Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peetstap schreef:Romanoff schreef:Hm kan begrijpen dat je daar nerveus vn wordt!
Eraf had je hem mss even aan de longe moeten doen? Daarna er weer even opklimmen en verder rijden. Iig dat is wat ik gedaan zou hebben
Waarom doe je dat ?
Romanoff schreef:Ok, als ontspanning van je lijf op zadel niet werkt bij jou, en je als een wasknijper zit kun je er beter af en de ontspanning zoeken voor beide door wat anders te gaan doen (afleiding)Omdat ik naast mijn paard hem beter gerust kan stellen dan erop. Als ik blijf zitten ga ik ook strak/nerveus doen, Nee dat helpt
& Aangezien 1x mn arm breken wel genoeg is!
bethje31 schreef:Het klopt wel wat je denkt en doet naar mijn idee en het zou ook moeten inwerken op je paard...Daar heb ik tips voor nodig want dan wordt ik bang..Ik zit altijd tegen mijzelf te zeggen op zo'n moment: zwaar zitten, ontspannen, ademhalen, teugeltje ontspannen, maar toch helpt dat niet altijd...
amandananana schreef:Heel herkenbaar, ik heb sinds de zomer een bijrijdpaard. Super braaf beestje, doet geen vlieg kwaad en is nergens bang voor, en toch schrik ik van dingen waar hij van zou kunnen schrikken. Ik ga nu met hem in de manegelessen rijden en wil eerst een privéles omdat ik zeker wil weten dat ik écht niet te bang ben haha!