Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noor14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:54

Ik denk dat het ook per paard verschilt wat het beste is :)
Je merkt vanzelf of hij tevreden is en goed in zijn vel zit.

Ik had vandaag het idee dat Dex van de luis af is, of dat het er minder zijn.
Kon er geen meer vinden :)

Afbeelding
Afbeelding

Lekker worteltjes eten :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:47

Ja, Noor. Jorie zit prima in zijn vel nu, begint al wat meer energie te krijgen sinds ik algae vitalis bijvoer. Mest wordt ook dagelijks beter.
Leuke foto's, hier rijp op de bomen, zal ik morgenochtend even fotograferen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:19

Noor dat zou fijn zijn!

Sorry tijdje aan het meelezen geweest, had het drukjes :o

Zilver is ook Volvo fan :D net als de baas <<) kan zo te ridderrijden whahaha braaf meisje
Afbeelding
Verstoppertje!
Afbeelding

En echte fries natuurlijk Afbeelding

En ik heb al een eerste setje gekocht _O- jaartje nog wachten Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:30

Wat een stoere zilver!

Voor puzzle heb ik nog niks aan spullen, heb ook gewoon niks in zijn maat. Wordt nog een duur grapje volgend jaar.

Hier van het weekend nog wat winterse foto's gemaakt.
[ITP] De ijsmeesters keuren het ijs.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:15

Iedere keer als ik langs Elano ga, word ik steeds maar blijer. Gister kwam hij super lief naar het hek toe, om mij te begroeten. Hoe lief?! <3
Zijn manen en staart uitgepluisd en geborsteld. Daarna zijn vacht een beetje opgeknapt. En later kwam een vriendin met der camera, om nog meer foto's te maken.

Afbeelding

Een van de foto's van gister. <3

Zondag ws weer eens een rondje wandelen. Hij voelt zich weer stukken beter. :D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:12

Gister weer geweest, was net telaat dus ze stonden al weer binnen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:42

zo kom ook weer ff om het hoekje kijken. heb de ruim 30 pagina's sinds de vorige keer wel een beetje doorgescrold leuk om alle vorderingen te zien. Kallistos groeit ook lekker door iets te veel als je het mij vraagt heb gezegd dat hij maximaal 1.70m mag worden maar ben bang dat hij zich daar niet aan gaat houden. gisteren ook weer eens nieuwe foto's gemaakt
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:26

Ik zit ook een beetje in de meeleesmodus, niet zoveel te melden en ik ben nog niet helemaal bekomen van de maat van m'n pony. :')

Ik had vandaag wel het idee dat Jaro eindelijk wat drukker wordt. Hij schrok zowaar een keer tijdens het wandelen. Hij probeerde wel meteen een auto te trappen :+ . Iets met losse beentjes?

Jullie zijn ook allemaal lekker bezig met de paardjes. Zie veel mooie foto's en mooie paardjes langskomen! Fijn dat Dex en Jorie weer goed gaan en knap dat Zilver al zo mak is dat je van alles op haar rug kunt leggen. Zo ver ben ik nog niet, zijn niet verder dan een plasticzak en een dekje gekomen. Heb ook nog geen spullen voor Jaro. Duurt ook nog wel even voor ik die ga aanschaffen gelukkig.

Kallistos is ook een leukerd! Hij mag wel een paar centimeters aan Jaro geven hoor :D Hoe komt het eigenlijk dat hij mensenogen heeft? Stiekem een appaloosa? Dat viel me op toen ik net alle foto's van hem uit dit topic bekeek.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:52

Ilayla schreef:
Ik zit ook een beetje in de meeleesmodus, niet zoveel te melden en ik ben nog niet helemaal bekomen van de maat van m'n pony. :')

Ik had vandaag wel het idee dat Jaro eindelijk wat drukker wordt. Hij schrok zowaar een keer tijdens het wandelen. Hij probeerde wel meteen een auto te trappen :+ . Iets met losse beentjes?

Jullie zijn ook allemaal lekker bezig met de paardjes. Zie veel mooie foto's en mooie paardjes langskomen! Fijn dat Dex en Jorie weer goed gaan en knap dat Zilver al zo mak is dat je van alles op haar rug kunt leggen. Zo ver ben ik nog niet, zijn niet verder dan een plasticzak en een dekje gekomen. Heb ook nog geen spullen voor Jaro. Duurt ook nog wel even voor ik die ga aanschaffen gelukkig.

Kallistos is ook een leukerd! Hij mag wel een paar centimeters aan Jaro geven hoor :D Hoe komt het eigenlijk dat hij mensenogen heeft? Stiekem een appaloosa? Dat viel me op toen ik net alle foto's van hem uit dit topic bekeek.

Neh, hij vond de kleur gewoon niet mooi. :))

Bij Elano kan ik ook van alles op zijn rug leggen. Laatst mijn rugtas op zijn rug gegooid. Dus ik moet eigenlijk een rugtas voor een paard zien te vinden, hoef ik met wandelen de spulletjes niet meer te dragen en wordt hij straks gewicht mak! Oke, de tas weegt 'niks'.. Dus misschien niet helemaal gewicht mak.. :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:09

Hier heeft Fflur vandaag in mijn vinger gebeten, en los laten ho maar, heb hem er echt uit getrokken _O-

Maar daarna nog een paar mooie foto's gemaakt <3
Afbeelding
Ik hou van de timer :+

Wat zien ze er allemaal goed uit <3

Leuke bles heeft Kallistos!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:39

Leuke foto's allemaal weer.
Hier is Jorie boktdeken proof, maar Alex vond het maar vreemd dat Jorie opeens zijn deken op kreeg:
Afbeelding

Verder begint Jorie eindelijk ook wat actiever te lopen, dus ik heb vandaag eens lekker gewandeld met hem. Ook is hij nu nieuwsgierig ipv alleen maar bang voor alles.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:21

Ahh de Bokt deken is toch wel erg gaaf! Knappe Jorie

Vetje :=
Afbeelding

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:00

ilayla schijnt ook veel voor te komen bij paarden met een brede witte bles en bonte paarden. Ik vind het in ieder geval wel mooi staan bij hem

Ah die bokt deken wat schattig

Leuke foto's van fflur

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:05

Wij hebben er inderdaad ook eentje gehad die mensenogen had. Niet heel extreem, maar had het wel. En dat was écht geen appaloosa

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:26

Misschien een hele domme vraag, maar wat zijn mensenogen? :roll: :D

Wat een leuke foto's komen er allemaal voorbij!
En wat krijgt Flur al lange manen zeg! Jack heeft ook van die vetjes, niks om je voor te schamen :))

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:36

puppy1128 schreef:
Ilayla schreef:

Neh, hij vond de kleur gewoon niet mooi. :))

Bij Elano kan ik ook van alles op zijn rug leggen. Laatst mijn rugtas op zijn rug gegooid. Dus ik moet eigenlijk een rugtas voor een paard zien te vinden, hoef ik met wandelen de spulletjes niet meer te dragen en wordt hij straks gewicht mak! Oke, de tas weegt 'niks'.. Dus misschien niet helemaal gewicht mak.. :+

Hahah ik ben alleen vergeten welke kleur die auto heeft, dus geen idee aan kleur hij dan een hekel heeft ;(

wennie19 schreef:
ilayla schijnt ook veel voor te komen bij paarden met een brede witte bles en bonte paarden. Ik vind het in ieder geval wel mooi staan bij hem

Wist ik niet dat dat ook veel voor komt bij paarden met een brede bles, daarom vond ik het ook zo bijzonder. Het geeft hem wel een unieke uitstraling. Ik vind het hem ook staan.
Net als dat paardje op de foto van Kitty Dylan, lief hoofd heeft die!

@Staat heel stoer zo'n boktdeken! Leuk dat ze die ook in kleine maat hebben.
@Annikoe dat zijn ogen met wit wat je altijd ziet. Dat hebben appaloosa's en dus ook sommige paarden met een brede bles.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:25

Ik hoop dat ik binnenkort ook mag roepen dat Jorie vetjes heeft, want die is nog altijd schraal.
Fflur is leuk! Maar heeft nog niet zulke megamanen als Jorie, ik zal hem eens van de andere kant op de foto zetten. Hij heeft echt al 40-50 centimeter gespaard en moet eigenlijk in de vlechten als ik het nog langer wil laten worden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:20

Sterker nog... vandaag viel me op dat een zwart paard (geen bles of kol) op de manege, ook mensenogen heeft. Komt dus nog vaker voor haha.

@Ilyala, bedankt, dat was Dylan, mijn maatje... staat nu in Frankrijk helaas...

Zal Fflur's manen ook eens opmeten hoe lang die nu zijn :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

Weer wat geleerd vandaag, ik wist niet dat dat zo heette :D

Vanochtend bij Jack langsgeweest, ze staan op een nieuwe weide zonder modder en met gras.
Onnodig te zeggen denk ik, dat hij het gras dus veeeeel interessanter vond dan ik :')

Afbeelding
Afbeelding

En heb ik jullie weleens verteld dat ik ook een appaloosa heb :))
hij heeft 1 wit spikkeltje op zijn linkerbil

Afbeelding

En hij was best schoon omdat het nou een tijdje droog is geweest. Dus ik kwam erachter dat hij op zijn benen een soort halve sok/krulletjes heeft haha. Gek gezicht.

Afbeelding

Meneer vond het wel leuk om in mijn been te bijten.. niet hard gelukkig, maar ik weet ook niet waarom? Meneer moet niet teveel praatjes gaan krijgen, want daar ben ik niet van gediend ~~}>

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:27

Puppy wauw wat een prachtige foto's!

Annikoe wat een haarbal haha

Kittdylan die heeft genoeg vetjes :D en dat andere paard is prachtig <3

Fenna wat gaaf, zo'n bokt deken!

Biancalaylo. Jammer dat je te laat was. Wel leuke foto's

Leuk dier wennie!

Mijn lieverd ,niet te geloven toch, 2 jaar? Zo ziet ze er niet uit haha
Afbeelding

Verstopt..
Afbeelding

Terror kindjes
Afbeelding
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:05

Leuke foto's allemaal weer!

Fijn dat jack nu lekker op het gras kan :)

Leuk die boktdeken Haha, hij wordt steeds braver ofniet?

Kabayo, ze ziet er goed uit!

Wat betreft die mensenogen, Dex heeft ze ook.
Maar hij is natuurlijk bont met een brede bles.
Ik had een filmpje gezien waarop uitgelegd werd hoe je lange manen kan invlechten, dat wilde ik eens proberen.
Was niet makkelijk met die dikke manen Haha, echt mooi is het dus ook niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb geen luizen meer gevonden!!
Vandaag toch behandeld met Sebacil en de andere paarden ingespoten voor zover het ging.

Heeft er iemand gewandeld vandaag?
Het was echt heerlijk weer!
Ik ga morgen wss wandelen :)

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:09

Jaa hier een wandelaar! Jaro is echt drukker. Ging met een ander paard mee en als die een paar meter voor liep wilde meneer er achter aan. Dus dat ging van draf stap draf stap. Hij liep de hele weg mooi door en ik heb zn voorpluk geknipt. Alleen weer vergeten hem op de foto te zetten.

Fijn dat Dex al luisvrij is. Dat kunnen best hardnekkige beestjes zijn.

Kabayo ik vind haar er echt wel als twee jaar uitzien! Is ze zo vroeg trouwens?

Annikoe lekker dat ze op zo'n mooie wei mogen! Haha leuk dat vlekje. Wordt wel een bijzonder kleurtje zo. Weet trouwens niet of mensenogen de juiste benaming ervoor is. Ik ken het alleen zo.

Ah jammer dat die pony niet meer bij jou staat KittyDylan. Hij heeft nog wel een mooi plekje in je naam. Grappig dat je een zwarte met zulke ogen zag. Misschien ga ik nu ook meer van die paarden zien als ik er op let. Ik ken er maar een en dat is een appie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:24

Ilaya ik vind haar er ouder uit zien hihi
Ze is van april volgens mij. Maar ze zeggen 1 januari alles jaar ouder he :P

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:30

O hahah ik vatte het andersom op, maar dan snap ik het wel. Ze lijkt daar echt volwassen.
Ja dat is waar. Ze worden wel allemaal twee dit jaar :D

Wie is het eerst?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:43

@noor14
Wat fijn dag de luizen weg zijn! Ze vinden het zeker ook te koud _O- buiten.

@ilayla
Zimba is niet de eerste dat duurt nog tot eind april. Er is hier vast eentje uit februari?

Zimba loopt kreupel, ik hoop dat het alleen maar een hoefzweer is. Hoe lang wachten jullie bij een zweer voordat jullie bellen? Ze kunnen toch nog niet snijden als het nog helemaal bovenin zit, maar onnodig lang daarmee rondlopen wil ik hem ook niet aandoen.