Geen leuke update, helaas.
Er staat een nieuw paard op stal. In de paddock voert Frum charges uit op dag paard. Hij moet immers duidelijk maken dat zijn merrie van hem is.
Dinsdagochtend haalde ik hem stijf en met een iets dik plekje op de knie uit de stal. Ik heb hem na drie uur gepakt om te koelen. Het been was veel dikker geworden. Temperatuur ging naar verhoging.
Dierenarts gebeld. Die vond dat hij geen eenduidig ziektebeeld gaf. Uit voorzorg behandeling gestart tegen einschuss.
Gisteren was de arts positief. Behandeling leek aan te slaan. Vanochtend met laatste keet spuiten lijkt het toch meer op een peesblessure. Been was aardig dun en zodoende kon hij de pezen beter voelen. Voor einschuss was het been op een verkeerde manier dik en bleef/werd de temperatuur te laag. Voor een blessure op pees was het een ongewone zwelling en was de verhoging niet goed te verklaren.
Zonder echo van het been is er geen goede diagnose te stellen. Maar je voelt hem dus al aankomen... Wat doe je met een paard dat omvalt in de trailer?
Dierenarts zegt dat een echo niet geneest, alleen kan helpen met het stellen van een diagnose. Het gaat echter om een mogelijke blessure waarvan de revalidatie vier tot zes maanden duurt. En in die tijd mag hij alleen gecontroleerd bewegen. Dat is dus nogal een verschil met einschuss.
Frum is goed te laden, alleen niet te vervoeren. Hoeveel maak ik kapot als ik het ga proberen? Alleen die onzekerheid is ook niet wat. Ik neig zelf meer naar een blessure dan naar einschuss. Dan heeft hij voor niets antibiotica gehad. De vochtafdrijvers waren dan wel nuttig.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 02-03-17 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt