Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:39

Oh, wat dacht je dan van aan de teugel? '...maar je rijdt toch altijd met teugels?'

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:58

Telpeva schreef:
Oh, wat dacht je dan van aan de teugel? '...maar je rijdt toch altijd met teugels?'

Ja en dattie dan mooi krom loopt :P

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:11

Laatst toen een vriend op een nieuw paard reed vroeg ik wat voor een het was.
Vriend antwoorde Jazz x Westewind, waarop een van mijn vriendinnen naar een haflinger wees en zei: en dat is toch een Haflinger x Haflinger :')
Heeft even geduurd voordat ze doorhad dat Jazz de vader en Westewind de vader van de moeder van het paard was en geen ras...

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:29

Vaak staan er manegemeisjes bij mij naast de bak wanneer ik privéles heb. Ze staan dan altijd goed te luisteren. Mijn instructrise laat me altijd tijdens de les oefeningen doen die ik nog helemaal niet hoef te rijden in mijn proef, maar we kunnen ze maar vast oefenen :) .(schouderwinnenwaarts, appuyeren, contragalop etc)
Nu lees ik de laatste tijd steeds vaker op de hyves enzo van die manegemeisjes dat ze in hun filmpje (dat ze gemaakt hebben tijdens het rijden in de vakanties met een leasepony van de manege) aan het appuyeren zijn enzo terwijl ze gewoon proberen te wijken....
Echt super grappig... Alles wat ze horen gebruiken ze wanneer ze zelf aan het rijden zijn. :')

Ik zeg er vaak maar niks van... ze zijn zo trots op die filmpjes.... ze komen er vanzelf achter.... hoop ik :P

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:31

:') Soms zijn paardenmensen ook niet al te slim.

Dan nog, ik kan me voorstellen dat het verschil tussen wijken en appuyeren niet meteen opvalt als je het zelf niet rijdt. :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:34

Ik moest laatst bij een wedstrijd bijschrijven. Tijdens die wedstrijd kwam er een gezin langs rijden op hun fiets en bleven even staan kijken.
De man vroeg naar een paar minuten aan zijn vrouw snap jij dat nou dat mensen paardrijden nou zo leuk vinden. Dom weg in een vierkant lopen en een beetje figuurtjes rijden niet echt leuk ofzo :+ Vond het er wel grappig uitkomen..

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:02

XxKayleigh schreef:
Vaak staan er manegemeisjes bij mij naast de bak wanneer ik privéles heb. Ze staan dan altijd goed te luisteren. Mijn instructrise laat me altijd tijdens de les oefeningen doen die ik nog helemaal niet hoef te rijden in mijn proef, maar we kunnen ze maar vast oefenen :) .(schouderwinnenwaarts, appuyeren, contragalop etc)
Nu lees ik de laatste tijd steeds vaker op de hyves enzo van die manegemeisjes dat ze in hun filmpje (dat ze gemaakt hebben tijdens het rijden in de vakanties met een leasepony van de manege) aan het appuyeren zijn enzo terwijl ze gewoon proberen te wijken....
Echt super grappig... Alles wat ze horen gebruiken ze wanneer ze zelf aan het rijden zijn. :')

Ik zeg er vaak maar niks van... ze zijn zo trots op die filmpjes.... ze komen er vanzelf achter.... hoop ik :P

Ach, wij waren ook eerst allemaal paardenmeisjes (en jongetjes). Vind het wel lief dat ze met de info aan de slag gaan, de ambitie is er in elk geval! Misschien zijn ze wel de nieuwe dressuurtop van Nederland! *\o/*

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:29

Mijn paarden staan sinds kort bij mijn schoonouders, die snappen er maar niets van waarom dat hoofd nou altijd naar beneden moet als ik rijd of longeer.

Nou reed ik gister weg met de Fries riep m'n schoonvader me na
"Hij loopt rechtsvoor net als een dressuurpaard...."
Kon het niet laten om te zeggen dat het dan wel jammer was dat ze dat linksvoor niet deed!

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:10

Mijn moeder heeft ook altijd zulke vage uitspraken.. Laat ik vol trots zien hoe ver ik met mn nieuwe pony ben met beleren. Of los in de wei als hij aan het showen is zeg ik mooie ruime draf he! zegt ze jaaa je kunt wel zien dat hij goed is, zo'n mooie ruime stap! En dan loopt mn pony in draf :+
Of toen mn mini shet nog een veulen was en nog kleiner was, liep toen altijd heel veel met hem aan het halster langs de weg om hem verkeersmak te maken. Dus af en toe even naar huis. Stond de buurman er met het kleine buurmeisje en hij vroeg ach mag ze er niet even op? En dan ook nog verbaasd en haast boos toen ik zei dat dat toch echt niet kon, ten eerste omdat hij nog heel jong was en ten tweede omdat ze er te groot voor was.
Of de vriend van mn zus die op mn fjord zat en dacht dat hij vanzelf harder ging :+ Maarja fjordemans is zo'n oude goedzak, mn zus en ik konden er beide gewoon op weg rijden omdat we beide kunnen rijden maar met beginners is hij zo lief en voorzichtig dat hij ook niet eens de moeite nam om harder te gaan haha :D

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:51

Mijn paard ging altijd vanzelf harder, hoor! :-) :-)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:56

Jaren geleden had ik Cassey net. Ze was toen het vriendinnetje van de witte arabier op mijn avatar, hij was toen nog grijs en jong. Caspar heet ie, sommige bokkers kennen hem wel. Anyway, Caspar mooi uitsloven voor z'n meissie en de rest van de wereld, heel mooi lopen. Ik had iemand mee, die zegt: "Kijk hij is hengstig!"
Dus wij vertellen dat het een ruin is, zegt ze: "Ja....?"
Ze dacht dus dat de mannetjes hengstig worden.

Wel beetje begrijpelijk, maar toch....

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:07

Hier op stal was een mevrouw haar dochter aan het rijden en ze wou een spronggetje maken.
Zegt de moeder: he! Spring eens die BOXER ipv OXER :D echt supergrappig!
Het terras zat vol en de moeder was zo overtuigd dat het boxer was ipv oxer. :j

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:16

Het is niet zo erg als mensen het niet weten, het is gewoon hilarisch als mensen doen alsof ze het wél weten. Weet ik toch alles van met mijn 'fries'.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:44

Om mijn vriendinnem lig ik soms ook helemaal dubbel...

Ik: ik denk dat ik vanmiddag maar weer eens wat grondwerk ga doen.
zij: Grondwerk? Waarom ga je grondwerk doen als je naar muis (mn bijrijdpaard) gaat?
Ik: ik rijd niet altijd, ik doe ook wel eens andere dingen
Zij: en dan ga je wortels/aardappels enz uit de grond halen?
Ik lag helrmaal dubbel. Zij dacht dus dat grondwerk iets met landbouw was. _O-

En parelli is sielugh, dat is paarden poken :j net als kar trekken, dat is veel te zwaar voor een paard :j

En mn andere vriendin was ook een keer mee, paard keek even weg en eerste wat ze zei "is ze nu boos op mij? Vindt ze me nu stom?". En daarna weer "mag ze me?, vindt ze me aardig?"
Er is vasr nog wel meer, maar dat ben ik vergeten :+

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:23

Ollie23 schreef:
Mijn collega dacht vroeger altijd dat een pony later als ie groot werd een paard zou worden :D

hihih laast kwamen er hier 2 kindjes rijden 1tje van 7 en 1 van 8 die van 8 vroeg aan mij waneer de pony nou een paard werd voor ik iets kon zeggen zei dat kindje van 7 neeee dat kan niet , 8jarige hoezo kan dat niet :O 7jarige omdat een pony als pony geboren wordt en een paard als paard die 8jarige wees naar het veulen dat bij de paarden in de wei loopt maar dat is toch ook een pony want die is klein :O 7jarige nee dat is een paarden veulen geen pony kijk maar naar zijn (keek ze mij even aan ik zo jah is een hij ;) ) mamma die is toch groter als die zwarte pony :P 8jarige ehummm jah maar wrrm is die dan klein ? 7jarige omdat baby's toch ook klein worden geboren die worden later ook groot 8 jarige owwwwww dat wist ik niet

en toen stond ik dus met mij mond vol tanden :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:12

@Hierboven: Die heeft goed opgelet in ieder geval :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

Vorige week liep ik rond in het magazijn en had het met iemand over merries die spontaan hengstig werden van een bepaalde hengst. Dus toen er een jongen langsliep kreeg die mee '.. Ja die werden spontaan hengstig als ze daar langs die paddock liepen'. En die jongen zo 'Ja ik word ook altijd hengstig als ik een mooie vrouw zie' :')
Dus ik zo 'Ehmm de vrouwtjes worden hengstig hè, dat weet je?' Om merries te zeggen leek me wel erg moeilijk voor hem
En hij: '... Jaa dat is toch allemaal hetzelfde' :') ghehehee

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:46

@ beawertz....die had iig goed opgelet dan ;)

Zo vroeg laatst de tegelzetter aan mijn schoonvader hoe oud dat dat veulen was die bij de grote in de wei liepen. "26" zei mijn schoonvader. Die tegelzetter snapte er niets van, dan was het toch geen veulen meer.
Maar hij had het over de shetlander die tussen de 3 grote liep.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:56

Anniekskie schreef:
@ beawertz....die had iig goed opgelet dan ;)

Zo vroeg laatst de tegelzetter aan mijn schoonvader hoe oud dat dat veulen was die bij de grote in de wei liepen. "26" zei mijn schoonvader. Die tegelzetter snapte er niets van, dan was het toch geen veulen meer.
Maar hij had het over de shetlander die tussen de 3 grote liep.

Oh, ik had verwacht dat je vader 26 maanden bedoelde, maar dit kan natuurlijk ook :')

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:39

Nee 26 jaar, toch een beetje oud voor een veulen :=

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:49

Bij het zoeken naar een leuk paardje bij niet al te slimme mensen terecht gekomen. Voor dat het paard bereden kon worden moest hij ( merrie) eerst gelogeerd worden. :j
Een paar keer per week logeren was heel goed voor dat paard. Uiteraard met een logeerzweep.
En ik iedere keer maar terug komen op dat LONGEREN!! Maar het bleef logeren bij hun. Paard is het niet geworden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:34

Vandaag was ik met mijn bijna 90 jarige oma op stap. Rijden we langs een wei waar paarden onder een vliegendeken staan, zegt ze:" weet je waarom die paarden zo staan ingepakt?" dus ik zeg " dat is een vliegendeken oma, dan hebben ze minder last van vliegen" zegt oma " ja ook, EN daar kan je aan zien dat ze ZWANGER ZIJN! Straks werpen ze een KALF, zo schattig!" _O- :') het kalf werd later verbeterd naar veulen! Oma klonk zo overtuigd, ik heb het maar zo gelaten :o mijn oma is wat dementerend

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:10

ahh schattig :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:27

ik tegen mijn moeder "ja nu rahere ijzers gaat krijgen, ga ik toch kalkoenen halen
mijn papa: "kalkoenen? voor wat zijn die beesten nodig? Om de brandnetels op te eten?"

ja hoor pa, niet die kalkoenen

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:06

Ik tegen een stalgenoot: "Als je nu nog één keer LANCEREN zegt, dan lanceer ik jou!"