Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annie1990 schreef:ik meld me ook!![]()
K ga alleen niet het hele forum door lezen om te weten waar jullie het allemaal over hebben.
Ik ben heel lang bang geweest om te galopperen omdat mn pony heel hoog opgooit en ik eigenlijk altijd scheef in het zadel belandde daardoor vond ik het eng. Nu sinds kort doe ik het weer.
En ondanks dat ik vroeger wekelijks van manege pony's af lag ben ik nog altijd bang om te vallen. (in anderhalf jaar nog nooit van mn pony afgevallen!:))
Mellis86 schreef:Hier hetzelfde hoor Linda! Wedstrijden rijden helpt mij ook enorm goed om van de angst af te komen. Doelen stellen werkt zoiezo fijn, wat dat doel dan ook is. Op wedstrijd moet je ook gewoon door de hoek, dus beter kan ik dat thuis ook gewoon goed oefenen.
Sterker nog afgelopen zaterdag heb ik zonder bodyprotector rond gereden op wedstrijd en ook thuis blijft dat ding meer en meer in de kast liggen. Zelfs toen ik zondagochtend helemaal alleen was op stal ben ik zonder bodyprotector opgestapt en gaan rijden. Super stoer van mezelf, haha.
lindahertha schreef:ik had het wel de eerste x dat ik er van het voorjaar weer op ging. eerst ff in de schuur zonder zadel erop ff kijken hoe hij reageerde. dat ging goed. Maar dan heb je idd het gevoel er snel af te kunnen springen. Maar dit was binnen, ik zou zo niet in de bak durven.
enne...teugels los is altijd goed, een paard reageert bijna altijd veel ontspannender als je niet in de teugels hangt. Als hij/zij bv ergens niet langs wil, handen nr voren en dan lukt het meestal wel, anders springt hij op je handen weg
_brunette schreef:"Oh gut wat leuk zeg een ree, poes of vogels bij de buurman" die gaan we effe beter bekijken.Wie heeft er een advies voor mij?
Soms als ik aan het rijden ben dan ziet mijn paard bij de buren bv ineens een hert. (Normaal tijdens het rijden is er dan niks aan de hand maar vandaag dus wel.) Hij ging stil staan en zette zijn nek op. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid voorruit en werd er zelf ook nerveus van. Ik ben zo bang dat hij ineens ontploft en gaat rennen, ook al heeft hij dat nog nooit gedaan. Hooguit 5 passen. Ik ben eraf gesprongen en wilde hem aan de hand meenemen. Maar zelfs dat durfde ik niet omdat ik bang was dat hij over me heen zou rennen .
Het liefst los ik dit onder het zadel op, maar weet niet hoe. Ik kan niet doen alsof mn neus bloed want ik wordt zelf zo nerveus/bang. Nu heeft hij namelijk zijn zin gehad.
Hoe zouden jullie dit oplossen?