De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:00

lindamusters schreef:
Paarden gaan niet op de wei omdat het te nat is, dus hij staat elke dag samen met zn vriendin in de bak, die is omringd met een hoge heg dus kan ie gelukkig niet uit! :D
Maar ze hadden hem tussen de middag binnen gezet vanwege een flinke bui en de bovendeur niet dicht gedaan, en het klepje niet achter het slot gedaan, en de onderste schuif was teveel moeite om dicht te doen. Tja toen stond ie binnen een kwartier zonder halster met oortjes en staart erop, op het erf te dansen :')
Erf is met hekwerk afgesloten en auto's parkeren buiten, iedereen die binnen komt doet de poort gewoon dicht gelukkig.

Whaha prachtig zo'n houdini!
Tja, dus volgende keer gewoon het klepje dicht :Y)

lindamusters

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:02

Ze zijn met drie man bezig geweest hem te vangen, dus ik weet wel zeker dat het klepje voortaan altijd dicht zal zitten hahaha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:05

Hahahaha heerlijk! Impala krijgt ook z'n deur open, maar hij komt er niet uit :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:22

Haha geweldig van irocco.

Harley zou er wel op kunnen gestaan hebben. Had ik zelf even niet aan gedacht.
Hij staat buiten vandaag met de ponies

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:33

Haha stoute Irocco, dat klepje zullen ze wel niet meer vergeten :D

Zine heeft het twee keer wat groffer aangepakt, gewoon het hele hekwerk er uit geduwd. De palen waren in de grond afgebroken. >;)
Daar staat nu dus stroom op. :o

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:15

Harley helemaal links op de foto.
Die kleine grijze is de pony die geen respect heeft en naast Harley op stal staat.
Die grote witte (rechtsachteraan) ga ik een oefenwedstrijd mee rijden. Die kan wel goed opschieten met Harley in de wei. Maar die kleine grijze verjaagt Harley van de groep. Harley laat zich ook verjagen.
Afbeelding

Harley wordt idd donkerder. Stalbaas zei het vandaag ook

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:36

Haha die irocco heerlijk zo'n karkater. Fin duwde van de zomer gewoon door het draad heen omdat er geen stroom op stond en ander de andere kant stond meer gras _O-

Maken jullie ook verglijkingsfoto's? Ik maar vanaf dat hij 1 is elke maand een foto erg leuk om te zien. Nu zag ik vandaag dat m'n uitzicht vanaf de kar toch oo wel erg is veranderd :j

Hij krijgt al mooie ronde billen <3
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:43

Ik maak zeer regelmatig standfoto's van mijn paarden, leuk om te zien hoe ze ontwikkelen. Finley is lekker rond geworden ja.

Wat me overigens nog steeds verbaasd bij Dief is dat haar manen aan 1 kant van schouder naar oren groeien ipv normaal :')
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:53

Zie het idd! Apart

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:45

Finley ziet er mooi uit zo! Mooie ronde billen ;)

Azmay wat gek haha! Je hebt een uniek paard hihi!

Ik zal even zien of ik nog een vergelijkingsfoto kan plaatsen! Zelf zie ik gelukkig haar wel steeds groter en breder worden, het wordt echt een paard! Heerlijk! :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:51

Leuk zo die foto's vanaf de wagen :)

Hebben jullie nog veulenfoto's? Eston was zo klein :+ Leek er meer op alsof het een klein ponyveulen was allerkleinste veulenhalsters waren nog te groot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:19

Echt een dotje! Ik heb geen baby foto's van Impala. Ik maak wel regelmatig even een standfoto, altijd leuk om later terug te zien.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:22

Wat leuk echt een ukkie idd is helemaal goed gekomen
Ik heb ze wel gekregen van de fokker zal ze zo eens opzoeken

Edit gevonden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier was hij net 1 de eerste x dat ik ging kijken

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:30

Afbeelding
Afbeelding
Chameur als veulen en chameur nu

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:38

Zo leuk om te zien <3 !

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:44

Azmay, ben ik de enige die je niet begrijpt mbt de manen van Diva? Als Harley graast liggen zijn manen ook zo dus voor mij ziet het er doodnormaal uit.

Harley (toen nog Mr. Spock)

1 dag oud
Afbeelding

8 dagen oud
Afbeelding

En nu begrijp ik waarom hij zo hard aangetrokken is tot Haflingers, hij is ermee opgegroeid :P
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:45

meisje2000 leuke foto van charmeus. Hoelang is hij nu onder zadel?
Zie dat je namelijk al galop erbij neemt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:57

Art_Ificious schreef:
Azmay, ben ik de enige die je niet begrijpt mbt de manen van Diva? Als Harley graast liggen zijn manen ook zo dus voor mij ziet het er doodnormaal uit.

Harley (toen nog Mr. Spock)

1 dag oud
[ [url=m/YaInVO.jpg]Afbeelding[/url] ]

8 dagen oud
[ [url=m/pdMXgt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu begrijp ik waarom hij zo hard aangetrokken is tot Haflingers, hij is ermee opgegroeid :P
[ [url=m/pyccX9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het niet over de manen maar over de vacht, de manen had ik aan de kant gelegd zodat je de vacht kon zien.

Ik heb van zowel Kim als Diva geen veulenfoto's helaas.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:07

jammer azmay. Ik heb even terug gekeken en zie nu idd wat je bedoelt :) je hebt het alleen verkeerd getypt bij je foto.
Azmay schreef:
Wat me overigens nog steeds verbaasd bij Dief is dat haar manen aan 1 kant van schouder naar oren groeien ipv normaal :')

Vandaag was het een mooie droge dag dus heb Harley uitgebreid geborsteld (max 30min want langer kan hij gewoon niet stilstaan). En daarna de planning gemaakt om te gaan wandelen. Dit is lange lijnen geworden.
Het was iets langer dan een maand geleden dat hij nog buiten/aan het werk geweest is met de dubbele lijnen maar hij was ontzetten braaf. Heeft zich niet willen omdraaien maar liep mooi voor me uit.
Ik ben wel de eerste 200m naast hem blijven lopen en dan langzaam achter hem gegaan.
Zijn gehinnik die hij soms nog doet klinkt ook al meer volwassen :P

Voor de foto's heb ik hem eerst laten halthouden. (voor ik weer commentaar krijg over het maar 1 hand vrij hebben)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 30-03-16 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:09

Correctie:

Wat me overigens nog steeds verbaasd bij Dief is dat haar vacht aan 1 kant van schouder naar oren groeien ipv normaal :')
Afbeelding

Sorry guys :P

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:21

Art_Ificious schreef:
meisje2000 leuke foto van charmeus. Hoelang is hij nu onder zadel?
Zie dat je namelijk al galop erbij neemt.

Charmeur is nu ong 7 weken onder het zadel. In het begin alleen maar hangen dan zitten en een paar pasjes stap en dat langzaam aan uit gebreid. We doen nu veel overgangen zodat hij mijn hulp en gaat leren. Terugkomen op zit gaat al redelijk goed en hij heeft gister voor de eerste keer op mijn been hulp aangegalopeert. Ik rij hem nu 3 keer per week een minuut of 10. Meer hoeft ook niet en wil ik ook niet. Hij vind het wel heel leuk om te werken en moet ook goed uitkijken dat ik hem niet over vraag. Ik doe dit alles wel onder begeleiding en rij ook nog niet zonder begeleiding. Galop nemen ze vrij vlug mee. Korte stukjes en moet ook eerlijk zeggen dat hij draf en galop makkelijk vind dan de stap.hij is vrij stabiel met een sterke achter hand. Je haalt hem ook niet snel uit zijn evenwicht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:46

haha zo is dat idd duidelijker azmay :)

Leuk. harley ga ik als ik begin ook niet meer dan 10 min laten rijden. Ik doe dat dan ook onder toezicht van de stalinstructrice.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:49

Ik pak met irocco ook elke keer galop al mee, dit omdat hij zelf graag wil. Zn balans is voor alsnog echt beroerd, maar ach we komen vooruit zonder ongelukken :') Ik rij hem liever wat "sneller" dat ik de galop mee pak hoe onstabiel het is, dan dat ik constant moet proberen terug te gaan rijden. Foto's door de tijd zal ik even gaan zoeken!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:52

Je kan ook beter gewoon de galop meeneem dan schrikken ze niet van zich zelf als ze per ongeluk aanspringen. En wat Linda zegt beter voorwaarts da terug gaan rijden krijg je alleen maar een dood paard van wat na van loop van tijd niet meer naar voren wil omdat hij altijd terug gereden is.

Fin word van de zomer ingereden moet alleen nog even kijken door wie want degene die hem gaat rijden mag er niet al eerste op van mij. Vergeef het mezelf nooit als er iets gebeurd

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:55

lindamusters schreef:
Ik pak met irocco ook elke keer galop al mee, dit omdat hij zelf graag wil. Zn balans is voor alsnog echt beroerd, maar ach we komen vooruit zonder ongelukken :') Ik rij hem liever wat "sneller" dat ik de galop mee pak hoe onstabiel het is, dan dat ik constant moet proberen terug te gaan rijden. Foto's door de tijd zal ik even gaan zoeken!

Charmeur heeft altijd al een goede belans gehad. Heeft sinds ik rij geen onbalans gehad. Ja vorige week woensdag, hij lette niet op waardoor we beiden onderuit gingen.sinds dien houd hij wel zijn koppie erbij haha. Hij had gelukkig niets ik was tot zondag behoorlijk stijf met redelijk veel pijn in mijn nek maar dat is gelukkig weer helemaal weg. Het had ook niets met onbelans te maken, hij zag iets en was afgeleid waardoor hij niet oplette hoe hij zijn benen neerzette en dus onderuit ging. Het mooie van hem is dus dat hij wel heel erg uitkeek waar ik lag want hij stond op keek waar ik was en draafde de andere kant op. Om vervolgens naar me toe te komen om gerust gesteld te worden. Daarna nog wel even opgestapt en een rondje galop gedaan om niet bang te worden en voor hem om te laten merken dat het goed was.