Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:59

moniek21 schreef:
Het is toch bijzonder hoe de prijzen zo verschillen .. Ga vrijdag kijken bij die andere stal . Ken het er wel al maar even m'n gezicht laten zien;)

Je hebt hier in de Randstad (omgeving Den Haag Westland) stallen met alleen een buitenbak varierend van 250 - 275 zelf mesten en zelf binnen en buiten zetten.
Met een binnenbak kost het hier al gauw 350 - 400+ (geen weidegang). Meestal niet alle faciliteiten. Voor een stal met alle denkbare faciliteiten 500+ Wil je dan ook nog loszetservice tel er dan nog maar 100 bij op.
Kortom, hier is alles duur duur en nog es duur.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:59

Hier gebeld heeft er nu drie keer opgezete. Op singel nog spanning maar longeren opgelost. Ruiter en opstappen accepteert hij goed. Wel een blieker op de bodem. Niet extreem ril maar nog wel veel spanning. Tot nu toe braaf. Maar even wachten of die spanning weg gaat ebben of dat hij gaat ploffen. Verder tot nu alles gewoon goed gegaan. Dus denk al met al een goede start.tussendoor nog even contact en eins volgende week afspraak om te kijken kan hij er ook wat meer over vertellen.

gomir

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:37

Fijn vencedor :j

Mijn zadelmakmaker zou vandaag komen maar is niet geweest. Zo maar even naar stal om Hurricane er nog uit te doen, want die heb ik vanmorgen natuurlijk laten staan...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:46

Babootje.. Poeh hey dat is ook serieus geld zeg...

Vencedor, wat fijn ,ik hoop dat die spanning tijdelijk is en gewoon weg zakt ipv ontploft.

Gomir, pff lekker dan , altijd fijn als je ergens op rekent en ze komen niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:58

Idd moniek. Kan alle kanten op maar hij leek zich daar niet echt zorgen om te maken. En daarvoor staat hij daar die kunnen dit soort dingen prima handelen en inschatten. Anders had ik het wel zelf gedaan. Zoals ik met hem bezig ben geweest leek hij een dier te zijn dat even tijd nodig heeft om aan dingen te wennen. Maar je weet het soms niet. Blij dat er mensen cowboy van beroep zijn hahah

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:02

O lekker dan, Gomir...
Klinkt goed Vencedor.

Ik zou trouwens zelf nooit op een stal zonder weidegang willen staan.
Dan ik maar minder luxe, maar ik wil ze echt gewoon lekker op de wei hebben.

Vandaag ook weer lekker met Elmo bezig geweest.
Een nieuwe singel gekocht, zo'n banaanachtig ding, want de singelplaats ligt vrij ver naar voren terwijl zijn schouders vrij ver naar achter komen.
Als het zadel netjes achter de schouderbladen ligt, trekt een rechte singel het zo naar voren.
Nu met de nieuwe singel bleef het mooi stabiel liggen.

Heb vandaag voor het eerst met een andere pony erbij in de bak gereden, alsof hij nooit anders deed. Braaf ding. Zo blij met hem!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:10

Kon natuurlijk geen kant meer op op stal met een groot 3-daags concours dat morgen begint. Hurricane en ik hebben gezellig over het parkeerterrein gewandeld, hij vond het wel gezellig en is nu direct gewend aan groot verkeer ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:16

Ach, zo heeft elk nadeel toch weer een voordeel :D

Elmo is opgegroeid op een loonwerkers-/aannemersbedrijf.
Reden volop grote tractoren etc over het erf en ook af en toe door de wei.
Toen ik er voor de 2e keer opzat kwam er iemand met de grote shovel de mesthoop aandrukken, naast de paddock waar ik aan het rijden zat.
Ik vond dat spannend (Jip houdt echt niet van dat soort grote voertuigen), Elmo kéék er niet eens naar :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:56

Gomir: toch een leerzame dag geworden dus.
vecendor: voorlopig leuk en goed nieuws dus.

Wat dat betreft ben ik altijd wel 'blij' dat mijn man geen paardenman is. Die doet ook steeds van die net-niet-handige dingen als ik bezig ben. Het rolluik omhoogrukken, kuilfolie op ruimen een poort open gooien als ik aan het rijden ben. Eigenlijk redelijk normale dingen behalve als je net op een jong paard zit. Dan zou je best willen roepen, doe dat niet!. Maar dat doe ik bewust niet. Des te sneller wennen we er aan. Ik kan de buren ook niet controleren en die zetten ook ineens de bladblazer aan.
Mijn instructeur heeft zelfs al les staan geven met een paraplu :) Trots dat ik was.

Hij gaat tot nu toe heel goed na zijn valpartij. Heb er nog geen zadel op liggen. Daar wacht ik nog een week mee maar aan zijn bewegelijkheid zie ik niets. Hij vliegt iig volop door de wei.

marije, fijn als je paard daar goed tegen kan. Ik rij ook gewoon met de tractor door de bak als de paarden daar staan. De shetlander zou zo ónder de tractor kunnen komen. Die is daar niets bang van.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:09

Ik ga as woe verhuizen naar de stal met alleen de buitenbak, alles wordt daar gedaan ook het binnen en buiten zetten ( wat een puntje was of ik wel of niet daarheen zou gaan ) ik vind het jammer dat ik wegga van de huidige stal maar qua financiën is het beter .. Ik vertelde het afgelopen woe aan de staleigenaresse en do zag ik haar op stal .. Ze wist het al voor ik haar had gesproken. .. Iemand op Bokt had haar al ingelicht .. Ik vind het heel bijzonder dat iemand het nodig vind om dat te vertellen .. Alsof ik dat zelf niet zou kunnen ;) maar goed dat ik wegga is dus een feit en ik hoop dat we een zachte winter krijgen hahahaha

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:53

Dat is ook mooi dan! :\

Ik heb al jaren geen binnenbak meer, denk al bijna tien jaar, en dat is echt geen probleem hoor.
Het is nu niet dat het hier maandenlang sneeuwt en vriest eh :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:05

Precies Coberlina, vandaar ook mijn afweging voor alleen een buitenbak.. We hebben niet zulke strenge winters meer ;) en de regen ... Ach heb nog ergens rainlegs liggen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:42

Marije_jiplover schreef:
Ik zou trouwens zelf nooit op een stal zonder weidegang willen staan.
Dan ik maar minder luxe, maar ik wil ze echt gewoon lekker op de wei hebben.

Zou ik ook wel willen, maar ik vrees er dan voor te moeten verhuizen.
15 a 20 minuten reistijd met de auto heb ik er zelfs ook nog wel voor over (heb ik zelfs ook nog wel gedaan) maar om dan vervolgens op een stal te staan waar ze s winters ook niet buiten kunnen staan. Alleen een buitenbak vind ik ook niet zo'n punt, maar dan moet het wel een "all weather" bak zijn waar ook met regen goed in te rijden is. Ik sta nu s winters op een stal met binnenbak en zomers op een stal met weidegang.
Gelukkig vind mijn puppypaard verhuizen geen punt. Hij heeft sinds december 3 x op een ander adres gestaan en hij lijkt het overal wel naar zn zin te hebben.

Zo, nu na een weekje longeren gaan we er vanavond maar weer es een xtje op. Ben benieuwd :D :D

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:49

Ik vind het zelf erg belangrijk dat de paarden naar buiten gaan. Ik zou paddocks ook nog prima vinden zolang ze er maar een hele dag in mogen. Niet om het half uur paarden wisselen. Zodat ze alsnog een groot gedeelte binnen in hun box staan.

Mijn Hummertje is nog niet helemaal gewend aan het rijden in de buitenbak. Hij schrikt nog wel eens van een klein blaadje wat voorbij vliegt.
Erg leuk voor de ruiter die erop zit haha.
https://youtu.be/MWZ4Hif2aEE

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:26

Vandaag eindelijk weer aan de slag gekund met mn meisje na drukte op mijn werk en 2 weken vakantie in Amerika. Vandaag liep ze weer super, beetje stout maar dat is niet gek na 2 weken vrij :D Kon duidelijk aan haar merken dat het 'werken' wel gemist heeft. Vanaf nu kunnen we alles wat meer opvoeren. Ik denk dat ik nog een keer een lesje hangen met haar doe om alles weer op te frissen en dan de volgende les onder begeleiding van mn instructrice erop kan gaan zitten. Dat liep helaas wat vertraging op door mijn werk en vakantie. Ik kon aan haar reactie vandaag wel merken dat ze er klaar voor is :)

Afbeelding
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:05

Dat klinkt goed Boston.
Ik ga bekijken of ik er weer op kan nu 2 weken na zijn valpartij. Los is er niets aan te zien. Verwacht dus dat het gewoon goed gaat .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:01

Lekker weer aan het werk xBostonx. Wat een prachtige kleur heeft je paard toch!

Succes Pol013. Zal vast goed gaa.

Gisteren heeft mn dochter na 4 maanden vakantie van ons puppypaard weer gereden en wat was ie braaf!
Eerst hele riedeltje weer opnieuw: even springen naast het paard aan beide kanten, even hangen aan beide kanten, even "spacen" aan beide kanten en toen weer gaan zitten. Hij gaf geen krimp. Daarna even aan de longe en toen meteen weer los. Draf stap galop, alles braaf en lekker voorwaarts. Volgende x weer in de grote bak.
Zo zie je maar dat ze het - ook na 4 maanden - echt nog niet vergeten zijn. Was hij met het zadelmak maken nog wat ril, daar was nu niks van te merken. Hij lijkt er zelf nog "cooler" onder, alsof hij er 4 maanden goed over heeft nagedacht en besloten dat het helemaal geen punt is dat er iemand op zijn rug zit.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:02

pol013 schreef:
Dat klinkt goed Boston.
Ik ga bekijken of ik er weer op kan nu 2 weken na zijn valpartij. Los is er niets aan te zien. Verwacht dus dat het gewoon goed gaat .

Oei, dat zijn nooit leuke dingen. Hopelijk kan je hem snel weer oppakken! Tako was 2 dagen flink ziek geweest (natuurlijk net vlak voor mijn vakantie) omdat ze in de nacht haar zoutblok kapot had gemaakt en een flink stuk had opgegeten. Dat viel niet zo best op de maag en haar nieren. Kwam van het weekend thuis en op mij wachtte een mooie dierenarts rekening... Achja, mijn trutje is er tenminste nog denk ik dan maar :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:06

babootje. Wat heerlijk dat het dan zo makkelijk gaat.
Ik wil ook vanavaond even zadel er op, rondje draf aan de longe, even er op. rondje stap en draf en dan er weer af. Morgen hoop ik dan echt te rijden. Vanavond is er iemand thuis en morgen moet ik het alleen doen. Dus eerst even kleine controle of alles nog normaal werkt. Met name omdat hij dus met zijn rug op een stang gevallen is.

Zondag weer als handpaard mee geweest naar het bos. Ben dan zoooo trots op hem <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:17

Fijn dat hij zo braaf was Babootje!
En Polo gaat ook weer aan het werk :j

Omdat mijn zadelmakmaker vorige week niet op kwam dagen en ik ook niets meer van hem heb gehoord vandaag de ruiter van mijn wedstrijdpaarden op Hurricane laten rijden. Hij was topbraaf! Was pas de vierde keer, zat een ruime week tussen vorige keer en nu en dan ook nog met een andere ruiter, maar het maakte hem niets :+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:41

Ooh dat is ideaal gomir! Fijn dat ze allemaal zo braaf zijn.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:55

Ik was jullie kwijt! Topic stond gek genoeg niet mer bij mijn berichten.. Morgen dus maar even bijlezen, benieuwd hoe het met alle jonkies gaat.

Mijne is van half augustus tot half september weer op rust gegaan. Intussen weer begonnen, 4x gereden nu en gaat goed :) het puppy gaat er snel vanaf nu..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:36

Superleuk dat ze allemaal zo goed gaan +:)+

Die van mij staat nu op training. Donderdag ga ik eens kijken hoe het gaat. Daarna nog een week, en dan zou ik een paar keer moeten gaan rijden. Ben erg benieuwd...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:42

Wat een vooruitgang weer bij iedereen. Leuk om te lezen.
Coberlina, al weer aardig opgeknapt?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:45

Ja dat valt mee hoor. Nog klein beetje pijnlijke rib, en de voet wil nog geen 100% mee, maar ik ben al wel gewoon weer aan het werk :)
Zaterdag even op mijn oudste paard rondgestapt. Draven lukte nog niet :+