Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:45

Kimberley_ schreef:
Helaas de quarter is niets geworden.
ze was even vergeten te zeggen dat ie klinisch al afgekeurd is voor de sport.. En op het harde linksachter niet goed is.. gaat met rijden alleen maar in de staak.. maar ernaast super leuk dier hoor

Wat zuur! Ben er echt achter gekomen wat er veel oneerlijke verkopers er bestaan door dit topic. Hopelijk snel meer succes voor je

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:47

Danique_G schreef:
Kimberley_ schreef:
ze was even vergeten te zeggen dat ie klinisch al afgekeurd is voor de sport.. En op het harde linksachter niet goed is.. gaat met rijden alleen maar in de staak.. maar ernaast super leuk dier hoor

Wat zuur! Ben er echt achter gekomen wat er veel oneerlijke verkopers er bestaan door dit topic. Hopelijk snel meer succes voor je

Heb gelukkig geen haast maar 2.5 uur heen en 2.5 uur terug is toch zuur :D

N0a

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:36

Pff en waarschijnlijk verkopen ze hem ook nog aan een onwetend iemand die hem zo mee neemt. Bizar.

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:45

Kimberley_ schreef:

Wat balen zeg. En dat ze dat niet gewoon eerlijk zegt van te voren. Laat ze je zo'n eind rijden.
Succes met je zoektocht naar een ander paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 19:19

Geen enkele dierenarts gaat verder met foto's als het klinisch beeld bagger is..

We heel zuur... :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:27

upendo schreef:
Geen enkele dierenarts gaat verder met foto's als het klinisch beeld bagger is..

We heel zuur... :(

Ik zou idd ook niet RX laten keuren als het klinisch al niet goed is :n

Maar idd heel erg lüllig dat ze je helemaal erheen laten komen Kimberly :(

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:57

Ik vraag ook eigenlijk altijd van te voren of ze al eens klinisch/röntgenologisch zijn gekeurd. Dit heeft me al 2 keer een ritje bespaard!

Maar wel echt enorm zuur. Zeker als ze ook nog staakt. En dan zo’n paard nog durven verkopen, ik vind het schandalig.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:10

Veraaaaah schreef:
Ik vraag ook eigenlijk altijd van te voren of ze al eens klinisch/röntgenologisch zijn gekeurd. Dit heeft me al 2 keer een ritje bespaard!

Maar wel echt enorm zuur. Zeker als ze ook nog staakt. En dan zo’n paard nog durven verkopen, ik vind het schandalig.

Er stond in de advertentie dat ze geen keuringen hadden gedaan :Y)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:17

Ik meende dat iemand hier ook een hoger opgeleid paard zocht? Zie nu net een voorbijkomen bij een facebook vriendin van mij. Een intermediare ruin van 170 hoog. Zo op het filmpje een heel simpel te rijden paard.

Weet niet meer wie het zocht..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:57

Veraaaaah schreef:

Heb je een filmpje gehad Vera

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:46

Kimberley_ schreef:

Wat balen zeg! Maar ook een recreatiepaard moet gewoon gezond zijn. Buitenritten en gewoon in de bak rijden zijn net zo belastend als basissport.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:53

MyWishMax schreef:
Kimberley_ schreef:

Wat balen zeg! Maar ook een recreatiepaard moet gewoon gezond zijn. Buitenritten en gewoon in de bak rijden zijn net zo belastend als basissport.

Klopt ben ook niet op zoek naar een sportpaard hoor. Zoek gewoon een simpel leuk dier ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:27

Dat maakt toch geen enkel verschil? Beide moeten even gezond zijn? Dat zeg ik juist. Dat heeft niks met sportpaard of niet te maken, dat zijn labels die wij er aan hangen.

Dat is het gevaar in een zoektocht. Een recreatiepaard wordt door veel mensen gezien als een dier dat niet meer goed genoeg is voor de wedstrijdsport.(de verkopers vaak dan he?) Maar daar wil je ook geen recreatie mee rijden, want zo zwaar is die basis sport niet. Als dat niet meer gaat, gaat die ook geen jaren meer mee met buitenritten enzovoorts. Vooral omdat bij alles toch een dressuurmatige basis hoort. Maar ook qua type paarden, er zijn er zat die dressuur gefokt zijn bijvoorbeeld maar heerlijk zijn om uren mee buiten re rijden en alles te doen waar je zin in hebt. Of een koudbloed die dat juist weer niet kan. Het gaat juist om karakter van het individu maar ook zeker gezondheid.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:38

Bij mijn kliniek werkt een dierenarts die van mening is dat een paard met verhoogd risico / bemerkingen beter gebruikt kan worden door een dressuurruiter die er 5-7 keer per week mee traint in een goede bak (gelijkmatige belasting, gunstige ondergrond) dan door een recreatieruiter die minder frequent rijdt en er af en toe een flinke bosrit in gooit (piekbelasting, mogelijk uitdagende bodem). Het is natuurlijk voor iedere ruiter anders hoe hij/zij het paard zal gebruiken, maar even als voorbeeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:42

Precies lorette. Ik ken ook diverse da's die met een aankoopkeuring een basissport paard en recreatie paard gewoon hetzelfde keuren en ook aangeven dat beide gewoon gezond moeten zijn en het recreatie paard zelfs zwaarder belast wordt / meer aan moet kunnen en je dus niet moet inleveren op gezondheid.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:59

Basissport of recreatief is imo praktisch hetzelfde qua wat een paard aan moet kunnen.

Ik kijk zelf dan meer richting de endurance. Een paard dat klasse 4 wegens bepaalde bemerking niet haalt of aan kan, kan soms prima nog een klasse 1 lopen.

Kan een paard dat ook niet, dan zou ik hem ook niet als recreatiepaard kopen, omdat de belasting bij mij hetzelfde is bij een gewone buitenrit, als bij een klasse 1 wedstrijd. Ik ben niet zo van de stapritjes bijvoorbeeld. Dus als er al in de advertentie staat 'kan nog een enkele keer per week mee op een rustige buitenrit', dan weet ik al dat dit paard niet voor mij is. Ook niet als ik geen endurance meer zou willen rijden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:19

sas27 gefeliciteerd met je nieuwe paardje! :))

Kimberly balen zeg :(

Twirrewyn gefeliciteerd! :))

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:47

MyWishMax schreef:
Dat maakt toch geen enkel verschil? Beide moeten even gezond zijn? Dat zeg ik juist. Dat heeft niks met sportpaard of niet te maken, dat zijn labels die wij er aan hangen.

Dat is het gevaar in een zoektocht. Een recreatiepaard wordt door veel mensen gezien als een dier dat niet meer goed genoeg is voor de wedstrijdsport.(de verkopers vaak dan he?) Maar daar wil je ook geen recreatie mee rijden, want zo zwaar is die basis sport niet. Als dat niet meer gaat, gaat die ook geen jaren meer mee met buitenritten enzovoorts. Vooral omdat bij alles toch een dressuurmatige basis hoort. Maar ook qua type paarden, er zijn er zat die dressuur gefokt zijn bijvoorbeeld maar heerlijk zijn om uren mee buiten re rijden en alles te doen waar je zin in hebt. Of een koudbloed die dat juist weer niet kan. Het gaat juist om karakter van het individu maar ook zeker gezondheid.

Volgens mij zeggen we precies hetzelfde alleen schrijven we het anders ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:44

Oke, gelukkig! :D Het zou zonde zijn als er daar 'fouten' in gemaakt worden qua eisen. Maar het was wel zonde van jouw tijd dan zeg.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:45

MyWishMax schreef:
Oke, gelukkig! :D Het zou zonde zijn als er daar 'fouten' in gemaakt worden qua eisen. Maar het was wel zonde van jouw tijd dan zeg.

Heel zonde en de tekst in de advertentie wordt ook gewoon niet aangepast.. ik snap dat niet maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:58

Waarschijnlijk hopen ze op iemand die niet zo "moeilijk" doet en het dier gewoon inlaadt en meeneemt. := Wat balen voor jou!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:07

tita schreef:

Een filmpje van wat? Ik doelde meer op doorvragen loont nog wel eens. Soms zijn ze al eens gekeurd en blijken ze toch een bemerking te hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:18

Veraaaaah schreef:
tita schreef:

Een filmpje van wat? Ik doelde meer op doorvragen loont nog wel eens. Soms zijn ze al eens gekeurd en blijken ze toch een bemerking te hebben.

Ik dacht dat ie kreupel was toen je daar kwam verkeerd gelezen

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:17

Ik heb een hele leuke gezien. Exact wat ik zoek, maar in België...
2.5 uur rijden, maar ga het er toch maar op wagen denk ik....

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:07

Kimberley_ schreef:

Wat dat toevallig een schimmeltje of niet? Ben ook op zoek naar een quarter of haflinger type.