Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:49

Ik heb ook een paard gevonden die ik graag wil bezichtigen, maar helaas is mijn vriend ziek dus wil ook geen risico nemen om ergens heen te gaan. Nu afwachten tot mijn vriend beter is en ik het paard als die er nog is kan bezichtigen.

Jammer dat het tegenviel Delaja, heb je al veel paarden bezocht?

Ik ben ook nieuwsgierig naar foto's van de aangekochte paarden :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:20

Jammer Delaja wat zoek je precies?

Lindsey wat voor paard wil je bekijken? Als er geen corona klachten zijn kan er dan niemand anders met je mee?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:57

MISTRAL94 schreef:

Lindsey wat voor paard wil je bekijken? Als er geen corona klachten zijn kan er dan niemand anders met je mee?

Helaas positief getest op corona. Ik heb het ook gehad een aantal weken geleden maar ben alweer 2 weken beter. Nu afwachten tot hij ook beter is.

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:11

MISTRAL94 schreef:
Lillz schreef:
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe aanwinsten!

Verder ben ik nog niet heel actief op zoek, wacht liever een half jaartje. Maar ga tegen die tijd alleen kijken bij paarden die aan de eisen voldoen. Vond dat zo vervelend toen ik mijn pony verkocht, van die mensen die zeggen 'ja, hij is toch wat groen...' of 'Hmm we zoeken toch wat groters' alsof die info niet letterlijk in de advertentie stond. En dan had ik ook nog iedereen telefonisch gesproken voor de bezichtiging. Was een heel gevoelige pony, dus wilde er niet teveel verschillende mensen op.

Dat heb ik andersom mee gemaakt. In de advertentie stond 1.66 kom je daar is het dier hooguit 1.60 misschien niet zo erg als het verder een leuk dier is. Maar dat was ze ook niet, verre van zelfs :+

PSvanLot laat de eigenaar niet van zich horen?

Oei, dat scheelt wel flink wat ja :') . Vraag me dan af of mensen zo slecht kunnen schatten of expres er 5+ cm bij kijken. Dat laatste lijkt me toch onhandig als dat voor de koper een eis is :j

Vervelend Linsey, beterschap!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:26

Linsey1998 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Helaas positief getest op corona. Ik heb het ook gehad een aantal weken geleden maar ben alweer 2 weken beter. Nu afwachten tot hij ook beter is.

Oh ja dan mag je er inderdaad niet uit. Hopelijk is het snel weer mogelijk.

Lillz ik vraag het mij ook af. Meet je paard als je wilt verkopen :+ Met eerlijkheid bereik je het meest. Maar goed dat is vloeken in de kerk schijnbaar :')

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:42

Dit was de eerste :o
Ik zoek een ongecompliceerd recreatiepaardje. Mag behoorlijk groen zijn (wel begeersing van stap, draf en galop onder het zadel) en verkeersmak is een must.
Ik neig toch weer naar de dravers, dus denk dat ik er uiteindelijk met zo een thuis kom

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:47

Ik ben onderweg vanuit Duitsland met een leuke merrie kwpn er. Ben benieuwd als ik er morgen beter naar kijk. Oh en hebben een ezeltje meegenomen ook, die hadden ze ook te koop hahahaha. Ben nog gelukkiger met de ezel dan t paard, wat erg!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:51

Spaansepony schreef:
Ik ben onderweg vanuit Duitsland met een leuke merrie kwpn er. Ben benieuwd als ik er morgen beter naar kijk. Oh en hebben een ezeltje meegenomen ook, die hadden ze ook te koop hahahaha. Ben nog gelukkiger met de ezel dan t paard, wat erg!

_O- _O-

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:06

Daar issie dan .. <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:09

Spaansepony schreef:

Hahaha heerlijk! Had mij kunnen zijn :') :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:13

Wat een knapperd Milo2012! Heel veel geluk <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:32

Milo2012: wat een knapperd, gefeliciteerd met je aankoop! :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:40

Delaja schreef:
Ik zoek een ongecompliceerd recreatiepaardje. Mag behoorlijk groen zijn (wel begeersing van stap, draf en galop onder het zadel) en verkeersmak is een must.
Ik neig toch weer naar de dravers, dus denk dat ik er uiteindelijk met zo een thuis kom

Dravers zijn toch vaak niet zo ongecompliceerd? :=

Milo wat een leukerd! Wat zijn je plannen?

Spaansepony naar Duitsland geweest? En ook terug komen met een ezel. Het klinkt wel leuk :') Wat zijn jouw plannen met die merrie? Foto's?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:50

Heerlijk zijn dravers. Stond eerst op mijn lijstje van ‘ nooit komt dat ras er ‘ en ben ondertussen wel erg happy met mijn Belgische draver. Maar goed dat dit paard via via te koop stond en ik geen Duits spreek... dus iemand anders heb laten bellen. Die vervolgens vergat te vragen welk ras het nu precies was. Anders had mijn knappe kerel er nu niet gestaan.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:07

Spaansepony schreef:

Nu ben ik meer benieuwd naar je ezel dan naar je paard :')

Milo2012 schreef:
Daar issie dan .. <3 <3
[ [url=m/5tOtNA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ycvnUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje <3

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:17

Spaansepony schreef:

Fantastisch dit :') je bent aan het inslaan! Ik heb ook nog een leuke te koop :+

Wat een prachtige paard Milo! Alles goed gegaan?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:24

Wat een plaatje!
En een extra ezel, altijd leuk *\o/*

Wat karakter betreft zijn veel dravers juist wel ongecompliceerd. Ze werken graag voor je en zijn vaak heel allround.
Ik wil alleen het volledige omscholen niet nog een keer doen, vandaar dat ik er een zoek die wel de galop al beheerst. Genoeg ervaring aanwezig om verder door te rijden, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Daarnaast weet ik inmiddels waar ik naar moet kijken en zal er naast een klinische keuring het een en ander aan röntgen foto's worden gemaakt en een echo van de si gewrichten. Lijkt duur voor een paard in de prijscategorie waarin dravers over het algemeen vallen, maar ik wil er niet weer een die ik veel te jong in moet laten slapen met kissing spines en artrose. Gelukkig kunnen we daar prima van tevoren naar kijken :D

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:48

Bedankt allemaal!! :)
MISTRAL94 schreef:
Delaja schreef:

Dravers zijn toch vaak niet zo ongecompliceerd? :=

Milo wat een leukerd! Wat zijn je plannen?

Spaansepony naar Duitsland geweest? En ook terug komen met een ezel. Het klinkt wel leuk :') Wat zijn jouw plannen met die merrie? Foto's?

Lekker recreatief rijden :) niet teveel poespas.. volgende week komt de zadelpasser. Kan niet wachten tot we lekker kunnen gaan rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:50

Het enige "speciale" puntje van aandacht bij een draver is dat je niet bang moet zijn voor wat snelheid.

Ooit iemand geholpen met zo'n draver die alleen maar vooruit, voorop, nog sneller ging.
Ik heb daar een grof scherp bit in gehangen en vervolgens de ruiter soort van bang gemaakt voor het bit. Gevolg was dat ze niet aan het bit durfde te komen en die draver opeens achter de groep aan sjokte, in plaats van 100mtr vooruit alvast de weg verkennen.....

Dit was zo'n koersdraver die alleen maar harder ging hoe meer je aan het bit zat, alleen had niemand ooit aan de ruiter uitgelegd dat dat zo kan werken bij dravers.
Toen wij haar tegen kwamen had ze hem al een poos. Daar was een soort vicieuze cirkel ontstaan van een ruiter die het paard alleen maar tegen probeerde te houden, paard wat alleen maar sneller wilde, enz. Maar ze durfde hem dus ook niet meer los te laten omdat ze bang was dat ie er dan echt vandoor zou gaan.
Toen ze dus met dat "gemene" bit had ontdekt dat dat juist niet gebeurde, was ze overtuigd, hing z'n eigen bit er weer in en heeft nog jarenlang van 'm genoten als relaxed buitenrijpaard.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:32

Milo2012 schreef:
Daar issie dan .. <3 <3
[ [url=m/5tOtNA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ycvnUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd Milo! Veel plezier gewenst ermee.

Mistral, haha, maar deze mag weer leuk baasje zoeken hoor. Niet voor de hou. Ik ben verliefd op gerrit geworden :')

Ik heb deze opgehaald:
V: Johnson volledige dressuur afstamming in kwpn.
Wel kleiner denk dan ze zei.
Afbeelding

Niet verliefd worden, dat doet onze Coosje al. De pony waar Coosje de stal meedeelt was minder gelukkig ermee. :+ :')
Afbeelding

Afbeelding

Met rood halstertje is nieuw. Een chocola kleur met lange haren. Het is alleen een hengstje en coosje een merrie :+ ik weet waar Ieoor staat volgende week }>

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:56

Spaansepony wat grappig dat jij zo bij draait over Gerrit. Nu nog even een stoere naam voor hem bedenken. Dat hoort bij zo'n mooi paard :D
Oh je ezeltjes <3

Je merrie ziet er ook leuk uit. Maak je daar snel meer foto's van? Hoe groot is ze? Dus ook niet kloppende stokmaat?

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:59

Ohh ezeltjes .. ik ben dr gek op <3

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:32

Mag ik mij hier ook melden?

Al een hele tijd opzoek naar een brave allrounder, maar nog niets gevonden. Moet ook zeggen dat ik zelf ook wel wat meer eisen heb omdat ik een spierziekte heb in mijn schouder waardoor het paard niet sterk mag zijn :)

Zal mijn eisen hier ook even vermelden;
-Tussen de 8 en 12 jaar
-Liefst springgefokt
-Grote e pony tot 1.70 cm
-Nuchter karakter en liefst al verkeersmak

Zag dat een aantal al leuke nieuwe aanwinsten hadden *\o/* Gefeliciteerd! Leuk om dat allemaal hier te lezen!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:39

Zo zie ik bijna niks leuks, zo ga ik maandag alweer bij drie paardjes bij stal Westfriesedijk kijken :D
Hele onderneming, want het is twee uur enkele reis, maar voor drie paarden vind ik dat nog wel oké.

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:52

Westfriesedijk! Ontzettend leuke stal! Veel plezier!