slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:00

IKbenEllen schreef:
loyce_ schreef:
ik denk dat ik al gereageert hebt maar tocht..
IK BEN VOOR INSLAPEN!!
het lieft hab ik geen van 2 maar ja...

Ja ik ook, ik ben tegen doodgaan. Slapen

ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:01

Citaat:
ik denk dat ik al gereageert hebt maar tocht..
IK BEN VOOR INSLAPEN!!
het lieft hab ik geen van 2 maar ja...

Ja ik ook, ik ben tegen doodgaan. Slapen

Hier moet ik ook even om lachen ja! Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:02

hier hetzelfde Haha!

nee even serieus,iedereen wil zijn geliefde paard wel bij zich houden,maar áls het dan toch moet,welke keuze zou jij dan maken en waarom?
dat is de vraag

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:09

Ik hoorde van de week van een vriendin van me, die ging haar paard uit de wei halen, en toen hoorde ze BOINK, viel er achter haar een 34 jarig paard zo dood neer.
Dat is mijn 1e keus Haha!

Voor mijn paarden is de keuze (indien mogelijk qua vervoer) naar de kliniek brengen en daar in laten slapen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:14

tja een natuurlijke dood zou wel het allermooist zijn ja.........
mag ik jou vragen IKbenEllen,waarom je ze in een kliniek wil laten inslapen en bv niet thuis?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:15

ik heb 1x paardenvlees gegeten, dat was hald jaar geleden, ik kon maar aan 1 ding denken, stel dat dit jou paard is, hoe voel je je dan, hoe zou het paard eruit hebben gezien hoe voelt de eigenaar zich...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:19

denk je ook zo als je een biefstukje of een kippenpootje eet?

en het vlees wat geconsumeerd word is met toestemming van de eigenaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:30

Scotty__ schreef:
ik heb 1x paardenvlees gegeten, dat was hald jaar geleden, ik kon maar aan 1 ding denken, stel dat dit jou paard is, hoe voel je je dan, hoe zou het paard eruit hebben gezien hoe voelt de eigenaar zich...

Ehh, dat ie een goed leven heeft gehad, beter dan andere dieren, zoals varkens, koeien, kippen en dergelijke en dan peuzel ik hem lekker verder op! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:34

Scotty__ schreef:

ik neem aan dat je ook geen kroketten eet dan?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:36

Scotty gaat nooit naar de friettent Clown

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:38

Es79 schreef:
Scotty__ schreef:

Ehh, dat ie een goed leven heeft gehad, beter dan andere dieren, zoals varkens, koeien, kippen en dergelijke en dan peuzel ik hem lekker verder op! Haha!

Hoe voel je je dan? Geen idee want ik weet toch niet wie mijn paard op het bord heeft.....
Hoe zou ie eruit hebben gezien? 4 benen, hoofd, staart.....
Hoe voelt de eigenaar zich? Geen idee, je krijgt er geen telefoonnummer bij van de vorige eigenaar.....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:39

IKbenEllen schreef:
Scotty gaat nooit naar de friettent Clown

Nou, "Scottie beam me up" dan maar......... Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:45

Snoevie schreef:
tja een natuurlijke dood zou wel het allermooist zijn ja.........
mag ik jou vragen IKbenEllen,waarom je ze in een kliniek wil laten inslapen en bv niet thuis?

Ik sta op een grote manege, dus als het daar gebeurt heb je altijd pottekijkers waar je niet op zit te wachten. Daarnaast mag het zowiezo niet in de stal gebeuren, omdat ze ze er dan moeilijk uit krijgen. Dan ligt ie onder een zeiltje aan de weg, daar zit ik voor mezelf ook niet op te wachten om te zien als ik naar mijn andere paard kom.
Goede vriendin van me heeft het vorig jaar ook zo gedaan, en dat is heel goed bevallen.
Mijn bejaardje (ik hoop dat die het eerst gaat, niet mijn 4 jarige Nagelbijten / Gniffelen ) gaat goed op de trailer dus dat lijkt me voor haar het beste.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:46

BitchyWitchy! ROFL ROFL ROFL Krijg jij geen telefoonnummer bij je vlees? Wat raar! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:47

Ik ook hoor, ik bel die boer ook altijd even achteraf wat voor koe het was Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:48

IKbenEllen schreef:
Ik ook hoor, ik bel die boer ook altijd even achteraf wat voor koe het was Clown

Huilen van het lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:49

Ellen, je kunt het met Rendac en je DA zo afspreken dat ze de volgende werkdag komen. Zo hebben we het met Trammelant ook gedaan, dan hoef je idd niet nog je paard langs de weg te zien liggen. Lost alleen het probleem van de pottekijkers niet op.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:58

Nee precies, dus daarom doe ik het liever ter plekke. In Someren doen ze het ook nog op zo'n manier dat ze niet omvallen.
Je hebt daarna ook nog alle tijd om afscheid te nemen zonder lastig gevallen te worden door meelevende stalgenoten of kinderen die pony komen rijden.

Overigens kan dit scenario alleen als het gepland wordt, als het acuut moet is het natuurlijk een ander verhaal. Maar met mijn bejaardje ga ik ervan uit dat ik dat punt zo kan bepalen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:00

Es79 schreef:
BitchyWitchy! ROFL ROFL ROFL Krijg jij geen telefoonnummer bij je vlees? Wat raar! Haha!

Jij wel dan???
Oh, jij belt zeker altijd het nummer van de streepjescode!!!

"hallo, u spreekt met het antwoordapparaat van Snuitje, ik ben er niet meer. "

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:01

Dan hoop ik alleen dat ze idd nog vervoerbaar is, dat was bij Trammelant al geen optie meer. Wij staan gelukkig op een rustige pensionstal en hadden dus alle rust.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:02

BitchyWitchy schreef:
Es79 schreef:

Jij wel dan???
Oh, jij belt zeker altijd het nummer van de streepjescode!!!

Ja, zo doe ik het! *LOL*

HummerTime

IKbenEllen schreef:

"Bertha 865 was een zwart/witte koe.... Tjah, wat gaf die meid een melk zeg! Ach, en wat hebben we veel medicijnen geprobeerd, maar niets hielp... Ow, ze ligt nu op uw bord?? En ze geeft licht??? Neuh........... denk niet dat dat van de medicijnen komt....... "

IKbenEllen

BitchyWitchy schreef:

Oh heb JIJ Snuitje opgegeten!!!! Stoom uit je oren

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:05

IKbenEllen schreef:
Nee precies, dus daarom doe ik het liever ter plekke. In Someren doen ze het ook nog op zo'n manier dat ze niet omvallen.
Je hebt daarna ook nog alle tijd om afscheid te nemen zonder lastig gevallen te worden door meelevende stalgenoten of kinderen die pony komen rijden.

Overigens kan dit scenario alleen als het gepland wordt, als het acuut moet is het natuurlijk een ander verhaal. Maar met mijn bejaardje ga ik ervan uit dat ik dat punt zo kan bepalen.

Wat ik wel vind en dat vind ik af en toe wel raar, dat mensen je met rust moeten laten als het zover is. Wat hebben mensen daar nu mee om te kijken, ik vind dat erg persoonlijk namelijk.
Als de dierenarts komt vind ik dat eigenlijk hetzelfde.
Dierenarts is pas geweest op stal voor een paard, ik moest namelijk afsluiten en dat paard stikte bijna, ik 2 keer naar de eigenaren gegaan om te zeggen dat het niet goed ging.
Toen ben ik erbij gebleven maar min of meer omdat ik me verantwoordelijk voelde en dat de mensen op vakantie gingen. Het paard heeft dus COPD, werd vastgesteld. Maar ik vind zulke dingen best persoonlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:07

BitchyWitchy schreef:
IKbenEllen schreef:

"Bertha 865 was een zwart/witte koe.... Tjah, wat gaf die meid een melk zeg! Ach, en wat hebben we veel medicijnen geprobeerd, maar niets hielp... Ow, ze ligt nu op uw bord?? En ze geeft licht??? Neuh........... denk niet dat dat van de medicijnen komt....... "

Haha! Jullie zijn erg! Nagelbijten / Gniffelen

Ja Ellen, ik heb Snuitje opgegeten! Ach gut