Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:21

Vind ik ook lastig te beoordelen daar heb je echt een stand foto voor nodig, ze lijtk op de los foto wat gespannen en kan daardoor best de rug trakker houden dan dat hij is :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:21

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:22

Daar sluit ik mij bij aan, ik zeg alleen wat ik op foto 1 en 3 zie.. :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:25

Adin succes woensdag...
Ik heb niet echt een mening over het paard van Nimber maar zou het als evt koper zijnde wel fijn vinden als er een linkje naar you tube te vinden was voor wat bewegend beeld.
(Als er geschreven wordt dat het paard goed beweegt)

Als hetzelfde paard na een aantal maanden opnieuw wordt aangeboden ( op mp ) zouden jullie dan achterdochtig zijn? (Staat wel in de adv dat hij is goedgekeurd al is dat niet alleszeggend )

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:26

@ Iessie
Vraag het gewoon? :D

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:27

Die vos die ik zo leuk vond voor mijn vriend, en waar hij ook gek van is.
Zal waarschijnlijk sowieso afhaken. We krijgen wel nog een filmpje. Maar na het telefoongesprek (met een trouwens enorm vriendelijke en eerlijke man) was het al vrij duidelijk dat hij niet voor de eventingsport zou dienen.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:28

Iessie schreef:
Adin succes woensdag...
Ik heb niet echt een mening over het paard van Nimber maar zou het als evt koper zijnde wel fijn vinden als er een linkje naar you tube te vinden was voor wat bewegend beeld.
(Als er geschreven wordt dat het paard goed beweegt)

Als hetzelfde paard na een aantal maanden opnieuw wordt aangeboden ( op mp ) zouden jullie dan achterdochtig zijn? (Staat wel in de adv dat hij is goedgekeurd al is dat niet alleszeggend )

Ik ook.
Nu voor mijn vriend ook, gaan we niet meer naar een paard als we geen video hebben gezien...
Je kunt zo blijven rondrijden :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:29

Jammer wilawander, zie nu alleen wel er bij staan dat ze weeft jammer.

Je bedoeld een dier wat al eerder te koop was aangeboden?? Nee zou ik niet achterdochtig zijn soms nemen mensen even de tijd en bieden ze dan weer aan.
Een filmpje kan ik ook altijd waarderen vooral als het dier "extra of zeer goed "kan bewegen

Jammer pops

Man kan niet wachten de stalbowuers zijn onderweg en zijn hier binnen nu en 30 min eindelijk de stallen :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:34

Pops was dat die waarvan hier werd gevraagd of hij genoeg pit zou hebben?
Wel jammer hoor.

Willawander fijn dat de pony is voorzien van een nieuw huisje nu de grote nog!

Mwah amarial er staat wel bij dat een mindere ruiter er zo mee weg rijdt maar het beestje is pas 3..ik heb eerder zon jong dier gehad maar ik wil er een waarbij het opstappen en rijden is. Hoe braaf deze ook zou zijn voor mijn gevoel zou hij daar toch te jong voor zijn denk ik. Ben zelf af en toe onzeker (erop, niet ernaast) en denk dat ik niet genoeg steun kan geven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:35

Seven schreef:
Dat hoeft ook echt niet als iemand die verwachting heeft kunnen ze beter voor een vanaf 8 jarige gaan.
Verder maakt het mij niet uit of het dier los of onder het zadel loopt, ik waarschuw alleen dat de tekst extra bewegen een verwachting kan geven die niet bij het dier past :j

Een karperrug is nooit ingezakt of recht, deze is altijd bol bij de lendenen, de gradatie daar gelaten en dat zie ik hier er niet aan af.

Maar... hoe kan je dat nou zien aan de hand van de foto's? Ik ken wel paarden die op de foto heel spectaculair lijken en in het echt bijvoorbeeld nauwelijks een zweefmoment blijken te hebben.. Een foto is zo verradelijk.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:39

Nee, nog een andere. Die waarvan gevraagd werd of hij genoeg pit zou hebben vind vriendje niet "wow" :P Hij vindt hem slap achteraan.

Het zit zo dat wij een paard zijn gaan proberen een maand of twee geleden. Hier gewoon in de buurt. Paard was in principe niet te koop, maar mn lesgever had eens met de eigenaar gebabbeld en metdat zn dochter nu ging studeren, mochten we hem toch gaan proberen.
Het klikte echt enorm en vriendje zei toen op weg naar huis dat het heel lang geleden was, dat hij zo'n gevoel had op een paard.
Nu, paard wordt gekeurd, maar kreeg een drie op de straalbenen.

Vriendje vergelijkt nu natuurlijk ieder paard met deze hé ;)

Hij zei gisteren van ja "als ik die had gekocht weet ik zeker dat hij volgend jaar 2ster ging lopen"

Dusja hij zit nog altijd wel wat met die in zn hoofd, terwijl mijn vriend normaal echt niet zo is..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:40

vind ik ook pletje.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:41

Pops dat wat je vriend nu voelt is heel herkenbaar voor mij. Ik heb er ook 2 gehad die diepe indruk hebben achtergelaten helaas beide niks geworden..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:43

Ja normaal ben ik diegene die zo zou reageren ;)
Hij is eerder "hij is niet goedgekeurd, volgende!" :P
Oké da's nu wat overdreven. Maar meestal is hij in zo'n dingen redelijk hard.

't is wel zo dat ik ook nog steeds aan deze denk hoor.
Toen ik hem met hem zag rijden was ik ook echt enthousiast.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:43

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:46

Blijkbaar vatten jullie het verkeerd op pletje en fokfanaat.
Ik zeg enkel dat de tekst een idee geeft voor elke lezer als het dier er dan niet aan kan voldoen is er een teleurstelling voor beide kanten :D
Het voegd daarin ook niets toe aan een advertentie enkel fantasie voor de lezer tenzei er duidelijke filmpjes zijn die het dier tonen zoals het is en wees eerlijk bijna iedereen plaatst enkel de echte uitschieters bij een dier waardoor ook een filmpje meer kan lijken dan het is :D

Vreemd heb ik nooit gezien in de eerste ad, zal ik dr overeen hebben gelezen :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:49

Ja denk ik wel Seven heb de advertentie nog staan in mijn lijstje en daar staat het toch echt in.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:51

je blijft toch met verschillende smaken en meningen zitten, wat ik extra bewegingen vind kan jij heel gewoontjes vinden, maar je moet zo'n advertentie naar eer en geweten maken, je kan niet met iedereen rekening houden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:53

Ach ja. Iedereen vind hun paard de beste en de knapste.
Hoe vaak ik al een adv geopend heb met als titel prachtige merrie/ruin en denk..eh... smaken verschillen. :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:55

Needje schreef:
Ach ja. Iedereen vind hun paard de beste en de knapste.
Hoe vaak ik al een adv geopend heb met als titel prachtige merrie/ruin en denk..eh... smaken verschillen. :D

Dat is toch ook logisch... jij had die advertentie nooit aangeklikt als er boven stond: Lelijke ruin met onwijs groot hoofd :')

Vind jullie wel erg pietluttig soms hoor, iedereen moet toch voor zichzelf weten hoe en waar hij zijn paard mee aanprijst.
En of het waarheid is of niet is ook nog eens voor iedereen verschillend.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:58

Iessie schreef:
Pops dat wat je vriend nu voelt is heel herkenbaar voor mij. Ik heb er ook 2 gehad die diepe indruk hebben achtergelaten helaas beide niks geworden..

En ik heb dit heeeel erg.. Ik vergelijk alles een beetje met mijn toen palomino pony hengst Luca..
Moet ik me ook overheen zetten.. Maar ik moet idd net zoals pops zegt Ja dit is het zijn..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:59

Nee, maar ik zou het nooit in m'n titel zetten denk ik.
Juist omdat iedereen weer op iets anders valt.
En ja, als ik dat lees dan denk ik, nou laat maar eens zien dan.
En dan valt het zo vaak tegen voor me. :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:06

Haha ik ben het wel met Olijf eens.

Zolang de verkoper geen complete lariekoek vertelt..de kop vd adv springt toch meteen in het oog dus ik vind het niet raar dat ze daarin het paard aanprijzen. Je wilt toch verkopen hè.
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 08-10-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:12

@ Amerial ik vind het paard ook niks, gewoon het spreekt me niet aan. Smaken verschillen

De merrie van Willawander heeft wel een rechte rug.

Iemand moet advertentie opstellen waar ie zich goed bij voelt de gemiddelde paard komt de L-klasse niet eens uit. Om diverse redenen. Wat de ene mooie beweging vind, vind de ander weer niks.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:13

Ik stoor me er ook niet zo aan.

Ik stoor me meer aan paarden die worden aangeboden als eventingpaard/Hunter/jachtpaard

Tussen een eventingpaard en een jachtpaard zit volgens mij toch een heel groot verschil :+
En vaak als ze zo worden aangeboden, staat er een heel mottige springfoto bij, van een paard die amper kan springen, maar die wel springbloed heeft...
Ik kwam zo eentje tegen vorige week op sporthorses. Hij sprong met zo'n lage knieën dat ik er nooit een vaste sprong mee zou durven nemen :o