Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:17

Bij ons liggen de prijzen ook rond de 1000 tot 1500.

Bij mobiel keuren is dat goedkoper, maar het nadeel is dat je wel een goed terrein moet hebben waar je alles op kan tonen voor de klinische keuring (vlakke monsterbaan en harde volte, goede bodem bij zachte volte e.d. ) en ze niet meer foto's of scans kunnen maken wanneer er iets te zien is, wat niet heel duidelijk is. Je hebt op de kliniek zelf vaak daar net wel wat meer mogelijkheden voor omdat die vaste apparaten net wat meer kunnen qua draaiing van de foto's e.d.
Of dat er bv een bijgeluid is qua hart of ademhaling, en dan kijken wat het exact is.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:30

Bedankt voor jullie input. Het is het eerste paard dat ik ooit laat keuren, dus allemaal nieuw voor mij. Is er iemand die eens mee wilt kijken naar filmpjes van het paard? :o

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:45

Jahoor stuur de filmpjes maar privé! Altijd spannend zo’n eerste paardje kopen/keuren.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:22

Precies de reden waarom Valentijn ook niet meer weg gaat. Nu staat hij nog op pension tot we ons eigen plekje hebben waar hij mee kan en we een vriendje/vriendinnetje voor hem hebben.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:28

Denk je een leuk paard te zien op mp, leuk mail- en later appcontact, wil je direct daarna een afspraak maken en vraag je tussen neus en lippen door of hij in het verleden wel eens gekeurd is ... mag je ineens niet meer langskomen -:(-

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:32

Nou ja heb jij je in elk geval de benzine en tijd uitgespaard moet je maar denken.. maar Leuk is het niet als de verkoper ineens terug krabbelt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:48

N_B_N schreef:
Bedankt voor jullie input. Het is het eerste paard dat ik ooit laat keuren, dus allemaal nieuw voor mij. Is er iemand die eens mee wilt kijken naar filmpjes van het paard? :o

Foutje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:50

N_B_N schreef:

Ja hoor, stuur maar per pb

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:57

N_B_N schreef:

Natuurlijk :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:00

Heel lief van jullie <3

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:01

Wolvega röntgenen incl. rug en hals € 800.

Ook laten wij wel eens hier in de buurt keuren zonder rapport, dus alleen foto's en gesprek.
Dat is goedkoper. Maar dat kan alleen als je elkaar vertrouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:02

N_B_N schreef:

Je mag pben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:32

Lieser schreef:
Denk je een leuk paard te zien op mp, leuk mail- en later appcontact, wil je direct daarna een afspraak maken en vraag je tussen neus en lippen door of hij in het verleden wel eens gekeurd is ... mag je ineens niet meer langskomen -:(-

Grote alarmbellen :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:18

c_alsemgeest schreef:
Lieser schreef:

Idd. Prima reden om niet eens langs te willen gaan bij dit paard.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:24

c_alsemgeest schreef:
Lieser schreef:

Daar ben ik ook bang voor. Op mijn vraag of ik hem eventueel mag keuren, heb ik helemaal geen antwoord meer gekregen (hij was nog nooit gekeurd).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:46

zeggen ze ….

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:54

Evamarie schreef:
N_B_N schreef:

Je mag pben.

Lief ik heb genoeg ogen gehad :)

Ik leer veel van dit topic. Erg fijn!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:05

En wat gaven ze als reden op dat je niet meer mocht komen Lieser? Het is een teken aan de wand natuurlijk, dat zodra het woord keuren valt je niks meer hoort, maar toch.
Het blijft lastig he, die zoektocht....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:30

Zouden jullie een paard kopen wat lucht zuigt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:33

Ik wel :D

Met mijn management wordt dat rap minder, en qua rijden en beweging heeft het geen invloed :)

Luchtzuigen wordt meestal veroorzaakt door stress, soms door last van de maag. Veel paarden (echt 50% of zo) heeft een maagzweer. Dat is goed op te vangen door veel ruwvoer aan te bieden, paard lekker veel naar buiten en zorgen dat het op stal rustig is.
Daar worden ze rustig van in hun hoofd, en veel ruwvoer is goed voor maag en darmen. Ik heb bij zo een paard wel Daily Plus (van Pavo) door de muesli gemengd, zodat ze goed moeten kauwen. Zulke paarden krijgen bij mij wel nooit brok.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:36

xSCWx schreef:

Ik geef daar niets om,maar zou het eerst wel even met pensionhouder bespreken. Omdat er mensen zijn die (onterecht) menen dat dat gedrag aanstekelijk zou zijn,moeten die bij ons in een buitenbox en niet in de binnenstallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:37

xSCWx schreef:

Ik niet. Lastig om weer te verkopen als je dat zou willen. Risico op koliek (dat er zeker wel is).
Als maagzweren de oorzaak zijn dan kan dat met een beter management verholpen worden, maar toch zijn ze lastig weg te krijgen. En een beter management is niet altijd garantie op succes.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:38

Charmaine schreef:
En wat gaven ze als reden op dat je niet meer mocht komen Lieser? Het is een teken aan de wand natuurlijk, dat zodra het woord keuren valt je niks meer hoort, maar toch.
Het blijft lastig he, die zoektocht....

Dat ze (ineens, blijkbaar) al genoeg afspraken had staan.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:42

Meelezer hier (wij willen in het najaar opzoek naar een nieuw paard erbij - ik lees graag mee om idee te krijgen van de markt en opties).

Ik zou zeker vragen of het paard bekend is met maagzweren.

Maagzweer is inderdaad niet altijd simpel management aanpassen. Lees maar eens in het maagzweer topic. Ik sta er mede door maagzweren (en onderliggend maag/darm probleem) al 2 jaar naast en desondanks optimaal management aan huis toch weer maagzweer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:57

Babootje schreef:
xSCWx schreef:

Ik niet. Lastig om weer te verkopen als je dat zou willen. Risico op koliek (dat er zeker wel is).
Als maagzweren de oorzaak zijn dan kan dat met een beter management verholpen worden, maar toch zijn ze lastig weg te krijgen. En een beter management is niet altijd garantie op succes.

Weet je wat het is,een volmaakt paard bestaat gewoon niet.Ieder levend wezen mankeert wel iets op een of andere manier.Ik zie luchtzuigen als een zenuwtrek,veroorzaakt of verergerd door stress.Je moet er mee om kunnen gaan.