Charica schreef:Ik heb er ook begeleiding in. Maar wat er gisteren gebeurde... Daar ging niet iets aan vooraf. Ja, behalve dat ik hem een tik gaf op zijn buik. Dat had ik niet moeten doen.
Ik weet dat ik niet altijd de zekerste persoon ben, en waarschijnlijk verpruts ik hem alleen maar. Ik denk er over om hem gewoon te verkopen en te stoppen.
Ik ben wie ik ben. En blijkbaar kan ik niet met paarden overweg.
Er ging ongetwijfeld iets aan vooraf (lichaamstaal) maar dat heb je hoogstwaarschijnlijk gemist. Dat is gewoon ervaring en kun je leren. Maar wel met de juiste (misschien wel andere) begeleiding.
Charica schreef:Ik zou hem niet super dominant omschrijven. In vergeleken met onze Fries is hij super makkelijk. Maar die kan ik gewoon een flinke tik geven zonder dat ze het daarna op mij gemunt heeft.
Een paard dat naar je wil slaan en je bijt is gewoon dominant. Punt. Als jij boven hem staat zal hij het niet proberen. Een tik op zn buik ? Ik geloof dat ik m omgedraaid had en erop was gaan zitten (grapje
).
Maar, leiderschap kun je echt wel leren. Het lijkt me geen echt probleempaard aangezien hij zich bij je vriend wel gedraagt. Zou zonde zijn als je hem weg zou doen om iets wat je bij een ander paard ook weer tegen kunt komen.