de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:26

De beste wensen allemaal!
Vandaag weer even gereden, wat maakt hij fijne sprongen vooruit, ik merk het elke keer weer als ik erop stap. Zijn evenwicht is al stukken beter met mij erop :) Gister was het hek van de binnenbak eruit gelopen, die hing tegen de muur aan. Erg grappig, mijn merrie van bijna 20 vindt dat elk rondje weer spannend om langs te lopen en hij ziet het niet eens :) Binnenkort hier ook naar de tandarts, maar verder weinig problemen mee, hij wordt bitloos ingereden. Altijd wel een leren bitje in, daar gaan we hem met de tijd op over zetten en daarna door naar een 'normaal' bit.

Ik werk ongeveer 3x per week met hem, zo'n half uur per keer. Vaak rijden, maar ook DLL en gewoon grondwerk voor de afwisseling.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:07

Iedereen de beste wensen !!!! :D Dat het maar een mooi jaar mag worden met onze 'jonkies' :D :D

Onze vent groeit ook goed, vandaag de zadelmaker laten komen en de MSFC wordt helemaal op maat gemaakt en dan gaan we hem in februari/maart wegbrengen voor het zadelmak maken <3 Ga hem missen, heerlijk dier om mee te werken !!

Was vandaag ook foto's aan het terug kijken, niet te geloven dat hij in een jaar van dit :

Afbeelding

Naar dit is gegaan :

Afbeelding

Zucht, gaat een zwaar jaar worden van 'loslaten' :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:13

Oh wauw, die is lekker opgedroogd! <3

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:16

Ketly schreef:

Ja hij gaat zo ontzettend hard ineens de goede kant op, echt zo ontzettend gaaf om te zien <3 ! Een jaar geleden dacht ik nog : 'God waar begin ik in vredesnaam aan', maar het is echt alle moeite waard geweest :j Ben heel benieuwd hoe hij het onder de man op gaat pakken, hij wordt zo stoer :D !!! Helaas heeft hij zich niet aan 'onze' afspraak gehouden dat hij niet groter als 1.70m mocht worden, inmiddels staat het al op 1.73m, zucht |o

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:20

Cheytjuh schreef:
Ketly schreef:

Ja hij gaat zo ontzettend hard ineens de goede kant op, echt zo ontzettend gaaf om te zien <3 ! Een jaar geleden dacht ik nog : 'God waar begin ik in vredesnaam aan', maar het is echt alle moeite waard geweest :j Ben heel benieuwd hoe hij het onder de man op gaat pakken, hij wordt zo stoer :D !!! Helaas heeft hij zich niet aan 'onze' afspraak gehouden dat hij niet groter als 1.70m mocht worden, inmiddels staat het al op 1.73m, zucht |o

ohh stout paard :+

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:22

Waaaaauuww!!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:23

Ja, ik moet denk ik een hoger opstapkrukje aanschaffen :+ Want vriendlief vermoordt me als ik hem zou verkopen :') Een jaar terug verklaarde hij me voor gek dat ik het hele traject aanging, inmiddels is hij 'bekeerd' en mocht ik er aan denken hem te durven verkopen dan denk ik dat ik een probleem heb :P ..

Gelukkig heeft zijn aankomende ruiter enorm lange stelten :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:31

Achja beter te groot dan te klein.. :D Dat dacht ik ook toen ik Garola kocht.. :+

Afbeelding

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:35

Zooooo ! Die is ook lekker aan de maat of niet :o :o ?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:39

Ik schat rond de 1.70, maar durf haar niet op te meten, straks is ze groter.. :+ Ben zelf namelijk maar 1.65. :o Ze oogt ook wel gigantisch groot door haar lange stelten haha.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:27

die is mooi geworden zeg.
Ketly das ook een mooie.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:31

Wat lijkt dat een reus op die foto Ketly haha :)
Mooi paard hoor!

eindelijk een foto'tje van Gigi.
Ze lijkt echt nog een kleintje in vergelijking met de rest hier hahaha :D
(en jep, telefoonkwaliteit... Als ze op gewicht is worden er eens fatsoenlijke foto's gemaakt :) )
Afbeelding

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:23

maar wat een leuk koppie

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:36

Een heel erg leuk koppie :D !!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 09:41

JudArthos,...ik heb ook een klein Gtje hoor :)
En inderdaad, wat een lief koppeke. Mooi groot oog erin.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:44

Ik heb een klein G tje en een grote de kleine is nu 1,66m als je dat zo leest denk je van oh best groot maar hij is vrij compact gebouwd daardoor lijkt ie klein. En de grote is 1,77m en die lijkt ook heel groot haha

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:50

Thanks! :D
Gigi was de laatste keer dat ze gemeten werd 1.58 geloof ik, maar de staleigenaren denken dat ze nog wel even een klein groeispurtje krijgt nu ze goed voer krijgt :)

Kady1 1.77, dat is wel echt een reus haha!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:54

JudArthos schreef:
Thanks! :D
Gigi was de laatste keer dat ze gemeten werd 1.58 geloof ik, maar de staleigenaren denken dat ze nog wel even een klein groeispurtje krijgt nu ze goed voer krijgt :)

Kady1 1.77, dat is wel echt een reus haha!

Ze groeien nog tot hun 6e jaar vaak enkele cms, maak je je er maar niet druk om ;) Die van ons is op de keuring in Februari gemeten op 1.65m, inmiddels afgelopen week is hij op 1.73m geëindigd

Ik heb een overzichtje van Gin gemaakt, ook een beetje voor mezelf als verwerking en plaats geven van ons bewogen jaar, erg leuk om te doen en we zijn klaar voor ons nieuwe jaar :D :

[EJL-ITP] Van 'projectje' naar soulmate

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:34

Hoi dames, even een vraagje tussendoor. Gaat dit goed of vraag ik teveel van mijn paard?

Hij is nu 3 jaar en 8 maanden, welsh cob en 152 cm groot.

Ik berijd hem twee keer per week een half uurtje en men twee tot drie keer per week Max een klein uur. Voor de rest is het vrij bewegen, soms vervang ik een keer mennen met longeren.

Hij staat nu op stal en komt maar een paar uur buiten omdat onze bak thuis even gerenoveerd wordt, ik hen hem tijdelijk even verhuist. Normaal loopt hij 12u per dag in de paddock met hooi en werk ik minder met hem. Had het gevoel dat hij zijn energie slecht kwijt kan en werk nu dus even meer met hem. Voorheen reed ik twee keer en mende ik een keer. Hij is nu twee maanden onder het zadel en loopt een klein half jaar voor de wagen.

Gaat dit goed zo of moet ik rustiger aan doen? Hij werkt graag en heb het idee dat het goed zo is, maar soms ook dat het te veel is. Ik let goed op zijn signalen.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:01

Denice, kijk goed naar je paardje en hoe fit hij is. Als je gevoel goed is dan is dat vaak ook zo. Die van mij is bv groot en nog lang niet helemaal uitgegroeit, maar hij is fit, blij en loopt lichamelijk ook soepel. Voor mij zijn dit signalen dat het goed gaat zo.

En soms is hij ineens een week heel traag en gaat alles moeizaam, dan doe ik het wat rustiger aan tot ie weer fit is.

Ik denk dat je gewoon heel goed bezig bent!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:07

Vind het persoonlijk best veel voor zo'n jonkie. Maar then again, als hij zich goed voelt, zal het goed zijn toch? :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:16

Ik houd het strak in de gaten hoor, maar wil het wel goed doen en als het lekker gaat doe je al snel te veel. Het lastige is dat hij nog een maand op die stal staat en dus veel op stal staat. Hij lijkt het prima te vinden maar wil hem wel laten bewegen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:49

Ik ga mee met G_entle :-).
Als je wat doet, doe het dan ook goed en zorg dat ze voldoende hersteltijd krijgen. Ze mogen gerust moe worden, als je ze maar niet forceert of overvraagd.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:15

Wauw JadArthos wat een aanspreken hoofd!
Ben benieuwd naar de rest van je paard

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:26

Wij doen het zelfde met gently. Hij doet het nu super staat veel buiten wordt 3 keer per week gereden. Maar soms is hij gewoon wat moe en is hij een dag extra buiten aan het spelen. Hij groeit nog steeds en het is gewoon belangrijk dat hij goed in zijn vel zit. Ik kijk hem regelmatig na of hij gemasseerd moet worden( hoeft niet maar hij vind het gewoon lekker hahah) dus doe rustig aan en bekijk jouw paardje per dag