Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

parouscha schreef:http://hetdressuurpaard.nl/ al eens op gekeken?

! Met gewone keuring koop je waarschijnlijk alsnog een paard met bemerking. Kwestie van geluk denk ik maar.. 
parouscha schreef:Laten jullie de paarden ook altijd keuren op de rug dan?

ikke schreef:parouscha schreef:Laten jullie de paarden ook altijd keuren op de rug dan?
Rug kun je simpel zelf keuren. Laat de nagel van je duim langs de ruggegraad lopen. Slaat het paard je het licht uit de ogen, dan laat maar staan.......
Problemen in de rug is 90% slecht rijden. Echt medische afwijkingen komen zelden voor. KS (ECHTE KS!!) is vrij uitzonderlijk; het gros van de bemerking KS is dat helemaal niet maar is gewoon een vastgereden rug. Een paard dat echt KS heeft, dat lanceert je door het dak naar buiten en dan vooral op momenten dat je dat totaal niet verwacht!
Foto's van de rug heeft ook maar betrekkelijk nut. Er zit veel tussen dat "ruis" op de foto geeft en daarmee fouten in de analyse ervan. Een scan kan soms nut hebben, maar als aankoopkeuring maar zeer betrekkelijk zinvol.
parouscha schreef:ikke schreef:Rug kun je simpel zelf keuren. Laat de nagel van je duim langs de ruggegraad lopen. Slaat het paard je het licht uit de ogen, dan laat maar staan.......
Problemen in de rug is 90% slecht rijden. Echt medische afwijkingen komen zelden voor. KS (ECHTE KS!!) is vrij uitzonderlijk; het gros van de bemerking KS is dat helemaal niet maar is gewoon een vastgereden rug. Een paard dat echt KS heeft, dat lanceert je door het dak naar buiten en dan vooral op momenten dat je dat totaal niet verwacht!
Foto's van de rug heeft ook maar betrekkelijk nut. Er zit veel tussen dat "ruis" op de foto geeft en daarmee fouten in de analyse ervan. Een scan kan soms nut hebben, maar als aankoopkeuring maar zeer betrekkelijk zinvol.
hmm bedankt voor je uitleg. Twijfel dat nog wat om een foto te laten maken dan.
Denk er nog even over na,
Adin schreef:nou die 5 jarige die ik heb laten keuren had mooi KS, zolang is die nog niet onder het zadel dus of dat door het rijden komt.
Wervels lagen erg dicht tegen elkaar en sommigen overlapten elkaar bijna. tevens was er al sclerosering te zien.
Dan ben ik toch blij dat ik die foto's heb laten maken.
Adin schreef:tsja maar als de arts een negatief aankoopadvies geeft omdat de prognose is dat het paard hier op termijn echt last van gaat krijgen dan neem ik dat ter harte.
bovendien is sclerosering toch zichtbaar op de foto, wat is daar de theorie over dan?
Adin schreef:oke maar in t geval van ks gaat het toch om bot?