de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:51

Jessica24 schreef:
Wauw JadArthos wat een aanspreken hoofd!
Ben benieuwd naar de rest van je paard

Thanks! Ik laat vriendlief met zijn spiegelreflex eens mee komen zodra Gigi weer een beetje op gewicht is en wat spierbouw heeft :D

Gigi laat gelukkig goed haar grenzen zien. Na idioot gebok en geren van vrijdag had ze gisteren heeeel veel moeite met buigen. Dus na een paar pasjes dat ze dat wel deed ook maar beloont door niet meer van haar te vragen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:22

JudArthos schreef:
eindelijk een foto'tje van Gigi.
Ze lijkt echt nog een kleintje in vergelijking met de rest hier hahaha :D
(en jep, telefoonkwaliteit... Als ze op gewicht is worden er eens fatsoenlijke foto's gemaakt :) )
[ [url=m/phNPzE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aguttie, wat een schatje!

caro29

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:39

Mooie maatjes hebben die van jullie. Kom ik aan met mijn mini van 1.61/1.62m. Kont lijkt hoger dan schoft. Ik heb normaal paarden van 1.70+ en ben zelf 1.73m. Voelt echt als een pony.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:07

Gilly-Gail werd twee keer per week gereden en een keer per week door mij gelongeerd, maar ze is supervervelend. Duidelijk toe aan wat meer werk. Dus het rijden wordt nu drie keer per week een half uurtje en dan een keer per week aan de longe of grondwerk. Ze is sinds begin mei 2014 onder het zadel. Had tot een maand terug nog regelmatig groeistuipen en was dan slap en schraal, maar dat is sinds de maand december weer even over. Dat is dus ook te merken aan het energieoverschot dat ze nu heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:20

Heb net mijn 2,5 jarige eens onder de stok gezet, die komt al tot 171,5 is zowel zijn vader als moeder al voorbij.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:33

Vandaag weer voor het eerst gereden sinds 5 weken. Hele periode weinig tijd gehad en als ik tijd had was het slecht weer, m'n auto ging kapot, dus ik kon ook niet naar de manege rijden. Maar vandaag alles aan de kant gezet, het was prachtig weer en ik moest en zou rijden, al was het maar 10 minuten.
Even gelongeerd en toen erop. Wel even met slofje voor de zekerheid, maar ze was heel braaf. Stap draf en galopje beide kanten en toen lekker uitgestapt. Genoeg weer.

Verder loopt ze hele dagen buiten, maar ik merkte dat ze zich wel aan het vervelen was. Beetje pestgedrag naar de anderen toen enzo. Nu proberen dit vol te gaan houden.

Ik had ook het idee dat ze gegroeid was. Moet alleen even met z'n tweeen zijn voor het meten, de meetstok is nl heel eng. Maar ik denk dat ze de 1.56 wel gaat halen nu!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:33

Gideon was de laatste keer, ongeveer in oktober, 172,5 hoog. Ik zal hem binnenkort nog eens meten, ik ben wel benieuwd of hij nog weer is gegroeid. Wat mij betreft gaat hij nu de breedte in, ik ben niet zo'n fan van die kastelen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:35

Gup is nu denk ik 1,64m. Iig wel mooi gegroeid deze zomer.
Mijn jaarling (die nu ivm doorgemaakte kliniek nu even op stal staat) is haast al groter :o

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:20

die is wel lekker aan de maat dan!

Mijne is twee dagen mee geweest naar de binnenbak bij mn vriendin en heeft daar echt heel fijn gelopen! ze is ook zo vreselijk braaf.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:41

Echt leuk om te horen hoe goed jullie paarden het doen.
Ik hoorde van de week op stal dat de regels bij de KNHS aangepast zijn, en dat paarden nu officieel pas in april verjaren i.p.v. 1 januari.
Iemand hier iets van gehoord/officieel bericht van ergens gelezen?

De mijne doet het erg goed. Gisteren stukje gefilmd, en moet zeggen, het ziet al best redelijk uit. (Op mijn houding na, daar moet nog flink aan geschroeft worden)
Hij was wat fris waardoor ik in het begin nog iets teveel tegen moest houden waardoor het beeld er niet mooier op wordt, maar later liep hij echt superfijn en hij heeft echt zo'n mega fijne galop. Hij is laatst gemeten op 1.75 (terwijl hij een stukje in elkaar dook omdat de stok eng was).

Nu maar eens op zoek naar een fijne lesgever, dat valt niet mee vind ik. Dus mochten jullie nog ideeën hebben voor een lesgever in Noord-Brabant?
Liefst iemand die op locatie komt, maar indien iemand in de buurt zit, vind ik het ook niet erg om op locatie te lessen. (mits er wel een binnenbak aanwezig is).

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:00

Mag ik mij ook melden. Ik heb sinds 4 weken een 3 jarige op stal staan. (nu dan 4...) Ik rijd hem voor een handelaar, afgesproken dat ik hem minimaal een half jaar heb. Ik heb helaas niet het geld om hem te kopen, anders had ik het direct gedaan. Ik heb hem omgedoopt tot Gio. Hij is een holsteiner en zijn vader is Quikfire, dus eigenlijk moet zijn naam met een Q beginnen. Hij is wel groot, nu zo'n 1.75 denk ik.

Gio is ontzettend braaf, stuur zit erop in stap en draf. Galop, daar snapt hij nog werkelijk niks van. Hij heeft zijn streken, ene dag gaat het beter als de andere. Maar hij is absoluut niet gemeen, hij heeft nog geen bok gegeven.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:13

Sky_As, ik kom ook uit Brabant. In welke regio zoek je iemand? Ik ken in de regio Tilburg diverse mensen. Pb me maar even als je meer info wil ontvangen.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:28

Welkom Daantjuh!

Ik rij 2x per week ongeveer. 30min excl. uitstappen.
Af en toe es aan de longe.

Nu staat Galant stil. heb een minisarcoïd laten wegsnijden, aan de singel. Dus dat moet eerst even genezen. Hopelijk blijven de draadjes toe...

Galant is +/- 1.65-1.67m.

Is trouwens wel een echte speelvogel:
Kunnen jullie dit zien?
https://www.facebook.com/video.php?v=10153557144293009

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:26

Aaaaaw wat schattig dat filmpje <3

Gigi heeft érg weinig conditie, en elke keer als ze wat meer energie heeft is ze de dag erna zo stijf als een plank! Duurt dus nog eventjes voor ik echt erop kan.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:57

Alize: die vermaakt zich goed zo te zien :P

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:09

@ Sky_As ik geef ook lessen in Brabant voornamelijk dressuur gericht maar basis springen of cross kan ook. Ik kom sowieso alleen aan huis omdat onze accomodatie helaas (nog) niet geschikt is om lesklanten naar ons te laten komen (alleen buiten en in de winter echt een drama af en toe)
op mijn website in mijn onderschrift kan je alle info vinden over mij. Ik weet natuurlijk niet of je uit dezelfde regio komt. Brabant is groot :)
(Ik geef voornamelijk rondom Raamsdonksveer en Chaam les en op zaterdag ben ik heel de dag omgeving Etten leur)

Gisteren heb ik Gogo weer eens aan de dubbele lijnen gepakt om hem net wat meer in het nageven door te bevestigen zonder zo'n lastig gewicht op zn rug :P Hij wil wel zakken als ik er op zit alleen hij is nog zo aan het zoeken met evenwicht dat hij dan soms wat opkrult. Aan de dubbele lijnen komt ie mooi lang en laag. Vandaag heeft hij dag rust gehad. De bedoeling is dat ik er morgen dan weer eens op ga.

Gino heeft bijna 3wk vakantie gehad ivm met de tandarts. We moesten even wachten tot hij tijd had en daarna wolfstandjes er uit dus 5 dagen geen bit in. Aangezien hij jong zat is vond ik fijner om hem helemaal stil te zetten ipv door trainen aan halster / kaptoom. Gisteren heb ik hem dan even aan trainingshalster gelongeerd, nou die was vervelend :P. De vakantie beviel hem zeker goed, meneer had echt geen zin om te lopen haha. Vandaag dan voor het eerst bitje weer in en lang en laag bij gezet en ging weer prima. Liep niet meer met zn mond open, geen geschud met zijn hoofd, mooi schuimen op het bitje, ik was goed tevreden :D
Morgen hem aan de dubbele lijnen en woensdag er weer op dan is het 3,5 wk geleden dat ik er voor het laatst op heb gezeten dus ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:14

Mijn puppy is nu ook 3 jaar. We zijn lichtjes bezig met longeren 1x in de 2 weken en af en toe krijgt ze d'r zadeltje op. Tot nu toe is het een voorbeeldig dier en laat ze alles toe en is ontzettend werkwillig.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ze is nu 1.62m en ik hoop dat ze toch wel richting de 1.67m nog wilt gaan. We gaan het zien!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 00:06

Leuk beest!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:36

Gaaf dier hoor.

Hier eentje van nog geen 3. Wordt ie pas in juni. We hebben hem net drie weken. Wordt een klein beetje gelongeerd nu. Wel braaf maar wel wakker en heel heel aanhankelijk. Ben benieuwd. Is 2,5 en 1.55. Maar maakt zich groot en loopt groot. Johnson x Ferro.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:42

yeentll schreef:
Mijn puppy is nu ook 3 jaar. We zijn lichtjes bezig met longeren 1x in de 2 weken en af en toe krijgt ze d'r zadeltje op. Tot nu toe is het een voorbeeldig dier en laat ze alles toe en is ontzettend werkwillig.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ze is nu 1.62m en ik hoop dat ze toch wel richting de 1.67m nog wilt gaan. We gaan het zien!

Leuk dier zeg! Wat voor bloed is het?

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:40

Babootje schreef:
Gaaf dier hoor.

Hier eentje van nog geen 3. Wordt ie pas in juni. We hebben hem net drie weken. Wordt een klein beetje gelongeerd nu. Wel braaf maar wel wakker en heel heel aanhankelijk. Ben benieuwd. Is 2,5 en 1.55. Maar maakt zich groot en loopt groot. Johnson x Ferro.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wat een leukerd zeg!! ik heb altijd een zwak van Johnson. Volgens mij gaat deze super mooi opdrogen. Veel geluk!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:01

Suzanne F. schreef:
Leuk dier zeg! Wat voor bloed is het?

Dankje! Het is een Obelisk x Olivi x Jetset D. Ze is nu om precies te zijn 2 jaar en 8 maanden. We zijn haar nu aan het klaarmaken voor de stamboekkeuring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:28

yeentll schreef:
Dankje! Het is een Obelisk x Olivi x Jetset D. Ze is nu om precies te zijn 2 jaar en 8 maanden. We zijn haar nu aan het klaarmaken voor de stamboekkeuring.

Leuk dier hoor. Heel aansprekend! Zie er meer van Olivi in terug dan van Obelisk.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:41

Suzanne F. schreef:
Leuk dier hoor. Heel aansprekend! Zie er meer van Olivi in terug dan van Obelisk.

Ja klopt, ze is net wat verfijnder dan de gemiddelde Obelisk nakomeling. Alhoewel ze wel het karakter heeft van Obelisk, ontzettend intelligent en werkwillig. Ben benieuwd wat de keuring voor ons gaat brengen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:29

Hier nog een filmpje van de eerste keer met een zadeltje op.

View My Video