Jeetje, jij verandert snel van gedachten op één dag, Fleurtje

fleurtjeuh schreef:Hopelijk wordt ze dit weekend gekeurd.
Moet donderdag even een dierenarts zien te regelen.
Hoeveel kost een klinische keuring ongeveer?
Ik zou nog even door blijven sparen. Als ik het goed begrijp zou je al je spaargeld aan dit paard spenderen, plus een bedrag bij moeten lenen? Niet doen

Er komen altijd meer kosten bij een eigen paard kijken dan je vooraf verwacht. Wat als de dierenarts moet komen? Die rekeningen kunnen flink oplopen. Ik was bij mijn vorige paard al honderden Euro's verder voordat er überhaupt een diagnose kon worden gesteld. Een stalgenootje had de pech dat haar paard in de eerste maand na aanschaf meteen een vervelende wond opliep, zij was ook onmiddellijk een aanzienlijk bedrag armer, kwestie van stomme pech

Het bezorgt je een hoop stress wanneer je dit niet kunt betalen, lijkt mij. Zelf heb ik een rekening waarop ik spaargeld voor mijn paard heb staan dat ik enkel uitgeef wanneer het echt nodig is (hoge onverwachtse kosten), mijn zogenaamde buffer
Ook is dit wel een projectje, zoals je zelf al zegt. De kans dat je in het begin dus sowieso extra kosten maakt, is vrij groot.
Krijg je het zadel er wel bij als je besluit haar te kopen? Als dat zadel nu goed past, kan ik je garanderen dat dat niet meer past wanneer ze in goede conditie verkeert
Ik zou je nieuwe aanwinst ook zeker laten keuren. Volgens mij kost een klinische keuring rond de 100 Euro
Ik ben benieuwd wat je besluit! Ik adviseer je wel echt even goed na te denken