Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:57

nou wel de mijne waarom is het niet jouw type dan?

ps ze doen aan inruil

*krijgt hele foute gedachten*

Romanoff

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:00

Te Chique hahaha :D
Erg he, maar ik hou niet zo van bloederige typjes kwa uiterlijk.
Maar tis wel een mooierd hoor!

Oohooo TITA! Door inruilen ;)?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:44

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:48

pffff... typen jullie nou allemaal eens niet zoveel, als ik dit wil bijhouden moet ik mijn baan haast opzeggen ;)

@ Babootje, wat een vervelend verhaal! helaas zijn er altijd risico's die je niet kan afdekken met een standaard keuring. :'(

ik probeer ook altijd het hele verleden van het paard te achterhalen: speurwerk hier op bokt levert vaak een hoop op en als je een apart ras hebt is het ook altijd handig om op het forum van de rasvereniging te kijken (of bijv. een apart sportforum zoals western of endurance) al zal dat voor jullie misschien niet zoveel opgaan met KWPN'ers.
tegenwoordig knalt iedereen alles zonder nadenken op internet dus dat heeft me al een paar keer gered.
ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ik bij een supermakke 4 jarige arabier ging kijken, hij was mij zelfs iets te mak en ik vertrouwde het verhaal van de eigenaresse niet. daarna ging ik Sherlock spelen op de diverse forums en daar schreef de eigenaresse letterlijk: ik heb besloten mijn paard te verkopen omdat hij onhandelbaar is, vandaag zijn de eerste kopers geweest (dat was ikke!!!) en ik heb hem gisteravond geen brok gegeven en vanmorgen lekker lang gelongeerd, hij was gelukkig erg braaf. nu hopen dat hij snel weg is...
;( daar was ik dus snel klaar mee...
ik ben trouwens ook altijd ruim op tijd bij een bezichtiging, maar ik denk dat verkopers dat truukje inmiddels ook wel kennen hoor! zoals in bovenstaande verhaal: alles was al geregeld ruim voordat ik ook maar in mijn autootje stapte, dus soms weet je het toch niet.

je moet dus inderdaad de verhalen die een verkoper vertelt echt met een grote korrel zout nemen en écht altijd op je hoede blijven. al vind ik het vaak ook erg lastig om mezelf aan al mijn voornemens te houden als ik een paard echt leuk vind.

over dat op proef krijgen: ik ben nog geen één verkoper tegengekomen die daarmee instemde, zij lopen natuurlijk ook een risico door hun paard aan een vreemde mee te geven dus op zich snap ik dat best wel.
maar hoe pakken jullie dat in het algemeen aan? hoe vaak gaan jullie kijken? wanneer beginnen jullie over de prijs? en over de proeftijd? tips graag?!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:05

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:07

jury schreef:
Ze is leuk, maar ik vraag me dan altijd af......
is ze niet bereden of .... is ze niet te berijden?

puur op basis van de leeftijd?

Balen Kitty_gomez! :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:08

ja, 5 vind ik wat aan de late kant om te beginnen, zeker met een bloederig type.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:08

@ Jury maar die gok neem je toch ook met een 3-4 jarig onbeleerd paard.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:09

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:09

Jammer kitty_gomez, dat heb ik ook al een stuk of 3x gehad..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:10

Kans is dan minder groot omdat het logischer is dat die nog niet bereden zijn. Dus daar is de verhouding wel te berijden, niet te berijden nog gunstiger.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:11

jury schreef:
Kans is dan minder groot omdat het logischer is dat die nog niet bereden zijn. Dus daar is de verhouding wel te berijden, niet te berijden nog gunstiger.

Moet eerlijk zeggen dat de paarden met toekomst op de keuring bij ons laat werden ingereden liever onbeleerd verkocht....dan brachten ze meer op.

Het paard spreekt mij ontzettend aan maar ik denk dat ik verstandig moet zijn 3 paarden is te betalen maar heb absoluut geen tijd ervoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:13

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:35

ik meld me ook even, al tijdje stille meelezer. Ben ook op zoek!
Heeft iemand ervaring met fokkerij brouwer? http://www.fokkerijbrouwer.nl/joomla/
Heb eventueel interesse in de ruin Astérix

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:41

jury schreef:

Is zo, maar er kunnen allerlei redenen zijn. Mss ook wel veulen of veulens gehad. Als je twijfelt zou je kunnen afspreken dat je dr professioneel zadelmak laat maken als voorbehoud. Of dat zij dat laten doen. Kost je wel 500 of 600 extra maar dan heb je iig zekerheid op dat punt.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:15

Ik wil me hier ook graag melden. Mijn paard staat te koop, ze is voor mij echt te groot uitgegroeid, heb haar sinds haar derde.

http://link.marktplaats.nl/568187691

Ik zoek zelf een nieuw paard, stokmaat 1.60-1.65, leeftijd tot 8/9 jaar. Mooi dressuurbloed erachter.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:46

@Welmoed Hoe was je buitenrit??
@Patty Leuk beestje spannend hoor hoe ging het vanmiddag?
@Vonneke paardje goed aangekomen? en hoe is het nu met je teen?
@Tita leuk paard, ik hou altijd wel van een wat bloederig paardje. Weet je al wat je gaat doen?
@Kitty jakkie dat is balen zeg, hoop dat je snel weer wat leuks vind.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:52

Ik ga nog vanavond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:09

Doebidon. Die is goed aangekomen. Mijn teen gaat goed. Enkel nog dikke voet!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:21

Heb je al foto's vonneke? :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:51

Trouwens als iemand nog een leuk paardje voor een beginner ziet... graag pb :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:52

smouffies schreef:
ik meld me ook even, al tijdje stille meelezer. Ben ook op zoek!
Heeft iemand ervaring met fokkerij brouwer? http://www.fokkerijbrouwer.nl/joomla/
Heb eventueel interesse in de ruin Astérix

Ik ben niet bij deze mensen geweest maar heb ze wel aan de telefoon gehad.
Nadat ik vertelde naar wat voor iets ik zoek was kwamen ze er achter dat Asterix toch niet het paard voor mij zou zijn en hebben dit ook direct gezegd.

LindseyM: Bij mij hebben de meeste wel ingestemd met het eventueel op proef krijgen. Ook wel wat mensen niet, wat ik goed kan begrijpen. De kosten voor de keuring op zich nemen bij afkeuren zijn de meeste wel echt huiverig voor heb ik gemerkt.
Ik ga altijd sowieso 2 x rijden als het paard me wel iets lijkt. Ligt ook aan de afstand of dat vaker of minder vaak wordt.
Over de prijs begin ik als ik bij voorbaat al weet dat deze te hoog is direct. Of ze willen er iets aan doen, of niet. Als ze dat toch niet willen hoef ik al niet te komen en als er wel wat te passen en te meten is kunnen we kijken of het wat wordt.

Ik ben vanmiddag nog bij het paard geweest met een vriendin. Vriendin vond het paard ook leuk en wel een geschikt dier voor mij.
Hebben ook gevraagd om haar op het harde rechtuit te laten stappen en draven en haar op de kleine volte op het harde te zien. Niks aan te zien, iig zéker niet kreupel.
Met rijden liep ze ook weer fijn, niet de hele tijd maar dat komt ook omdat ik nog veel te leren heb. Ik weet van mezelf dat ik paarden snel over hun tempo rij, en toen wist ze niet goed wat ze moest en begon ze wat te hupsen. Zodra ik haar meer van achter naar voren ging rijden en voor ook een beetje opving wat ik erin stopte liep ze echt fijn! Gaf een super gevoel. Ook later extra een echt rustig tempo gereden en van voor heel los zodat ze ook op haar eigen benen kon gaan lopen en dat pakte ze ook fijn aan.
Goed gesprek gehad met de eigenaresse en over een aantal dingen gehad van keuren enz.
We weten nog niet wanneer maar ze gaat wel gekeurd worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:06

Nog geen nieuwe foto's. Komt wel wanneer ze blijft. Mag nog flink getoiletteerd hihi

Misschien van de week wat onder het zadel