van de buitenrit met "het manege paard". Ging wel redelijk goed, hij vind alles nog heel eng en tijdens de galop wil hij nog wel even een sprintje trekken.
Hij is nog net geen 4, gaat dit er nog uit? Begin nu wel ietwat te twijfelen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:15

Ik vind het eerder zorgwekkend als ze niet vooruit te branden zijn. Hij's jong zat! Wordt vast nog veel stoerder naar mate hij meer km maakt en ook gecontroleerder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:26

Is hij al veel naar buiten geweest?
Denk het niet dus zou me geen zorgen maken maar er wordt gezegd bij twijfel niet doen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 23:27

Nog niet heeeeel erg veel. Wel een paar keer.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:41

Ik heb vroeger een wat oudere pony gehad, die als ik die in draf of galop zette ook een sprintje wou trekken.
Ik moet zeggen, hij had nog veel meer vervelende streken dan alleen dat.
(nu hou ik stiekem wel van een uitdaging)
Ik denk dat met de juiste combinatie en goede training dit er zeker wel uit te halen is. Uiteindelijk, na meerdere keren rijden kreeg die door dat die dat alleen op mijn teken mocht doen.
(Soms liet ik het op een geschikt stuk in het bos nog wel eens toe)

Ik weet ook niet hoevaak ''het manege paard'' gereden word?
Ik heb namelijk ook mijn paard gevonden (hoop ik)!
Die wordt op het moment 2 x per week gereden en dan voornamelijk in het bos en op de dijk. (Waar die vol zijn gang mag gaan). Ze is wel proffesioneel zadelmak beleerd. Dat merk je wel, ze snapt het wel alleen doordat ze het afgelopen jaar alleen recreatief bereden is (en net een maand 6 ook) moet dit nog wat meer bevestigd worden.
Daarnaast is ze ook ontzettend pittig! De eigenaresse gaf toe, dat dit vast minder wordt als er meer gereden mee wordt, maar dat ze altijd erg voorwaarts is geweest.

Dinsdagochtend voor het eerst langs geweest, zondag voor de 2e x. Maar mijn gevoel zegt als die goed gekeurd wordt dat dit hem wordt!
Eigenlijk tegen mijn lijstje in haha. Tevens de reden waarom ik hem ook zo leuk vind.
Deze probeerde in de bak in galop zelfs een sprintje met mij te trekken;). Erg pittig is ze en was me nog wat aan het uitproberen. (In de omgang een totaal ander paard, ontzettende knuffelkont!!)
Maar ondanks, dat ik 3 jaar weinig gereden had leek die zoveel op de pony die ik hierboven heb beschreven.
Dat het niet meer ''vreemd'' aanvoelde om weer echt te gaan rijden, maar gelijk weer terugdacht aan ''vroeger''. (Misschien ook vanwege een klik. (Ondanks of die nu wel of niet bestaat))
Dat terzijde, ik merk dat die nog wat streken heeft onder het zadel (niet alleen het pittige) dat ik ook goed moet gaan lessen om dit paard dressurmatig correct te gaan laten lopen.

Maar ik heb het er zeker voor over, het gevoel klopt helemaal!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:26

Heeft er al eens iemand van jullie bij www.vdhstables.nl gekeken?
Leuke goedkope paarden, wel onbeleerd vaak. Het is niet echt wat ik zoek maar ik ken de eigenaar en er staan soms hele goede paarden voor weinig geld. (moet je wel geluk hebben en alles laten keuren!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:40

kwalitative paarden zag ik op de site staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:42

denk dat ik vanavond wat foto's maak mits het zo mooi zonnig blijft hihi

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:28

De keuring van gister is verzet naar vandaag ben best zenuwachtig!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:30

welmoed__ schreef:
Ik ben terug van de buitenrit met "het manege paard". Ging wel redelijk goed, hij vind alles nog heel eng en tijdens de galop wil hij nog wel even een sprintje trekken.
Hij is nog net geen 4, gaat dit er nog uit? Begin nu wel ietwat te twijfelen.

Was je alleen of met meerdere? Ik denk dat dit nog wel zal veranderen, wel zou ik de eerste keren indien je besluit het paard te kopen toch sowieso met twee paarden naar buiten gaan 'voor de zekerheid' (zal dit zelf eigenlijk altijd doen maar weet niet hoe je hier zelf over denkt).

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:53

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:03

Mijn ruil gaat niet door.....

Mijn paard staat weer volledig tot beschikking...
Opzich wel jammer dat de ruil niets word.. maarja.. pech gehad

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:07

Dat andere paard was te duur?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:47

jolanda20 schreef:

heb ik wat gemist?
waar zou je evt tegen gaan ruilen dan?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 12:27

Waren met een groepje van 6.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:28

Pattypaard schreef:
Ik ben vanmiddag nog bij het paard geweest met een vriendin. Vriendin vond het paard ook leuk en wel een geschikt dier voor mij.
Hebben ook gevraagd om haar op het harde rechtuit te laten stappen en draven en haar op de kleine volte op het harde te zien. Niks aan te zien, iig zéker niet kreupel.
Met rijden liep ze ook weer fijn, niet de hele tijd maar dat komt ook omdat ik nog veel te leren heb. Ik weet van mezelf dat ik paarden snel over hun tempo rij, en toen wist ze niet goed wat ze moest en begon ze wat te hupsen. Zodra ik haar meer van achter naar voren ging rijden en voor ook een beetje opving wat ik erin stopte liep ze echt fijn! Gaf een super gevoel. Ook later extra een echt rustig tempo gereden en van voor heel los zodat ze ook op haar eigen benen kon gaan lopen en dat pakte ze ook fijn aan.
Goed gesprek gehad met de eigenaresse en over een aantal dingen gehad van keuren enz.
We weten nog niet wanneer maar ze gaat wel gekeurd worden :D

Klinkt goed Patty. Goed dat je ook even hebt gemonsterd. Als ze dan niet rad zijn hoef je al niet te gaan keuren :D
Succes bij de keuring in ieder geval.

Dat keuring laten betalen bij afkeuren vind ik op zich wel essentieel. Als een paard ongekeurd van een particulier aangeboden wordt kan ik me dat best voorstellen. Maar ja, als jij vier paarden hebt gekeurd die allemaal zijn afgekeurd ben je ook een paar 1000 verder die je beter aan een paard had kunnen besteden met meer kwaliteit.
Als ik bij een handelaar koop vind ik dat er een kant-en-klaar keuringsrapport bij moet zitten. Je kunt dan zelf altijd nog beslissen wat je nog over wilt doen.
Als je bij een particulier koopt zou je nog kunnen voorstellen allebei de helft te betalen zowel bij goed- en afkeuren.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:31

Hey mensen, als er iemand nog een leuk veulen of 3 jarige zoekt(Westfaler merrie met papier heeft 3 keer zadel opgehad is verder groen met verhaal).
Ik hou me aanbevolgen, je mag altijd PBen voor info :j

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:38

Alja schreef:
jolanda20 schreef:

heb ik wat gemist?
waar zou je evt tegen gaan ruilen dan?

Ik zou bon erop inruilen. alleen wilde zij best een bedrag erbij hebben.
Ik vond dat teveel. vergelijking naar leeftijd. bon in net 5 en die ruin is 16.
Later kreeg is een sms dat hij waarschijnlijk verkocht is.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:40

Paard is 16 en is lichte tour geschoold.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:49

@ welmoed ik denk dat het best logisch is dat hij alles nog erg spannend vind of deed hij echt gek?
als ze zo jong zijn mogen ze wel wat onzeker zijn toch alleen moet je wel voor jezelf beslissen of jij hem hier doorheen durft te rijden! en als je twijfelt zou ik zeggen niet doen maar als hij t alleen spannend vond en hij trok een sprintje denk ik dat het echt geen probleem hoeft te zijn toch? of zijn er nog meer dingen waar je aan twijfelt?

ik wil jullie zo graag foto's showen van mn nieuwe aanwinst maar er is telkens niemand om dat te maken haha!
gister een nieuw zadel gekocht, jeetje wat een gedoe! gelukkig was ze ook weer heel braaf met het uitproberen van de zadels, was wel even aan de longe gegaan maar ging allemaal prima!
vandaag voor het eerst in de buitenbak en het ging superrr!!!
ik wou geen jonkie maar ben toch wel erg blij met mn babypaardje!!