Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EsterW

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:30

@Arabiertje, huh, een merrie??? Je wilde toch een hengst, voor shows en evt. ter dekking, zo zei je eerder vandaag? En wat denk je ermee te gaan doen, als je zelf al aangeeft dat je eigenlijk weinig weet van afstamming etc. van het shetlander-ras? (Niet dat je dat niet kunt leren natuurlijk!)

Enne, het gaat mij helemaal niets aan, maar is je 'kudde' niet al groot genoeg met Warona en je (mogelijke???) nieuwe aanwinst Raquiro? Of zie ik dat verkeerd?

Ik bedoel het echt niet naar hoor en ik wil er het topic ook niet mee vervuilen, maar het klinkt weer als een nieuwe 'bevlieging'. Bezint eer ge begint... Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald... dat soort dingen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:31

@Esterw: Je kan het maar beter negeren. Dit zijn mensen die het nooit gaan leren..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:32

Bellen is naar mijn idee toch wat makkelijker en sneller en ik denk dat bellen op verkopers ook wat serieuzer over zal komen :)

Is Warona er nog steeds, Arabiertje? Hoe staat het met Raquiro? En wil je nu een Shetlander hebben?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:32

@Somebody_ Denk dat je gelijk hebt ja... twijfelde ook al of ik überhaupt moest reageren. Negeer mijn post dan ook maar! ;-)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:40

Een ander paard heeft hier totaal niets mee te maken. Ik denk dat jullie één ding vergeten, ik ben al eigenaar van één shetlander hengst. Al een tijdje trouwens, en nee hoor is geen bevlieging. Heb daarnet via PB met iemand gesproken die me een hele eind heeft verder geholpen, vandaar dat ik nu opzoek ben naar een merrietje.

Warona is er nog ja, maar daar spreek ik liever niet meer openbaar over. Doet ook niet meer ter zaken, heb een on-topic vraagje gesteld. Dat andere daar dan een conclusie over willen trekken dat ik wel of niet m'n les zou leren, is hun zaak niet die van mij. Maar ik kan je verzekeren, als je zoveel geld kwijt bent dan leer je je les wel.

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:52

Als het de bedoeling is om te kweken met papierloze shetmerrie en niet gekeurde hengst heb ik zo mijn bedenkingen. Ze smijten met shets als waren het confetti, komt er nog bij dat een shetveulen van niet gekeurde shetouders het chippen en alle papieren rompsplomp nog niet waard zijn, zeker niet als het om een hengst gaat.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:52

Dankjewel Marti!

Die stal is ook niet erg ver weg, drie kwartier met de auto is best te doen..
Loop zo vaak tegen een leuk paardje aan die dan helemaal in Groningen of Friesland staat..
Binnenkort maar eens bellen!
Iemand ervaring met Stal Fabrie qua kopen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:10

Papierloos? Nee nee, liefst met papieren. Zo slim was ik ook al... :j En de dekking zou dan niet eens door mijn hengst gebeuren. Dus...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:12

Zelfs shets met papieren zijn niets meer waard, is het voor daarna te verkopen?
Je hebt er meer kosten aan (als je alles goed en correct wil doen) dan dat ze opbrengen. Dus voor het geld moet je het niet doen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:14

Nu, de informatie die ik daarstraks gekregen heb van een bokker die hier in heel wat ervaring heeft heeft mij wel wat anders verteld. En ze weet er zeker heel veel van! Verkopen af en toe, maar zeker niet altijd. Het fokken zelf zal ook niet extreem zijn, beginnen klein en zien nadien wel. Geld uitslagen hoef ik er niet van zeker en vast niet. En shetlanders zonder papieren vind je zo ook, dus er daar nog meer van fokken is allesinds ook niet de bedoeling. Het is voornamelijk ook voor shows.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:16

Wij hebben er alleen een paard gereden maar niet gekocht, werden netjes geholpen, kwam goed over. Als hij weer een paard zou hebben staan dat geschikt lijkt, zouden we er weer gaan kijken.
Ik had overigens gebeld en dat verliep goed. Nou had hij wel onlangs zijn been gebroken en is vaak weg geweest voor behandeling/operaties dus misschien dat daarom de communicatie daar een tijdje minder goed gelopen heeft?
Toen wij kwamen liep hij op krukken en zou die middag weer (ik dacht de laatste) operatie krijgen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:20

Zou niet op advies van 1 persoon uitgaan, is enkel een raad die ik je geef, die je niet moet opvolgen als je niet wilt.

Ik ben trouwens juist 1 jaar in het bezit van [naam], en ik kan niet anders zeggen dat ik nog altijd even content ben van haar als in het begin.
Heb er al veel van geleerd, ook wel al 4 keer van af gevallen maar zo'n eerlijke en vriendelijke pony en dat op zo'n jonge leeftijd.
Ik ben er per toeval opgekomen, dus voor diegene die nog altijd aan het zoeken zijn, niet opgeven :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:26

Daar ben ik weer :P
Mijn moeder is helemaal weg van dravers.. dus als ik nou een leuke draver zou kunnen vinden???
Ze zeggen dat het hele goede beestjes zijn en ook geschikt voor de dressuur, je moet wel een band op bouwen maar ik ga NH doen dus dat komt wel goed. Weet iemand een geschikt adresje?

Voor de duidelijkheid toch een lijstje:

Leeftijd: Vanaf 3 jaar
Kleur: Alles behalve wit/grijs
Beleerd/Onbeleerd maakt niet zoveel uit.
Karakter: Lief, Geschikt voor beginners
Ras: Draver maarrr als er een leuk paardje die helemaal zwart is van een ander ras tussen zit maak ik wel een uitzondering :D
Geslacht: Ruin of Merrie

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:52

Ten eerste zijn dravers niet echt heel erg geschikt voor dressuur. En waarom zou je een onbeleerde willen als je aangeeft dat ie geschikt moet zijn voor beginners?
Was jij niet diegene die niet eens weet of ze wel een paard mag? :o
Zou eerst eens zeker weten voor je gaat zoeken.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:59

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:16

ooh, wat vervelend ik ga het ook maar eens een keer proberen dan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:10

Wij lijken het paard gevonden te hebben. Een 5-jarige ruin, duits bloed.
Het enge vind ik er nog aan dat het voor mijn gevoel te veel paard is (kreeg kippenvel bij het zien van de draf/galop) voor dit geld.
Maar goed van de week wordt ie gekeurd, dat is nog even spannend.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:13

Needje schreef:
Ten eerste zijn dravers niet echt heel erg geschikt voor dressuur. En waarom zou je een onbeleerde willen als je aangeeft dat ie geschikt moet zijn voor beginners?
Was jij niet diegene die niet eens weet of ze wel een paard mag? :o
Zou eerst eens zeker weten voor je gaat zoeken.

Je kan dravers wel dressuur aanleren. Geen Wereldkampioen klasse maar veel hebben hun dravers wel tot Z2 gekregen.
En natuurlijk ga ik niet zelf dat paard dan inrijden :7 maar voor NH kan je het best beginnen met 3.
Mijn moeder wilt wel een draver :) dus een draver mag ik wel :P
Dravers zijn gewoon "aparte" paardjes, heb me er helemaal in verdiept dus dat moet wel goed komen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:13

Optisana schreef:
Mijn moeder is helemaal weg van dravers.. dus als ik nou een leuke draver zou kunnen vinden???
Ze zeggen dat het hele goede beestjes zijn en ook geschikt voor de dressuur, je moet wel een band op bouwen maar ik ga NH doen dus dat komt wel goed. Weet iemand een geschikt adresje?

Ras: Draver maarrr als er een leuk paardje die helemaal zwart is van een ander ras tussen zit maak ik wel een uitzondering :D

Een onbeleerd paard voor beginners lijkt mij niet verstandig. Zou voor een iets ouder en ervaren paard gaan :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:14

jury schreef:
Het enge vind ik er nog aan dat het voor mijn gevoel te veel paard is (kreeg kippenvel bij het zien van de draf/galop) voor dit geld.

Spannendd! *D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:15

jury schreef:

een vos die hier ook op bokt staat ??
*\o/*

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:15

Pletje123 schreef:
Optisana schreef:

Een onbeleerd paard voor beginners lijkt mij niet verstandig. Zou voor een iets ouder en ervaren paard gaan :)

Je hebt groot gelijk, maar ik sta er niet alleen voor. Mijn instructrice die zelf ook paarden heeft beleerd staat open om mij te helpen :) Mijn moeder heeft ook vroeger gereden, die weet er ook een hoop van. Ik rij natuurlijk niet zelf mijn paard in maar ik laat dat doen. De jonge leeftijd is wel geschikt voor NH.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:16

jury schreef:

Dat klinkt ondanks het enge toch goed! Ben benieuwd wat voor een paard het is.
Hoop voor jullie dat hij goedgekeurd wordt :).
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 21-05-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:19

Optisana, je moet het zelf weten natuurlijk, maar het is toch veel leuker als je er zo op weg kunt rijden? Een jong paard is niet in een week mak, daar kan goed een paar maanden overheen gaan. Doe jezelf een plezier en koop een dier waar je lekker mee aan de gang kunt :) dat geeft je vertrouwen en daar leer je ook heel veel van. Later zijn er ook nog jonge paarden ;)