Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:27

hannah41 schreef:
Dana01 schreef:
mijn vriend mochten ze voor een miljoen ook hebben hoor :D
het is dat mensenhandel niet mag :D

>;) :wow: Ik hoop dat hij dat niet leest..

ik vind t t zelfde
mensen hebben elkaar niet nodig om gelukkig te zijn!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:28

Ook mensen zijn kuddedieren :j
Dat er mensen zijn die absoluut geen andere mensen om zich heen willen hebben om zich heen komt vooral door slechte ervaringen of denk aan bepaalde stoornissen of traumatisch letsel.
Maar ook voor ons instinct is het natuurlijk om mensen in de buurt te willen hebben om gelukkig te zijn, net als met paarden die ook hun soortgenoten nodig hebben.

En voor geen miljoen euro geef ik mijn vrijheid op omdat ik in de bak beland omdat ik mijn vriend heb verkocht :')

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:45

Aan een willekeurig persoon waarvan ik niet weet wat diegene met m'n paard zou doen of waar ze naartoe gaat? Nee! Dat zou de rest van m'n leven blijven knagen, stel dat.. Wat is er met d'r gebeurd.. Etc etc, zou ik mezelf nooit vergeven :n
Als het iemand is waar ik contact mee kan houden, nog een keer langs kan komen om te zien hoe het gaat, dan absoluut JA :j
Met een miljoen kan ik in plaats van werken, die tijd bijv. besteden aan het opvangen van verwaarloosde of oudere paarden die anders (zoals te vaak gebeurt) naar een handelaar/slacht gaan of bij iemand blijven staan die er niet voor kan zorgen, met alle gevolgen van dien...
Je kunt dan ipv 1 paard, tientallen (of meer) paarden helpen en ik geloof dat je met een nieuw/ander paard weer een (net zo'n) goede band kunt opbouwen als met je huidige maar dat is met mensen hetzelfde, ik geloof niet dat er maar 'één ware' op de wereld rondloopt...
Daarnaast heeft mijn paard mij niet per se nodig om te overleven en beseft het niet/heel anders dan mensen :) die zal mij niet de rest van haar leven 'missen' als ze ergens staat waar ze het net zo goed heeft, paardenvriendjes, liefde, eten, drinken etc..

EdkingEnzo

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:54

Mijn paard gaat niet weg!

love_Jojotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:41

nee niet als ik hem al vanaf mijn derde heb. al gaan ze er om smeken tot ik gek wordt nee

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:15

Ik geef om m'n paard toch wel minder als om m'n vriend hoor.. Die vergelijking kan je eigenlijk niet maken vind ik. M'n vriend gaat écht niet weg voor één miljoen, m'n paard daarentegen, een strikje erom :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:18

zeker weten van wel, mijn kat of hond niet die in huis leeft, maar paard wel.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:56

nee die van mij niet... heb haar gekregen van mijn 2 weken geleden overleden schoonvader, ben er nu extra zuinig op!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:58

Als die een fijne stalling zou krijgen, veel beweging, ruimte en eten...? :evaw:

Kan me van dat geld wel een nieuwe kopen en de mijne zal het niet slechter krijgen.

xMariaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:20

geld speelt geen rol, als ze maar goed terecht komt toch?

liannelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:37

mijn paard gaat egt nooit weg voor geen twintigduizend en nog meer zelfs niet nooit :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:48

Nou mijn paarden wil ik er nog wel voor weg doen. Want als iemand er zo veel voor over heeft dan ben ik er van overtuigd dat ze het aan niets zal ontbreken :D Maar mijn vriendin absoluut niet hoor :P Die is onvervangbaar terwijl als je mij vraagt wat voor mij het belangrijkst is zou ik toch zeggen mn paarden. Maar paarden zijn toch makkelijker vervangbaar dan een persoon. Best krom dat ik dat zo voel eigenlijk. Maar nee ze gaan natuurlijk nooit weg, mijn goudklompjes. Dan moeten ze het ook echt veel beter krijgen ergens dan ik ze kan bieden dan vind ik het nog wel acceptabel.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:51

Nooit, maar dan ook nooit!
Als het niet anders kan, doordat ik bijvoorbeeld niet meer voor hem/haar kan zorgen... Zou ik een heeeeel goed plaatsje voor 'm zoeken maar nee, echt niet zomaar, al zou ik zelf op water en brood moeten leven

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:00

hij krijgt dan denk ik wel een enorm goed plekje als iemand een miljoen bied voor een papierloos
shetlander ruintje haha :+ maar ik zou het toch poedersuiker vinden. Miss met afspraak dat ik hem af en toe
even mag komen dood knuffelen. haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:25

hoe weet iedereen zeker dat als mensen veel geld hebben, je paard ook automatisch een goed leven daar krijgt?
voor hetzelfde geld besteden ze totaal geen aandacht aan het paard en wordt ie daar ongelukkig.
Ik zou mijn paard er alleen voor weg doen als ik m zelf ook al wilde verkopen en als de mensen me geschikt lijken om mijn paard te kopen. niet iedereen met een goed bod zou mijn paard kunnen kopen.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:49

jasz schreef:
hoe weet iedereen zeker dat als mensen veel geld hebben, je paard ook automatisch een goed leven daar krijgt?
voor hetzelfde geld besteden ze totaal geen aandacht aan het paard en wordt ie daar ongelukkig.
Ik zou mijn paard er alleen voor weg doen als ik m zelf ook al wilde verkopen en als de mensen me geschikt lijken om mijn paard te kopen. niet iedereen met een goed bod zou mijn paard kunnen kopen.

Ok'e, je hebt gelijk. het is inderdaad heel bevooroordeeld om te denken dat mensen die veel geld bieden ook automatisch goed voor je paard zorgen. Misschien komt hij wel alleen te staan op een groot landgoed, worden zn nagels elke dag gelakt, zn manen gevlochten door het prinsesje van Meneer 'ik heb genoeg geld en alles voor mn dochter over'. Haha we weten het natuurlijk nooit zeker. Maar het is wel zo dat de zorg voor een paard makkelijker is als je je geen zorgen over geld hoeft te maken. En als je al voor zo veel geld aan een paard besteed neem ik aan dat je daar wel zuinig mee om gaat. Maar ook dat is weer een aanname..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:55

ja je hebt gelijk, ze zullen zeker geld hebben voor de zorg, maar of het ook goed uitgegeven wordt is wat anders.
wat ik al zei, als ik mijn paard wil verkopen en iemand wil me daar een miljoen voor geven, dan hou ik ze niet tegen :+ maar het blijft voor mij belangrijk dat een paard goed terecht komt.
er worden helaas heel veel paarden echt verpest door mensen en dan is het geld me dat niet waard.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 10:58

Ik zou het niet leuk vinden. Ik zou er echt wel moeite mee hebben... Maaarr voor dat geld gaat ze zeker de deur uit. Absoluut.

Maar dat gaat toch nooit gebeuren, dat mensen zoveel geld bieden, dus houd ik haar mooi :D