[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:42

Misschien gewoon eens proberen met iemand zonder dat je naar wedstrijd gaat, gewoon om te oefenen?
Voor de rest vind ik jullie nog steeds geweldig samen :-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:27

Dat zou mijn idee ook zijn Kimmie, gewoon rustig aan opbouwen, eerst een mak paard hebben waar je mee samen kan oefenen ( dat je daarvoor mag gebruiken), dan alleen kijken hoe het samen staan in de trailer gaat, als Frum er al naast wil gaan staan, dan eens de stang erachter, dan eens de klep dicht, dan eens een rondje rijden en op eigen terrein er weer uit, dan eens laden, een stukje rijden, uitladen en samen terug wandelen en het zo kalmaan uitbouwen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:33

Knap gedaan Lorette, ondanks de moeilijke dingen tijdens de proef toch nog punt(en)? rijden, top!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:30

Afbeelding

Met z'n maat. :) Frum is een Johnson (v. Jazz) x Negro en Iev is een Jazz x Negro.

Om nog even terug te komen op cranio sacrale behandelingen... Ik had er niets mee, maar ik kom er net achter dat zijn ostepaat deze technieken wel gebruikt bij de behandelingen. Die kan Frum naar eigen zeggen niet meer/beter ondersteunen. Natuurlijk wel als hij eens een blokkade/blessure zou hebben, maar dat is eigenlijk nooit aan de orde.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 09:27

Weer een update

Frum staat niet meer met z'n maat, want ik vond de hoeveelheid krasjes en hapjes een beetje te gek worden. := Nu weer terug bij z'n kleine vriendin. Hij is niet meer zo speels als vroeger, maar heeft hij een gekke bui, dan gaat het me iets te wild. Dus als het even kan, dan zet ik hem liever bij een merrie.

Hij heeft geluk met het weer en staat nog mooi op het gras. Vorig jaar was een dramawinter (zooo nat) en stond hij al lang en breed in de paddock. Dit (droog en gras) is voor hem veel gunstiger.

https://www.facebook.com/lorette.meijer ... 360088368/ (Frum is pas halverwege in beeld)

Afbeelding

Frum is nog wel erg zenuwachtig met zadelen. Hij mest wel 6 keer in krap een kwartier (is dan leeg). Eenmaal erop gaat het wel goed. Hij is wel in goede doen. Ik merk nog niet dat hij slechter wordt, hij heeft zin in het werk en is ontzettend leuk. :D

Ik doe het te weinig, maar zaterdag had ik weer eens wat gekkigheid voor hem in de bak gelegd.

https://www.facebook.com/lorette.meijer ... 832610754/

Hij vindt het wat, maar deed het uiteindelijk wel heel knap. Al hupst hij soms nogal typisch. Ik merk wel dat zijn achterbenen niet normaal functioneren.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 12-10-16 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:31

Wat ziet ie er toch goed uit ...de knapzak <3

En heerlijk die gekkigheid !!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:35

Haha, die kat op het eind :Y)

Maar wat ziet hij er toch goed uit! En wat doet hij het toch braaf verder. Die hindernissen ook.. Best knap, en dat voor Frum. Een normaal paard heeft daar al moeite mee, al die dingen in de bak.
Leuk om weer iets te lezen over hem!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:10

Lekker ding en hij doet het toch allemaal maar. Jammer dat je de mannen uit elkaar hebt moeten halen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:36

Wat knap; die gekke sprongen en gewoon doen; de appel. Heerlijk zo on de wei! Hopelijk blijft het zo en kunnen ze er lekker opblijven.
Spelen moet idd niet te gek worden, natuurlijk!
En je poezel! Bedankt voor het leuke beeldmateriaal van de knapperd!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:40

Hoe gaat het met jullie ?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:53

Best wel goed! :) En dat voor de winter, rond de jaarwisseling...

Frum is waanzinnig knap met staart wassen, mits hij op de poetsplaats staat. Om een of andere reden is het daar oke. Ik pest hem er zo min mogelijk mee, maar het zou prima met regelmaat gedaan kunnen worden. De spierspanningen zijn minimaal. Ik zorg er wel altijd voor dat er zo min mogelijk druppels op zijn benen komen, anders gaat het mis.

Je ziet hier mooi het aanspannen en ontspannen. De laatste tijd vraag ik me af of het fijn zou zijn als ik hem met enige regelmaat laat masseren, omdat o.a. zijn broekspieren veel te verduren krijgen.

Verder voelt 'ie zich goed. Momenteel heeft hij vrij vanwege het vuurwerk en een bevroren bak. Ik pak hem 3/4 januari wel weer op.

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:14

Wat een mooie update met gave Frum-foto's! Super dat het staartwassen op de poetsplaats zo goed gaat. Voor wat betreft die massage: Ik zou dat in jouw geval ook heel spannend vinden. Ten eerste moet je echt iemand hebben die er heel veel van weet en Frum goed kan aanvoelen, iemand die niet zijn "kunstje" doet... Ten tweede weet je niet of Frum die spierspanning niet een soort van "nodig" heeft en als je hem dan helemaal laat ontspannen, wat er dan met zijn lichaam gebeurt. Ik weet denk ik zelf maar één persoon die ik zo'n paard als Frum zou toevertrouwen, maar dat is een osteopate, geen masseuse.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:45

Wat een fijne update! Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst voor jullie beiden!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:18

Frum vliegt! :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:11

Wat een fijne update inderdaad! :) Happy New Year!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:18

Geen leuke update, helaas.

Er staat een nieuw paard op stal. In de paddock voert Frum charges uit op dag paard. Hij moet immers duidelijk maken dat zijn merrie van hem is.

Dinsdagochtend haalde ik hem stijf en met een iets dik plekje op de knie uit de stal. Ik heb hem na drie uur gepakt om te koelen. Het been was veel dikker geworden. Temperatuur ging naar verhoging.

Dierenarts gebeld. Die vond dat hij geen eenduidig ziektebeeld gaf. Uit voorzorg behandeling gestart tegen einschuss.

Gisteren was de arts positief. Behandeling leek aan te slaan. Vanochtend met laatste keet spuiten lijkt het toch meer op een peesblessure. Been was aardig dun en zodoende kon hij de pezen beter voelen. Voor einschuss was het been op een verkeerde manier dik en bleef/werd de temperatuur te laag. Voor een blessure op pees was het een ongewone zwelling en was de verhoging niet goed te verklaren.

Zonder echo van het been is er geen goede diagnose te stellen. Maar je voelt hem dus al aankomen... Wat doe je met een paard dat omvalt in de trailer?

Dierenarts zegt dat een echo niet geneest, alleen kan helpen met het stellen van een diagnose. Het gaat echter om een mogelijke blessure waarvan de revalidatie vier tot zes maanden duurt. En in die tijd mag hij alleen gecontroleerd bewegen. Dat is dus nogal een verschil met einschuss.

Frum is goed te laden, alleen niet te vervoeren. Hoeveel maak ik kapot als ik het ga proberen? Alleen die onzekerheid is ook niet wat. Ik neig zelf meer naar een blessure dan naar einschuss. Dan heeft hij voor niets antibiotica gehad. De vochtafdrijvers waren dan wel nuttig.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 02-03-17 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:23

Ach wat balen zeg

Zijn er geen artsen in de omgeving met mobiele echo?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:26

ik heb een da die een mobiele echo heeft... hoef mijn paard daar dus niet voor te vervoeren. is dat niet iets?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:26

Dat weet ik niet. Zal eens kijken...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:32

Och nee, wat balen -O-

Wij hebben inderdaad ook een aantal dierenartsen die een mobiele echo hebben, zal hij vast doodeng vinden, maar beter dan omvallen in de trailer denk ik...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:35

Wolvega heeft sowieso mobiele apparatuur en veel ervaring met peesblessures (is mij verteld). Komen die niet bij je in de buurt?

wel balen zeg.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:51

Frum toch :(:)

Inderdaad een mobiele proberen en als het echt niet anders kan misschien kiezen voor een vrachtwagentje ipv trailer ? Als er iets gebeurd heb je en meer ruimte en lijkt me ook iets stabieler voor hem. Zou het helpen als zijn vriendin of een ander paard mee is om de rust wat te bewaren ?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:53

Ik heb Den Ham al gebeld. Bellen terug...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:39

Arthur Asveld heeft een mobiele kliniek en kan ook naar je toekomen. (Arthurdierenkliniek.nl)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:59

Ga ik bellen. Den Ham komt niet, dierenarts uit Huissen misschien als het te combineren is.

Edit: Arthur zou willen komen. Hij geeft wel aan dat hij niets meer zou ondernemen voor een atactisch paard (moest uitleggen waarom ik niet naar kliniek ging). Lekker confronterend. Maar goed, Frum is een bijzonder geval. Kosten komen wel boven een rontgenologische keuring, omdat de reistijd in rekening wordt gebracht (logisch).