Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:40

Ondanks dat ik van het tweakers gedeelte afkom, wilde ik wel even laten weten dat deze jonge man ook paard heeft gereden. Is al wat jaartjes geleden, (ben nu 25 en ik was toen 8-11). Op een gegeven moment zijn er andere sporten in de plaats gekomen. Maar als ik dit forum zit te bekijken, dan ga ik wel twijfelen of ik misschien niet weer op moet stappen.

BlijeRuiter

Re: Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:40

@seb8iaan Het zijn supergave dieren waar je veel mee kunt bereiken!, een poging doen om het weer op te pakken zou hartstikke leuk zyn.<3

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:30

@BlijeRuiter: Het zijn inderdaad gave dieren waar meer bij komt kijken dan dat je in eerste instantie zou bedenken. Mijn ex had toevallig thuis ook 2 eigen paarden staan, wel erg leuk. Maar je staat versteld wat er allemaal bij komt kijken. In dat opzicht zou een manege een betere optie zijn. Maar hoor vaak weer de verhalen van kenners, dat deze beesten afgereden worden en je eigenlijk niets mee kan opbouwen. Dus dat heeft ook een nadeel (maar voor een start is de manage natuurlijk een mooie eerste stap). Ik denk er nog even over na, en mogelijk dat ik wel via een andere manier weer in aanraking kom. :)

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:34

iklieftponys schreef:
Hallo!

de titel zegt het al:
"hoe oud was je toen je begon met rijden?"

En hoeveel jaar later had je eigen paard?
En hoe lang reed je al toen je je 1e paardje inreed??

ik werd als klein propje al op een pony gezet maar het echte rijden begon op 5 jarig leeftijd
op mn 14e kreeg ik een eigen paardje
en rond mijn 16e reed ik voor t eerst een paardje in wel met professionele hulp natuurlijk :P

BlijeRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:53

@seb8iaan, ja, er komt verschrikkelijk veel bij kijken! Misschien een jaartje manegeles en dan een bijrijdpaardje? Manege kan ik ook zeer afraden!!!!!
Veel plezier!

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:58

@BlijeRuiter: Ook zijn het natuurlijk de kosten die er bij komen kijken. Die zijn het natuurlijk helemaal waard als je er mee verder wilt gaan. Ik denk dat manege dan inderdaad weer een goede eerste stap is om te kijken of deze hobby weer opgepakt kan worden. Ik ga eens opzoek naar een goede manege in de buurt (zoetermeer) om daar eens te "proberen" (klinkt zo materialistisch).

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:58

13jaar? En nu anderhalf jaar later zit ik al in het talentenplan van de manege ;)

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:27

Ik was 10 jaar, na jaren zeuren mocht ik dan eindelijk! Ben nooit meer afgestapt ;)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:16

3e, ik ging altijd in het bos rijden met opa

zayira1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:21

ik was 7 en ben op m'n 13e even gestopt paard verkocht en op m'n 14e weer begonnen op het paard van me moeder

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:23

8, ik kocht dus na 12 jaar een eigen paard.
Ze was al zadelmak, dus echt "ingereden" heb ik haar niet. :+

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:31

op mijn 8e, eerder mocht het niet, mijn ouders dachten dat het een fase was die wel weer over zou waaien :')

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:48

2weken voor ik 6 was! *D eerste keer in 'draf' op een hele rustige pony moet je mij horen: half huilend ik vin het zo hard gaan, dat is eng :P
Rij nu inmiddels 5 à 6 jaar en rij wel al veel beter en ben ook niet meer zo bang hoor :P :P

xYannike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:38

Ik rijd vanaf ik 13 jaar was.
Mijn eerste paard had ik vanaf mijn 8 ste.(ondertussen hebt ik er bijna 3, achter 1 week komt de derde)
Ik heb nog niet op mijn paarden gereden

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:41

hoe oud was je toen je begon met rijden?
Ik was 12 toen ik begon, erg laat maar me mams was bang dat ik het niet leuk ging vinden. Wou al rijden toen ik 7 was.
En hoeveel jaar later had je eigen paard?
Nogsteeds niet, misschien over een paar jaar. Als ik er geld voor heb haha
een verzorgpaardje heb ik wel gehad! Heb ook nognooit een paard ingereden :+

Horseval94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:43

Ik ong toen ik 7 was, toen heel lang gestopt, en nu rij ik weer een tijd!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:11

Ik ben al heel jong opgegroeid bij de paarden, op mijn 8ste begon ik. Ik heb een periode gehad dat ik heel bang was voor paarden, omdat ik er toen een aantal keren was onderkomen. En sinds 1 1/2 jaar rij ik fanatiek a 5x in de week.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:36

Ik begon op verzorgponys rond mijn 12e op de manege rond de 13

Mylou_milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:47

Zat met 3 voor het eerst op een pony. Op mijn 6de begon ik met lessen. Mijn eerste eigen paar kocht ik op mijn 17de.

xNaoompjuhx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:42

Ben toen ik 6 jaar was begonnen ben nu 13 en heb een eigen pony die gewoon wel op een manege staat ik vind het nu nog super leuk.....

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:29

ik ben begonnen op mijn 12e ,heb vroeger nooit een paarden-droom gehad.
in groep 5 ging mijn vriendin op paardrijden, en nog steeds vond ik het niks :+
maar in groep 6 kreeg ik een paardenspel op de computer en toen wilde ik op paardrijden (hoe dom?! :# )
en toen een jaar later ofzo kreeg ik mijn eerste les en sinds die les vond ik paarden en pony's opeens GEWELDIG! ben nog van manege gewisseld en nu koop ik binnenkort een shetlandertje waar ik mee wil mennen. ben shetlander-fan omdat bij mij op school een kindje altijd werd opgehaald met haar shetje (ik jaloers en leuk met mijn fiets naar huis*jaloers* :Y) ) ) maar mijn zusje werd vriendinnen met dat meisje en toen mocht ik met hem mennen. dat was super leuk. ondertussen heb ik 2 (soort van ) verzorgshetjes maar die zijn nog helemaal groen. mijn zusje is ook paardengek geworden en die ga ik dan 'les' geven.

ik ben gestopt met rijden op mijn 13e, dus niet zolang les gehad. omdat ik te moe werd (door ziekte). moest veel te vaak afbellen of stoppen met de les, dat is/was zonde. wel mocht ik naar de gevordene groep als ik er nog opzat.

ik heb dus ongeveer 8maanden les gehad (denk ik)

BeauSo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:45

Ik was er 16. Beetje ouder dan het gemiddeld hier denk ik, haha :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 03:33

7 of 8, op mijn 15de gestopt met manege lessen en vanaf toen altijd verzorgpony's of paarden gehad :)

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:21

Ik was 8 toen ik begon, een half jaar later hield het alweer op. Buiten ritten doen is tof, maar de rest (wat toch echt het meeste tijd in beslag nam) vond ik minder. Best lang geleden dus sinds ik nog op een IJslander gezeten heb. En dat terwijl ik er genoeg in de buurt heb staan als ik bij mijn ouders ben :+ Maarja, het had niet dusdanig mijn interesse terwijl zusjelief er wel meteen door gegrepen was. Leuk om nog eens een keer in de Bourgogne/Frankrijk te doen (is een keer wat anders dan het Drents-Friese wold) Want ja, een mooie buitenrit daar ben ik wel voor te porren :j

Ethirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:19

Pff, dat is zo lang geleden. Zal een jaar of 8 geweest zijn en ik geloof dat ik het 1 of 2 jaar heb volgehouden, tot ik niet doormocht naar een hoger niveau. Ondanks de tijd zal ik schimmel Lucky volgens mij nooit vergeten, mijn favoriet destijds omdat we allebei zo van galloperen hielden.