Cambionn, bedankt voor de moeite die je in je reactie hebt gestopt.
Ik pak er een aantal dingen uit.
Let op; alles wat ik schrijf is mijn mening, dus hoe ik het zie.
Cambionn schreef:Maar waarom is een goed gebruikte S&T hard vergeleken met andere opties.
Ik denk niet dat een S&T persé harder hoeft te zijn dan andere opties, maar naar mijn mening is het onnodig om twee bitten in de gevoelige mond van een paard te hangen.
Cambionn schreef:En hier ga je er vanuit dat iedereen 1 persoon als ultieme doel zien. *knip* Bij discussies wie een rolmodel is komen namelijk enorm veel tegenstrijdige antwoorden van mensen met andere rijstijlen en uitgangspunten.
Er zou naar mijn mening altijd 1 ultiem doel moeten zijn; alles wat wij doen op/aan/met een paard, zou altijd in het voordeel van het paard moeten zijn.
Maar aangezien je persé bronnen wil:
1: Een studie gepubliceerd in het Journal of Veterinary Behavior vond dat paarden die werden gereden met een dubbel bit vaker tekenen van mondtrauma vertoonden, zoals kneuzingen en snijwonden, in vergelijking met paarden die met een enkel bit werden gereden.
2: Een onderzoek door McGreevy en McLean (2005) benadrukt dat complexe bitten zoals de S&T een grotere kans hebben om het welzijn van het paard te schaden.
3: In een studie gepubliceerd in het Equine Veterinary Journal is vastgesteld dat de fysiologische stressresponsen van paarden toenemen naarmate de complexiteit van het bitgebruik toeneemt.