Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:27

Daar word ik zo flauw van. De andere krant, verdienmodel etc etc.
We hebben in NL best wat vooraanstaande media, welke niet/nauwelijks beïnvloedbaar zijn. Om dan te denken dat vage nieuwsberichten van bijvoorbeeld de andere krant de waarheid is en de rest allemaal politiek beïnvloed zijn, dat gaat wat richting complottheorieën.
Bovendien voor wat betreft de miljoenen waar over gesproken word, laten we niet vergeten dat er dagelijks miljoenen euro’s worden betaald door de overheid. Als in waar gesproken word over veel geld, het voor de overheid ( makkelijk gezegd) om wisselgeld gaat.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:25

tienus63 schreef:
Zoek maar eens wat inschakelen van Bij12 kost.
Die schrijven uurtje factuurtje niet met een drietand, maar met een maisvork.
Kassa.

Wat heeft dat met een verdienmodel te maken? Die mensen hebben gewoon een baan met een vastgesteld salaris. Die "verdienen" nergens aan. Anders hadden die een andere baan of taakinvulling.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:02

Die linkjes en geklets over "lobby" en subsidies zegt mij vooral dat jullie helemaal niets weten van overheid, geld en lobby.

Lobby is echt iets heel anders dan natuurorganisaties die subsidies krijgen of actiegroepen. En ja, Bij12 moet betaald worden. Uiteraard, die werknemers krijgen gewoon salaris. Dat is geen verdienmodel, dat zijn KOSTEN.

Daarnaast zijn het futiele bedragen die ik lees, er wordt maar 1 concreet bedrag genoemd: enkel ARK die samen met WRU, rond de 2 miljoen hebben gekregen. Eenmalig.

Als jullie dit lezen snap je misschien dat het nergens over gaat die paar miljoen, zomaar een klein onopvallend stukje uit de Steenwijker courant. Reguliere, lokale media in tegenstelling tot die stukjes van de jagers belangenorganisatie of complotgroeperingen zoals "de andere krant".

"Daarnaast ontvingen agrarische bedrijven in Regio Zwolle in de afgelopen drie jaar samen nog eens ruim 290 miljoen euro vanuit het Europese Gemeenschappelijke Landbouwbeleid."

https://steenwijkercourant.nl/regio/Reg ... 58883.html

Enkel regio Zwolle hebben we het dan over hè.
Er is geen verdienmodel aan de wolf. Ik heb nog geen berekening gezien, enkel dat Ark subsidie krijgt. Tja, wie niet?

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:30

Natuurmonumenten organiseerd wel wolven excursies voor €12,- pp. Mag je zelf wandelen met een gids, geen wolf te zien, maar toch.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:36

Door de wolf zie ik dat de media helemaal geen werkelijk beeld weergeeft. Totaal niet.
Journalisten lijken niet zelf meer iets te onderzoeken maar de zelfbenoemde pro wolf experts te volgen.
Ze l.llen als wat kippen zonder kop en geven een eenzijdig beeld.

En ik ben nooit een wappie geweest, maar ik zeg nu, door wat ze laten zien of beter gezegd niet laten zien, met welke items worden wij nog meer met leugens voorgeschoteld?
Hier weet ik het nu van dat het niet klopt met de dagelijkse werkelijkheid.
En ja ik snap daarom ook wel de mensen die er niets mee te maken hebben dat ze zo'n romantisch beeld hebben van de wolf.
Maar bij onderwerpen waar ik niets van weet? Dan ging ik ook uit dat onze Nederlandse media wel de waarheid toonde.....
Maar dat doe ik niet meer. Dat vertrouwen is compleet weg.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:01

Moest hier toch wel om lachen :D

Ben erg benieuwd wat er uit onafhankelijk onderzoek komt.

Afbeelding

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:40

Maar dan heb je dus nooit een realistisch beeld gehad van politiek en media, DuoPenotti.

Ik heb dat wel want ik heb ervoor gestudeerd en werk in die sector. Desondanks (of juist omdat ik ook weet wat wel goed gaat (veel!), en hoe het veel erger kan) heb ik redelijk vertrouwen in ons systeem van media en politiek.
Iedereen weet dat de Telegraaf beetje populistisch is en de Volkskrant linksig, dat de gemiddelde journalist in de stad woont en de ballen weet van natuur en er waarschijnlijk ook geen interesse in heeft, dat weet je ook. Natuurlijk gaat 'ie de woorden van een ecoloog die ervoor gestudeerd heeft niet zelf zitten onderzoeken, ik vindt het al heel wat dat er zeer geregeld gewone mensen om hun er ervaring met de wolf wordt gevraagd.
Dat is niet een of ander raar complot maar de werkelijkheid van alle tijden en dat geldt voor heel veel onderwerpen.

Ik vind het eerder gek dat je hiervoor blijkbaar een soort naïef vertrouwen had.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:50

Noem me wat je wilt, want dat doe je graag
Maar ben het niet met je eens.

Je kunt niet over all onderwerpen goed ingelicht zijn. Dan ben je vanzelf onwetend.
En juist de media moet er voor zorgen dat er een eerlijk beeld geschetst worden, niet een eenzijdig verhaal.
Dan zitten die journalisten niet op zijn plek maar zijn het luie lamballen als ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
Zeker na zo'n lange tijd als hier bij de wolf is de andere kant, de werkelijke kant echt niet moeilijk meer te vinden.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 16:50

Eerlijk is niet hetzelfde als altijd correct in ieders ogen, dat bestaat ook niet. Ieder feit kan echt verschillend worden uitgelegd en dat gebeurt dan ook. o.a. door de kleur van de journalist/het medium waarvoor er wordt gewerkt. Daarnaast, als je zelf geen expert bent op dat deelgebied zit niemand op de persoonlijke menening van die journalist te wachten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:02

Feiten als dood niet altijd met keelbeet, gaat gemakkelijk over 120 heen, dood meer weidedieren dan honden. Nou ja de lijst is veel langer... Dat is geen persoonlijke mening van een journalist maar gewoon feiten, keiharde feiten.
Dus zoiets geks vraag ik niet....

En als dat bij de wolf niet is, dan is het elders ook niet.
En dat is slecht, heel slecht. Zo brengen ze de dingen de wereld in die niet kloppen, verre van.
En ja dat nemen mensen voor waar aan, het staat immers in de krant, het komt op tv...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:23

Ik zag net deze reclame voorbij komen, denk niet dat het werkt hoor.
Le Collier Anti-Loup, CAL, est un répulsif anti-prédateur, aux flashs lumineux et ultrasons, qui protège aussi les équidés, chevaux, poulains, juments et poneys contre les attaques de loups. C‘est un outil simple d'utilisation, efficace, fiable, avec très peu d’entretien.
Info : https://collier-anti-loup.com/cal-chevaux/

Vertaling :
De Anti-Wolfhalsband, CAL, is een anti-roofdierafweermiddel, met licht- en ultrasone flitsen, dat ook paardachtigen, paarden, veulens, merries en pony's beschermt tegen aanvallen van wolven. Het is een gebruiksvriendelijk, efficiënt en betrouwbaar hulpmiddel met zeer weinig onderhoud.
Info: https://collier-anti-loup.com/cal-chevaux/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:24

Ik zie dan dit voor me: Halsband slaat aan, wolf gaat weg, paard over de pis, door het draad, verzuipt in de sloot.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:40

Wanneer werkt dit ding? Bij keelbeet?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:41

Ik snap het ook niet, wanneer gaat dat ding dan af, en zo'n ultrasoon geluid hoort een paard dan ook.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:47

Horen paarden en wolven ongeveer dezelfde frequenties? Ik weet het niet, weet iemand dat?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:50

Mijn buren hadden zo'n ultrasone mollen verjager, wij werden er gek van en de paarden ook. Is een hele oorlog geworden met de buren, en ze hadden geeneens mollen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:44

Bij Ede is vanmiddag een wolf aangereden. Het gewonde dier is nog niet gelokaliseerd.
In de omgeving zit een paar met zeven jongen.

Auto heeft schade aan de bumper en na afnemen van bloed en haren van de auto, mocht de automobilist zijn weg weer vervolgen.

Bron: geen wolf.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:03

Hadden jullie dit beeld van een wild camera uit Duitsland gezien.
Je zal dit maar in je weiland hebben lopen… vinden we dat nog steeds leuk en gezellig?

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:10

Zijn er minstens 14.
Ik heb hem langs zien komen. Weet niet of de roedel in de buurt van Nederland is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:26

Getver -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:26

Die moet je toch niet tegenkomen met je boswandeling

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:43

tienus63 schreef:
Zijn er minstens 14.
Ik heb hem langs zien komen. Weet niet of de roedel in de buurt van Nederland is.

Bispingen, ligt in de buurt van Oldenburg. Niet vlakbij Nederland dus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:29

Oldenburg is 100 km vanaf Nederlandse grens. Er zitten de nodige roedels in dat gedeelte van Duitsland.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:45

Jezus dat is een grote groep. Komt hier ook. Al die jongen van dit jaar bij elkaar is een enorme groep.
Als het in mijn buurt erger wordt, ga ik de ponies wegdoen.
Ik ben nu al dag en nacht bezig om mijn 400 kippen te beschermen tegen de vossen. Dan nog de wolf erbij. Ik weet op een gegeven moment niet meer hoe ik alles veilig moet houden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:57

Het is toch wat, dat je die beslissing moet gaan nemen.
In Zorgvlied lag van de week toch ook al wolf onder een conifeer bij iemand in de tuin.
Zeer waarschijnlijk de tweede keer deze week.
De laatste keer zag de bewoner zijn hond oog in oog staan met de wolf.
Eerder deze week hoorde ie geruis en geritsel onder de bosjes vandaan komen.

Maar ja, die wolven daar raken meer en meer gewend aan mensen en auto’s.
De ‘natuurliefhebbers’ verzamelen zich in de omgeving om maar een glimp op te vangen.