[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:15

Is ze dan ook echt hoefbevangen weer?
Of 'alleen' een diepe hoefzweer?

In elk geval sterkte, en ik hoop dat een paar feestdagen met je gezin volgende week je goed doet, in plaats van extra energie te kosten :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:17

Oh Jorieke… wat een pech weer… Ik hoop dat ze niet naar de kliniek moet. Ik duim voor jullie.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:04

wat een onzekerheden allemaal. Kan je niet iets met speeltuintegels, die worden hier in de omgeving heel vaak betaalbaar aangeboden.

Ondanks alles wens ik jullie toch fijne feestdagen toe.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 15:32

gerlindie schreef:
Is ze dan ook echt hoefbevangen weer?
Of 'alleen' een diepe hoefzweer?

In elk geval sterkte, en ik hoop dat een paar feestdagen met je gezin volgende week je goed doet, in plaats van extra energie te kosten :(:)

Zweer inderdaad. Smid is weer geweest en lijkt inderdaad “alleen” een zweer. Hoef is flink aangedaan, maar voorzichtig positief.

jokari schreef:
Oh Jorieke… wat een pech weer… Ik hoop dat ze niet naar de kliniek moet. Ik duim voor jullie.

<3

YvonneV schreef:
wat een onzekerheden allemaal. Kan je niet iets met speeltuintegels, die worden hier in de omgeving heel vaak betaalbaar aangeboden.

Ik zit hier in tranen. Vind het zo lief. :o
En hele goede tip, dat zou nog best eens kunnen werken. Buiten de stal mag het denk ik niet, maar ze lijken erg op stal tegels dus wie weet!

Dan nog iets van een update, want smid is weer geweest.
Bevangenheid zijn we gelukkig voor geweest, maar er zit alsnog wel een diepe hoefzweer. Het is voor zover mogelijk opengesneden en in dat gat zit niks meer, maar behalve voorzichtig positief zijn we er nog niet. Het is afwachten hoe het ontwikkelt maar met schoentjes liep ze nu al dusdanig veel beter dat kliniek voorlopig is afgewend. De zool is behoorlijk aangedaan en wat er nog diep van binnen zit (of niet) is nu echt afwachten. Toch voorzichtig positief en daar ben ik heel erg blij mee. Het is nu kwestie van komende dagen goed in de gaten houden en hopen dat ze vooruit blijft gaan, want zit echt bij het hoefbeen en dat is best een risico.
Ze loopt er zo wel weer lekker vlot mee, maar zonder schoentje kan voorlopig nog niet.

De gemeente heeft mij gisteren 1x gebeld maar telefoon net gemist. Bij terugbellen geen gehoor. Daarna geen contact meer kunnen krijgen en ook niet teruggebeld. Vandaag ook niet. Tot zover voor de feestdagen heb je uitsluitsel.
Heb 24/7 vastgeplakt gezeten aan mijn telefoon, neem ik hem 5 minuten eens niet overal mee naartoe (tot wc aan toe) en… uiteraard… }:0

Mijn gevoel zegt dat slecht nieuws brengen voor de feestdagen voor niemand leuk is en het daarom bij 1 belletje is gebleven. Maar 90% zeker is niet 100% zeker dus wat nu? Nog langer afwachten? Nog langer afzien? Trek de pleister er dan toch af, deze ellende word ik ook niet gelukkig van.
Maar ik weet het niet zeker en dat betekent dus ook dat ik voorlopig in onzekerheid blijf zitten.
En, stiekem en misschien een beetje naïef, heel hard blijf hopen. :+

Ik vind dit wel een domper. Onzekerheid en toch diep van binnen wel beseffen hoe dit dubbeltje gevallen moet zijn vind ik toch ook best wel vervelend.

Maar degene die mijn casus behandelt zal het zelf ook niet leuk vinden, want hij is absoluut erg begaan met mijn situatie. Dus in die zin snap ik wel dat je dan denkt ik deal hier na de vakantie wel mee en bel niet nog eens. Dan is het voor iedereen een domper op de feestdagen.

Maar ja, wat nu? Ik gruwel nu al van het idee weer zo te moeten afzien met na de vakantie weer naar/van school brengen. Voel me echt op. Alsof ik een marathon heb gelopen, maar dan zonder dat voldane gevoel. Zoiets. Ik val in herhaling. :')
Had het liever geweten dan had ik een plan de campagne kunnen opzetten nu het vakantie is en mijn leven niet draait om van en naar school… want zodra dat feest weer begint heb ik nergens meer ruimte voor. Had zelfs geen medicatie meer en ondanks staking zijn ze het komen brengen, ook al had ik eigenlijk vorige week al moeten bestellen. Dat hele riedeltje van moeten overleven en die onzekerheid wreekt zich aan alle kanten.

En als ik dan van Yvonne zo’n gulle donatie krijg met fijne kerstdagen ja, dan moet ik huilen van dankbaarheid en dat ik van jullie meer kan verwachten aan compassie rond de feestdagen.
Al zit ik niet te wachten op slecht nieuws, had ik dat liever gehad dan nog langer in onzekerheid.
Dan had ik tenminste wel 2 weken gehad om het een plekje te geven en iets op te zetten. Want na de vakantie is die ruimte er niet meer, omdat het dan alleen maar overleven is om de dag door te komen. Dat is scootmobiel, slapen, scootmobiel en eenmaal thuis in de zombie stand volhouden tot mijn man thuis is of het kinderbedtijd is.
Maar voor nu even de tanden op elkaar, lachen, en mijn kind een fijne kerst bezorgen. Daarna zien we wel weer. Het is even niet anders, ook al duurt dat even nu al veel te lang. Het is wat het is.

Heel heel erg blij dat het met Muzanna voorlopig weer met een sisser lijkt af te lopen. Ook al zijn we er nog niet en is het nu vooral afwachten of het beter blijft gaan.
Tot slot wil ik ook graag nog kwijt hoe dankbaar ik ben voor de steun hier. Dank jullie. Ik voel me op het moment best eenzaam.
Fijne feestdagen lieve mensen. Wat zijn er ondanks alles toch hele fijne mensen op de wereld. <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:32

Oh meis… ik zou zo graag meer voor je willen kunnen doen… Hele dikke knuffel.
Ik duim uit de grond van mijn hart dat Muzanna nu weer herstelt en dat het dit “maar” is.

En de gemeente… hoopgevend lijkt het idd niet echt… :(:)

Note to self : lotto winnen komend jaar en uitdelen. :')

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:01

Ik blijf ook maar herhalen wat ik eerder heb gezegd. Ook vanuit hier wordt er geduimd voor jullie. Zowel op paarden als persoonlijk gebied :(:) Rustig aan en sterkte.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 00:33

Ook aan jullie fijne feestdagen gewenst <3
Op naar een nieuwe start ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:09

YvonneV schreef:

Ik liet mijn vriend net een gedeelte van dit topic lezen. Bij hem kwam ook de ware kerstgedachte boven

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 22:52

jokari schreef:
Oh meis… ik zou zo graag meer voor je willen kunnen doen… Hele dikke knuffel.
Ik duim uit de grond van mijn hart dat Muzanna nu weer herstelt en dat het dit “maar” is.

En de gemeente… hoopgevend lijkt het idd niet echt… :(:)

Note to self : lotto winnen komend jaar en uitdelen. :')

:+: Lief mens.

BranwenGC schreef:
Ik blijf ook maar herhalen wat ik eerder heb gezegd. Ook vanuit hier wordt er geduimd voor jullie. Zowel op paarden als persoonlijk gebied :(:) Rustig aan en sterkte.

<3

balance schreef:
Ook aan jullie fijne feestdagen gewenst <3
Op naar een nieuwe start ;)

<3

YvonneV schreef:
YvonneV schreef:

Ik liet mijn vriend net een gedeelte van dit topic lezen. Bij hem kwam ook de ware kerstgedachte boven

:oo Y;( :oo :oo dankjewel! Wauw. Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. :o

Verder? Niet echt een update.
Lief van jullie ook aan mij en mijn paardjes te denken.
Ondanks alles een fijne kerst gehad. Muzanna was blij me te zien. Ze lijkt vooralsnog stabiel. +:)+
En ik stuur ook goede vibes jullie kant op. Lieve mensen. :(:)

Ik ben vooral heel moe. Slaap het er blijkbaar niet met een paar dagen af.
Van dag tot dag dan maar. :j
Gisteren welgeteld 10 minuten visite gehad en ben nog steeds kapot. :')

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 19:20

Jullie steun heeft me de afgelopen week/weken door geholpen. <3 _/-\o_
Ik ben hoopvol het nieuwe jaar in gegaan!
Dat was onverwacht… op oudejaarsdag was ik met de scootmobiel op pad met de hondjes. Op een gegeven moment werd ik gebeld door mijn ergotherapeut met de mededeling dat de gemeente zoals verwacht het kinderzitje heeft afgewezen.
Ook een fietskar vonden ze geen optie vanwege de veiligheid.

Maar tegen de verwachting in kijken ze nu naar een andere oplossing waarbij ik toch zelfstandig blijf: een duo scootmobiel, met twee stoelen naast elkaar.
Ze moeten nog kijken naar het toepassen van een veilig gordelsysteem en dergelijke, want daar hangt het dan in wezen van af. Maar zoals het nu lijkt gaan ze me deze optie aanbieden. Mocht dat toch lastig blijken dan doe ik online wel een oproep om een veilige oplossing hiervoor te vinden, want ik wil niet nog eens die teleurstelling. :=

Nooit meer verwacht. Blij verrast. Maar hou een slag om de arm, want ik heb het natuurlijk niet uit eerste hand vernomen dus geloof het pas als het ding daadwerkelijk op m’n erf staat. :+
Het is namelijk ook nog afhankelijk van het vinden / maken van een veilige oplossing qua gordelsysteem voor een kleine kleuter. Dat was namelijk het bezwaar voor zo’n ding bij de scootmobielwinkel, dat het moeilijk veilig te maken was en daarbij nogal een gevaarte is. Maar heb begrepen dat er ook tweezits scootmobiels zijn die stukken minder groot zijn dus ik ben benieuwd.
En ik weet ook niet zeker of het enkel een voorstel is of als ik hiermee akkoord ga dit sowieso de oplossing gaat worden. Dat zal ik dan even de komende week of weken moeten afwachten.
Maar dit had ik echt niet meer verwacht.

Ik ben er eigenlijk een beetje stil van. In goede zin.
Het lijkt eens mee te zitten.
Verder lijkt Muzanna nog steeds stabiel. We hebben wat dagen van kou en zon gehad en ook dat ging goed.
Vuurwerk reageerden ze ook niet op. Alert, maar gewoon wat kijken en grazen.

Afbeelding
Die lichtjes zijn vuurwerk.

Vandaag was Muzanna haar schoentje kwijt. Niet gevonden, dus morgen overdag poging 2. Hopelijk beïnvloedt dat het herstel niet in negatieve zin. We zien het wel. Een hectare afstruinen in het donker is best lastig.

Ik ben blij me even niet zo onrustig te voelen. Maakt straks het zware ritme van school en slapen en gedwongen wakker blijven stukken beter te verwerken.
Hoop. Het doet wat met een mens. :Y)

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:24

Wat fijn om te horen Josav! Rustig aan en voor jullie ook een beter nieuwjaar :(:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:44

Hai Jorieke, als eerste een 2025 gewenst waar in het hopelijk eens lekker voor je gaat lopen en vrouwe Fortuna nu eens bij jullie stil blijft staan.

Wat een gedoe weer bij je zeg. Hopelijk gaat het met je meiden weer de goede kant op na het voeren door anderen avontuur.
En natuurlijk heb ik je verhaal over je scootmobiel ook gelezen.
Momenteel verblijf ik in Benidorm, hier zijn we altijd ‘s winters en zijn duo scootmobielen hier echt standaard. Stoeltjes naast elkaar en achter elkaar. Hier rijden vooral mensen op die aan de andere kant van het Kanaal op dat grote eiland wonen en zo’n ding meer uit luiigheid dan noodzakelijk nut berijden.
Maar het is wel mogelijk. Je ziet ze hier ook te koop staan en dan is dat vaak een bedrag onder de 5000 euro. Het toeval wil dat er zo’n verhuurder bij ons achter zit en wil ik met alle plezier kijken naar wat zo’n duo scoot moet kosten.
Je moet je dus, als ze mochten zeggen dat het niet kan, niet af laten schepen. Ik wil echt met alle liefde eea voor je uitzoeken en er foto’s bij doen. Laat het me maar weten.
En ik hoop dat de zon in Nld weer lekker gaat schijnen, want december was echt een donkere, zware maand voor het gros van de Nld ers.. Dikke knuf.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 17:46

Dank jullie wel. <3
Ook weer voor de tips! Hier sneeuw en ook zon gehad.

Nou we zijn deze week weer doorgekomen… al lig ik met barstende koppijn in bed.
Erg inspannend geweest, inclusief een dik pak sneeuw. Gelukkig wordt hier niet bezuinigd op sneeuwschuivers en strooizout. Dat is echt een enorm verschil met het noorden. Zelfs de landweg langs ons huis wordt keurig sneeuwvrij gemaakt. Dat kon je in Friesland wel vergeten. Veel straten in woonwijken werden zelfs niet sneeuwvrij gemaakt of gestrooid…

In de avond ging het sneeuwen en de volgende ochtend kon ik toch met de scootmobiel op pad. De middag lag er teveel nieuwe sneeuw en ik had die ochtend geleerd dat mensen die niet kunnen autorijden levensgevaarlijk zijn in de sneeuw. :=
Ik werd bijna overreden door een stekeblinde dame in een 4WD die haar auto zo in de achteruit zette en de weg op draaide. Er reed al een auto achter mij maar ik moest wel achteruit anders was ik plat geweest. Kon er ook niet langs om uit te wijken en er lag overal sneeuw. Gelukkig lette de meneer achter mij wel op. De dame in kwestie had uiteindelijk nooit wat door. Bizar.

Omdat de scootmobiel in de dikkere lagen sneeuw (uiteindelijk lag hier meer dan 15 cm en nu nog zo’n 5 cm) behoorlijk ging schuiven was het afgelopen dagen toch best spannend, zeker met dooien en weer opvriezen. Dat was me het weekje wel.
Je merkt wel dat mensen het dapper vinden, zo’n mindervalide met een scootmobiel in de sneeuw. Daar krijg je wel reacties op dat ze dat knap vinden en zo. En je krijgt verhalen over oudere familieleden die eigenwijs en stug doorrijden ook waar dat niet kan. :+

Van de gemeente heb ik nog geen officieel antwoord maar zover ik begrepen heb kijken ze nu eerst naar een gordel die geschikt is of geschikt te maken is en hoor ik daarna pas meer. Ik snap dat daar niet direct een deadline op te zetten is, al begrijp ik dat ze in de regel binnen 2 weken “moeten” reageren. Volhouden dus.

Makkelijk is anders.

Intussen is me duidelijk geworden dat er ook veel smallere type duo scootmobiels zijn dan degene die ik destijds heb bekeken en er zijn ook gordels voor, maar die zijn voor volwassenen. Dat is dus even puzzelen, maar als de gemeente het niet weet heb ik zelf ook nog wel wat ideeën daarover.
Moet wel goed komen… de vraag is enkel of dat allemaal vanuit PGB kan of niet.
Eerst zien waar ze mee komen. Dan zien we wel weer.

Voor de rest weinig te melden en dat zal voorlopig zo blijven, want we zitten weer in de overleefstand.
Hopelijk laat de gemeente me niet te lang wachten, want dit hou ik natuurlijk niet wekenlang vol.

Muzanna gaat nog steeds goed. Over 2 weken komt de smid weer. Benieuwd wat die vindt. Paardjes zijn tevreden in de sneeuw. En eten met de vorst behoorlijk wat hooi.
Ze staan nu meer in de schuilstal, want daar is hooi. Fijne ontwikkeling, want vooral Muzanna moest in het begin weinig van de stal weten.

En kijk wat een fijn cadeau: <3
Ik kan weer paardjes kijken. Zeker nu ik maar 1x per week erheen kan heel erg blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:22

grappig dat ze op foto 1 en foto 3 in precies dezelfde houding en positie staan te slapen :D .

Fijn dat er toch een paar voorzichtig positieve ontwikkelingen zijn. Dikke knuffel vanuit Zeeland!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:28

Hoe gaat het met je JoSav?
Ik kwam deze advertentie tegen op Facebook en dacht meteen aan jou. Het is een zwarte Teke hengst uit Amerika, en ik vroeg me af of je er iets over kunt en wilt vertellen kwa lijn als je je daar goed genoeg voor voelt. Is hij modern of niet etc. Je informatie is altijd zo informatief <3

Edit:
Moet ik wel de advertentie erbij zetten haha.
https://www.facebook.com/share/p/1E6wLV ... tid=wwXIfr

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 11:19

Jemig, waar te beginnen?
Ondanks dat er de afgelopen weken weer wat tegenslagen zijn geweest mag ik vooral niet klagen. Ik krijg namelijk een aangepaste scootmobiel!
Er is wel nog van alles dat besproken moet worden aan voorwaarden, eigen bijdrage, en ook is de gofundme daarbij benoemd. De gofundme ga ik afsluiten, want het doel is toch bereikt, nu alleen de inlog weer even terugvinden. :o
Maar ik weet verder het fijne er verder nog niet van ook niet aan voorwaarden en dingen dus en heb ook nog geen officieel bericht van de gemeente.

Dat de aangepaste scootmobiel hoog nodig is is een ding dat zeker is… want ik heb zelf bijna brokken gemaakt door de scootmobiel die ik in bruikleen heb. Sterker nog, niet ik, maar mijn kind heeft écht brokken gemaakt. Vind het zo sneu. En maak me er stiekem toch zorgen over want we zijn er voorlopig nog wel even zoet mee en de werkelijke schade is nog afwachten.
Nou hoe het zo gekomen is? Kind merkt wanneer ik teveel pijn heb om nog verder te rijden en gaat dan liever lopen. Ik ga even comfortabeler zitten op dat ding en kind rent intussen vooruit. Het is hier nogal glooiend en dit paadje was behoorlijk steil en het vroor ook nog. Kind kijkt om om te zien waar ik blijf en maakt daarop een enorme smak. Flinke bloedneus en met dat ik bij hem ben en hem opraap vraag ik mezelf hardop af of er ook een tand door de lip is: “mama, tand kapot.” O jee, het zal toch niet? “Mama, tand zei krak.” :oo

Uiteindelijk is de neus OK, afgezien van wat zwelling, maar beide voortanden zijn aangedaan. Een is gebroken, de ander heeft een overdwarse barst en sterft nu af. Die verkleurt nu en er is ook een kleine ontsteking te zien op de röntgenfoto. Daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Er is een kans dat de volwassen tand eronder daardoor wordt aangetast. Vaak op controle en hopen dat de tandarts gelijk krijgt dat het op zich meevalt. Ze had het namelijk eerst ook over doorverwijzen naar het Amalia…
Heb er zelf ook wel een flinke opdonder van gehad door de extra inspanning van halverwege thuis en omdraaien naar de tandarts, kind oprapen, en weet ik het wat. Maar vond het vooral heel veel sneuer voor hem… hopen dan maar dat het uiteindelijk meevalt.

Het eenzijdig ongeluk met de auto heeft voor heel wat meer sores gezorgd. Wéér in de kou gestrand, en reparatie bleek veel duurder dan verwacht en ook de motor moet zeer binnenkort helemaal uit elkaar om de rest te fixen; zoveel geld konden we niet in 1x ophoesten dus moet het allemaal in delen aangepakt, wat uiteindelijk misschien wel duurder gaat uitpakken, maar zonder auto kunnen we niet naar de paarden dus veel keus was er niet. Dikke pech weer dus.

Over de paarden gesproken: die gaan goed! Muzanna loopt wel nog wat gevoelig, maar gezien het gat in de zool is dat niet zo gek. Met vorst en volle zon gaat het ook goed, behalve in het weekend wanneer de hoeven warmer zijn. De vraag is nu: is dat toeval, of worden ze dan alsnog door wandelaars gevoerd? (En echt, HOE dan? We hebben een buffer van wat? 5 meter?)
Dagboek bijhouden dus en dan kijken wat we kunnen en moeten doen…
En het is heel grappig dat ze heel vaak dezelfde routines van slapen en waken hebben. Heb heel veel “dezelfde” screenshots van de wei/stal. :Y)

Het is verder interessant om te zien hoeveel ze aan hooi eten en dat blijkt met fikse kou zo’n 7 kg per paard per dag, maar bij zachter weer beduidend minder. Ze krijgen onbeperkt dus mogen zoveel eten als ze willen.
Smid was ook erg tevreden over de voortgang van Muzanna. Dat geeft de burger dan weer wat moed.

Voor de rest is het hier nog even aanpoten en overleven. Maar er gloort een lichtje aan het einde van de tunnel en daar ben ik zo, zo dankbaar voor…
PBs, foto’s en andere dingen (zoals je vraag Hannanas) kom ik nog op. Ik lig een beetje achter. Het was ook weer even heel veel afgelopen paar weken. :o Moet daar eerst orde in vinden en dan moet ik eerst wat ademruimte hebben… dan stapje voor stapje…

Maar de scootmobiel: geen woorden voor zo blij ben ik. :j <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:39

Fijn om weer wat van je te horen, Jorieke. Hoop de de goede scootmobiel er snel komt.
Arme kleine, ik duim dat de TA gelijk heeft en de schade maar tijdelijk is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:47

Mijn broertje heeft jaren voor het wisselen gelopen met een fietsenrek in zijn mond. Dit is met wisselen helemaal weg gegaan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:14

Wat goed Jorieke, en die tanden, dat komt echt wel goed. Ik heb het zelf meegemaakt, van paard gevallen, tand weg en toch is er weer een mooie nieuwe terug gekomen.
FIjn dat er licht in de duisternis is :)

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:18

Fijn, eindelijk weer een lichtpuntje.
Sterkte voor de kleine. hopelijk komt het met het wisselen sowieso weer goed.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 13:13

Ondanks het licht aan het einde van de tunnel is de emmer hier overgelopen en zitten we hier gezellig samen overspannen te zijn. :=
Het lange wachten en ook nog gaan piekeren door alles wat speelt is gewoonweg teveel geworden.
Je moet door, maar elke dag die erbij kwam was er een teveel en dat hou je niet eeuwig vol.
Voor mij was het niet eens het fysiek over grenzen gaan maar de bijbehorende mentale tol van dat over grenzen gaan en daardoor nog minder kunnen en kunnen hebben en het gevoel je gezin en je dieren daarmee tekort te doen.
Met kind ergens heen? Lukt niet, is teveel.
Met honden op pad? Lukt niet, is teveel.
Naar de paarden? Juist…

Dus nu maar weer stapje voor stapje vooruit. Wel maakt de arts zich wat zorgen over mijn gezondheid.
De medicatie heeft toch best wat gevolgen gehad. Maar ook dat moeten we stapje voor stapje proberen te verbeteren.
Beter word ik niet, maar ik moet niet ook nog (blijvend) slechter worden.
Dus ook daar werken we aan.

Het belangrijkste voor het hele gezin is: lief zijn voor jezelf, dan kun je ook liever zijn voor elkaar.

Muzanna heeft weer een zweer gekregen dus het bekappen gaan we rigoureuzer aanpakken en ze gaat langere periodes met hoefschoenen moeten lopen.
Ze heeft mede daardoor weer in moeten leveren en is nu weer wat schraal.
Ondanks het mooie weer hou ik dus een deken op, want ik ben anders bang voor bijvoeren omdat mensen niet kunnen bedenken waarom een paard wat schraler kan zijn een periode… behalve de go to gedachtegang van verwaarlozing en dierenmishandeling.
Ik ben veel te bang dat Muzanna zulke fratsen niet na kan vertellen.
Dekentje ophouden dus.

De modder is behoorlijk rap opgedroogd, na 2 dagen zon al, maar een paar dagen fikse regen en het is weer glijden en glibberen. Voorlopig blijft de voorspelling goed dus einde van de week weide slepen.
Daarna misschien weer kouder en natter, maar we moeten maar zien.
Verder hebben we even overlegd over de modder dus ook dat kan nu concreet aangepakt worden.
Heel fijn.

De zweer is deze week opengesneden. Er kwam eerst pus uit en daarna bloed.
Niet ideaal, maar niks doen was sowieso geen optie.
Nu weer in de weer met verband en hoefschoenen.

Lief dat jullie zo meedenken wat betreft onze kleine brokkenpiloot.
Het hele voortand gebeuren is wel nog een hele onderneming gebleken. Het ging pijn doen en dat betekent dat de ontsteking niet minder werd.
Dus in overleg doorverwezen naar de kliniek, waar de tand een paar dagen later onder narcose is verwijderd.
Een heel avontuur met een hele aanloop, en ook voor mij een enorme inspanning, maar nadien een apetrots kind dat iedereen op school de getrokken tand en resulterend fietsenrek heeft laten zien. :)) Herstel is verder prima verlopen.
Ergens in april controle op de kliniek. Tussentijds ook nog flink de griep te pakken gehad en weet ik het wat met koorts en al.
Ik doe “vrolijk” mee elke keer. :+

Voor mij is 70% van de tijd ziek zijn door deze of gene bacil van schoolkindertjes helaas wel erg uitputtend. Vooral het hoesten en slecht slapen is echt funest. Maar school hoort erbij dus het is niet anders.
Vraag me ergens wel af hoe ouders met echt een afweerstoornis dat doen… ik ben nu steeds een paar dagen aan de beterende hand en dan loop ik weer het een of ander op… :=
Dat maakt het niet bepaald makkelijker in ieder geval.

Ik zou nog op het gelinkte paard reageren en op PBs trouwens.
Ik heb sowieso wel wat in mijn database aan algemene informatie.
Dat kan ik wel plaatsen. Ik pas dan wat kleine dingen aan.
Wil er geen TED Talk van maken. :+
Het is al elke keer zo’n lap als ik eenmaal wat heb opgespaard. :=

Goed, hopelijk wil het herstel van Muzanna nu een beetje gaan vlotten.
Dat zou niet alleen haar heel erg helpen. :D

Afbeelding
Zo staan ze er momenteel bij.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:19

Oh Jorieke :( Het zal ook niet een keertje gewoon simpelweg goed gaan hé. Knuffel.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:56

Het wil echt niet meezitten :( Sterkte en knuffels :(:)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 15:45

Dank jullie wel.
Ik ben ondanks alles even naar de paarden gegaan met het mooie weer om Muzanna te borstelen. Dat heeft veel energie gekost, maar me ook wel goed gedaan. Paard genoot. Kind genoot. En daar genoot ik weer van. Het zijn de kleine dingen…
Bij terugkomst lag er een brief van de gemeente in de brievenbus.
De scootmobiel is officieel toegezegd. Ze hebben opdracht gegeven hem te bestellen en alle aanpassingen worden op dit moment in orde gemaakt.
Ik denk niet dat het zonder jullie hulp was gelukt.
We komen wat die scootmobiel betreft nu in elk geval écht aan het einde van de tunnel.
Ik hoop heel binnenkort een telefoontje te krijgen dat ze hem willen komen brengen. <3

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:33

Eindelijk Jorieke, wat fijn voor jullie na alle tegenslag.Het is jullie zo gegund :) En fijn dat jullie ook even van de paardjes hebben kunnen genieten.
Hoor je nog wel eens wat van Muniya?