Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:56

Ach jammer zeg....

Gatsie dat bord langs de weg!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 09:59

Als we bij N kunnen gaan rijden is het een mooi alternatief. Dan zijn ze allebei op verplaatsing geweest (Rêve moet ik echt beginnen mee nemen en het is niet dat ik niet durf maar die volksverhuis voor iets wat ik thuis ook kan staat me altijd tegen. _O- ) en we kunnen testen of het doenbaar is om ze samen mee te nemen.

Ik weet nu bovendien ook dat ik écht graag weer wedstrijd wilde rijden want mijn 1e reactie was teleurstelling. Ben al zo lang niet meer geweest dat ik het niet goed wist eigenlijk. :+ toen ik mijn man stuurde (die had het sneller door dan ik. :+) stuurde die meteen "stuur N of je daar kan gaan trainen dan nemen we Rêve ook mee.")

Nu stond er toch al aan volksverhuis gepland op zondag dus. :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:31

Wat jammer zeg! Mooie reactie van je man! Om
Dan evengoed op pad te gaan met ze!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 10:42

:j Manlief is me al een paar maanden aan het motiveren om Rêve mee te nemen en Rêve is klaar maar Sam is zo'n neuroot dat ik betwijfel of die zichzelf geen hartaanval geeft als Rêve mee gaat en hij van haar weg gehaald wordt en vooral: Als Rêve van hem weg gehaald wordt. :+ Op deze manier kunnen we het veilig testen. Als ie echt de camion af breekt weten we dat samen op pad geen optie is en kan ie bij N even op stal of op een weide. := Toen ik die merrie ben gaan rijden heb ik Sam ook een keer mee gehad en toen zei N meteen van "zet Sam maar even op die weide. Die is vrij dan hoeft ie niet op de vrachtwagen". (op weide kent ie van thuis dat Rêve er dan uit gehaald wordt, vrachtwagen is een heel ander paar mouwen. :+) Ze sprak ook van de veulens eventueel te verweiden dus dat kunnen we dan ook ineens doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:29

Nou dan zal Sam wel even een Valiumpje nodig hebben zondag :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 11:33

:= Dat vrees ik ook. Over Rêve maak ik me niet zo'n zorgen, die red zich wel. Maar Sam... _O- Sam heeft er geen probleem mee om alleen mee te gaan. Hij heeft wél een probleem met "achter gelaten worden". :+
Hoe hij dat precies logisch maakt in zijn hoofd weet ik ook niet gezien het eindresultaat hetzelfde is maar goed. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:42

Op zich is het wel goed dat de wedstrijd niet doorgaat. Nu kunnen jullie "droog oefenen" en precies zien waar er mogelijk nog iets bijgeschaafd moet worden om het voor beide knolletjes "leefbaar" te houden. Zo te lezen gaat dat voor Rêve niet zo'n probleem worden en was het dat voor Sam toch al. Wordt sowieso een interessante ervaring.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:32

Da’s een mooi alternatief, bij N gaan rijden !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 13:33

Helaas ook dat gaat niet door, bak stoft te veel. *sigh*

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:50

Ayasha schreef:
Helaas ook dat gaat niet door, bak stoft te veel. *sigh*

Anders eens contact opnemen waar je normaal wedstrijd had om daar te gaan rijden ?

Of andere stal die er aan wilt mee werken ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:29

Hè sjips zeg.... -O-

En desnoods ergens in de wei rijden ofzo, om in ieder geval even het stukje "alleen blijven" voor Sam, en "andere locatie" voor Reve te testen / oefenen...? Je hoeft daarvoor niet per-sé meteen alles uit de kast te halen natuurlijk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 14:54

Ben aant denken welke stallen hier in de buurt de piste zouden "verhuren". Wat dat betreft zitten we hier niet echt in een geweldige omgeving zeg maar. De stal waar wedstrijd is zou kunnen maar nu er geen wedstrijd is, is de kans reëel dat de ruiters van daar gaan rijden wat natuurlijk logisch is maar ze zetten veelal de bak vol met een parcours dan. _O- Dan valt er nog niet veel dressuur te rijden als ze aan het trainen zijn. :+

"vroeger" kon je naar Kinrooi gaan, ik zie dat die tot 12 uur training hebben van de LRV club die er zit, kan iemand van daar eens benaderen. Het meest ideale zou zijn als ze hekjes op hadden staan. Een paar jaar geleden organiseerde ze momenten dat je in wedstrijdringen kon rijden maar met corona is dat dood gebloed heb ik het ide. Dat zou pas echt ideaal geweest zijn voor Rêve.

Het grootste voordeel aan N was dat Sam even op weide kon zodat mijn man de handen vrij zou hebben om te helpen met Rêve...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:05

Ayasha schreef:
Ben aant denken welke stallen hier in de buurt de piste zouden "verhuren". Wat dat betreft zitten we hier niet echt in een geweldige omgeving zeg maar. De stal waar wedstrijd is zou kunnen maar nu er geen wedstrijd is, is de kans reëel dat de ruiters van daar gaan rijden wat natuurlijk logisch is maar ze zetten veelal de bak vol met een parcours dan. _O- Dan valt er nog niet veel dressuur te rijden als ze aan het trainen zijn. :+

"vroeger" kon je naar Kinrooi gaan, ik zie dat die tot 12 uur training hebben van de LRV club die er zit, kan iemand van daar eens benaderen. Het meest ideale zou zijn als ze hekjes op hadden staan. Een paar jaar geleden organiseerde ze momenten dat je in wedstrijdringen kon rijden maar met corona is dat dood gebloed heb ik het ide. Dat zou pas echt ideaal geweest zijn voor Rêve.

Het grootste voordeel aan N was dat Sam even op weide kon zodat mijn man de handen vrij zou hebben om te helpen met Rêve...

Ik ga even mijn staleigenaresse contacteren
Ik stuur je straks pb

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 15:08

Waar sta jij op stal GustixBill?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:53

Oh dat is balen !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:13

*belt gisteren naar Chris voor les*
"Hoi Chris, met Kathleen! Ik belde eigenlijk om een les te plannen.."
"Hoi Kathleen. Mag ik je over en paar minuten terug bellen?" *gestommel op de achtergrond*
"Geen probleem."
*legt af*

Mijn vader: "dat was heel kort."
ik: "Ik denk dat Chris een paard vast had dat ie niet kon loslaten en dat aardig zijn best aan het doen was om toch los te komen."
Rond 21:00 ging ik er van uit dat hij niet meer terug ging bellen dus ik nam me voor om vanavond te bellen. :+
rond de middag kreeg ik telefoon van Chris;
Chris: "hoi Kathleen! Sorry dat ik gisteren zo kort was maar ik had een paard vast dat ik niet los kon laten. We zijn nog op wedstrijd in Lier en toen ik thuis was ben ik je vergeten terug te bellen."
ik: "Maakt niet uit, had al zo'n vemoeden.. Ik belde dus eigenlijk voor les.. Als je nog ergens een plekje hebt "
Chris: "Ja meid dan maken we een plekje voor jou toch? Lang geleden dat ik je nog gezien heb!"
(Chris is echt zo'n pracht kerel... Zo nuchter en joviaal.)
Dus ik leg kort uit dat we wat bobbels op de weg gehad hebben de afgelopen jaren maar dat we er beide bovenop zijn en Sam terug in conditie is.
Zegtie heel droog: "Das super om te horen, dan gaan we kijken voor een plekje. Alleen ik ben nu niet thuis dus heb m'n boek niet, ik wilde alleen even bellen om mijn excuses aan te bieden maar ik bel je vanavond terug!"
Dus ik schiet in de lach en we ronden af. (Het BK is aan de gang dus ik vermoed dat hij daar was. Daar had ik alleen niet bij stil gestaan toen ik belde dat dat tot woensdag oid door ging. Ik had al bewust maandag niet gebeld omdat ze maandag normaal hun "vrije dag" hebben.)

Heb dus net maar even gestuurd wanneer het past om hem terug te bellen. _O-
Inmiddels hebben we even getelefoneerd en is de les vast gelegd. _O- _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:28

Mooi hè, dat dat zo werkt. Sommige mensen in je leven zijn goud waard, en blijven dat ook, ondanks dat je ze misschien een poosje niet gezien/gesproken hebt. Die connectie is zo waardevol dat beide kanten zonder moeite verder gaan we ze destijds samen gebleven zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 21:04

Chris is echt een fantastisch persoon. Ook deel uit maken van Chris ‘zijn ruiters’ is gewoon fijn. Of je daar nu met een Sammeke komt, met een Totilas of een Shetlander. Iedereen is even enthousiast voor elkaar. Dan was er voor mij iemand die internationaal gewonnen had. (Na een tijdje herken je ze.) en dan had Sam bv regionaal wat gewonnen, dan vroeg Chris er naar als ie niet aanwezig was en dan komt er een heel enthousiaste proficiat... Daar zitten dan ruiters tussen die naar de OS geweest zijn. :+

Zowel Chris als Jeanette staan er ook wel erg op. Op dat respect naar elkaar toe. Ook op wedstrijd merk je dat de ruiters van Chris elkaar al snel vinden en leren kennen. Dat is gewoon die man zijn invloed... de énige voorwaarde daar is rijden en handelen met respect naar je paard. Voor de rest maakt het niet uit welk niveau je rijdt en of je wel of geen wedstrijd rijdt.

Heel in het begin heb ik wel eens gezegd dat ik in het begin bang was dat hij ons eigenlijk helemaal niet boeiend vond en dan zegt ie gewoon ‘jullie zijn toch een mooie combinatie? En daarbij. Wie het kleine niet eert is het grote niet waard.’ En dat voel je ook echt op die stal. B of GP. Elke ruiter maakt even een praatje of feliciteert en Sam wordt heel vaak schattig genoemd en scoort heel veel suiker en snoepjes omdat hij heel erg goed is in ‘bedelen zonder echt te bedelen’ _O-

Chris loopt regelmatig naar de stal om iets voor Sam te halen als hij niks meer in zijn zakken heeft. _O- (Sam kan echt heel zielig doen als hij niks krijgt. _O-)

Ga de 20e weer lekker nerveus zijn maar ben desondanks heel blij dat ik daar terecht gekomen ben. Want dat is echt meer toeval geweest dan bewust gezocht. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:25

Ja, dat is inderdaad gaaf, als iemand waarmee jij met je paard werkt, altijd enthousiast is. Onafhankelijk of je B of GP rijdt. Gewoon, waardering voor je paard en waardering voor wat jij als mens inbrengt in de combinatie.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:33

Klinkt als een heerlijke mentaliteit bij die mensen ! Fijn dat de les is ingepland. Ga je met Rêve ook les volgen ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 12:40

:j Het is wel de bedoeling om haar ook mee te nemen ja. :) Ze heeft al een paar lessen bij Chris gelopen. Denk dat zij zelfs als laatste mee geweest is. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 00:18

De heren hebben een nieuwe weide gekregen. Kijk onze wannabe-quarter dan knap zijn. <3
Afbeelding
Afbeelding

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:29

Hij is prachtig <3 het is echt al een heel paard aan het worden hè :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:08

Zo dan, zitten daar anabooltjes in dat gras daar? :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:09

Hij is ook echt prachtig!