Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:25

Helaas is het vandaag flink mis gegaan met Nacho. Ik ben er keihard afgevallen met een dubbele bekkenfractuur als gevolg.

Gezien ik niet kan rijden voorlopig en ik niet nog een keer mijn lichaam op het spel wil zetten, besloten hem naar een professionele africhtstal te sturen. Daar doorrijden tot een betrouwbare pony.. hij heeft een goed karakter, maar weet ook wat hij kan als hij er geen zin in heeft.

Als mensen nog omgeving Utrecht aanraders heeft, hoor ik heel graag.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:34

Jeetje future_vet wat super naar! Hopen op een goed herstel, ik zit vlakbij leiden dus weet helaas niets in de omgeving daar.

Qimm wat een heerlijke foto’s hahah echt puppy gedrag zo!

Hier wat stiller want ik was aan het stressen sinds vorige week vrijdag. Ik heb haar gekocht met zomereczeem maar hoopte dat het weg/veeel minder zou zijn hier dichtbij de kust. Vorige week vrijdag toch ontdekt hier en ik schoot als overbezorgde moeder in de stress haha... hup eczeemdeken gehaald en 2 supplementen. Tot nu toe gaat het al 4 dagen achter elkaar echt heel erg goed zonder nieuwe wondjes en jeuk, dus fingers crossed dat het een milde versie is hier. We trainen wel lekker verder, vandaag heeft m’n trainer haar even gepakt op de dubbele lijnen, jeetje wat een paard wordt het ineens ze is zo aan het groeien

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:53

Oh wel vroeg voor eczeem klachten, misschien speelt er wel meer mee. Onze pony heeft nog nergens last van.

Future wat balen zeg! Draaide hij zich om of was het rodeo?
Hopelijk herstel je goed, sterkte!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:59

future_vet schreef:
Helaas is het vandaag flink mis gegaan met Nacho. Ik ben er keihard afgevallen met een dubbele bekkenfractuur als gevolg.

Gezien ik niet kan rijden voorlopig en ik niet nog een keer mijn lichaam op het spel wil zetten, besloten hem naar een professionele africhtstal te sturen. Daar doorrijden tot een betrouwbare pony.. hij heeft een goed karakter, maar weet ook wat hij kan als hij er geen zin in heeft.

Ooh nee, dat meen je niet! Dan ben je wel heel naar gevallen :( Balen zeg, jullie gingen zo goed!

Lig je in het ziekenhuis of ben je wel thuis? Veel pijn? Veel sterkte en beterschap :knuffel:

Ik kan me goed voorstellen dat je naar een adres zoekt voor het verder doorrijden. Straks geen risico’s nemen met je lichaam.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:40

Ow wat vervelend Future_vet, lig je in het ziekenhuis? Of mag je volledig thuis herstellen?
Ik ken mensen die hun paard naar stal veldhoeve hebben gebracht. Hoe ze daar zadelmak maken weet ik niet. Misschien dat stal genootjes kunnen helpen daar mee? In iedergeval veel beterschap, en succes met zoeken.

Voor de rest zie ik veel positieve dingen dat is fijn.

Vandaag heb ik ook weer gereden en voor het eerst gesprongen. Gelukkig was ze braaf. In het begin snapte ze niet zo goed wat ze moest doen maar naar een paar keer proberen had ze door wat ze moest doen.

Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:03

opisop_shop schreef:
Oh wel vroeg voor eczeem klachten, misschien speelt er wel meer mee. Onze pony heeft nog nergens last

Ik heb een vermoeden dat ze nu veel
Last heeft van de suikers in het gras, daarom sinds woensdag gluco balance bij en moet zeggen dat ik tot nu toe voorzichtig positief ben!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:35

future_vet schreef:

Oh wat naar zeg :( hoop dat je snel opknapt zonder restverschijnselen

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:00

opisop_shop schreef:
Future wat balen zeg! Draaide hij zich om of was het rodeo?
Hopelijk herstel je goed, sterkte!

Hij was nogal opstandig vanaf begin af aan van de les. Na even gedraafd te hebben sloeg die op hol en ging hij rennen, ik raakte uit balans en toen lag ik er af.

Debbie schreef:
Ooh nee, dat meen je niet! Dan ben je wel heel naar gevallen :( Balen zeg, jullie gingen zo goed!

Lig je in het ziekenhuis of ben je wel thuis? Veel pijn? Veel sterkte en beterschap :knuffel:

Ik kan me goed voorstellen dat je naar een adres zoekt voor het verder doorrijden. Straks geen risico’s nemen met je lichaam.

Ja baal er ook flink van. Hij deed het zo goed vorige week.

Ik lig nog in t ziekenhuis nu. Omdat het zowel aan de voorzijde als achterzijde gebroken is wil de orthopeed het vandaag opnieuw beoordelen. En dan een plan maken voor revalidatie.

nicky_rilana schreef:
Ow wat vervelend Future_vet, lig je in het ziekenhuis? Of mag je volledig thuis herstellen?
Ik ken mensen die hun paard naar stal veldhoeve hebben gebracht. Hoe ze daar zadelmak maken weet ik niet. Misschien dat stal genootjes kunnen helpen daar mee? In iedergeval veel beterschap, en succes met zoeken.

Dankjewel, ik zal eens kijken.

Qimm schreef:
Oh wat naar zeg :( hoop dat je snel opknapt zonder restverschijnselen

Dankjewel. De orthopeed heeft goede hoop. Zo’n breuk komt vooral bij ouderen voor en ook bij hen herstelt het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:49

Heftig zeg future_vet. Veel beterschap gewenst.

@nicky_rilana: knap zeg, die eerste sprongetjes :D

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:02

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragnhild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:26

Afbeelding

Deze draver komt volgende week. Hij is wel al beleerd, maar nog niet zo lang. Ik moet nog een naam verzinnen. Quido, Odin, Yah'ri of Loki, 1 van deze namen wordt het. Wat vinden jullie een leuke naam?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:30

future_vet, heel veel sterkte!!

Hier uiteindelijk toch begonnen met de blinde willem, en trots als een aap,
Vandaag voor het eerst gehangen en gezeten. Het maakte hem niks uit!!
We gaan zien wat hij allemaal wil maar hij leek het zelfs leuk te vinden :D
Ik voel me even een hele trotse mama!!!
Screenshot uit t filmpje

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:51

Wat leuk rayoow! Hij kijkt ook echt alsof het de normaalste zaak van de wereld is :D

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:32

future_vet schreef:

Jee wat heftig zeg! Heel veel beterschap :knuffel: Heb je al een prognose? Hopelijk herstel je snel!

Ik zit ook in regio Utrecht al heb ik mijn paard in Gelderland staan. Ik heb wat rond gevraagd maar geen verhalen uit eerste hand. Je mag me eventueel wel een PBtje sturen als je dat niet erg vindt.

Ik reageer vanavond of morgen op de rest, dat gaat op mijn telefoon wat irritant :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:59

Ziet er super braaf uit Rayoow. Hoe groot is hij?

Ik heb een keer een Belg beleerd, die gooide me toch een keer op de bak rand, auchhhh!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:41

opisop_shop schreef:
Ziet er super braaf uit Rayoow. Hoe groot is hij?

Ik heb een keer een Belg beleerd, die gooide me toch een keer op de bak rand, auchhhh!

Ik denk rond de 175 :')

Hij is inderdaad super braaf!
Terwijl ik 2 maand geleden niet wist of hij nog te beleren was toen de dierenarts zei dat hij blind is.
<3

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:49

Jeetje future_vet, wat schrikken! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en hou je er geen blijvende schade aan over, fysiek of mentaal. Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen m.b.t. de professional.

---

Hier ga ik gestaag verder met het grondwerk. Sinds kort ben ik meerdere oefeningen per sessie gaan doen waardoor de trainingsessies dus wat langer worden. (20-30 minuten, i.t.t. 10-15 minuten een paar maand geleden). Dit lijkt hij nu mentaal wel aan te kunnen. Wel wissel ik af wat ik in de sessies doe (geen 2 dagen achter elkaar dezelfde kost) en krijgt hij minimaal 1 dag in de week helemaal vrij, maar de meeste weken wel meer dagen dan dat.

Afbeelding
Ik kan geen goede foto's meer van hem maken, hij loopt als een hondje achter mij aan :+ Ik moet weer een keer oefenen met hem laten stilstaan en van hem weglopen, maar de laatste tijd zijn er altijd andere mensen in de bak en ik vind het aso (en onveilig) om dat te oefenen terwijl er mensen aan het rijden zijn.

Hij lijkt op de foto veel kleiner dan hij is :+ (hij zit ergens tussen de 1.50 en 1.55 nu). Eind juni wordt hij drie, dus ik denk wel dat hij hoog in de E maat gaat eindigen, heel misschien zelfs wel een (heel klein) paard. Ik hoop dat hij snel door z'n verharing heen komt, hij ziet er niet uit nu :')

We zijn nu bezig met proprioceptie (zie foto, balkjes lopen voetje voor voetje), wennen aan de longeersingel, en volgende week ga ik weer beginnen met het wandelen opbouwen (mega rustig aan, ik zal de komende weken niet het erf afkomen denk ik).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:01

Haha ja dat hondjes gedrag herken ik wel, daar moet ik ook mee bezig :') ze zal ook moeten leren dat ze moet 'blijven' op commando. Wat heeft hij een lief koppie zeg <3

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:07

Lief koppie!
Ik kan ook geen normale foto's maken van M, die loopt ook continu in je ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:40

1,75? :r omg haha. Lady is met haar 1,71 al groot!

Dat hondjes gedrag is hier ook heel erg bekend. Als je de wei aan het mesten bent loopt ze je continue achterna.

Gisteren had stalgenootje de camera van haar vader meegenomen om wat leuke fotos van Lady te maken. We zeen beide geen fotograven en weten net hoe je moet zoomen en fotos moet klikken maar ik vind ze echt mooi geworden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:47

Over hondjes gedrag gesproken :') dat die doet van mij ook maximaal maar soms is hij geïnteresseerd in iets anders en kan ik snel een foto maken haha. Maar ik wil het commando "mooi" leren zodat hij altijd foto kan :D maargoed eerst moet hij even settelen want hij is Net verhuisd.

Was een hele bevalling want had met een natte neus de stroom (veeel) aangeraakt net toen ik aankwam en hij was helemaal van streek. Amper iets mee te doen ;( uiteindelijk met veel, veel geduld en wat pauzes om te spanning af te laten vloeien bleef hij rustig in de trailer met de klep dicht. Onderweg twee harde knallen gevoeld en gehoord dus dacht oliebol... Bleek m'n vader de beveiliging van de achterstang vergeten dicht doen en die was gevallen en was hij zich rot geschrokken :knuffel: hij stond als een trillend als een rietje in het zweet op de trailer toen we aankwamen. Maar hij was blij toen hij het gras zag. (en ik ook :')).
Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:00

Mooie foto's laura, altijd leuk als er iemand foto's komt maken.

Fijn dat het uiteindelijk toch goed gegaan is blaze.

175, dat is echt hoog. Mijn paard was met 3 jaar 159 en nu is hij 5 en 164, en nog niet klaar met groeien. Ik weet niet hoe oud je paard is maar als deze jong is kan daar nog wel wat cm bij komen.

Dat hondjes gedrag ken ik gelukkig niet. Ik heb vanaf het begin duidelijk mij eigen ruimt aangegeven, en daar houd ze zich gelukkig aan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:11

Sorry voor de foto spam, maar ik vind het zo leuk <3

Afbeelding
Ze is er aardig in gegroeid zou ik zeggen hihi

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:48

Heerlijk die foto's met dat dekje <3 Zo goed bedacht!

Mooie foto's Laura! Het is een plaatje!

Fijn dat de verhuizing gelukt is Blaze!

Ik ben ook heel benieuwd hoe ver die van mij nog door groeit! Ze is nu de 1.70m al wel voorbij. Mijn andere was als 3 jarige ook zo'n 1.70m maar was een enorme laatbloeier en groeide er elk jaar weer een cm bij, uiteindelijk op 1.80m uitgekomen.

Maar dat is een ruin en mijn (bijna) 3 jarige is een merrie, wellicht dat daar nog verschil in zit. Ze lijkt ook al veel meer 'af' en echt paard dan mijn ruin op die leeftijd deed.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:30

Ik heb net dit topic gevonden..super leerzaam.
Mijn merrie is net zadelmak gemaakt en staat nog voor de keuring bij de nieuwe heuvel in Lunteren. Woensdag is de keuring en dan neem ik haar vrijdag mee naar stal.
En dan gaat het langzaam doorrijden beginnen. Ik ga het topic vandaag eens terug lezen om te lezen hoe jullie het oppakken. Ik kom vast heel veel handige tips tegen.