[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:56

Waarom duurt de fotoshoot zo lang? :D
Het is al bijna 11 uur lang “morgen” :))

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 13:05

Sam_I_Am schreef:
LadyDii schreef:
Ik heb zo een fotoshoot, daarna zal ik jullie inlichten. <3

tot straks.

Veel plezier! Denk dat hij prachtig kleurt bij de herfstbomen.

ik ben fotograaf en had zelf een klant, dus niet van Misterio hiihihihi

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:08

Oh haha! Ik dacht met hem samen :') Ik ben ook fotografe en zo’n mooie valk in de herfst tinten lijkt me het einde.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:12

Ik snap de verwarring omdat je binnenkort ook een shoot hebt met een bucas deken toch? :)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 13:21

Oké, komt ie dan! De update. 8)7

Gisteren ben ik dus éindelijk op het juiste spoor terecht gekomen en heb ik via-via-via, na veel speurwerk online, de broer kunnen vinden van de van Misterio.

Zo brutaal als ik ben, heb ik zijn broer zijn bedrijf gebeld en mijn nummer achtergelaten. Maar na een uur had ik geen geduld meer en ben ik via het telefoonboek van Duitsland achter het rechtstreekse nummer gekomen van de broer. Telefoon ging lang over... oliebol, pakt hij nou niet op? Há, de telefoon stopte met overgaan en er klonk een stem.

"Guten Tag, Bernd hier"... Eh, waar moet je dan beginnen tijdens zo'n gesprek.. Nou, laten we maar gewoon bij 28 augustus beginnen.. Al snel vroeg Bernd: "Geht es um Sunshine?", nu wist ik het zeker. Dít is het juiste adres, ik zit goed!

Bernd vertelde dat zijn broer, de eigenaar van Misterio (Sunshine), mentaal erg ziek is. Enorm depressief en heeft zelfs zelfmoord willen plegen dit jaar. Hij zit nu in een gesloten inrichting en zal hier ook niet meer uitkomen. Wat een triest verhaal, maar het verklaard wel een hele hoop. Hij ging met zijn zus op zoek naar het paspoort óf vragen aan wie Misterio misschien verkocht is..

Diezelfde avond, gisterenavond, kreeg ik 3 smsjes. Foto's van ..... Bernd had na een hele tijd geen contact meer te hebben met zijn broer, éxtra voor mij naar de inrichting gebeld en hem gesproken. De broer heeft het paspoort meegenomen naar de inrichting, alsof hij wist dat iemand dit zou willen vinden. Er zit zelfs een hangertje bij..."Engelen begeleiden je weg". Kippenvel.

Bernd heeft bevestigd dat zijn broer nog de eigenaar is maar niet meer voor hem kan zorgen en ook nooit meer naar huis zal komen. Hij is dus ook ontzettend blij, dat Misterio nu goed terecht is. Maar hoe Misterio op de Meinweg terecht is gekomen..kan hij me niet vertellen, de broer laat hier (nog) niets over los.

DAN.......... HET IS TIJD VOOR FEEST, IK HEB AL GEPROOST GISTEREN AVOND. WANT....

Volgende week zondag heb ik met Bernd afgesproken en krijg ik JAWEL, het paspoort overhandigd én een papiertje van de broer zelf waar hij afstand doet van Misterio. 9 maanden.... is nu nog maar 1 WEEK!!!!!!!!!!

HIJ. BLIJFT. BIJ. MIJ.
wooooooooooooooooo-hooooooooooooooooooooo!

(foto van het hangertje...) Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:25

Ah wat een mooie uitkomst zeg! Eindelijk vallen de puzzelstukjes op hun plek en voor hem denk ik ook de beste uitkomst. Ik ben heel benieuwd of de broer er nog een beetje uit weet te krijgen hoe hij los is gekomen en ook of hij daarvoor ook al de gezondheidsproblemen had. Daar zou ik nog even goed naar vragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:25

Wat heerlijk! Beter kon het gewoon niet aflopen, zo blij voor jou! *\o/* *\o/* *\o/*

En voor Misterio uiteraard, beter had hij het niet kunnen treffen <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:26

Wat leuk. En dat hangertje <3

Die man had echt hoop dat iemand het paard zou vinden. Ik hoop dat dit wat vreugde geeft in zijn leven Y;(

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:27

Is die meinweg erg ver van waar hij woonde? Misschien heeft hij iemand gevraagd het paard daar los te laten?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 13:27

Elisa2 schreef:
Ah wat een mooie uitkomst zeg! Eindelijk vallen de puzzelstukjes op hun plek en voor hem denk ik ook de beste uitkomst. Ik ben heel benieuwd of de broer er nog een beetje uit weet te krijgen hoe hij los is gekomen en ook of hij daarvoor ook al de gezondheidsproblemen had. Daar zou ik nog even goed naar vragen.

Ik heb het paspoort al gezien en dus ook de DA die hij jarenlang gehad heeft. Vandaag gebeld, moet hem maandag terugbellen.

Dus.... Hou jullie op de hoogte!

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 13:27

Rivendell schreef:
Is die meinweg erg ver van waar hij woonde? Misschien heeft hij iemand gevraagd het paard daar los te laten?

Te voet is het 10 uur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:27

Wat een mooie uitkomst TS, heel veel plezier gewenst.
Wat een geruststelling ook voor alle partijen dat het hele verhaal bekend is, ook voor de oud eigenaar.

Ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:30

Wauw! Gefeliciteerd! Je hebt het dik verdient! *\%/*

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:30

Kippenvel.... wat triest maar fijn dat hij bij jou terecht is gekomen :j gefeliciteerd *\o/*

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:31

Echt zo fijn voor Mysterieuze Zonneschijn en jou. Ik heb steeds stil meegelezen en ben heel blij met deze uitkomst. Heel triest verhaal dus eigenlijk. Hopelijk geeft dit ook wat lucht aan de bijna voormalige eigenaar.
Nu kun je helemaal vol gaan voor het herstel van Misterio, zonder openstaande vragen! :j

Ik weet dat je er alles al aan doet, maar mocht je er niet uitkomen, dan kun je ook overwegen of een holistische dierenarts misschien nog een andere inval/oplossing heeft.
Heel veel sterkte en geniet van hem!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:32

Had op Facebook al gereageerd maar echt fantastisch
Weet je ook hoelang misterio van deze man is geweest?

Echt top nieuws!
Iets met een engeltje op jullie schouder :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:32

Wat een ongelooflijk mooi bericht!!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:33

Wauw wat een uitkomst! En wat een zielig verhaal van de eigenaar. Wat zal die man met zichzelf in de knoop gezeten hebben

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:33

Mooie update, en gefeliciteerd!
En sterkte met alle zorgen om de gezondheid van Misterio / Sunshine.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:34

Gefeliciteerd TS! Een hele bijzondere wending!
Ik ben heel benieuwd of het nog ontrafeld wordt hoe hij in het natuurgebied in Limburg tussen de wildroosters terecht is gekomen. In Duitsland is de natuur veel groter, ben nieuwsgierig hoe deze man / dit paard op deze plek is gekomen! Misschien zullen we het nooit weten, maar ik hoop stiekem dat hij gaat praten!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:34

Wat een mooie update!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:36

Wauw !

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:37

Een verhaal met een lach en een traan, maar wat ontzettend fijn voor jullie!!! Hopelijk krijg je nog wat meer informatie over zijn gezondheid. Dikke proficiat voor jullie TS en geniet er van <3 <3

8nnemiek

Misschien stond misterio redelijk dichtbij de Meinweg gestald, er zijn zat mensen die hun paard 20/30/40km van huis hebben staan natuurlijk.
In ieder geval goed nieuws dus! Nu hopen dat hij snel opknapt.

senna21

Een prachtige update met een hoopvolle uitkomst voor alle partijen.
Misschien is het goed om nog even uit te zoeken hoe het belastingtechnisch zit. Mogelijk is overkopen voor een, symbolisch, bedrag gunstiger.