De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:04

Dan heb ik het niet alleen over dit topic. Maar dat maakt ook niet uit, want vragen is goed. Het is ook niet aanvallend bedoeld. Alleen wij weten ook niet altijd het antwoord. Ik longeer hem nu zo'n 3 keer per week, aangezien hij eind april een maand weg gaat voor het zadelmak maken.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:06

lindamusters schreef:
nameless schreef:
Even iets anders, hoe vaak longeren jullie je jonkies? En dan afwisselend bijgezet of gewoon aan het halster/hoofdstel. Die van mij ontspant zich niet zo makkelijk aan de longe en hij loopt dan met zijn hoofd in de lucht. Ik wil dat hij lekker over zijn rug gaat lopen en spieren opbouwt, maar wil dit liever niet afdwingen met de bijzet.. Ik denk dat ik hem toch maar een keer laat wennen aan de bijzet.

Ik rij 1x per week 10 minuten a 15 minuten. Dat is inclusief uitstappen en een aantal keer op en af stappen.

Dan nog 1x per week aan de longe, laatste tijd pak ik de bijzet eigenlijk niet meer erbij. Eerste maand wel gedaan, nu heeft ie door dat ontspannen met hoofd omlaag braaf is en doet dit zonder bijzet dus ook. Dit max 20 minuten inclusief in en uitstappen.

Ja precies, ik denk dat die van mij dat ook even door moet hebben. Leuk paard heb je trouwens!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:12

Dankjewel nameless! :D

Of nouja niet mijn paard, heb het verhaal nooit uitgelegd geloof ik. Tot mn twaalfde gezeurd om een paard, ik moest toen maar een verzorgpaard gaan zoeken, als ik dan op mn 14de nog interesse had kreeg ik er een. Mn vader kende wel iemand.. In 2011 kwam ik terecht bij een particuliere fokker die het gewoon leuk vind om af en toe wat te fokken en aan te kopen. Ik zou nooit meer anders willen dan nu. Ik heb de volle verantwoordelijkheid over alle paarden, ze voelen als mijn paarden, maar ik heb er geen kosten aan! Ik ben bij de geboorte geweest van Irocco, heb ook meegeholpen met kiezen van mogelijke hengsten, en het is heel leuk om "ons fokproduct" het zo goed te zien doen!
En ja ik heb toestemming om alles te plaatsen en dergelijke ;)

Nies_

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:37

Impala doet op dit moment niks. Wacht wel even tot de bak gedaan is, heb er geen haast mee. De stemcommando's kent hij perfect dus dat zit wel goed, heb hem ook al aan de dubbele longe gehad en dat pakte hij wel fijn aan. Ik heb trouwens ook wel paarden gereden die nog nooit met hulpteugels gelongeerd waren, uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:08

ik ben de afgelopen dagen flink bezig geweest met de paardjes.
Lucas doet het zo goed.
we rijden nu 1x per week. Na het zadelma maken doen we het dus nu wat rustiger aan.
en concentreer ik mij meer op grondwerk en lange lijnen als voorbereiding voor het inspannen.
Daarnaast probeer ik mijn oudje weer wat meer aandacht te geven. Dus moet een beetje schipperen kwa tijd.

hierbij wat foto's van de afgelopen dagen!

heb het echt getroffen met hem, kwa karakter etc,, zo nuchter en toch voorwaarts..

ik geniet zo van de paardjes! en de nieuwe plek.

hier wat foto's van de afgelopen dagen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:07

Art_Ificious schreef:
Harley sloopt niet. Anders was zijn halstertouw al lang kapot aangezien hij deze soms wel een beetje lostrekt maar toch altijd wel laat hangen rond de spijlen van de staldeur.

Dit sluitinkje zit tevens onder de kin als hij het halster om heeft. Dus begrijp niet dat het zo verwoest is.
[ [url=m/R2VtEi.png]Afbeelding[/url] ]

F_inley:
Ik volg nu al een maand dressuurles. Maar dat zul je vast ook noet geloven gezien ik daar geen reactie op kreeg in het ander topic. Zielig als je dat niet geloofd omdat ik geen beeldmateriaal heb (nog niet tenminste). Maar op mijn fb Verwijs ik aar mijn lesgeefster in een bericht op mijn tijdlijn.

Tevens weet ik dat je mij van dubbelaccounts verdenkt en ik verzoek u dan ook elk verdacht account door te geven. Zelf heb ik account "Dante" doorgegeven en is bevestigd dat dit niet mijn account is.

En heb sinds de laatste val van dante niet meer op de paarden van mijn kennis gereden, in tegendeel heb hen juist verzorgd (3dagen bezig geweest om 1 kleine wei mestvrij t maken) en elke keer ik daar was een volledige baal hooi (15/20kg) gegeven omdat ze niks hadden. En daar vliegen ze op af.
Ik zorg er beter voor dan de persoon die het zou moeten doen ookal wordt hij steeds gecommandeerd.
Ik vind uw bericht dus echt niet passend.

Maar bon gezien meerdere mij toch niet geloven en liever negeren plaats ik misschien beter geen updates meer. Maar pas over x aantal jaar met de vorderingen van Harley om al de ongelovigen een poepje te laten ruiken.

En weer verwijs je naar hoe slecht andere wel niet zijn en hoe goed jij bent....

En paarden slopen nou eenmaal dingen die van jou zou uniek zijn als hij dat niet deed
Laatst bijgewerkt door F_inley op 29-03-16 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:08

Ik rij Fin momenteel 2x pw waarvan 1x naar buiten. Verder staat hij lekker buiten met z'n vriendin of een vriendje

Nog een maand dan mag hij weer 24/7 naar buiten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:44

Leuke foto's! Mooie diverse paardjes heb je :) @magicmist

Kan niet wachten tot ik met een paar weken weer een veulentje heb lopen <3 ! Ben zo nieuwsgierig!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:54

Spannend Nessie!

Zonde van je halster Art-ificious, maar idd jonge paarden spelen en slopen daarbij helaas het een en ander.

De rest van de discussie laat ik voor wat het is. Ik denk dat er al genoeg over gezegd is...

Longeren heb ik hier nu met allebei 2 keer gedaan. Ik wil het iets meer op gaan pakken, uiteindelijk zo'n 1 a 2 keer per week aan de longe en ongeveer 1 keer per week Selenya onder het zadel. Maar dat kan altijd maar zo weer veranderen als de omstandigheden er naar zijn.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:55

Magicmist wat een leuke foto's!

Linda; Irocco is zo leuk! En fijn dat je de paarden als je eigen kan beschouwen en er toch eigenlijk geen kosten aan hebt.. fijn die vrijheid!

Nessie wat leuk een veulentje! Spannend!!

Ik longeer Vienna ongeveer 2 keer per week, vaak met hoofdstel, dan weer een keer zadel erop en ook al een aantal keer voorzichtig met de bijzet. Ze pakt alles heel goed en rustig op.. Ze wordt bijna 3 jaar, 6 april... *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:23

Vandaag even flink met de borstels bezig geweest, ineens laat ze veel haar los :D
De shedder stuiterde over haar ribben, dus ik ben wel heel benieuwd hoe ze er straks zonder winterhaar uit ziet. Maar ze hebben nu geen best hooi dus als dat dadelijk veranderd zal ze wel snel bij trekken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:31

Mijn peuter is nog helemaal niet aan het werk. Ik wil hem van het voorjaar 1 x longeren dat hij eens ziet wat dat is. Daarna wordt hij pas in het najaar rond oktober beleerd. Werken kan altijd nog :) .

Altijd leuk als ze weer in de zomervacht komen, komen mooie paardjes onderuit!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:04

Die van mij laat ook opeens al z'n haar los echt bizar wat eraf komt!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:10

Moet zeggen dat Estje al aardig door zijn vacht heen is, wordt ie wel knapper op :D . En vanaf aankomend winterseizoen worden het voor het eerst dekens, dat houdt de vacht natuurlijk ook strakker.

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:15

Finley stond onder een deken tot z'n allergie de kop op stal toen moest hij eronder vandaan. Toe is hij mega in z'n vacht geschoten al zie je dat alleen van dichtbij.

Wat heb jij trouwens een onwijs knap paard <3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:11

Het valt er vanzelf wel weer af :) &dankjewel!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:31

Hij ziet er goed uit

Impala heeft deze winter al met dekens gestaan, wel heel minimaal. Hij had het koud en hij was behoorlijk mager. Volgende winter begin ik gewoon eerder met dekens, de winters daarop scheer ik hem.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:22

Toch even melden: in heel de stal zijn er geen schuursporen te zien tegen de spijlen of betonnen muur. Het halster kan dus niet door Harley gesloopt zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:27

Onze Haflinger krabt haar hals en halster met haar achterbeen :+ , dus er is niet per se een schuurplek voor nodig.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:46

Het gaat om de ijzeren sluiting.
Niet om het touw zelf.

Afbeelding
Afbeelding

Volgens stalbaas is het wel door Harley. Halster ligt vaker in de stal maar zien schuren heeft hij ook nog niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:46

Art_Ificious schreef:
Het gaat om de ijzeren sluiting.
Niet om het touw zelf.

[ [url=m/s0Xx0m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jhMygh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens stalbaas is het wel door Harley. Halster ligt vaker in de stal maar zien schuren heeft hij ook nog niet.

Wat denk je dan? Dat iemand anders in zijn stal is gekomen om het halster kapot te maken?

Snap even niet waarom je denkt dat Harley het niet gedaan heeft :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:50

Die van mij staat soms met wonden dat ik denk oeps! Maar dat heb je nou eenmaal bij jonge paarden, zeker als ze samen staan.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:54

Irocco vandaag weer uitgebroken, wordt er echt gek van :n Hoop dat het een tijdelijke puber periode is.

Ik zou ook niet weten hoe het kapot zou moeten zijn gegaan Art, maar het lijkt eerder gebroken dan afgeschuurd vind ik

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:55

lindamusters schreef:
Irocco vandaag weer uitgebroken, wordt er echt gek van :n Hoop dat het een tijdelijke puber periode is.

Ik zou ook niet weten hoe het kapot zou moeten zijn gegaan Art, maar het lijkt eerder gebroken dan afgeschuurd vind ik

Haha waar breekt hij uit, de wei?

Kan Harley er niet gewoon op zijn gaan staan Art?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:59

Paarden gaan niet op de wei omdat het te nat is, dus hij staat elke dag samen met zn vriendin in de bak, die is omringd met een hoge heg dus kan ie gelukkig niet uit! :D
Maar ze hadden hem tussen de middag binnen gezet vanwege een flinke bui en de bovendeur niet dicht gedaan, en het klepje niet achter het slot gedaan, en de onderste schuif was teveel moeite om dicht te doen. Tja toen stond ie binnen een kwartier zonder halster met oortjes en staart erop, op het erf te dansen :')
Erf is met hekwerk afgesloten en auto's parkeren buiten, iedereen die binnen komt doet de poort gewoon dicht gelukkig.