Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:09

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:20

Padoertje schreef:
Phonix schreef:
Zat net paarden te bekijken op sporthorses, komt er een heel leuke voorbij, maar dan deze beschrijving:

“ Ook in de omgang valt haar juiste werkwillige instelling op! We noemen haar ook wel kleine pitbull.”

Mijn kapper heb net bijna haar hand verloren door een Pitbull, dus vindt het moeilijk om te voorstellen wat dat moet betekenen in een paard :+

Met zo’n omschrijving denk ik gelijk aan ‘een hele felle donder’

Niet iedereen heeft de beste onderhandelingsskills }>

Foto's waren ook niet al te best maar op het eerste gezicht leek het een zelfverzekerd paard.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:07

Op zich zijn pitbull achtig vaak heel werkwillig eb enthousiast. Lopen zich bijna dood voor baasjes als ze iets leuks doen. Dus dat is de positieve uitleg ;)

amandananana

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:40

Ik ga mijn zoekertje hier ook maar eens plaatsen. Ik ga volgende maand trouwen en daarna wil ik actief op zoek, maar ik heb mijn ogen en oren vast open :)
Merrie of ruin
7-13 jaar
Kleur maakt niet uit
Stokmaat niet te groot, liefst grote D/E maar een klein paard kan ook. Ik ben zelf 1.70 en slank.
BRAAF is het allerbelangrijkst. Het hoeft geen dressuurtopper te zijn, ik zoek iets lekker veelzijdigs. Ik ben niet de meest zekere ruiter. Ik heb geen behoefte aan een paard dat per se elke dag moet lopen omdat er anders geen land mee te bezeilen is.
Budget rond de €6.000, ik merk dat dit best een klein budget is met de markt op dit moment. Ik zie dat in België de paarden wel echt de helft goedkoper zijn, weet iemand waar dat door komt?

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:41

Inney schreef:
Ik lees hier al een hele tijd mee, maar nu mogen we zelf op zoek.

We zoeken naar een menpaard, die ook onder het zadel kan. Liefst ervaring in enkel en tweespan. Rond de 1.65. Kleur of geslacht maakt niet uit. Voorkeur gaat wel naar een donkerbruine ruin.
Liefst geen tuigpaard, maar als hij niet heel typisch is, is dat ook een optie.
Tot maximaal 10 jaar.

Budget tot 10.

Tot nu toe nog niet veel tegen gekomen. Dus we zoeken rustig door :D

staat een leuke kruising quarter/criollo op mp..voor de kar beleerd en onder t zadel maar helaas geen 1.65

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:39

Ik lees pitbull als in een doorzetter die zich ergens in vast bijt :Y)
Heel fijn als dat met je mee denken en werken is. Een doorzetter die je niet laat zitten.
Lastiger als je het paard moet overtuigen iets te doen wat hij of zij niet wil :+

Kortom, zou even vragen wat ze er precies mee bedoelen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:44

:') Ja dar ook ja. Als je dat tegen je hebt, succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:49

Er staat een plaatje op van just wimphof op SP <3

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:22

Ik lees met jullie mee al even, ik heb eens aangegeven dat ik opzoek ging naar een tinker veulen. Die had ik ook al heel snel gevonden en ik ben zaterdag gaan kijken, gelijk goed <3

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:25

Evamarie schreef:

Bedoel je die 4 jarige merrie? Vindt die best straks en stijf lopen voor de leeftijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:03

Evamarie schreef:

Welke?
Staan een paar hele fijne op, maar ook een of 2 die heel belabberd zijn :')

Ik sta best open voor een jonge just wimphof na mijn operatie.
Vorige week met hem zelf een fotoshoot meegemaakt... en man, wat is dat paard braaf, op een fijne manier heet en scherp en zo leuk.
Had hem al een paar keer life gezien... en weet dat hij op stal ook echt heel fijn is, maar met de foto's was hij echt zo gericht op zijn ruiter. We probeerden de oortjes er op te krijgen voor 1 foto in uitgestrekte draf of galop, maar hij was zo enorm gefocust op Renate dat hij alles er omheen negeerde :')
Vliegende tassen, zilveren foto schermen in de bosjes slaan, zand en bloembakken de bak in gooien. Hij gaf er helemaal niks om. :+ Hele fijne instelling, braaf en ook nog super lopen en scherp. Alle alertheid was op de ruiter en haar hulpen gericht, wat er verder gebeurde of dat de wereld verging was bijzaak :+

Dus als ze het karakter van pa hebben, mogen ze mijn kant op :Y)

Ik heb er natuurlijk ook zo een gehad qua karakter, al kwam het bij hem niet van zijn pa DT _O-

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:55

Ik heb een leuk paardje op het oog, nu zou ik haar graag laten keuren. Klinisch en röntgenologisch. Ik heb paardenpraktijk Utrecht en Krommerijnstreek gebeld, maar phoe dat zijn nog al de kosten. Meer dan 1000 euro voor helemaal röntgenologisch. Welke kliniek raden jullie aan? En is 1039 euro normaal?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:03

N_B_N schreef:
Ik heb een leuk paardje op het oog, nu zou ik haar graag laten keuren. Klinisch en röntgenologisch. Ik heb paardenpraktijk Utrecht en Krommerijnstreek gebeld, maar phoe dat zijn nog al de kosten. Meer dan 1000 euro voor helemaal röntgenologisch. Welke kliniek raden jullie aan? En is 1039 euro normaal?

Als rx inclusief hals en rug is dan is +/- € 1000 redelijk normaal, zeker bij de beter aangeschreven klinieken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:08

Phonix schreef:
Evamarie schreef:

Bedoel je die 4 jarige merrie? Vindt die best straks en stijf lopen voor de leeftijd.

Echt waar?
Die van Blue Horse Zack bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:11

c_alsemgeest schreef:
Evamarie schreef:

Welke?
Staan een paar hele fijne op, maar ook een of 2 die heel belabberd zijn :')

Ik sta best open voor een jonge just wimphof na mijn operatie.
Vorige week met hem zelf een fotoshoot meegemaakt... en man, wat is dat paard braaf, op een fijne manier heet en scherp en zo leuk.
Had hem al een paar keer life gezien... en weet dat hij op stal ook echt heel fijn is, maar met de foto's was hij echt zo gericht op zijn ruiter. We probeerden de oortjes er op te krijgen voor 1 foto in uitgestrekte draf of galop, maar hij was zo enorm gefocust op Renate dat hij alles er omheen negeerde :')
Vliegende tassen, zilveren foto schermen in de bosjes slaan, zand en bloembakken de bak in gooien. Hij gaf er helemaal niks om. :+ Hele fijne instelling, braaf en ook nog super lopen en scherp. Alle alertheid was op de ruiter en haar hulpen gericht, wat er verder gebeurde of dat de wereld verging was bijzaak :+

Dus als ze het karakter van pa hebben, mogen ze mijn kant op :Y)

Ik heb er natuurlijk ook zo een gehad qua karakter, al kwam het bij hem niet van zijn pa DT _O-

Leuk te lezen, dat klinkt als het ideale sportpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:12

N_B_N schreef:

Veel goedkoper kom je niet uit helaas.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:22

Phonix schreef:
Evamarie schreef:

Echt waar?
Die van Blue Horse Zack bedoel ik.[/quote]

Oh nee, ik bedoelde die Gribaldi. Die van Blue Hors Zack is wel leuk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:40

Vraag de prijs maar even van die :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:11

Ik denk ook dat die met aangepaste prijs weer te koop komen of ingeruild worden bij een handelaar.

Als ze eerlijk zijn met het verhaal er bij. Gelukkig zie je dat steeds meer. Maar vast ook zonder verhaal.

Als ik zie wat mensen tegenwoordig nog durven te vragen voor een 18-22 jarig paard met een rits aan beperkingen en bemerkingen...
Echt waar. Vraag me af of die paarden ook voor die prijzen weg gaan.

Ik ga echt geen €4000,- betalen voor een dier wat zeer groot risico geeft om binnen 1 a 2 jaar met pensioen te moeten. En een 22 jarige voor €2500,- terwijl je weet dst die misschien maar de 26 haalt...

Vroeger waren eigenaren blij met een goede pensioenplek waar zo'n paard fijn oud mag worden en niet meer weg hoeft.
Dit soort bedragen ga ik echt niet uitgeven aan de " afdankertjes of zorgenkindjes" van iemand anders. Ik heb zelf 2 kneusjes. Die zijn mijn eigen verantwoordelijkheid tot hun dood.

Fly_high schreef:
Dilan93 schreef:
Maar niemand zegt toch ook dat een specifiek paard naar de slager moet.

Mijn vraag ging in elk geval over 'afgekeurde' paarden in het algemeen.

Van wat ik zelf gezien heb: vaak worden ze voor een veel lager bedrag met bemerking verkocht of voor een net iets lager bedrag opnieuw aangeboden als zijnde zonder bemerking. En dan bijvoorbeeld met positieve keuring van twijfelachtige kwaliteit erbij. Want hoe lager de prijs hoe hoger de kans dat de kopers niet zo grondig gaan (her)keuren.

Enkeltje slager levert nauwelijks geld op vergeleken met verkoop als rijpaard, denk ik niet dat paarden met zulke mankementen dan zomaar de worst in gaan?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:15

Heb hier wel wat verdrietige dingen gelezen, wat jammer!
Idd is een goede thuis belangrijker dan een prijs (voor mij) op dat moment. Hier ook een kreupeltje lopen en die blijft ook mijn verantwoordelijkheid tot de dood. Zo'n paard kost je vaak veel meer geld dan zo'n aankoopbedrag, beetje triestig.

Hier staat mijn merrie (eindelijk) officieel te koop. Wel even slikken. Vind het toch moeilijk.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:23

Succes met de verkoop @CalipsoLover! Zo'n leuk beest moet een prima huisje kunnen vinden :)

Ik stoor me ook altijd enorm aan al die afdankertjes op MP, en dan bedoel ik geen paarden met bemerking waar ze prima mee kunnen leven en gezonde, wat oudere paarden, maar echt acute peesblessures, kreupele paarden "maar alleen op het harde" "alleen op de volte" "alleen in het begin van de les". Wil je of kun je geen dierenartskosten dragen wees dan netjes genoeg om er einde aan te maken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:50

Fly_high schreef:
Succes met de verkoop @CalipsoLover! Zo'n leuk beest moet een prima huisje kunnen vinden :)

Ik stoor me ook altijd enorm aan al die afdankertjes op MP, en dan bedoel ik geen paarden met bemerking waar ze prima mee kunnen leven en gezonde, wat oudere paarden, maar echt acute peesblessures, kreupele paarden "maar alleen op het harde" "alleen op de volte" "alleen in het begin van de les". Wil je of kun je geen dierenartskosten dragen wees dan netjes genoeg om er einde aan te maken.

Nou idd. Geld willen vangen nog ook, voor een paard dat niks meer kan/mag.

Als onze paarden wat gaan mankeren, dan zoeken wij hoogstens een plekje voor ze waar ze fijn met pensioen kunnen, maar waar je niet betaalt voor rijbak oid.
Maar verkopen, nee. Dan weet ik niet wat er met ze gaat gebeuren. En dat idee vind ik voor een paard dat niets meer kan niet fijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:50

Fly_high schreef:

Nou helemaal mee eens. En wat voor geld er dan nog voor wordt gevraagd. Echt...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:06

Ik kies in dit soort gevallen eigenlijk toch liever voor inslapen als er echt geen uitzicht is op herstel. Als ik paarden in eigen beheer zou hebben ligt dat natuurlijk anders.

Vaak zie je dan dat er een plekje wordt gezocht wat verder weg (want goedkoper).Dan moet vaak zo'n oudje uit zijn eigen omgeving; en vaak nog naar 24/7 buiten, terwijl ze dat niet gewend zijn. Daar ga je niet elke dag langs, soms zelfs niet elke week, en na verloop van tijd nog minder (want ver weg en je hebt het druk). En dan moet je er maar op vertrouwen dat diegene die zo'n paard dan moet nalopen dat wel doet. En die hebben belang bij dat dat paard daar wel blijft staan natuurlijk.Want inkomsten.
Ik ken daar ook wel wat heel vervelende verhalen van.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:10

N_B_N schreef:

Dit zijn idd de prijzen die ik ook gewend ben van de klinieken in die regio. Volgens dit topic kan het zeker goedkoper, maar bij welke kliniek in die regio weet ik niet. Je kunt wel goedkoper uit zijn door mobiel te laten keuren, dus aan huis. Door wat minder grote klinieken ;-)