Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Padoertje schreef:Phonix schreef:Zat net paarden te bekijken op sporthorses, komt er een heel leuke voorbij, maar dan deze beschrijving:
“ Ook in de omgang valt haar juiste werkwillige instelling op! We noemen haar ook wel kleine pitbull.”
Mijn kapper heb net bijna haar hand verloren door een Pitbull, dus vindt het moeilijk om te voorstellen wat dat moet betekenen in een paard
Met zo’n omschrijving denk ik gelijk aan ‘een hele felle donder’
Inney schreef:Ik lees hier al een hele tijd mee, maar nu mogen we zelf op zoek.
We zoeken naar een menpaard, die ook onder het zadel kan. Liefst ervaring in enkel en tweespan. Rond de 1.65. Kleur of geslacht maakt niet uit. Voorkeur gaat wel naar een donkerbruine ruin.
Liefst geen tuigpaard, maar als hij niet heel typisch is, is dat ook een optie.
Tot maximaal 10 jaar.
Budget tot 10.
Tot nu toe nog niet veel tegen gekomen. Dus we zoeken rustig door
Evamarie schreef:Er staat een plaatje op van just wimphof op SP
N_B_N schreef:Ik heb een leuk paardje op het oog, nu zou ik haar graag laten keuren. Klinisch en röntgenologisch. Ik heb paardenpraktijk Utrecht en Krommerijnstreek gebeld, maar phoe dat zijn nog al de kosten. Meer dan 1000 euro voor helemaal röntgenologisch. Welke kliniek raden jullie aan? En is 1039 euro normaal?
c_alsemgeest schreef:Evamarie schreef:Er staat een plaatje op van just wimphof op SP
Welke?
Staan een paar hele fijne op, maar ook een of 2 die heel belabberd zijn
Ik sta best open voor een jonge just wimphof na mijn operatie.
Vorige week met hem zelf een fotoshoot meegemaakt... en man, wat is dat paard braaf, op een fijne manier heet en scherp en zo leuk.
Had hem al een paar keer life gezien... en weet dat hij op stal ook echt heel fijn is, maar met de foto's was hij echt zo gericht op zijn ruiter. We probeerden de oortjes er op te krijgen voor 1 foto in uitgestrekte draf of galop, maar hij was zo enorm gefocust op Renate dat hij alles er omheen negeerde
Vliegende tassen, zilveren foto schermen in de bosjes slaan, zand en bloembakken de bak in gooien. Hij gaf er helemaal niks om.Hele fijne instelling, braaf en ook nog super lopen en scherp. Alle alertheid was op de ruiter en haar hulpen gericht, wat er verder gebeurde of dat de wereld verging was bijzaak
Dus als ze het karakter van pa hebben, mogen ze mijn kant op
Ik heb er natuurlijk ook zo een gehad qua karakter, al kwam het bij hem niet van zijn pa DT
N_B_N schreef:Ik heb een leuk paardje op het oog, nu zou ik haar graag laten keuren. Klinisch en röntgenologisch. Ik heb paardenpraktijk Utrecht en Krommerijnstreek gebeld, maar phoe dat zijn nog al de kosten. Meer dan 1000 euro voor helemaal röntgenologisch. Welke kliniek raden jullie aan? En is 1039 euro normaal?
Fly_high schreef:Dilan93 schreef:Maar niemand zegt toch ook dat een specifiek paard naar de slager moet.
Mijn vraag ging in elk geval over 'afgekeurde' paarden in het algemeen.
Van wat ik zelf gezien heb: vaak worden ze voor een veel lager bedrag met bemerking verkocht of voor een net iets lager bedrag opnieuw aangeboden als zijnde zonder bemerking. En dan bijvoorbeeld met positieve keuring van twijfelachtige kwaliteit erbij. Want hoe lager de prijs hoe hoger de kans dat de kopers niet zo grondig gaan (her)keuren.
Enkeltje slager levert nauwelijks geld op vergeleken met verkoop als rijpaard, denk ik niet dat paarden met zulke mankementen dan zomaar de worst in gaan?
Fly_high schreef:Succes met de verkoop @CalipsoLover! Zo'n leuk beest moet een prima huisje kunnen vinden
Ik stoor me ook altijd enorm aan al die afdankertjes op MP, en dan bedoel ik geen paarden met bemerking waar ze prima mee kunnen leven en gezonde, wat oudere paarden, maar echt acute peesblessures, kreupele paarden "maar alleen op het harde" "alleen op de volte" "alleen in het begin van de les". Wil je of kun je geen dierenartskosten dragen wees dan netjes genoeg om er einde aan te maken.
Fly_high schreef:Succes met de verkoop @CalipsoLover! Zo'n leuk beest moet een prima huisje kunnen vinden
Ik stoor me ook altijd enorm aan al die afdankertjes op MP, en dan bedoel ik geen paarden met bemerking waar ze prima mee kunnen leven en gezonde, wat oudere paarden, maar echt acute peesblessures, kreupele paarden "maar alleen op het harde" "alleen op de volte" "alleen in het begin van de les". Wil je of kun je geen dierenartskosten dragen wees dan netjes genoeg om er einde aan te maken.