Libera schreef:Inwendig scannen gaat nu niet meer als er een veulen in zou zitten, maar uitwendig scannen kan wel en dan weet je het direct als er wat in zit. Hebben we bij mijn merrie destijds ook gedaan toen ze rond de 380 dagen zat en ik perse wilde weten of alles wel goed was met het veulen… kon heel mooi het veulentje zien liggen met hals werveltjes en ribbenkastje
Uiteraard had ik ook een hoop kritiek hier op bokt dat ze niet drachtig zou zijn (en ze was gewoon geïnsemineerd en netjes drachtig gescand).
Denk trouwens niet dat hier een veulen in zit, (hoop uiteraard van wel!) maar denk wel dat het misschien een goed idee is om er eens een veearts bij te halen als ze steeds koliekerig gedrag vertoond en zo’n dikke buik lijkt me ook niet heel gezond? Verder moet een hoogdrachtige merrie toch anders gemanaged worden dan een zieke of te dikke pony denk ik
380 dagen? Jeetje. Wat moet jij een geduld gehad hebben zeg! En je merrie heeft je geduld flink op de proef gesteld.
Op hoeveel dagen is ze uiteindelijk bevallen?
Ik ga de drachtige dames hier maar even zeggen dat ze mij niet zolang mogen laten wachten... anders heb ik echt te veel stress.