Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Het is toch wat, dat je die beslissing moet gaan nemen.
In Zorgvlied lag van de week toch ook al wolf onder een conifeer bij iemand in de tuin.
Zeer waarschijnlijk de tweede keer deze week.
De laatste keer zag de bewoner zijn hond oog in oog staan met de wolf.
Eerder deze week hoorde ie geruis en geritsel onder de bosjes vandaan komen.
tienus63 schreef:Eind van de middag wolvengehuil gehoord bij Balkbrug.
Bron: wolf alert app.
Bekijk dit bericht op Facebook https://www.facebook.com/share/4zyhaL8X ... tid=K35XfP
sterregoud schreef:Die fotografen bij oude Willem doen meer kwaad dan goed , met het minder schuw maken van een wolf.
Maar hier bij Diever wilden de mensen ze verjagen, en dat lukte dus niet met geluid. Eigenlijk moeten wij als mens iets kunnen en mogen doen, waardoor ze weer schuw worden.
Want alleen maar roepen of lichtflitsen etc. helpt niet voldoende. En dat is best eng, 4 ! wolven tegen komen op je wandeling met hond, of je ritje te paard. Of in je achtertuin bij de stallen.
sterregoud schreef:Dat weet ik niet, Wintu.
Citaat:Hier heb ik nog nooit iets over gelezen. U wel?
E-mail 2015 van Dierenpark Hoenderdaell in Anna Paulowna aan de RVO. Karpaten wolf ontsnapt door een kleine opening in hek op 2 meter hoogte en is doodgeschoten.
Heden morgen voor openingstijd is 1 van onze Karpaten wolven ontsnapt. Wij hebben gehandeld volgens ons veiligheidsprotocol en het dier doodgeschoten. Ik heb zelf het dier geschoten, daar ik 1 van de leden van het schuttersteam ben.
Er zijn geen bezoekers bij geweest alleen een beperkt aantal medewerkers en vrijwilligers.
De wolf is schijnbaar ontsnapt door een kleine opening op 2 meter hoogte. Onderzoek heeft geen andere mogelijkheden aan het licht gebracht.
Tijdens het opsporen van het dier zijn er voor de zekerheid stokken in het gat gestoken, die zijn te zien op de foto Vlak daarna is het gat helemaal dichtgemaakt. Het incident is ook gemeld bij de politie en de burgemeester van 5.1.2. Wij betreuren het incident en zullen alles doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Kaja schreef:Wellicht een idee om het kinderlijke sarcasme om te zetten naar hetgeen dit topic voor bedoeld is?!
FrNo schreef:Misschien omdat deze wolf een eigenaar heeft en deze verantwoordelijk is? (en zijn verantwoordelijkheid ook neemt, respect)