Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:42

xvanny schreef:
-Mn moeder: en wie doen er allemaal mee met de olympische spelen ?
Ik: nou van dressuur, anky en salinero, adelinde en parzival & edward en undercover
Mn moeder: okee. Hoe werkt dat dan als je undercover rijd?

:') ninja combi! _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:53

hahaha al die verhalen! Geweldig!
Ik heb er ook nog wel één:
Een pony op de manege was een tijdje kreupel. Toen ze weer voor het eerst in de les mocht, reed ik er op. Stappen ging wel goed, maar toen we gingen draven ging ze steeds weer kreupeler lopen zeg maar. Dus ik ga weer stappen. Van die echt gewoon vage dames (die hebben zelfs een eigen paard!) die denken dat ze alles van paarden weten:"vroeger reden er tenminste goede mensen op die pony, maar als ze er van die slechte ruiters als deze opzetten, deze kan nog niet eens draven!" wow wat een lol had ik op dat moment! *\o/*

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:46

__Amber__ schreef:
Haha, undercover rijden :')

De vriend van mijn zus toen hij voor de derde keer bij ons was;

Goh, Amber, hoort dat land ook nog bij jullie?
Ik; Ja
Sinds wanneer hebben jullie dan koeien?
Ik; Dat is mijn pony.... -O-

Bij ons staat nu een witte arabier tussen de witte koeien. Ik moest gewoon echt even goed kijken, omdat ik hem niet direct zag staan _O-

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:46

__Amber__ schreef:

Ik; Ja

haha, geweldig. Hij moet wel iets beter uit zijn ogen kijken :')

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:49

mijn moeder tegen een paar kindjes vandaag op ritje met flint
"ja dit is een kindjespaard"

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:43

__Amber__ schreef:

Ik; Ja

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:48

Undercover rijden? Underkoffer rijden! Dat doe je op schiphol met een koffer op je kop!

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:31

xxCYNNxx schreef:
__Amber__ schreef:

Ik; Ja

:(:)

Ik was ook wel even gepikeerd, haha.
Nu weet hij wel beter en past hij op met zijn uitspraken. :P

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:58

Zo had ik als 17-jarige twee verzorgpaarden toen ik nog in de USA woonde: een quarterhorse en een grijze arabier. Die stonden dag en nacht in de wei met nog een quarter en een witte arabier van de staleigenaar. De staleigenaar reed heel fanatiek western met zijn witte en zette die ook altijd in in de lessen. Ik kwam daar op een dag aan, geen grijs beest in de wei te vinden. In eerste instantie dacht ik dat de eigenaar van de grijze ermee aan het rijden was. Kom ik bij de buitenbak, zie ik de grijze lopen in de westernles. Dochter van de staleigenaar gaf les en de klant was mij totaal niet bekend. Ik stond een tijdje te kijken want het ging niet zo lekker (de grijze was er nooit van gediend dat er een vreemde op zijn rug ging zitten, dan kon hij behoorlijk bokken). Na afloop liepen ze dus ook behoorlijk te mopperen waarop de dochter dus zei dat haar vader dit paard maar moest verkopen. Ik heb toen maar even verteld dat ze de volgende keer wel het juiste paard uit de wei moest pakken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:33

karijn schreef:
Zo had ik als 17-jarige twee verzorgpaarden toen ik nog in de USA woonde: een quarterhorse en een grijze arabier. Die stonden dag en nacht in de wei met nog een quarter en een witte arabier van de staleigenaar. De staleigenaar reed heel fanatiek western met zijn witte en zette die ook altijd in in de lessen. Ik kwam daar op een dag aan, geen grijs beest in de wei te vinden. In eerste instantie dacht ik dat de eigenaar van de grijze ermee aan het rijden was. Kom ik bij de buitenbak, zie ik de grijze lopen in de westernles. Dochter van de staleigenaar gaf les en de klant was mij totaal niet bekend. Ik stond een tijdje te kijken want het ging niet zo lekker (de grijze was er nooit van gediend dat er een vreemde op zijn rug ging zitten, dan kon hij behoorlijk bokken). Na afloop liepen ze dus ook behoorlijk te mopperen waarop de dochter dus zei dat haar vader dit paard maar moest verkopen. Ik heb toen maar even verteld dat ze de volgende keer wel het juiste paard uit de wei moest pakken.

_O-

Bartello1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:14

Hier ook nog een: zocht toen een bijrijder voor mn paardje. Dressuurmatig niet altijd even makkelijk te rijden. Je moet er wat voor doen zeg maar *D Komt er een meisje rijden die wel interesse had. Ze stapt erop, rijdt met een lang teugeltje door de bak (op zich niets mis mee) draaft hem op een gegeven moment aan (teugels hingen nog steeds lekker los) zegt ze " hij doet het niet" :j :j Nee, timon vond het wel prima zo, dus die liep als het eerste het beste karrepaard door de bak heen te sjokken..... Ik: heb je het knopje onder zn staart wel ingedrukt, want daarmee gaat hij aan :D :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:24

Bartello1 schreef:
Hier ook nog een: zocht toen een bijrijder voor mn paardje. Dressuurmatig niet altijd even makkelijk te rijden. Je moet er wat voor doen zeg maar *D Komt er een meisje rijden die wel interesse had. Ze stapt erop, rijdt met een lang teugeltje door de bak (op zich niets mis mee) draaft hem op een gegeven moment aan (teugels hingen nog steeds lekker los) zegt ze " hij doet het niet" :j :j Nee, timon vond het wel prima zo, dus die liep als het eerste het beste karrepaard door de bak heen te sjokken..... Ik: heb je het knopje onder zn staart wel ingedrukt, want daarmee gaat hij aan :D :D

HAHA kan die uberhaupt wel paardrijden dan :')

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:35

_O- knopje onder zn staart.. hoe kom je erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:44

haha

mijn nicht ook is
"amai flint gij zijt groot geworden"
"euhm... je bent wel tegen rahere bezig

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:30

Ook een goede inderdaad. Wij haalden dat grapje vroeger op de manege wel eens uit met nieuwe klanten. Zo van "Jan, jij rijdt vanavond op Flip." Jan: "Hoe ziet Flip eruit?" "Flip is de vos." Jan vertrok dan naar de stallen om binnen een minuut weer terug te komen. "Welke vos dan?"

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:30

Hahah super leuke dingen komen hier voorbij!

Ik heb ook nog wel een leuke, de vriend van mn zus ging laatst een keer mee naar mn pony's, 2 mini shetten een c pony en een fjord. Dus ik loop door de stal heen naar de deur naar buiten hij heel nieuwsgierig snel achter me aan lopen. Doe ik de deur open, staat (bejaarde allemansvriend) fjordemans op 20 meter afstand en hij wist niet hoe gauw hij weer naar binnen moest vluchten haha :D Je had toch pony's?!
Hij wilde me echt niet geloven dat dit nog maar een kleine was en dat er nog grotere waren! Uiteindelijk heeft hij er wel op gezeten :D

Reen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:51

Geniale verhalen hier!

Ik liet mijn moeder een advertentie zien van een leuk jong paard. Er stond in: 'paard is licht aangereden'.
Mijn moeder: ''Wie koopt nu een paard dat aangereden is?" Euh... Juist! :Y)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:52

Reen_ schreef:
Geniale verhalen hier!

Ik liet mijn moeder een advertentie zien van een leuk jong paard. Er stond in: 'paard is licht aangereden'.

Hahaha geniaal, dat zie ik mijn moeder ook wel zeggen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:48

Reen_ schreef:
Geniale verhalen hier!

Hahhahaha :')

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:51

Reen_ schreef:
Geniale verhalen hier!

En wat te zeggen van een 'groen paard'..
:=

Reen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:54

Citaat:
En wat te zeggen van een 'groen paard'..:=

Ja, zou ze ook haar vraagtekens bij zetten :')

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:26

haha niet zelf meegemaakt maar hier op bokt gelezen.

Een lief klein pennymeisje komt met zo'n paardenvriendenboekje naar de bokker toe (zo'n boekje waarin je iets over jezelf en over je paard/pony moet schrijven).

Het meisje vraagt of de bokker erin wil schrijven, de bokker zegt dat wel te doen, waarop het meisje zegt: 'Maar het is wel een beetje een raar boekje, want er wordt in gevraagd of je pony geslacht is.' :') :'):')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:32

_/-\o_

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:53

Browniee schreef:
haha niet zelf meegemaakt maar hier op bokt gelezen.

Een lief klein pennymeisje komt met zo'n paardenvriendenboekje naar de bokker toe (zo'n boekje waarin je iets over jezelf en over je paard/pony moet schrijven).

Het meisje vraagt of de bokker erin wil schrijven, de bokker zegt dat wel te doen, waarop het meisje zegt: 'Maar het is wel een beetje een raar boekje, want er wordt in gevraagd of je pony geslacht is.' :') :'):')

_O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:10

ProudHorse schreef:
Reen_ schreef:
Geniale verhalen hier!

En wat te zeggen van een 'groen paard'..
:=

in het kader hiervan vroeg iemand zich hoe je een paard "over de rug rijdt" :D :+ of "van achter naar voor" of "voorwaarts neerwaarts" dat zijn voor mensen die niets van paarden weten héle rare termen