Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:30

Lioony heel veel succes morgen!!! and let us know. Hopelijk heb jij snel je nieuwe topper op stal staan :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:29

Lioony: Heel veel succes morgen! :D
Twilight, ja dat klopt, maar dan met dobert frontriem (is duurder dan heel het hoofdstel, afzetterij! :n )

Ik krijg een zadel voor mijn verjaardag van mijn vader, zo lief dat hij me wil 'sponsoren'!
Ga nu een mailtje opstellen met wat ik wil, het word zoiezo een hulsebos, en laat hem aanmeten, dus weet niet welk type enzo... Weet iemand hier wat je voor een hulsebos betaalt?

Ik ga nu filmpje kijken met vriendlief!
Slaap lekker iedereen!!

p.s: dit topic begint een ware verslaving te worden, ben helemaal niet zo actief op bokt! :P

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 22:48

Mooi verjaardagscadeau! Ik ben pas in oktober jarig dus moet nog even wachten, maar denk niet dat ik zo'n duur cadeau krijg :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:51

Ow dat duurt nog even ja! ik half augustus! Een dag na mn verjaardag gaan we hem ophalen! :D
Maar ik verkoop mijn oude zadel, dus dat scheelt al een deel van de prijs! Maar ben inderdaad gezegend met zo'n cadeau! Slaap lekker iedereen!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:53

Hulsebos is rond de 1800-2000 euro geloof ik.. Heerlijke zadels inderdaad! M'n zus heeft er eentje en het is genieten als ik haar paard rij haha. En dat komt niet alleen door het paard ;)

Lioony succes!

Ik ben vandaag 'even' van Groningen naar Utrecht gecrosst om m'n (hopelijk) toekomstige merrie te bekijken. Ze zag er goed uit, ben nog steeds erg gek met d'r. Heb direct ook even wat foto's/filmpje gemaakt, zal binnenkort even op youtube zetten, is wel leuk.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:58

Oeh wat een leuk cadeau Kaitlin!! Haha, tis voor mij ook al een verslaving, maar dat is bokt sowieso voor mij. :')

LETS ben heel benieuwd naar de foto's en filmpjes!! Wat voor paard is het precies?

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:07

LETS schreef:
Hulsebos is rond de 1800-2000 euro geloof ik.. Heerlijke zadels inderdaad! M'n zus heeft er eentje en het is genieten als ik haar paard rij haha. En dat komt niet alleen door het paard ;)

Lioony succes!

Ik ben vandaag 'even' van Groningen naar Utrecht gecrosst om m'n (hopelijk) toekomstige merrie te bekijken. Ze zag er goed uit, ben nog steeds erg gek met d'r. Heb direct ook even wat foto's/filmpje gemaakt, zal binnenkort even op youtube zetten, is wel leuk.

Oke, leuk! Mag ik vragen waar je bent wezen kijken in Utrecht? Ik heb het idee dat er in utrecht niet veel bijzonders staat. Juist weer in Groningen..

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:11

Helaas heb ik niet zo veel te melden qua paarden zoektoch al spuur ik elke dag rond op internet. Ben vandaag gezakt voor mijn rijbewijs en het plan was eigenlijk om een paard pas aan te schaffen nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Maar aangezien ik al een stal heb kan ik er beter wat nuttigs mee doen :D en je weet maar nooit hoe lang je zoektocht duurd...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:14

Vandaag no maar een uurtje school en dan heb ik vakantie! Yes :D
En donderdag weer naar een fjord kijken, heel dichtbij 20 kilometer van ons af, en hij lijkt mer erg leuk, het is een ruin van 5 jaar en 1.50 groot, best fijn want zelf ben ik ook niet de kleinste :=

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:40

Joepie, ik heb na vandaag ook vakantie! :D

En volgende week waarschijnlijk bij die gribaldi kijken, mn instructeur was er erg enthousiast over.
Dat paard staat alleen niet 'officieel' te koop, mijn instructeur kent die mensen via via. ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:41

wauw, 1 dag afwezig en 3 pagina's volgepraat.
Oke, ik word misschien iemand die een paard voor de neus van een ander weg kaapt. Ik heb een 8-jarige zwarte ruin gezien waar ik stiekem al een beetje verliefd op ben (gaat vrij snel bij mij whaha), daar zijn afgelopen weekend al twee mensen voor geweest die volgend weekend beide een tweede keer komen met instructie. Ik ga waarschijnlijk zaterdagochtend heen met mijn instructrice (is op 2,5 uur afstand, dus ze gaat gelijk mee), ik voel wel of het klikt en zij kan objectief bekijken of het wat is. Beslis ik daarna gelijk of ik verder met hem wil, dan zegt ze de anderen af. Spannenddd!

Vanmiddag ga ik ook nog bij een 4-jarige frederiksborger x kwpn kijken, echt een plaatje om te zien, maar in de afgelopen maand pas zadelmak gemaakt. Ik wil eigenlijk een paard wat al verder doorgereden is, maar het is qua benen, hoeven en karakter echt een super dier. Vanmiddag ga ik dus even 'voelen' onder het zadel of het was is, zij rijden hem dan nog verder door (ook schriktraining e.d.) en mocht het me dan nog steeds wat lijken, dan is dat ook nog een optie.

Dus we blijven er druk mee!

@kaitlin: ik schrok even, jou paard heeft een hoofd dat erg lijkt op het paard waar ik zaterdag ga kijken. Ik was even bang dat jij één van die anderen was :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:48

@Jotoma, als het een fijn paard is moet je ook snel handelen, ik heb mijn paard ook meteen gekocht (woensdagavond op sporthorses, donderdag verliefd, vrijdag gekocht haha :D ) Als het goed voelt dan voelt het goed en dan moet je er gewoon voor gaan. Ik heb vanochtend om 7:30 al 30 min gereden (lekker buiten in de huge bak/springweide) mevrouw deed het weer super, ze is echt heel goed rijbaar en pakt alles meteen op (ze denkt echt met je mee en dat is heel fijn..) en ze is zoo stoer nergens bang voor *\o/* .

Ga wel binnenkort langs de zadelmaker om eens naar het zadel te laten kijken (sowieso opvullen en eventueel wat aanpassingen om het zadel beter pasbaar te maken)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:53

@ Jotoma: Als het meevalt gewoon doen, dan ben je lekker die anderen nog voor ;)

Ik heb gisteren ook nog wat spulletjes besteld voor mijn oranje vriendje :+ Wilde nog bruine peesjes en bruine springschoenen voor bij m'n springtuig, moet toch allemaal een beetje matchen :P Dus die heb ik maar op internet besteld, hoop dat ze er snel zijn!

Hoe zou het met het paard van Gyspy gaan? En met die van Siddieqje?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:53

Goedemorgen!
Keek net uit mn slaapkamerraam en de trailer was nog steeds wit, jeehaa! :P

LETS: Ik ben ook wel errgg nieuwschierig nu!! :D
Voor de rest: ben zooo benieuwd naar de paarden waar jullie naar gaan kijken! :D
Jotoma: Dan is dat paard waarschijnlijk heeeeel, heeel, heel erg knap :o

Dinsdag krijg ik de papieren, ga gelijk mn startkaart aanvragen! }>
En ik mag hem op mijn naam zetten omdat ik 21 wordt, voelt toch een beetje raar, datie dan niet meer van mn moeder is, maar ook écht van mij! haha (maar heb ook het idee dat het negatief is als er iets gebeurd ofzoo..)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:03

ik denk dat het paard op mijn vaders naam komt want die moet alles betalen,
ik ben wel happy ik heb namelijk al een kluisje op de manege,
die is al meer als 6 jaar in mijn bezit omdat ik toen mijn pony kreeg en toen ze ingeslapen is,
heb ik dat kastje mogen houden omdat ik nieuwe manegepony's inreed voor de manege,
dus nu kan ik al mijn kast gaan vullen :P

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:08

Twilight: mijn moeder betaalt ook alles hoor, ben niet zo rijk! :P
Ga morgen even bakkie doen op stal om af te spreken! Dus mss neem ik mn spulletjes ook wel al mee! :D

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:20

ik heb wel al een paar nieuwe spullen maar de rest kan ik niet betalen,
ik wil misschien ook wel zo'n hulsebos proberen als jullie daar zo goed over praten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:25

Het is een 2jarige Zhivago x Gribaldi merrie. Ik heb haar via een neef (en zijn vrouw) van m'n moeder in Arkel, ze stond eigenlijk ook niet te koop. Via via kom je vaak de fijnste paarden tegen.

Zocht er nog iemand een hele fijne zwarte 4jarige goed gereden merrie in omgeving N-Drenthe? Dan weet ik er nog eentje te staan waarschijnlijk. Alleen volgens mij zoeken jullie allemaal in andere regio's..

Qua spullen heb ik het makkelijk, alles is al aanwezig. Als je alles in 1 keer nieuw moet kopen is het een duur grapje. Hulsebos is fijn, maar ik heb zelf een Stübben en daar ben ik ook erg over te spreken hoor! Die zijn ietsje goedkoper, en degelijker denk ik. Alleen Hulsebos zit lekkerder, daar verwen je je kont mee haha.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:28

Heb al heel lang niet meer kunnen bijlezen, wordt een onmogelijke opdracht vrees ik, zo snel dat jullie gaan :oo
Ik heb dan maar even de laatste pagina's gelezen.

@ Lioony: ben erg benieuwd! het weer is alvast wat beter
@ LETS: zeker eens een foto of filmpje laten zien hoor!
@ Kaitlin: altijd leuk hé een nieuw zadel, ik ben ook van plan om een nieuw zadel te laten aanmeten, normaal gezien wordt het een WOW, maar
dat zal ik zelf moeten sponseren :P
@ xJasmijn: ik moet morgen ook nog even mijn rapport gaan halen en dan ook echt vakantie, maar ben eigenlijk al een weekje thuis nu :)
Veel succes met de fjord, super dat het zo dicht bij jouw thuis is, kan je gemakkelijk enkele keren gaan kijken.
@ Lauste: O een Gribaldi, prachtige dieren altijd! Via via vind ik eigenlijk toch altijd het beste, heb ik wat meer vertrouwen in en als die niet
officieel te koop staat is er ook altijd wat minder druk achter.
@ Jotoma: ik heb nu wel al geleerd dat je erg snel moet zijn, heb het al verschillende keren gehad dat ze verkocht zijn voor ik kom kijken.
Hopelijk is het wat en kan je meteen beslissen!
@ JulieDR: ik heb zo zin in nieuwe spullen kopen, helaas nog geen paard dus wordt wat moeilijk :o Morgen ga ik wel al wat poetsspullen,
zadeldekjes etc kopen, dat kan voor elk paard dienen!

Die schimmel van het filmpje die ik even geleden toonde wordt het waarschijnlijk niet, ze heeft kort daarna een blessure aan dr knie gekregen,
wordt dus afwachten wanneer dit voorbij is.. Mijn lesgeefster heeft zelf nog een 4jarige vosruin te koop staan, niet meteen wat ik zoek (leerpaard)
maar wie weet klikt het :) Morgen avond ga ik met hem rijden.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:32

@LETS, ik ben wel benieuwd naar die 4jarige (pb)
ben echt zoo zenuwachtig nog 1 dagje

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:00

@Lets, ik woon in Drenthe en ben ook wel benieuwd naar de 4-jarige!

@de rest: mijn instructrice kan waarschijnlijk zaterdagochtend niet. Denk dat we er op zijn vroegst om 13u kunnen zijn en ze heeft nog andere afspraken (en andere leuke paarden die ze me nog wil laten zien!).
Vanavond op stal gaan we overleggen, maar anders ga ik gewoon alleen.. Het enige riskante van snel beslissen als mijn instructrice nog niet is geweest, is dat ik bang ben iets over het hoofd te zien. Maar goed, wie weet lukt het nog of heeft zij paarden die nog beter bij me passen :S

Ik vind Hulsebosch zadels ook echt fantastisch, maar in tegenstelling tot de rest.. ik betaal alles zelf :). En afhankelijk van de leeftijd van het paard (qua groeien) ga ik voor een tweedehands hulsebosch of kiefer zadel. In ieder geval van een a-merk zodat het zadel of nog jaren meegaat, of nog ingeruild kan worden en ik er nog wat voor kan krijgen. Daaleman vind ik trouwens ook goede zadels.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:01

@Kaitlin: Mijn pony stond al op mijn naam toen ik 15 was? Moest nieuw paspoort aanvragen en ik was de aanvrager, dus nu staat ze op mijn naam :j
@LETS: Haha indd, via via is superfijn! Zo zijn we ook bij mijn pony gekomen. Ben ook wel benieuwd naar die 4jarige. :j
@Jotoma: Wat apart dat die mensen allemaal kopers door elkaar laten komen.. Toen wij bij een merrie voor de 2e keer gingen kijken, wouden ze het eerst met ons afronden.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:40

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:44

Ah leuk beestje zeg! Vriendelijke uitstraling :)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:55

Ah wat een leuke vos, vriendelijk koppie heeft ze zeg. Ik ben fan! (: