Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:37

Mooblie schreef:
future_vet schreef:
Helaas is het vandaag flink mis gegaan met Nacho. Ik ben er keihard afgevallen met een dubbele bekkenfractuur als gevolg.

Gezien ik niet kan rijden voorlopig en ik niet nog een keer mijn lichaam op het spel wil zetten, besloten hem naar een professionele africhtstal te sturen. Daar doorrijden tot een betrouwbare pony.. hij heeft een goed karakter, maar weet ook wat hij kan als hij er geen zin in heeft.

Als mensen nog omgeving Utrecht aanraders heeft, hoor ik heel graag.

Jee wat heftig zeg! Heel veel beterschap :knuffel: Heb je al een prognose? Hopelijk herstel je snel!

Ik zit ook in regio Utrecht al heb ik mijn paard in Gelderland staan. Ik heb wat rond gevraagd maar geen verhalen uit eerste hand. Je mag me eventueel wel een PBtje sturen als je dat niet erg vindt.

Ik reageer vanavond of morgen op de rest, dat gaat op mijn telefoon wat irritant :o

Hé jij ook hier ;-). Hoe gaat het met nimbus?? Ibbeltje komt vrijdag lekker weer mee naar “huis” en je bent verhuisd tussendoor hoorde ik? Balen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:25

@ Opisop_shop – Wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit ondanks al die gekkigheid aan het zadel! Mooie manier ook om te wennen.

@ Cheyenne0252 – Wat balen van die zomereczeem! Het kan even wat zoeken zijn maar ik ken genoeg paarden waarbij het heel goed onder controle te houden is. Wat een gave foto zo met de dubbele lijnen!

@ Nicky_Rilana – Zo stoer dat je al aan het springen bent! Ik zit even je berichten terug te lezen, wat gaan jullie mooi veruit zeg _/-\o_

@ Qimm – Ik vind dat dekje echt zo fantastisch! Maar wat een steiger zeg…

@ Nobel – Echt zo tof dat jullie je zo hebben kunnen herpakken! :)) Gewoon al op buitenrit, zo ontzettend gaaf!

@ Rayoow – Wat goed dat je het toch een kans geeft. Het ziet er inderdaad super relaxed uit, alsof hij het al jaren doet.

@ Timmie06 – Hee wat leuk dat je hier mee leest. Kan ik jullie toch nog een beetje volgen Heel veel succes met de keuring! Wat is dat lekker snel gegaan ook, vrijdag alweer naar huis :D

Nimbus heb ik inderdaad toch weer moeten verhuizen per 1 mei. Het volpension werd niet meer aangeboden en dat vind ik toch wel belangrijk. Op zijn nieuwe stal hebben ze ook veel ervaring met zadelmak maken dus daar kan ik dan hulp bij vragen of het uitbesteden, ook heel handig.
Deze week mag hij nog even wennen en dan pakken we het verder op.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:19

future_vet schreef:
Helaas is het vandaag flink mis gegaan met Nacho. Ik ben er keihard afgevallen met een dubbele bekkenfractuur als gevolg.

Gezien ik niet kan rijden voorlopig en ik niet nog een keer mijn lichaam op het spel wil zetten, besloten hem naar een professionele africhtstal te sturen. Daar doorrijden tot een betrouwbare pony.. hij heeft een goed karakter, maar weet ook wat hij kan als hij er geen zin in heeft.

Als mensen nog omgeving Utrecht aanraders heeft, hoor ik heel graag.

Oh jeetje wat naar om te lezen. Hoe gaat het nu met je? En ik denk een verstandige keus om het uit te besteden. Voor je hersteld bent en het vertrouwen terug hebt. Zegt natuurlijk niks over of je het wel of niet kan! Beterschap :knuffel:

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:24

Zo ik ben er even voor gaan zitten om op iedereen te reageren. Ik lees wel altijd alles alleen niet altijd de tijd om meteen te reageren

@vuture_vet heel veel sterkte! Wat een heftige breuk zeg jeetje... ik wens je een spoedig herstel.

@nicky_rilana wat leuk het eerste sprongetje! Als ik jouw paard was zou ik ook niet springen bij die hoogte, is toch veel te laag :+

@nobel01 heerlijk zo'n paard! Lekker meteen meenemen naar buiten. Die van mij is aan de hand al een keertje meegeweest naar het bos, die is vergelijkbaar met die van jou.

@rayoow
Is hij echt helemaal blind? Wat gaaf dat hij dat dan zo braaf toelaat. Hoe doen jullie het verder met een blind paard? Qua buiten staan etc.

@fillis goed bezig! Grondwerk is echt de basis. Goed plan zo

@_lauraaa_ wat een mooie foto's! Wat maakt het uit dat het geen fotograaf foto's zijn. Uiteindelijk betekenen juist dit soort foto's veel meer.

@Blaze1994 het stroom zal hij voorlopig niet meer aanraken :+ sneu om dan te zien dat ze er zo van kunnen schrikken. Gelukkig is met gras een hoop goedgemaakt :knuffel:

@qimm heerlijk die foto! Ik vraag me dan altijd af hoe ze zo snel kunnen groeien in maar 3 jaar tijd!

@timmie06 welkom! Wat voor een paard heb je?

~

Ik heb er afgelopen zaterdag voor de tweede keer opgezeten en zelfs boven verwachting al gedraafd! Hij was zo ontzettend fijn en was zelfs al opzoek naar contact in mijn handen. Had geen betere eerste rit kunnen wensen (de eerste keer zitten heb ik alleen gezeten zonder te stappen) op het eerste filmpje draafde hij onverwachts aan wat niet de bedoeling was maar aangezien hij zo braaf was hebben we daarna nog wat drafjes meegepakt.

Timmie06

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:20

Ik wil Nimbus ook leuk volgen super!!
Met Ibbeltje heel snel gegaan. 1x opgezeten en verder verschillende trainingen gezien. Thuis lekker bijkomen en in alle rust ( ook met hulp op mijn nieuwe plekje) opppakken...alle tijd voor nemen. Ik hoef ook niet meer na te denken om terug te gaan helaas...dit nieuwe regels passen mij ook niet. Heel jammer.

Fleur: ik heb een friese merrie. Zelf gefokt dus extra bijzonder om er nu ook zelf op te klimmen. WE hebben alle tijd ervoor. Ze is nu zadelmak en heel heel braaf maar doorrijden en oppakken ga ik thuis in alle rust doen...Daarom ook zo leuk om hier mee te lezen.
Ze ging naar de nieuwe heuvel voor de keuring en zadelmak maken hebben ze alvast een begin mee gemaakt de 1e paar weken en de laatste periode is alleen om aan de hand te werken voor as woensdag.

Dus thuis eerst bijkomen...dan heel rustig aan af en toe er weer op, samen vertrouwen krijgen en genieten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:09

Ik heb voor volgende week een guasha behandeling gepland staan voor M. Ben benieuwd wat ik er evt van merk qua luchtzuigen/ maagklachten en ook of hij daarna linksom beter aanspringt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:22

opisop_shop schreef:
Ik heb voor volgende week een guasha behandeling gepland staan voor M. Ben benieuwd wat ik er evt van merk qua luchtzuigen/ maagklachten en ook of hij daarna linksom beter aanspringt.

Leuk bij wie? ik zelf volg de opleiding tot guasha therapeut

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:32

Fleursandro,

Prachtige haflinger!!

Willem is voor zeker 80% blind.
Er zit een verdikking achter zijn ook tegen de zenuw aan beide kanten waardoor de beelden niet doorkomen naar zijn hersenen.

Wat is Guasha meiden?? :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:02

plutolover schreef:
opisop_shop schreef:

Leuk bij wie? ik zelf volg de opleiding tot guasha therapeut

Oh dan ken je haar misschien wel, ze is ook nog bezig met de opleiding, Marissa S.poor

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:03

rayoow schreef:

Dat kan Pluto lover dan dus heel goed uitleggen :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:10

Wat een leuke Haflinger fleursandro. Hij heeft echt een hele leuke uistraling, en kan ook nog eens goed lopen.

Hoe dat klinkt best heftig 80%blind.heeft hij geen pijn aan het gezwel?

Nou ben ik toch ook wel benieuwd naar de guasha.

Fleursandro. Het is gelukkig maar een pony. De eerste 1x sprong ze wel meer maar daarna dacht ze ach dit is te simpel ik huppel gewoon.

Mooblie: ze is gelukkig altijd super braaf geweest, met alles. En haar moeder heb ik ook alles zelf geleerd dus ik weet een beetje wat voor reactie ik kan verwachten. Maar het viel gelukkig alles mee. Ik probeer vooral lol te hebben met haar en er zit helemaal een druk op verder. Ik zou graag willen buiten rijden maar dan moet ik een stukje de weg over en dat kent ze helemaal niet dus ik probeer zo eens wat andere dingen om te kijken hoe ze reageert zodat ik dan een keer naar buiten kan, en weet wat Dr reactie is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:21

rayoow schreef:
Fleursandro,

Prachtige haflinger!!

Willem is voor zeker 80% blind.
Er zit een verdikking achter zijn ook tegen de zenuw aan beide kanten waardoor de beelden niet doorkomen naar zijn hersenen.

Ik kom er morgen op terug als ik conputer aan hebt,

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:59

Thanks Plutolover

@nicky_rilana
Het is waarschijnlijk een aangeboren afwijking waar we niets van wisten. We wisten wel dat hij minder zag.
Hij heeft geen pijn en is net een puberende shetlander van heel veel kg _O-
Maar doodbraaf, hij staat hier sinds hij 9 maand is en vertrouw hel 100%

Alleen als het harder waait ect schrikt hij sneller
Afbeelding

Mirthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:38

Hier al een lange tijd tussendoor nog wat mee gelezen maar nog geen tijd gehad om een update te geven.

Wat gaan jullie allemaal goed zeg, leuk om ieder z'n vooruitgang te zien/lezen :j

Bij ons gaat het gelukkig de goede kant op! Nova heeft n klein jaar geleden n flinke trap gehad op dr hoofd van een shetlander, die toen gelukkig heel netjes gehecht door de da! De laatste maanden merkte ik echter dat ze niet zichzelf was, vaak ontploffen en heel veel onrust in dr. Veel frustratie van beide kanten wat natuurlijk ook weer n wisselwerking heeft :x
Gelukkig in contact gekomen met iemand die dr met een soort magneettherapie heeft behandeld waar heel duidelijk haar onrust in naar voren kwam! Ook werd daar duidelijk dat heel die onrust van die klap op dr hoofd was.. (ik opgelucht, zelf gefokt en altijd alles mee gedaan, kon er echt niet bij dat ze ineens zo zou zijn veranderd in karakter! Altijd n pittige maar hele lieve merrie geweest) <3

Nu een aantal behandelingen later kan ik zeggen dat ik mn oude paardje weer terug heb *\%/*
Rustig aan wat stappen gezet in de goede richting en wat een genot weer om met die vrolijke draak te werken _/-\o_
Afbeelding

Afbeelding

Vorige week voor het eerst n zadel erop en top braaf! Rustig gestapt aan de longe om de emmer niet te vol te maken, gister opnieuw dit herhaald en zowaar echte ontspanning :))
Afbeelding

Dus we hebben er weer zin in en goede hoop om weer lekker het zadelmak maken op te pakken!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:45

Fijn dat er een oplossing voor was en jullie weer verder kunnen.

@futurevet, hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:12

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:20

sorry ik kan jullie niet allemaaal bij benen haha. Afgelopen week even wat minder nieuws rondom maximus die een behoorlijke diepe wond heeft opgelopen. Morgen mag het verband er af.

Heb er een video over gemaakt op mijn youtube kanaal.
https://www.youtube.com/watch?v=Xxl78TGjMtQ

Ik ga nu eerst even alles bijlezen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:29

Antwoord op de vraag wat is Guasha

Guasha is een schraap techniek wat al duizende jaren oud is. Door speciale schraaptechnieken ontstaat er beter doorbloeding en energie in het lichaam. En worden afvalstoffen beter opgeruimd.

Nu heeft Human&Horse Academey (miss zijn er ook meerdere) speciaal ook voor paarden dit ontwikkeld. Zie het als schoftje krabben. Paarden vinden het over algemeen heerlijk en kunnen daarna heerlijk alles los laten.. Voor de mens voelt het niet even prettig aan (vergelijkbaar met bindweefsel massage) maar uiteindelijk kan je daarna wel beter bewegen en voelen je spieren daarna prettiger.
Ik krijg veel sha (dat is rode strepen op je huid) paarden kunnen ook sha krijgen alleen zien we ze niet door de huid. Vandaar dat belangrijk is dat je na de behandeling 3 dagen geen zadel of iets op de rug legt. Gua staat voor schrapen kortom GUASHA. Ook heeft het paard weer wat herstel nodig om zijn lichaam in balans te krijgen.
Je hebt ook een versterkende behandeling deze kan iedereen leren. En deze veroorzaakt geen sha alleen beter doorbloeding en kan dus toegepast worden voor de trainen of na de training. OF lokaal. Bijv stanley van mij laat niet snel los in de kaak en als ik hem even met zo steen ‘schraapt’ dan laat hij eerder zijn kaak spieren los met rijden.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:33

_lauraaa_ schreef:
@Mirthe_fijn dat je je oude paard weer terug hebt! Mooi paard ook.

Naar aanleiding van mijn topic over Lady werd ik benaderd voor een stukje op de website van Hoefslag. Ons artikel is zojuist online gekomen :D

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ofYtWkwAY4

Reactie op je artikel. Als je haar hals en rug op de foto had gezet had je toch nog niet geweten dat haar bekkenbanden gescheurd waren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:39

Blaze1994 schreef:
_lauraaa_ schreef:
@Mirthe_fijn dat je je oude paard weer terug hebt! Mooi paard ook.

Naar aanleiding van mijn topic over Lady werd ik benaderd voor een stukje op de website van Hoefslag. Ons artikel is zojuist online gekomen :D

Reactie op je artikel. Als je haar hals en rug op de foto had gezet had je toch nog niet geweten dat haar bekkenbanden gescheurd waren?

Niet dat haar banden gescheurd waren maar dan was wel er uit gekomen dat er in haar rug het een en ander niet klopte.

Mirthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:00

_lauraaa_ schreef:

Fijn dat je haar n kans kan geven en hopelijk kunnen jullie goed vooruit samen!! <3
Hoe je ze ook laat keuren er blijft altijd n risico. :(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:16

Ik ga het artikel straks even lezen, ben benieuwd.

M heeft vanmorgen even lekker gerend door de plassen in onze bak.

Afbeelding

Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:45

Holy moly, heeft flink geregend bij jullie! Lekker sjouwen hoor. Hij ziet er ook mooi vol uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:09

@mirthe_ ja blijft ook een risico. Als ik haar al rontgen had laten keuren dat had ik alleen de benen gedaan. Dus ook al had ik gekeurd weet ik niet of dit er uit was gekomen.

@opisop_shop: wow wat heeft het geregend bij jullie zeg! Hij kan leuk lopen!

Lady en ik hebben vandaag weer gereden. Dit keer met onze oude singel. Geen wondjes *\o/*

En we hebben voor de 2e keer de galop onder het zadel meegepakt

Het lijkt nog nergens op maar als je je bedenkt dat ze 4 maanden geleden nog niet los in de bak kon galopperen ben ik hier heel blij mee!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:13